Roysens Furtebu - Del 1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har du noe anlegg hjemme i det hele tatt, eller er det kun ønskelister?
    Noen som har spurt deg om noe? Totalt åtte innlegg og ute etter krangel med en gang. Dersom du ikke vet svaret på spørsmålet ditt selv kan du egentlig bare ha det så godt. Du er forøvrig heretter totalt ignorert av meg. Det samme vil alle andre som bruker ordet ønskelister om planene mine.

    Mvh
    Roysen
    Se hvordan du svarer folk Roysen.
    Nå må du se til hel¤#=&%# og ta deg sammen, mannen har, ja 8 innlegg.
    Han kom med et enkelt SPM
    Den som er den mest ufordragelige her er DEG.
    Synes det er fasinerende alt du har planer om, men ta deg sammen.
    Du har sagt ved flere anledninger att du ikke gidder dette mer, men hvorfor fortsetter du når det går på denne måten?
    Det kommer ikke deg eller oss andre til gode.
    Det ender også opp med personlige venneproblemer som blir brettet ut.
    Skremmende att det jeg kaller voksene folk kan holde på på denne måten.
    Har ingen andre ord en skremmende.

    Steinar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Steinar,

    Det manglet bare at du skulle komme med noen "velmente gloser" også. Vel som jeg har forsøkt å forklare deg mange ganger tidlgiere, så er det du måtte mene om hva jeg skriver totalt uinteressant for meg. Jeg forstår derfor ikke hvorfor du gidder. Du blir uansett ignorert. Du har det litt tungt for det og derfor blir disse sparkene dine fra sidelinjen både litt komiske og litt slitsomme. Jeg antar forøvrig at du har tatt deg en pinne på fredagskvelden, så det du skriver burde kanskje ikke taes så alvorlig. Det gjelder kanskje flere her. Det virker som mange synes det er morsomt å krangle litt på fredagskveldene etter at de har tatt seg en whisky.

    Folk som bare har åtte innlegg og begynner å krangle samtidig som de har god kjennskap til enkeltmedlemers anlegg burde du forstå at ikke kun har postet åtte innlegg her på HFS. Det har blitt en sport å opprette egne nick kun for å skjule sin identitet når man skal krangle. Det burde være åpenbart selv for deg at det er hva som har skjedd i dette tilfellet også.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det var det eneste som manglet så er det helt ok for meg.
    Du må begynne å gå litt i deg selv nå, men det klarer du tydeligvis ikke.
    Jeg har stort sett stått å betraktet tråden og utsagn her inne.
    jeg har aldri kritisert dine planer, helt ok for meg.
    Men du er ekstremt fintfølende for hva folk spør seg om.
    Klarer du virkelig ikke å se hvordan du hugger til?

    Steinar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Som sagt, Steinar. Litt vanskelig for det. Skrev jeg ikke nettopp at du er ignorert? Det er nok du som må gå i det selv fordi du forstår helt tydelig ikke at det du skriver ikke har noen betydning. Du blir ignorert.

    Mvh
    Roysen
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Det finnes tre slags mennesker i denne verden: de som får ting til å skje, de som ser på at det skjer og de som lurer på hva som skjedde
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    2
    Hei Roysen,
    Igjen;
    hva er intensjonen din med å legge ut disse(for meg fasinerende)hifi-planene?
    Hva slags tilbakemeldinger ønsker du deg? (i beste mening)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, Steinar. Litt vanskelig for det. Skrev jeg ikke nettopp at du er ignorert?

    Mvh
    Roysen
    Hvorfor fortsetter du å svare da?
    Husk att dette er et forum for utveksling av meninger om Hi-Fi.
    Der vi alle kan komme med spm.
    Jeg kommer med en kommentar Ang hvordan dette utvikler seg på HFS i din tråd.
    Noe som er blitt en Trend i dine tråder.

    Steinar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor jeg svarer? Dette er en tråd om anlegget mitt. Er det da ikke naturlig at jeg svarer på innlegg i tråden? Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å skrive. Det du skriver er det uansett ingen som hører på. Men du mener at det er naturlig at du fortsetter å stille spørsmål til meg og at jeg da ikke svarer? Hmmm. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, nei.

    Legg vekk drinken nå, Steinar. Det er ikke noe vits i å lage kvalm lenger. Du blir som sagt ignorert. Det du skriver er uansett kun mer komisk enn interessant. Så nå gidder jeg ikke mer. Har bedre ting å bruke tiden på enn å høre på deg.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Det som er utrolig irriterende er at man ikke blir tatt alvorlig. Det er hva dette om ønskelister og drømme snakket dreier seg om. Dersom jeg ikke blir tatt på alvor og dette slutter så gidder jeg ikke å dra denne tråden videre - da får dere holde det gående med Roysens anlegg videre selv. Jeg har litt vanskelig for å se for meg hvordan dere skal gjøre det.

    Mvh
    Roysen

    Du planlegger å skaffe tre stykker anlegg som de færreste (på dette forumet, antagelig) har mulighet til å skaffe ett av. Enkelte blir provosert og misunnelsen skinner igjennom. Bare å overse de som alltid kommer med negative kommentarer. Noe snodig at folk som har så stor interesse av haifai at de leser og skriver på et slikt forum ikke synes at denne tråden er spennende.
    Evt så kan det være at man er litt forsiktig med å oppmuntre bruk av 10-15 millioner på ikke akkurat lett omsettelig stereo i en slik livssituasjon. Spesielt når man vet at det har blitt kjøpt mye rimeligere utstyr enn mye av dette på lange avbetalinger. De fleste av oss koser oss med musikken på betraktelig rimeligere anlegg enn dette og har ingen ambisjoner om slike anlegg selv om det sikkert for flere er mulig å finansiere. Jeg følger absolutt Townes og Zomby sine velmente råd fullt ut, så får det heller være at noen mener jeg ødelegger tråden..
    Ok, så du skriver negative innlegg for at trådstarter ikke skal realisere sine planer..... Hverken jeg eller du har vel noe som helst med trådstarters livssituasjon eller økonomi å gjøre!
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Det som ....ere skal gjøre det.

    Mvh
    Roysen

    Du planlegger å skaffe tre stykker anlegg som de færreste (på dette forumet, antagelig) har mulighet til å skaffe ett av. Enkelte blir provosert og misunnelsen skinner igjennom. Bare å overse de som alltid kommer med negative kommentarer. Noe snodig at folk som har så stor interesse av haifai at de leser og skriver på et slikt forum ikke synes at denne tråden er spennende.
    Selvsagt er dette spennende...men spørsmålet gjenstår; Hvorfor?

    Hvorfor 3 anlegg om noen måneder istedet for 1 knall anlegg nå; ..når legene gir deg 3-9 månder igjen å leve?

    Du må da se at dette er uforståelig for mange....:).

    Det er vel ingen her som vet hvor lenge de skal leve, men alikevel så legges planer. Kan det også tenkes at veien er målet for svært mange her inne? Vet du når trådstarter har noe av dette utstyret i hus?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.497
    Antall liker
    64.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par velmente tanker til deg Roysen.

    Min kjære bestemor sa mye rart. En ting hun sa som var fornuftig var, la skrotet flyte. Jeg tror det hadde vært fornuftig om du hadde latt være å kommentere innlegg som provoserer deg. Bruk heller tiden på å gi gode og grundige tilbakemeldinger på de som skriver innlegg du finner meningsfull, interessante og berikende for deg. Skryt og sett pris på folk som tar seg tid. Jeg tror denne strategien over tid vil gjøre tråden(e) dine mer konstruktiv både for deg selv og vi som følger med fra sidelinjen. Jeg vet noenlunde det samme har vært sagt flere ganger tidligere, men en god ting kan ikke sies for ofte.

    Videre tror jeg det hadde vært fornuftig om du senket guarden litt. Skriftlige innlegg, uten mimikk kan lett misforstås, og det er mange av oss som til tider kan formulere oss litt kjeitete. Bruk mer tid på å skrive til de som du opplever vil deg vel, og ikke alle de motangrepene du nå driver med. Jeg synes dessverre at mye av grunnen til at trådene blir som de blir handler om deg selv, og det eneste som er helt sikkert er at ingenting kommer til å bli bedre hvis du fortsetter den strategien du benytter nå.

    Ta mine tanker for det det er, noen velmente tanker om hvordan trådene dine kan bli mer konstruktive. Grunnen handler ikke bare om alle andre, men også om deg selv, Roysen. Selv ønsker jeg at fokus i trådene dine blir på utstyret du anskaffer og drømmer om. Jeg kan kanskje ikke bidra så mye ift hva du ønsker tilbakemelding på, men det er kjekt å følge med på din reise mot den ultimate lydopplevelsen.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Val, ikke bruk tid på å irritere deg over tenåringene på forumet her som ikke har annet å gjøre enn å smøre sin janementalitet ut over de som er seriøse i helgene når de har tatt seg en pinne. Jeg synes egentlig bare det er komisk og jeg enda mer komisk blir det når du møter de på en hifi-forretning eller på en messe og man husker tilbake på hvordan de oppførte seg.

    Mvh
    Roysen
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Forsvarer egentlig ingen men la nå mannen være da folkens!! Ihvertfall i denne tråden!! Er jo typisk nordmannen som MÅ fortelle hva han mener eller syns. Desverre som oftest kun i forum som dette..
    Syns selv det er en svært artig tråd der jeg håper at alt eller ihvertfall noe blir realisert engang.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det som er utrolig irriterende er at man ikke blir tatt alvorlig. Det er hva dette om ønskelister og drømme snakket dreier seg om. Dersom jeg ikke blir tatt på alvor og dette slutter så gidder jeg ikke å dra denne tråden videre - da får dere holde det gående med Roysens anlegg videre selv. Jeg har litt vanskelig for å se for meg hvordan dere skal gjøre det.

    Mvh
    Roysen

    Du planlegger å skaffe tre stykker anlegg som de færreste (på dette forumet, antagelig) har mulighet til å skaffe ett av. Enkelte blir provosert og misunnelsen skinner igjennom. Bare å overse de som alltid kommer med negative kommentarer. Noe snodig at folk som har så stor interesse av haifai at de leser og skriver på et slikt forum ikke synes at denne tråden er spennende.
    Evt så kan det være at man er litt forsiktig med å oppmuntre bruk av 10-15 millioner på ikke akkurat lett omsettelig stereo i en slik livssituasjon. Spesielt når man vet at det har blitt kjøpt mye rimeligere utstyr enn mye av dette på lange avbetalinger. De fleste av oss koser oss med musikken på betraktelig rimeligere anlegg enn dette og har ingen ambisjoner om slike anlegg selv om det sikkert for flere er mulig å finansiere. Jeg følger absolutt Townes og Zomby sine velmente råd fullt ut, så får det heller være at noen mener jeg ødelegger tråden..
    Ok, så du skriver negative innlegg for at trådstarter ikke skal realisere sine planer..... Hverken jeg eller du har vel noe som helst med trådstarters livssituasjon eller økonomi å gjøre!
    Nei egentlig ikke, skrev egentlig posten for å tilbakevise at all skepsis nødvendigvis ikke er misunnelse, man kan faktisk ha andre velmenende motiver. Vet ikke hva du legger i "ha noe med" men Roysen har jo selv vært helt åpen om sin livssituasjon og da er det jo naturlig legge det til i ligningen når man leser om anleggsplaner. Så er det også slik at man har hengt på samme forumet i noen år og da ønsker sine medforumister alt godt og da komme med velmenende råd selv om noen opplever det som festbrems, til syvende og sist er det trådstarter som tar sine valg og det er ingen her som mener de har rett til å bestemme noe som helst.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ganske typisk Ola Nordmann, ja. Det er ikke rart utlendinger ser rart på oss med disse holdningene som her vises hvor alle vet best hvordan og hva andre skal gjøre. I tillegg handler det om å få gitt de som stikker frem nesa litt en på trynet så de aldri stikker den frem igjen. Dessverre fungerer ikke jeg på den måten. De som forsøker å gi meg en på trynet får fort en tilbake.

    Mvh
    Roysen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor jeg svarer? Dette er en tråd om anlegget mitt. Er det da ikke naturlig at jeg svarer på innlegg i tråden? Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å skrive. Det du skriver er det uansett ingen som hører på. Men du mener at det er naturlig at du fortsetter å stille spørsmål til meg og at jeg da ikke svarer? Hmmm. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, nei.

    Legg vekk drinken nå, Steinar. Det er ikke noe vits i å lage kvalm lenger. Du blir som sagt ignorert. Det du skriver er uansett kun mer komisk enn interessant. Så nå gidder jeg ikke mer. Har bedre ting å bruke tiden på enn å høre på deg.

    Mvh
    Roysen
    For det første er jeg langt skarpere en det du hentyder.
    Spark videre nedover Roysen, det kler deg.
    for det andre er jeg klinkende ederu.
    for det tredje jeg fortsetter å skrive pga din ufordragelige oppførsel mot andre mennesker her inne.
    Jeg skriver fordi jeg er en som tør å forsvare andre mennesker her inne når jeg synes noen går for langt.


    Steinar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Evt så kan det være at man er litt forsiktig med å oppmuntre bruk av 10-15 millioner på ikke akkurat lett omsettelig stereo i en slik livssituasjon. Spesielt når man vet at det har blitt kjøpt mye rimeligere utstyr enn mye av dette på lange avbetalinger. De fleste av oss koser oss med musikken på betraktelig rimeligere anlegg enn dette og har ingen ambisjoner om slike anlegg selv om det sikkert for flere er mulig å finansiere. Jeg følger absolutt Townes og Zomby sine velmente råd fullt ut, så får det heller være at noen mener jeg ødelegger tråden..
    Ok, så du skriver negative innlegg for at trådstarter ikke skal realisere sine planer..... Hverken jeg eller du har vel noe som helst med trådstarters livssituasjon eller økonomi å gjøre!
    Nei egentlig ikke, skrev egentlig posten for å tilbakevise at all skepsis nødvendigvis ikke er misunnelse, man kan faktisk ha andre velmenende motiver. Vet ikke hva du legger i "ha noe med" men Roysen har jo selv vært helt åpen om sin livssituasjon og da er det jo naturlig legge det til i ligningen når man leser om anleggsplaner. Så er det også slik at man har hengt på samme forumet i noen år og da ønsker sine medforumister alt godt og da komme med velmenende råd selv om noen opplever det som festbrems, til syvende og sist er det trådstarter som tar sine valg og det er ingen her som mener de har rett til å bestemme noe som helst.
    Jante og misunnelse er to helt forskjellige ting. Det er ikke så mye misunnelse å spore i tråden, men det er tonnevis av jante hvor i typisk Ola Nordmann stil skal selvsagt alle som man oppfatter at forsøker å stikke frem nesa skal trykkes ned i søla for enhver pris. Slikt skal vi selvsagt ikke ha noe av selv om det aldri var intensjonen å stikke seg frem. Til og med tendenser til å stikke frem nesa selv om man ikke har noen slike intensjoner selv må det slåes ned på.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor jeg svarer? Dette er en tråd om anlegget mitt. Er det da ikke naturlig at jeg svarer på innlegg i tråden? Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å skrive. Det du skriver er det uansett ingen som hører på. Men du mener at det er naturlig at du fortsetter å stille spørsmål til meg og at jeg da ikke svarer? Hmmm. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, nei.

    Legg vekk drinken nå, Steinar. Det er ikke noe vits i å lage kvalm lenger. Du blir som sagt ignorert. Det du skriver er uansett kun mer komisk enn interessant. Så nå gidder jeg ikke mer. Har bedre ting å bruke tiden på enn å høre på deg.

    Mvh
    Roysen
    For det første er jeg langt skarpere en det du hentyder.
    Spark videre nedover Roysen, det kler deg.
    for det andre er jeg klinkende ederu.
    for det tredje jeg fortsetter å skrive pga din ufordragelige oppførsel mot andre mennesker her inne.
    Jeg skriver fordi jeg er en som tør å forsvare andre mennesker her inne når jeg synes noen går for langt.


    Steinar.
    ;)
    Når man ikke forstår at man er ignorert, så beviser det bare poenget mitt.

    Mvh
    Roysen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor jeg svarer? Dette er en tråd om anlegget mitt. Er det da ikke naturlig at jeg svarer på innlegg i tråden? Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å skrive. Det du skriver er det uansett ingen som hører på. Men du mener at det er naturlig at du fortsetter å stille spørsmål til meg og at jeg da ikke svarer? Hmmm. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, nei.

    Legg vekk drinken nå, Steinar. Det er ikke noe vits i å lage kvalm lenger. Du blir som sagt ignorert. Det du skriver er uansett kun mer komisk enn interessant. Så nå gidder jeg ikke mer. Har bedre ting å bruke tiden på enn å høre på deg.

    Mvh
    Roysen
    For det første er jeg langt skarpere en det du hentyder.
    Spark videre nedover Roysen, det kler deg.
    for det andre er jeg klinkende ederu.
    for det tredje jeg fortsetter å skrive pga din ufordragelige oppførsel mot andre mennesker her inne.
    Jeg skriver fordi jeg er en som tør å forsvare andre mennesker her inne når jeg synes noen går for langt.


    Steinar.
    ;)
    Når man ikke forstår at man er ignorert, så beviser det bare poenget mitt.

    Mvh
    Roysen
    Prøv bedre, du klarer ikke å se mitt råd.Vrir det heller rundt.
    beklagelig og trist.

    Steinar.
     
    T

    Torget

    Gjest
    Ganske typisk Ola Nordmann, ja. Det er ikke rart utlendinger ser rart på oss med disse holdningene som her vises hvor alle vet best hvordan og hva andre skal gjøre. I tillegg handler det om å få gitt de som stikker frem nesa litt en på trynet så de aldri stikker den frem igjen.
    Det å prøve å realisere noe i nærheten av det ultimate må da være et like godt mål som noe annet, og det må være opp til hver enkelt å gjøre slike valg for seg selv.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Evt så kan det være at man er litt forsiktig med å oppmuntre bruk av 10-15 millioner på ikke akkurat lett omsettelig stereo i en slik livssituasjon. Spesielt når man vet at det har blitt kjøpt mye rimeligere utstyr enn mye av dette på lange avbetalinger. De fleste av oss koser oss med musikken på betraktelig rimeligere anlegg enn dette og har ingen ambisjoner om slike anlegg selv om det sikkert for flere er mulig å finansiere. Jeg følger absolutt Townes og Zomby sine velmente råd fullt ut, så får det heller være at noen mener jeg ødelegger tråden..
    Ok, så du skriver negative innlegg for at trådstarter ikke skal realisere sine planer..... Hverken jeg eller du har vel noe som helst med trådstarters livssituasjon eller økonomi å gjøre!
    Nei egentlig ikke, skrev egentlig posten for å tilbakevise at all skepsis nødvendigvis ikke er misunnelse, man kan faktisk ha andre velmenende motiver. Vet ikke hva du legger i "ha noe med" men Roysen har jo selv vært helt åpen om sin livssituasjon og da er det jo naturlig legge det til i ligningen når man leser om anleggsplaner. Så er det også slik at man har hengt på samme forumet i noen år og da ønsker sine medforumister alt godt og da komme med velmenende råd selv om noen opplever det som festbrems, til syvende og sist er det trådstarter som tar sine valg og det er ingen her som mener de har rett til å bestemme noe som helst.
    Jante og misunnelse er to helt forskjellige ting. Det er ikke så mye misunnelse å spore i tråden, men det er tonnevis av jante hvor i typisk Ola Nordmann stil skal selvsagt alle som man oppfatter at forsøker å stikke frem nesa skal trykkes ned i søla for enhver pris. Slikt skal vi selvsagt ikke ha noe av selv om det aldri var intensjonen å stikke seg frem. Til og med tendenser til å stikke frem nesa selv om man ikke har noen slike intensjoner selv må det slåes ned på.

    Mvh
    Roysen
    Nå var posten jeg opprinnelig kommenterte nettopp knyttet til misunnelse. Er heller ikke enig i at det er så mye jante å oppspore på dette forumet. Det er mange "milliontråder" på dette forumet som lever helt fint, heller ingen som har problemer med at sluket drar frem grymt accuphase stash fra "surplus" boksen.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Hvorfor jeg svarer? Dette er en tråd om anlegget mitt. Er det da ikke naturlig at jeg svarer på innlegg i tråden? Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å skrive. Det du skriver er det uansett ingen som hører på. Men du mener at det er naturlig at du fortsetter å stille spørsmål til meg og at jeg da ikke svarer? Hmmm. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, nei.

    Legg vekk drinken nå, Steinar. Det er ikke noe vits i å lage kvalm lenger. Du blir som sagt ignorert. Det du skriver er uansett kun mer komisk enn interessant. Så nå gidder jeg ikke mer. Har bedre ting å bruke tiden på enn å høre på deg.

    Mvh
    Roysen
    For det første er jeg langt skarpere en det du hentyder.
    Spark videre nedover Roysen, det kler deg.
    for det andre er jeg klinkende ederu.
    for det tredje jeg fortsetter å skrive pga din ufordragelige oppførsel mot andre mennesker her inne.
    Jeg skriver fordi jeg er en som tør å forsvare andre mennesker her inne når jeg synes noen går for langt.


    Steinar.
    ;)
    Når man ikke forstår at man er ignorert, så beviser det bare poenget mitt.

    Mvh
    Roysen
    Prøv bedre, du klarer ikke å se mitt råd.Vrir det heller rundt.
    beklagelig og trist.

    Steinar.
    Accutons diamantmellomtoner er mye mer interessant å lese om enn denne helt unødvendige krangelen. Som et alternativ kan jeg også anbefalle serien The Blacklist!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Blir jævla spennende og følge med her, håper på bilder etterhvert.
    Ja, en tråd som dette uten bilder blir som å finne at man er tom for toalettpapir after the fact. :) Oppmuntrer Roysen til å ta bilder ved ankomst, oppakking, rigging og generelt la oss få ta del i galskapen. :) Det trenger ikke å være på fotografnivå heller, bare gøy med et vindu inn til en som realiserer drømmene sine.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg synes det er litt trist at trådstarter virker mer opptatt av å sette folk på plass enn å svare på innlegg med spørsmål.

    I'm out.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg synes det er litt trist at trådstarter virker mer opptatt av å sette folk på plass enn å svare på innlegg med spørsmål.

    I'm out.
    Sette på plass? Næh, det er nok ikke trådstarter i stand til. Verbal grautrøring - og svært underholdende....
    Jeg synes virkelig at kranglefanter ikke skulle tirre opp trådstarter her. Jeg skulle virkelig ønske at trådstarter ikke lot seg tirre og heller overså kranglefantene. NOen ganger kommer det spm som er stilt så de kan tolkes ene eller andre veien. Sleng gjerne på en smiley for å vise hvilken retning dere vil med spm'et.

    Mye har gått galt i denne tråden, men her må det skje noe drastisk før det bare blir tullball alt sammen. Både hos debattanter og trådstarter.

    Jeg starter derfor forfra og spør som jeg ikke fikk svar på da jeg er redd innlegget mitt druknet i diskusjoner om det ene og det andre mindre viktige når alt kommer til alt:

    Du gleder deg vel til å få igjen den Q7'en som har vært til service? Det må jo bli deilig å få noe lyd i stuen igjen! :)-) )
    Laren
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg er nøytral.

    Har ikke hatt noen diskusjoner med deg, Roysen. Følger deg her på sentralen, som så mange andre. Ditt sykdomsbildet gjør at man føler/følger litt ekstra med når man leser hva du skriver. Du handler det du drømmer om nå som du har mulighet til det. Det har du min fulle respekt for, da det er musikk og stereo som har opptatt store deler av livet ditt. Regner med de fleste ville brukt mest mulig tid på sin lidenskap.

    Et lite råd, selv om du sikkert ikke vil ta imot det. Du vil mest sannsynlig ikke svare, da du henger deg for ofte opp i bagateller. Enkelte her på forumet "jakter" sikkert på deg, flere kommentarer som voksne mannfolk kunne unngått. Spesielt mtp. livssituasjonen din. Internett-troll finner du overalt, dessverre.

    Det gjorde meg utrolig vondt at du og en kamerat åpenlyst krangler her på sentralen. Kan garantere deg at alle vil deg det beste.

    Fokuser heller på det positive, Roysen. Det gir deg så mye mer. Det er så mye bedre. Personlig så hadde jeg ikke orket bruke så mye tid på negativitet. Spesielt ikke rundt din situasjon. Du har meldt deg ut og inn flere ganger her på sentralen på min korte fartstid her på forumet. Like greit logge av for godt? Så fokuserer du heller på det positive. Kan ikke skjønne at du setter pris på at du skal føle at du måtte "forsvare" deg hele tiden.

    Følger fortsatt deg og tråden din. Det er ikke mange tråder (over hele den runde klode) som omhandler det du har av komponenter.

    Alt jeg skriver her er velmente råd fra min sin side. Ingenting negativt.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg synes det er litt trist at trådstarter virker mer opptatt av å sette folk på plass enn å svare på innlegg med spørsmål.

    I'm out.
    Sette på plass? Næh, det er nok ikke trådstarter i stand til. Verbal grautrøring - og svært underholdende....
    Jeg synes virkelig at kranglefanter ikke skulle tirre opp trådstarter her. Jeg skulle virkelig ønske at trådstarter ikke lot seg tirre og heller overså kranglefantene. NOen ganger kommer det spm som er stilt så de kan tolkes ene eller andre veien. Sleng gjerne på en smiley for å vise hvilken retning dere vil med spm'et.

    Mye har gått galt i denne tråden, men her må det skje noe drastisk før det bare blir tullball alt sammen. Både hos debattanter og trådstarter.

    Jeg starter derfor forfra og spør som jeg ikke fikk svar på da jeg er redd innlegget mitt druknet i diskusjoner om det ene og det andre mindre viktige når alt kommer til alt:

    Du gleder deg vel til å få igjen den Q7'en som har vært til service? Det må jo bli deilig å få noe lyd i stuen igjen! :)-) )
    Laren
    Gode tanker, helt enig. Det er naturlig at mange vil fikse den lite givende dynamikken i disse trådene, men det er mange har prøvd og feilet... Jeg tror takhøyde fra alle kanter er det beste, og som du sier, at det man er interessert i at tråden skal dreie seg om, er det som følges opp og annet blir ignorert. Det man følger opp, er det tråden vil dreie seg om, og her er det trådstarter som styrer showet.

    Jeg tror en naturlig følge av å operere på dette prisnivået i et forum med folk fra alle samfunnslag er at veldig mange entusiaster overprøver andres prioriteringer basert på egne erfaringer, kunnskap og smak. Når Roysen kjøper seg et nytt komponent til en halv mill, så tenker jeg ofte selv at "hvis jeg hadde 500k så hadde jeg heller gjort slik og sånn, ...", men Roysen er ikke meg, og han har sine prioriteringskriteria, kunnskap, erfaringer og begjær; derfor velger han annerledes enn jeg ville gjort.

    Skjønner jo at man fort kan gå i fellen og forsvare prioriteringene man har gjort, når man får indirekte eller direkte kritikk for dem, men samtidig så er det ingen fasit på hva som er korrekt objektiv prioritering, med mindre man har definert målet for beslutningen på bakgrunn av alle beslutningsvariablene, sånn som eierglede, lydkvalitet, lydpreferanse, specs, design, osv, osv, osv. Av denne grunn er det unødvendig å forsvare prioriteringene også.

    Det er sikkert ikke moro å fortelle folk om realiseringen av drømmene sine på et entusiastforum, når resultatet ofte er at man blir overprøvd for sine beslutninger. Tendensen til å kritisere beslutninger virker høyere i trådene til Roysen, enn ellers på forumet. Det ser ut som at isen med Roysen er brutt, knust og smeltet, så her trenger man ikke å legge noe filter mellom før man uttaler seg. Mange synes nok også det er gøy å fyre oppunder, og lar man seg fyre da, så gir man fyrbøterne akkurat det de ønsker.
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har meldt meg ut av tråden for lenge siden. Ser ingen grunn til å bruke tid på folk som ikke evner å ta meg seriøst. Som jeg har skrevet tidligere mister jeg totalt interessen når uttrykk som drømmer og ønskelister dras frem. Drt vitner om mangel på tro på gjennomføringsevne. Da blir tråden som den har blitt fordi jeg også blir utrolig provosert av folk som ikke kjenner meg, som vet bedre enn meg hva jeg er i stand til å gjennomføre, hvor dårlig rommet mitt er og i det hele tatt er besserwissere og verdensmestere om meg, mitt utstyr, mitt rom, mine intensjoner og hva som er best for meg uten at de har møtt meg, hørt utstyret eller vært i rommet. Når de i tillegg er arrogante og sinte på meg fordi jeg ikke hører på "rådene" de gir faller interessen for å presentere utstyret i en egen tråd helt tilsidesatt og jeg gidder ikke mer.

    Norske besserwissere med jsnteloven i hånda, tenåringer uten erfaring som tror de kan alt samt ingeniører som kjrnner alle hobbiens mest komplekse teknologier etter å ha lest et par sider i pensumbøkene på grunnkurs i elektro på universitetet ødelegger også helt enhver interesse man måtte ha. Når det k tillegg er slik at helgekveldene fylles av krangler provosert av fyllerør her inne gidder jeg i hvert fall ikke.

    Mvh
    Roysen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Kan du ikke starte å bygge opp tråden litt forsiktig med det som er sikkert da? Begynne litt fra scratch?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Du har jo vist gjennomføringsevne for lengst. Det du eier og har eid tidligere står som lysende bevis. Det er klart planer endrer seg fra de unnfanges til de realiseres.

    Jeg vil si du holder på med og deler drømmene dine.

    Her kan man lett misforstå og feiltolke dersom konnotasjonen man har til ordet drømme er at dette er noe virkelighetsfjernt. Da tolker du mitt utsagn som at jeg snakker nedlatende til deg, når jeg i realiteten beundrer din evne til å forfølge, forfine og realisere drømmene dine. For meg betyr det å holde på med drømmen sin, at man forfølger det ultimate målet for det man holder på med, ikke at man er virkelighetsfjern.

    I siste avsnitt i innlegg #308 gikk jeg tilbake og la inn ordet "realiseringen" foran drømmene, fordi jeg så at det kunne misoppfattes, dersom "drømmene" sto for seg selv.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.043
    Antall liker
    19.885
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Har nettopp lest gjennom tråden- fra side 6 og utover. Må si jeg er helt rystet. Både over tonen, oppførsel og reaksjoner på spørsmål. For ikke å snakke om skittentøyvasken mellom to "venner". Helt utrolig. Om folk har 40 år igjen eller tre måneder spiller ingen som helst rolle. Det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Norske besserwissere med jsnteloven i hånda, tenåringer uten erfaring som tror de kan alt samt ingeniører som kjrnner alle hobbiens mest komplekse teknologier etter å ha lest et par sider i pensumbøkene på grunnkurs i elektro på universitetet ødelegger også helt enhver interesse man måtte ha.
    Sjekk ut denne artikkelen om 13 typer audiofile, haha. Her er det mye som er helt på kornet. :)

    Det er mange veier til målet.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Som sagt er tråden et dødfødt prosjekt. Jeg gidder rett og slett ikke dette mer i klimaet her på HFS. Jeg fortsetter i stedet i det mer kultiverte klimaet på et internasjonalt forum.

    Faktisk var det et medlem herfra som opprettet et nick der for å mage kvalm også. Heldigvis var moderatorene der mer moden for oppgaven sin og vedkommende ble raskt avvæpnet.

    Mitt siste ord i denne tråden. Så kan dere jo fortsette å vite best om mitt anlegg og meg uten meg eller anlegget mitt.

    Lykke til.

    Mvh
    Roysen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    8.538
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hadde hvert flott med noen lytterintrykk av det du har idag.
    Men til nå vi fått presangtert en del utstyr om hva du vil ha.
    Sett samme det du har så du kan glede deg over det.

    Steinar.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette er veldig enkelt.

    Punkt 1. Ting som omhandler komponenter, om det er drømmer eller ikke, omtales i tråden. Både av de som kjenner til og de som vil vite mer.
    Punkt 2. Væremåte til deltagere i tråden. Tas på pm de imellom eller sendes moderator.
    Punkt 3. Hvordan en ser en "mitt anlegg " tråd skal være, evt lage en egen tråd hvor dette omhandles.


    Ferdig.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Har du ett fungerende anlegg? I så fall er det mye mer interessant å høre om det enn all slags pipedreams.

    Og ja, det er mulig jeg er en idiot. Men det er jeg absolutt ikke alene om...
    Er det ikke mulig å informere i egen tråd om sine planer og hva som er på vei uten å få en masse dritt? Dersom du ikke liker dette så hvorfor i alle dager leser du tråden? Du er heller ikke nødt til å kommentere en tråd du ikke finner interessant.
     

    rovigen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    39
    Sted
    Kverneland
    Synes det er synd at herr Roysen slutter å oppdatere denne tråden da den er en av di mest interessante trådene på sentralen. Jeg personlig synes det er utrolig fascinerende å lese om komponenter fra en prisliga som ligger så langt borte fra min egen lommebok. Disse anleggene hadde vært utrolig kjekt å få lyttet til. All ære til Roysen for at han i det hele tatt har giddet å dele dette med oss så langt.
    Di fleste andre med tilsvarende anlegg deler ikke sine bilder av det med omverdenen. Vet at det finnes flere anlegg av dette kaliberet rundt om kring i Norge men di holder seg alle anonyme. Så at Roysen har delt dette med oss er sjelden vare. Vi burde tatt bedre vare på den sjangsen vi fikk av Roysen.

    Lykke til videre Roysen

    mvh Rovigen
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.270
    Sted
    Oslo
    ^^ Enig m. siste taler. Vet iaff. om et anlegg i mangemillionersklassen. Eieren er ikke medlem på HFS.


    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Det hadde vært interessant å følge denne tråden videre, men da måtte hæren fryde meg trådstarter slutte å skjelle ut folk fordi han føler seg misforstått eller misforstår alt som skrives. De aller fleste har faktisk gode motiver og nysgjerrighet bak sine skriblerier. Jaggu meg!!!!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    La historien ligge. Dette dreier seg om enkel folkeskikk og humør.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn