Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 133 40.4%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.8%

  • Totalt antall stemmer
    329

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.702
    Antall liker
    103.528
    Torget vurderinger
    23
    Da har man vært innom badet og gjort seg så respektabel det er mulig å få til på en Laurdag. Øra harundt fått en omgang, og så får turen til Ski ;-)

    Gleder meg!
    Har du husket å lauge tærne i år?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Takk for meg! Kona ble glad for noen av skivene jeg lurte av deg J.
    Vi får ta opp tråden når delene til Mrs Nottingham kommer :)
    Beklager at jeg stakk så tidlig. Men sliter med å late som jeg er omgjengelig over tid.. ;)
    #hilsmio
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.657
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Med hund hjemme ble seansen kort for meg hos jorwed, men jeg tror egentlig de fikk nok av mitt nærvær ganske tidlig. Takker verten for at han åpnet dørene for oss og at det frister til gjentagelse. Artig å ikke være vert og bare kunne sitte og prate. Takker dessuten for bunken med plater jeg fikk med. Mye spennende å spille fremover. Dessuten hyggelig å få hilse på "froggy" og "soundscape".
    Det ble gjort et iherdig forsøk på å få vatret opp en Thorens 160 uten videre hell. Tror faktisk at det ble for mange kokker og lite planlegging. Deler av armen endte opp som "hundemat" til Mio og undertegnede var visst kilden til at dette skjedde, noe jeg beklager.
    Det ble forøvrig spilt på Final(e) elektrostater som var rundt to meter høye. Disse låt overraskende bra, selv uten sub. Tror det fortsatt er potensiale for å få enda mer ut av disse ved optimal plassering og gardiner på vindusveggen (noe som visstnok er i kjømda), hvis de da ikke blir byttet ut før slikt skjer. Det har for vane å være høy sirkulasjon på utstyret der i gården.
    Evo 2, fandrese, ptb, Dyret, soundscape, ArildD, froggy var de som var innom, i tillegg til verten og meg.
    Tusen takk for meg!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.484
    Antall liker
    17.264
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Alt fra fundamenteringen av boligblokka, via gulvet, racket, plinth og oppheng er ute av både vater og vinkel;).

    Har sneket meg kjapt unna gjestebudet i heimen for å takke for en hyggelig ettermiddag. Dumt å måtte bryte av tidlig, men sånn er det fra tid til annen. Det byr seg sikkert en ny anledning senere.
    Det var trivelig å hilse på gamle bekjentskaper igjen - og ikke minst treffe noen nye.
    Ha en fortsatt hyggelig kveld gutter:)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.129
    Antall liker
    34.131
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Slutter meg til alle over som hadde et hyggelig treff hos jorwed i dag - man burde stelle i stand slike ting litt oftere. Elektrostatene spilte overraskende bra - jeg har mange års erfaring med Quad og Martin Logan , men kjente ikke dette merket fra før. Litt justering ble det også tid til , noe som fremkalte et enda bedre lydbilde.
    De overrasket også med å spille bra i bassområdet - noe som ikke er tilfelle med alt av fulltone-elektrostater. Et stort og behagelig lydbilde som burde være lett å leve med.

    Takk til vertskapet , og som sagt hyggelig å treffe flere fra HFS. Og sannelig ble det med noen plater hjem også - i tillegg til en pickup-arm :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Så ut som en kjekk kveld! Flott tiltak :) skjønner jeg bor på feil side av landet :p
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.657
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Supert tiltak dette her. Utrolig hvor mye det er å prate om. Det vi egentlig kom for rant vel litt ut I sanden pga manglende armbord, men det stoppet ikke oss. Vi fant bare på noe annet. Flytta litt på høyttalere og snuste inn lukten av lettere bestøvet vinyl tok en Cola Light og en kaffe... tiden gikk da veldig fort? Tusen takk for gjestfriheten jorwed. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må få takke for att du åpnet hjemmet ditt Jorwed. Veldig koselig å treffe alle sammen, både kjente og ukjente fjes. Mye god lyd, og hyggelige folk er aldrig feil på en lørdags ettermiddag.

    Har ikke hørt elektrostater i hjemmlige omgivelser før, og dette var virkelig posetivt. Etter en lettere ommøblering av oppsettet, ble det om mulig enda bedre;)

    Gleder meg allerede til neste møte med denne gjengen :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.517
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for hyggelige ord og svært hyggelig besøk alle sammen!
    Det ble vel ikke så mye platespiller montering og justering, men noe ble det. Vi var nok litt for mange, så jeg er glad for at vi ikke pushet på det. Det ble, som nevnt, gjort noen justeringer på Knerten (Thorens TD-160), så den spiller enda bedre. Skal bli veldig vanskelig å evt kvitte seg med den....om i det hele tatt mulig :)

    Noen justeringer på høyttalerene ble nevnt. De gjorde underverker, men den største tweaken var at vi byttet plass. Altså byttet side slik at bassbåndet kom inn mot midten. Knallbra tips!!

    Jammen ble jeg ikke kvitt endel plater også :) Takk for handelen for de som "fikk" med seg plater.

    Gleder meg allerede til neste gang...knall hyggelig gjeng. Jeg hadde ansatt dere alle!
     

    Froggy

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2013
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Sted
    Askim
    Torget vurderinger
    6
    Takker for en usedvanlig hyggelig gårsdag med en super gjeng😊 Takket være ArildD og jorwed's gjestfrihet fikk jeg også muligheten til å bli kjent med mange lidenskapelige entusiaster. Jaggu var det et heftig anlegg der med et par "bittesmå" elektrostater også😆 Spillte fantastiskt flott, og tipper det ble enda bedre utover kvelden! Jaggu fikk jeg med meg en god bunke av det sorte gull hjem også😊 Og blir det en ny mulighet for gjensyn, da lar jeg bilen stå igjen hjemme😆 En ekstra stor takk til verten og tusen takk for meg.

    Mvh Bjørn F Overskeid
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.517
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dagen derpå kan jeg ikke være annet enn fornøyd. Høyttalerenes noe fremskutte posisjon (og at de byttet side) ga ett voldsomt løft i lyden. Mye mer presis bass. Det blir nok noen små tapemerker på parketten under teppet. Å ha dem så langt ut på gulvet hele tiden er nok ikke praktisk gjennomførbart i hverdagen.
    Roksan Blak forsterkeren var også ett helt klart løft i lyden (og kraften). Artig og kraftfull sak. Skal prøve med på avspilling via USB nå etterpå.
    Men nå; Fotball: Arsenal - Tottenham
    fullsizeoutput_1699.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.746
    Antall liker
    58.984
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spennende høyttalere jorwed!
    Final er helt ukjent for meg, og sikkert flere.
    Er de omtalt noen plass her, eller kan du si litt om de?

    Det ser ut som dere hadde et trivelig treff!:)

    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.657
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hva i all verden har du fått tak i nå da?
    Blir skeptisk når jeg ser viftekjøling
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.517
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    He he, bare bilder fra en finn.no annonse :)
    85092459

    Hadde selger på tråden ifm noe annet, så kom samtalen inn på denne. Synes den så bra ut. Han har også denne til salgs...
    87762.jpg


    102329.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.766
    Antall liker
    85.657
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Den CJ er noe heeeeelt annet.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.635
    Antall liker
    27.991
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er store sjanser for at den CJ ampen er en fin match for elektrostatene.
    Vet ikke helt det.......:rolleyes:

    Brukte den på SoundLab A3. SoundLabene hadde noen fryktinngytende impedanseforløp, og Evolution 2000 hadde problemer. Men det haddede fleste andre forsterkerne også.

    Dette er Soundlab A1, men you get the drift:

    soundlabimpedans.jpg


    Sånn ca. 0.5 Ohm ved 50 Hz og 20 kHz. :p

    Mvh

    @ Jorwed: Evolution 2000 er en god forsterker, IMO. Den har ikke den typiske "gylne" CJ-Klangen, så den får du ikke. Det nærmeste en kommer når det gjelder "rørklang" i transistorforsterkere fra CJ, er Premier 350, som er en vesentlig bedre forsterker enn Evolution 2000, men den koster jo litt, da.....
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.746
    Antall liker
    58.984
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Om Evolution 2000 fra
    Conrad Johnson Owners.com:

    I use this bad boy to power my Martin Logan Vantage speakers. Electrostatic speakers are notoriously hard to drive due to their wild swings in resistance but the 2000 has no problem handling them. They're rated at 200 watts in 8 ohms and I have no doubt that doubles with 4 ohms. The monster weights about 115 lbs and I had to get help lifting it into position. It has a tube input stage and solid stage output which makes it a relatively rare design.


    I find the sound to be powerful yet accurate. Whether playing classical music or rock, they never disappoint. For anybody that is interested in acquiring these I highly recommend them!


    Link CJO:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...p?t=24&usg=AFQjCNEHtFq0-FA7bpAjyxwT1Ai2q2QxxQ

    Jeg har aldri hatt noen CJ evolution i hus, men ute på nettet er det flere som mener at det er en god forsterker som kan håndtere lave impedanser.
    Men, som vi vet,-på nettet står det mye rart!
    Her får vi høre på tkr tror jeg!:)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.635
    Antall liker
    27.991
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    Om Evolution 2000 fra
    Conrad Johnson Owners.com

    :
    I use this bad boy to power my Martin Logan Vantage speakers. Electrostatic speakers are notoriously hard to drive due to their wild swings in resistance but the 2000 has no problem handling them. They're rated at 200 watts in 8 ohms and I have no doubt that doubles with 4 ohms. The monster weights about 115 lbs and I had to get help lifting it into position. It has a tube input stage and solid stage output which makes it a relatively rare design.


    I find the sound to be powerful yet accurate. Whether playing classical music or rock, they never disappoint. For anybody that is interested in acquiring these I highly recommend them!


    Jeg har aldri hatt noen CJ evolution i hus, men ute på nettet er det flere som mener at det er en god forsterker som kan håndtere lave impedanser.
    Men, som vi vet,-på nettet står det mye rart!
    Her får vi høre på tkr tror jeg!:)
    Nei, det var ikke ment som en fullstendig avbefaling- mer som en "heads up". Det kan hende at det funker utmerket, men jeg fikk det ikke helt til.

    Elektrostater er jo også så mangt, og det er ikke alle som er så vanskelige å drive som svære SoundLab A-3. Store rørmonoblokker ( CJ Premier 8 ) knelte jo også i møte med de høyttalerne.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn