RIAA AUDIOPHILE

Kommentarer

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.075
Antall liker
146
Torget vurderinger
3
Hva er prisen på deres rimeligste integrerte forsterker Alpha -Lotus
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.249
Antall liker
3.512
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Og hva koster RIAAen? Mye tåkeprat på nettsidene deres, men prisen har dere glemt.

I beste mening.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.563
Antall liker
8.142
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det kunne jo vært en fordel å forklare hvorfor det skulle være en fordel å glemme å belaste pickupen og heller gjøre ting på denne måten. Og for den del gjerne forklare litt inngående rundt løsningen som tilbys.

Å bare si at "sånn fungerer dette og det er en mye bedre løsning enn den vanlige" er ikke nødvendigvis overvettes overbevisende. Selv vil jeg i alle fall gjerne ha litt mer kjøtt på beinet enn som så.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.480
Antall liker
2.320
Sted
Endor
Tåkeprat ?. Ja vel , fritt frem , alle meninger skal ha sitt rett ! " touche"
Prisen på er 29.900,-
AURA fidelity
J.
29.900,- var det prisen på Audiophile riaa?

Hvis man sitter i tåken selv, så ser vel websidene også ut som tåkeprat 🤣

Men positiv kritikk, alltid mulig å forbedre med ennå bedre argumentasjon og engineering uderlag; Tenk på Jim Thiel som skrev lange whitepapers med edgineering bakgrunn for Thiel CS 2.4 :cool: :cool: :cool:

fint med priser på websidene, i mitt hode gir det veldig lite verdi å beskrive et produkt uten at man samtidig gir signaler om hvilken banehalvdel prisene ligger på :)
 
Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.012
Antall liker
11.423
Sted
Ytterst i havgapet...
Litt merkelig å belaste PU med 100K når omtrent alt av MMs er beregnet på 47K for å få korrekt frekvensgang..
Det kan selvsag korrigeres, men da er det RIAA + noko attåt..... som synes som en temmelig baklengs måte å gjøre ting på....
 

AURA fidelity

Bransjeaktør
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
37
Antall liker
93
Sted
1351 - RUD - BÆRUM
Torget vurderinger
0
Her er det mye å forklare ser det ut som !
Starter med Aurora . RIAA en har to separerte innganger : MC og MM , signal gangen som blir vist er signal fra MC.
MM inngangen har sin egen krets med 47K til jord , og den er en helt vanlig MM krets , signal herfra møter Signalgangen ved inngang av første "VOLTAGE BUFFER" , med dette håper jeg sannheten finer sandalene sine .

haraldo har det veldig morsomt med vår hjemmesiden . Vi skal ikke kritisere hans form for humør !
La oss håpe han ikke går seg vil i tåken . Men Webmasteren vår har fått beskjed om å skjerpe seg, og
rette litt på elendigheten

JMM : sier vi sier dette er en mye bedre løsning enn den vanlige . Men, JMM, det der har vi ikke påstått noen
sted. Teknisk sett skal jeg forklare litt , ikke mye , men såpass at du forstår at, når vi har en " last" på
100. 000 R betyr det at vi sender 1000 ganger mindre strøm igjennom PU coil , dette medfører mindre varme over
spolene, og mindre masse å håndtere , for som du sikkert er klar over : 100R last for å oppnå 0,5 mV medfører
0,25 mWatt , litte , men dette omsatt til masse kan være en hindring for spolens bevegelighet .
Vi klarer ikke å generere 0,5 mV ved å sende 1000 ganger mindre igjennom PU en , men vi unngår den vanlige
"RIAA - støy" ,derfor har vi konstruert en ekstrem følsom "signal sensor ". - men den kan jeg ikke si noe om
I RIAA fleste er RIAA kurven innplantet som en tilbake koblings sløyfe . Denne tilbake kobling er vi ikke noe
glade i, og som du kan se i RIAA AUDIOPHILE SIGNATUR går signalet bare fremover .

AURA fidelity
 

tno

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2010
Innlegg
3.238
Antall liker
8.724
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
19
Er det mulg med hjemlån av riaaen før ev kjøp?
Jeg hadde både riaa og integrert forsterker på uforpliktende hjemlån før jeg tok mitt valg. Da jeg bestemte meg for kjøp, fikk jeg tilpasset riaa slik at det hadde 2 mc innganger i stedet for mm/mc som er standard.
Har utelukkende positive erfaringer med Aura fidelity som selskap, deres produkter og service.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.075
Antall liker
146
Torget vurderinger
3
Hva med hjemlån hos dere når produktene må sendes i Posten .
 

AURA fidelity

Bransjeaktør
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
37
Antall liker
93
Sted
1351 - RUD - BÆRUM
Torget vurderinger
0
Gain MC 72 dB - MM 68 dB

Det er mulig med hjemmetesting før ev. kjøp uansett hvor du bor i landet .
Men , for at dette foregår uten depositum kreves det at dere forteller litt om DERE,
Dette bør gjøres ved å sende e-mail til : joaquimfragoso01@gmail.com.

Vi har 7 RIAA er på lager av den vanlige AUDIOPHILE . 3 av disse er nye
4 er innbyttet med SIGNATUR utgaven , disse er blitt "forfrisket" , oppjustert og låter bra
De nye kommer vi til å tilby for 19.500 ,
Innbytte Kr. 16.000
Det gis full garanti og full returrett uten avkortning av beløpet

For de som ønsker å teste/ kjøpe AUDIOPHILE SIGNATUR tilbys en avbetalingsordning på
følgende måte : 25% ved levering 0g 25% etter 4 måneders - 4 måneders - 4 måneders .
Dette med fører selvfølgelig at du forteller oss hvem du er, og at vi kan stole på deg
Men det er også tillat å betale hele beløpet når du er bestemt deg , eller velge en kortere betalingstid
AURA fidelity
J. Fragoso
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.075
Antall liker
146
Torget vurderinger
3
Eventuellt hvor mye i depositum må man betale for en forsterker som koster ny kr.50-60.000
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.480
Antall liker
2.320
Sted
Endor
Her er det mye å forklare ser det ut som !
Starter med Aurora . RIAA en har to separerte innganger : MC og MM , signal gangen som blir vist er signal fra MC.
MM inngangen har sin egen krets med 47K til jord , og den er en helt vanlig MM krets , signal herfra møter Signalgangen ved inngang av første "VOLTAGE BUFFER" , med dette håper jeg sannheten finer sandalene sine .

haraldo har det veldig morsomt med vår hjemmesiden . Vi skal ikke kritisere hans form for humør !
La oss håpe han ikke går seg vil i tåken . Men Webmasteren vår har fått beskjed om å skjerpe seg, og
rette litt på elendigheten

JMM : sier vi sier dette er en mye bedre løsning enn den vanlige . Men, JMM, det der har vi ikke påstått noen
sted. Teknisk sett skal jeg forklare litt , ikke mye , men såpass at du forstår at, når vi har en " last" på
100. 000 R betyr det at vi sender 1000 ganger mindre strøm igjennom PU coil , dette medfører mindre varme over
spolene, og mindre masse å håndtere , for som du sikkert er klar over : 100R last for å oppnå 0,5 mV medfører
0,25 mWatt , litte , men dette omsatt til masse kan være en hindring for spolens bevegelighet .
Vi klarer ikke å generere 0,5 mV ved å sende 1000 ganger mindre igjennom PU en , men vi unngår den vanlige
"RIAA - støy" ,derfor har vi konstruert en ekstrem følsom "signal sensor ". - men den kan jeg ikke si noe om
I RIAA fleste er RIAA kurven innplantet som en tilbake koblings sløyfe . Denne tilbake kobling er vi ikke noe
glade i, og som du kan se i RIAA AUDIOPHILE SIGNATUR går signalet bare fremover .

AURA fidelity
Jeg forsøker overhode ikke å være morsom med deres webside, jeg forsøker å komme med hva jeg mener er konstruktiv kritikk til forbedringer!

Tåkepratet var referert til tidligere kommentar om tåkeprat, ingen referanse til deres websider :)
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
De fleste RIAA jeg har vært innom...har enten DC-block-kondiser på inngang, eller J-FET, (eller rør) -ingen av dem "sender" strøm gjennom PU-coil...
 

AURA fidelity

Bransjeaktør
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
37
Antall liker
93
Sted
1351 - RUD - BÆRUM
Torget vurderinger
0
Vel . kondiser kan sperre for DC men de slipper innom AC , det samme er med rør eller J.FET .
En energi potensial ( VOLT) enten det dreier seg om AC eller DC vil alltid sende en elektronisk strøm
igjennom en ( load resistor). Ohms lov . Jeg har ikke kjent med noe RIAA uten ( load resistor)
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Bare "nit-picking" av reklame-tekst...men spenning blir GENERERT av nålas bevegelse...og skal du få lyd, MÅ (AC-)spenning "flyte" gjennom pu... OG load-resistor er kun last-tilpasning av pu, egentlig ikke nødvendig(!) (men pu vil ikke være særlig lineær uten)
 

Informasjon om bruker

AURA fidelity
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
93
Link til alle artikler
3
AURA fidelity sine annonser
Bransjenyheter
SOMETHING DIFFERENT

SOMETHING DIFFERENT

  • 1
Tower forsterkeren er noe vi er stolt av , noe som virkelig skiller seg ut fra bokse-format Innebygget topp kvalitets DAC . Ingen up-amps - 0 feed-back , Og selvfølgelig konstruert med vår...
Fortsett
Bransjenyheter
AMP-110
Topp Bunn