RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    741
    Torget vurderinger
    4
    Takk :) Har jo ikke prøvd Roon ennå, men må innrømme at det er temmelig vanskelig for andre å levere graden av fleksibilitet og brukergrensesnitt som LMS/Squeezebox har. Men har man kastet loss...
    Hva går to squeezebox touch med en original og en Teddy PSU for om dagen? 10-12 tusen?
    Du bør nok ikke selge de enda......... du kan jo komme til å angre deg !!! o_O og dessuten vil dette utstyret ganske snart få legendestatus med dertil eventyrlig høye bruktpriser ...... :LOL:

    God helg, og kos deg med (4)Ever solo'n ?!?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    3.393
    Torget vurderinger
    49
    Takk og grattis selv. Kan nesten ikke gå feil med denne. Ja, høvdingen er kjapp, ugh ugh! Ikke bare røyksignaler der :D
    Innlevert mandag kl 14:00 og klar til henting for meg tirsdag kl 14:50.
    Hva skal den testes mot hos deg?

    mvh
    Takk😊
    Kommer ikke til og teste den opp mot noe i første omgang.
    Setter den inn i anlegget noen uker, hvis den fungerer tilfredsstillende blir den der.
    Har jo litt forskjellig etterhvert, men låter ting bra blir det ofte til at jeg ikke gidder hente frem andre ting fra lageret, begynner jo og bli godt voksen…😅
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    741
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, da var dagen uhønnbørlig kommet.......
    Tror jammen jeg tar en gravøl for Squeezeboksens Venner i kveld jeg........ :cry:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.981
    Antall liker
    14.273
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jaja, da var dagen uhønnbørlig kommet.......

    Tror jammen jeg tar en gravøl for Squeezeboksens Venner i kveld jeg........ :cry:
    Har prøvd å selge dette lenge, men lite napp. 🙈😅
    Jojo, men trenger ikke squeezeboxer for å være venner vi 😊😊😊
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    741
    Torget vurderinger
    4
    Har prøvd å selge dette lenge, men lite napp. 🙈😅
    Jojo, men trenger ikke squeezeboxer for å være venner vi 😊😊😊
    På vegne av Squeezeboxens Venner tar jeg gjerne imot donasjoner fra de frafalne.... for å gi de videre til de nyfrelste (ehhh nei, de står ikke i kø...) ;)
    Vi får finne et nytt navn på venneforeningen vår nå da...... kanskje ta det på neste styremøte :p
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.800
    Antall liker
    33.335
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjøper dere ikke ferdige produkter som man slipper å mekke på? :D
    Alltid noen som finner på noe bedre vettu😎
    Se alle Lumin streamere i Norges land som står med en S-booster ved siden av😉
    Vært der sjøl, men denne gangen droppet jeg det👍🏼
    Ellers finnes dCS….. de er ferdig mekka😅😂

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.450
    Antall liker
    13.103
    Ellers finnes dCS….. de er ferdig mekka😅😂

    gismo
    dCS er kanskje ikke veldig DACtisk og investere i mtp.fremtidig liikviditet, men investering i dCS sine produkter utgjør klart et MEKKA for noen ;)
    Er egentlig dCS sine produkter ferdig mekka?
    Om du føler at du mangler noe så har de alltids en ekstern DAC, drev, strømforsyning eller klokke til sølle +100-200 tusen ekstra :rolleyes:
    Så må vi ha meter på meter med strøm-, og signalkabler så vi får koblet sammen deilighetene, og da kan vi jo ikke velge på nederste hylle.
    Det skulle tatt seg ut :eek:
    Nei, her må man gå til innkjøp av minimum øvre sjikt av Inakustiks kabelprodukter spør du meg, men se det er det jo ingen som har gjort :cool:
    Bare MÅ ha det!
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.981
    Antall liker
    14.273
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjøper dere ikke ferdige produkter som man slipper å mekke på? :D
    Alltid noen som finner på noe bedre vettu😎
    Se alle Lumin streamere i Norges land som står med en S-booster ved siden av😉
    Vært der sjøl, men denne gangen droppet jeg det👍🏼
    Ellers finnes dCS….. de er ferdig mekka😅😂

    gismo
    Nå har sjølvaste Hertug @Evo III med sin uangripelige tyngde innen utstyrsbytte og dermed erfaring konkludert med Eversolos fortreffelighet - sammenlignet med blant annet Rose og Lumin, så denne «oppgraderingen» av strømforsyningen er nok kun for å forsøke og trekke Eversolo ned fra sin høytroverdiske hest 🤣😁

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.800
    Antall liker
    33.335
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bare et innspill ang Eversolo, skit i nytt power min venn RoDa, garanti er viktig 😉 …værre med dac’n😎
    Den er vist itte god nukk iflg Hertugen, han kjører digitalt streamer signal over til dac i McIntosken sin🥹😅
    Å du min venn Power, de InAkustik kablene liker jeg gøtt, duger før mæ og trur de blir på Botilsrud😎🤣

    gism
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.450
    Antall liker
    13.103
    Å du min venn Power, de InAkustik kablene liker jeg gøtt, duger før mæ og trur de blir på Botilsrud😎🤣

    gism
    Misforstå meg rett min venn Gismo på Botilsrud, jeg liker også InAkustik sine nye kabelkreasjoner veldig godt, både av utseende og hva lydgjengivelse angår.
    Jeg har stor sans for deres teorier og konstruksjoner, og har vært nærmere innkjøp av ett sett av de gromeste høyttalerkablene deres enn du aner ;)

    Ja, å så klarte jeg ikke å dy meg med og harselere litt med de svimmelt dyre produktene til dCS.
    Kan du tilgi meg :rolleyes:

    Hadde jeg hatt et par millioner i årslønn, så hadde det nok stått et par dCS bokser her også ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.800
    Antall liker
    59.405
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Strømforsyning som sitter i flere av disse disse nevnte streamerne, også i litt høyere prisklasse, koster kanskje rundt 50 kroner i løst salg.
    En skulle gjerne ønske at det var "ferdige produkter" til slike priser som forlanges av HiFi greier nå til dags.

    Saken er vel at de gjerne vil selge deg mer.
    Feks Lumin har jo ekstern power supply på de øverste modellene.
    Det er for dumt, for du verden hvor mye det er å hente på skikkelig psu.

    Kabler, dempeføtter og alt annet vi holder på med av tweaks og trolldom blir til sammenligning hva svenskene kaller FORSUMBART.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    3.393
    Torget vurderinger
    49
    Bare et innspill ang Eversolo, skit i nytt power min venn RoDa, garanti er viktig 😉 …værre med dac’n😎
    Den er vist itte god nukk iflg Hertugen, han kjører digitalt streamer signal over til dac i McIntosken sin🥹😅
    Å du min venn Power, de InAkustik kablene liker jeg gøtt, duger før mæ og trur de blir på Botilsrud😎🤣

    gism
    Nå er jo dacen i din X5 også superior i forhold til dacen i Hifi Rose 150b, så da har du basically en "vakker" streamer til 50k:cool:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.024
    Antall liker
    51.785
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Bare et innspill ang Eversolo, skit i nytt power min venn RoDa, garanti er viktig 😉 …værre med dac’n😎
    Den er vist itte god nukk iflg Hertugen, han kjører digitalt streamer signal over til dac i McIntosken sin🥹😅
    Å du min venn Power, de InAkustik kablene liker jeg gøtt, duger før mæ og trur de blir på Botilsrud😎🤣

    gism
    Det er ikke et hav av forskeller på dacene, i McIntosh er det mindre"frynsete" i kantene.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.025
    Antall liker
    5.702
    Sted
    Holmestrand
    Det er mer å vite at det er best :D :D

    Fra hifisentralens nettbutikk:

    "Eversolo DMP-A6 Master Edition har nøyaktig de samme funksjonene som normal DMP-A6, men kommer med følgende forskjeller:
    1. Forbedret utgangstrinn
    2. OPA1612 Op-amper (istedenfor OPA1462)
    3. Femtosekund klokker
    4. Gullplattert «Master Edition» på frontpanelet
    De første tre punktene sørger for at DMP-A6 gir bedre lyd når den blir brukt som både Streamer og d/a konverter. Hvis du har tenkt til å bruke DMP-A6 med ekstern d/a konverter, så har du ikke noe behov for Master Edition."
    Lurer på om OPA1462 egentlig skal være OPA1642?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.981
    Antall liker
    14.273
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Strømforsyning som sitter i flere av disse disse nevnte streamerne, også i litt høyere prisklasse, koster kanskje rundt 50 kroner i løst salg.
    En skulle gjerne ønske at det var "ferdige produkter" til slike priser som forlanges av HiFi greier nå til dags.

    Saken er vel at de gjerne vil selge deg mer.
    Feks Lumin har jo ekstern power supply på de øverste modellene.
    Det er for dumt, for du verden hvor mye det er å hente på skikkelig psu.

    Kabler, dempeføtter og alt annet vi holder på med av tweaks og trolldom blir til sammenligning hva svenskene kaller FORSUMBART.
    Du blir så tydelig på natta, rene bang bang dang dang, sånn er det.
    Strømforsyning til 50,- i løst salg? Er nok ikke over disk, men sannsynligvis er ikke deleprisene veldig høye. Som det beste i kjøp og salg og produksjon.
    Hvem er det som ikke leverer ferdige produkter? Lumin? Naim?
    Tanken er vel å selge noe som er bra, også for å kunne sette prisen på et salgbart nivå, for å kunne oppgradere fra de som har konstruert greiene. De vil selge deg mer, ja det tror jeg.
    Men det er jo ikke «de» som vil selge deg mer når det kommer en Yabbadilla2000 dings som passer inn i produktet ditt, fjerner garantien og blir så varmt at du kun kan bruke det på en bestemt måte?

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.981
    Antall liker
    14.273
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke et hav av forskeller på dacene, i McIntosh er det mindre"frynsete" i kantene.
    Hadde samme issue her også.
    Men jeg la et par Blackus Discus fra The Mad Scientist oppå RCAkontaktene inn på forsterkeren.
    Det ga litt svartere bakgrunn og mindre fryns. 👍 Tror også i tillegg noe mer fylde og et bredere og dypere lydbilde.

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.024
    Antall liker
    51.785
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Hadde samme issue her også.
    Men jeg la et par Blackus Discus fra The Mad Scientist oppå RCAkontaktene inn på forsterkeren.
    Det ga litt svartere bakgrunn og mindre fryns. 👍 Tror også i tillegg noe mer fylde og et bredere og dypere lydbilde.

    mvh
    Jasedetdu, brukte XLR jeg derfor kunne jeg ikke bruke BD trixet😂
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.800
    Antall liker
    33.335
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde samme issue her også.
    Men jeg la et par Blackus Discus fra The Mad Scientist oppå RCAkontaktene inn på forsterkeren.
    Det ga litt svartere bakgrunn og mindre fryns. 👍 Tror også i tillegg noe mer fylde og et bredere og dypere lydbilde.

    mvh
    Fint, da løste du jo problemer for mange RoDa😅😎🤣 Fint at du deler tips og erfaring😛

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.800
    Antall liker
    33.335
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dæsken, her fikk @gismo en lydløftmulighet på en lørdagsmorra!
    Nå må du våkne og teste gismo 👍

    mvh
    Jeg er våken RoDa😉….og har tester dette mange ganger, står fast oppkoblet med en god digitalkabel og bytter bare et tastetrykk på Michi😉🤣
    Forskjeller, ja da😊
    Må si at den ene passer til noe og den andre til øvrige innspillinger😎
    Her ender vi opp med det berømte ……smaken er som baken😅 Men grådig fint å ha begge muligheter da😊🎶

    gismo
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    3.393
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er våken RoDa😉….og har tester dette mange ganger, står fast oppkoblet med en god digitalkabel og bytter bare et tastetrykk på Michi😉🤣
    Forskjeller, ja da😊
    Må si at den ene passer til noe og den andre til øvrige innspillinger😎
    Her ender vi opp med det berømte ……smaken er som baken😅 Men grådig fint å ha begge muligheter da😊🎶

    gismo
    Luxus «problem» som mange her inne sliter med😅😂
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.800
    Antall liker
    59.405
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du blir så tydelig på natta, rene bang bang dang dang, sånn er det.
    Strømforsyning til 50,- i løst salg? Er nok ikke over disk, men sannsynligvis er ikke deleprisene veldig høye. Som det beste i kjøp og salg og produksjon.
    Hvem er det som ikke leverer ferdige produkter? Lumin? Naim?
    Tanken er vel å selge noe som er bra, også for å kunne sette prisen på et salgbart nivå, for å kunne oppgradere fra de som har konstruert greiene. De vil selge deg mer, ja det tror jeg.
    Men det er jo ikke «de» som vil selge deg mer når det kommer en Yabbadilla2000 dings som passer inn i produktet ditt, fjerner garantien og blir så varmt at du kun kan bruke det på en bestemt måte?

    mvh
    Jeg var kanskje ikke så tydelig likevel? 🤔
    Vedrørende "sånn er det. Bang Dang", så sier jeg hva jeg mener om saker og ting.
    Jeg har meninger sjøl om det ikke kan begrunnes med empirisk forskning.
    Alle må da vel forstå at jeg ikke prøver å framstå som objektiv? 🙃

    Jeg tror du misforstår meg litt.
    Med å "selge deg mer" , mente jeg de som selger egenproduserte eksterne power supplys. At du må opp i modell-hierarkiet for å få dette.
    Jeg forventer å få bra kvalitet hvis jeg bruker en del penger på noe.
    Eversolo er mer vettug prissatt, og slik sett vil jeg tro at de inneholder en psu som står mer i stil med kjøpesummen.

    God helg R. 🙂
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.981
    Antall liker
    14.273
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det kan man si. Protrusjon i 4. lumbale skivenivå med mulighet for affeksjon av høyre L5-rot er noe fettskjit.
    Funker svært så dårlig med den tidligere veldig deilige liggesittingen i sweetspot. Men, det går vel over.
    Trøsten får være at 5. skive sin minimale midtstilte protrusjon og anulus fissur ikke gir noe mekanisk nerverotskompresjon. 😅

    Ellersmessig kan det fortelles at et sett Blue Jeans høyttalerkabler er fantastisk mye mer lettsolgt enn en squeezebox og en Teddy PSU.

    IMG_5238.jpg




    Kan lure på hva som foregår inni rørforsterkeren.

    IMG_5838.jpg IMG_5839.jpg


    Jeg har mine mistanker ....

    IMG_5078.jpg IMG_5080.jpg




    Fremdeles fornøyd med P7en, og gamle helter fra tidligere tider låter fint.
    Opptil mange mange dager igjen i 40årene fortsatt, så kanskje blir det jul i år igjen.

    IMG_5685.jpg




    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.015
    Antall liker
    86.949
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Havregrøt er bra mot fettskit og analus fissur, har ikke prøvd selv, men har selv blitt anbefalt det etter nærkontakt med førstnevnte! Ha en bra kveld og god bedring! 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.511
    Antall liker
    64.298
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ryggen forbereder seg til du er i 50-årene. Da er det som kjent bare den som blir stivt på kroppen. Det går over, og gjelder selvfølgelig ikke for 60-åringer. God bedring!!!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.800
    Antall liker
    59.405
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var kjente greier. ☹
    Noe drit som du sier, men slike degenerative forandringer i ryggsøyla er slikt som kommer med alderen. De fleste har dette i større eller mindre grad, men langt fra alle får smerter.

    Det er noe herk mens det står på. Med krank rygg blir man gjerne en dårlig elsker, og det er ikke alltid lett å være blid. 🙈
    God bedring 🥰
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.800
    Antall liker
    33.335
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Utdyper itte så mye mer enn hva som allerede er gjort her…… så god bedring😍
    Blir bedre att når du nærmer dæ 70…😎🤣

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    Bare å innse, når en bikker eller nærmer seg 50 er man i service alderen :sneaky: god bedring (y):giggle:

    mvh
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    741
    Torget vurderinger
    4
    God bedring Rolf! Ryggplager er noe hærk!
    Ellersmessig er det nok skjebnen som gjør at SBT & tilbehør ikke blir solgt...... du skal tilbake du! ;):LOL:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn