Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.481
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Sunnmøre
    Dritten er om eg mista signalet til feks ei arm når eg pressa opp
    Hm. Frå sidelinja - er dette vanleg? Eg hugsar at det skjedde meg eit par gg då eg løfta vekter (som sagt, veldig lenge sidan), og det var ei veldig skræmande oppleving.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Absolutna ,,, men det jeg på peker

    Det forsjell på å måtte surre seg fast til en fristang
    eller sitte i en maskin
    eller stå inni ett sleide stativ
    Må prøve å kunne gjere stang sikkert. Då må eg ha med meg folk eller stå inne i et bur som gjer at eg er fri men at om eg mista signala til fek beina så deisa eg ikkje i bakken med 150kg over meg. Markløft er greit og sikkert å utføre. Berre eg får rett teknikk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hm. Frå sidelinja - er dette vanleg? Eg hugsar at det skjedde meg eit par gg då eg løfta vekter (som sagt, veldig lenge sidan), og det var ei veldig skræmande oppleving.
    Det er en del av den nervesjukdommen eg har. Er difor eg går mykje rundt med krykkje. I tilfelle eg treng støtte. Hos meg skjer det innimellom. Både i arma og bein. Kjedelig om det skulle skje når eg har 150kg oppå skuldrane.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Er heilt enig i at fri vekte og stang er det beste. Men eg må ha sikkerheita som apperat gir. Spes i øvelsa der eg har stang over kroppen, som knebøy og benkpress. Men skal nok prøve det også så får eg sjå. Dritten er om eg mista signalet til feks ei arm når eg pressa opp.... da går det gale. Men ja skal nok teste stang og frivekter. Har fleire øvelsa på apperat med trekk vire. Og også nokre med hantla. Kva meina du med at apperat kan ødelegge deg??
    Helt enig med
    Deg.
    Absolutna ,,, men det jeg på peker

    Det forsjell på å måtte surre seg fast til en fristang
    eller sitte i en maskin
    eller stå inni ett sleide stativ
    Absolutt.
    Men for Peters del så bør man absolutt hensynsta både nevrologiske utfordringer og muskelubalanse.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er en del av den nervesjukdommen eg har. Er difor eg går mykje rundt med krykkje. I tilfelle eg treng støtte. Hos meg skjer det innimellom. Både i arma og bein. Kjedelig om det skulle skje når eg har 150kg oppå skuldrane.
    Var ikke klar over utfordringen dine peter . (
    Du er allike vel på rett spor ,, du tar grep , ingen ting blir bedre av seg selv : )

    Uansett tror jeg du skulle allike skulle prøve å dra feks knebøy / mark løft på rette " måten

    Dette og med tanke på støtte muskulaturen best blir ivaretatt ,,, super viktig
    Start lavt for å kjenne åssen åssen kroppen tar ut fordringen mitt råd
    Da mener jeg lavt 30/40 kg , kjør deg oppover etter hvert som du føler deg komfertabel


    Fordelen med fri stang og vekter at om du ikke klarer det , du kan droppe vekten umiddelbart , for du starter nede . Dog er løfte teknikken super viktig , 45 knær , rett i ryggen , blikke rett forover , med lårene drar du vekta opp ,,,gratis får du med sete , mage og rygge muskler

    Skader i maskiner er for at du er låst i en stillig i maskinen til å utføre en særs isolert øvelse som ikke gir annet enn styrking av muskel gruppe isolert uten støtte muskler ,
    Med øyeblikks overbelastning du kan ikke unslippe ,


    Det samme , så godt som allt av rygg / mage øvelser skulle vært forbudt i maskiner .
    Flere i mitt miljø har ødelagt seg med å makse i disse

    ps Dog har jeg tro på at særdeles lette øvelser i ett rehab progr for spesifikk skade kan nytt e


    Samme for arm , curl , triceps øvleser i maskin eller stropper / wire tar veldig isolerte gruppe uten støttte muskler

    Om du tar en for tung hantel , du vil ikke klare øvelsen ,, men s i en maskin du kansje klare ,,, men ødelegger deg ,, på sikt


    Frie vekter , egen kropps tyngde , enten det er triceps , hang ups , og ikke klarer stå på noe for avlaste .Rygg ,,, planken statisk , begge hender , og med balanse en hånd og bytt

    Dette bare ment som tips fra en som har trent hele sitt liv ,,, ikke for for kunne å slå hulken " men for å kunne bli gammel å allike vel ha rett og problem fri rygg,,, enn så
    Ting vi tar for gitt

    Norwegian navy seals ; the only easy day was yester day "
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var ikke klar over utfordringen dine peter . (
    Du er allike vel på rett spor ,, du tar grep , ingen ting blir bedre av seg selv : )

    Uansett tror jeg du skulle allike skulle prøve å dra feks knebøy / mark løft på rette " måten

    Dette og med tanke på støtte muskulaturen best blir ivaretatt ,,, super viktig
    Start lavt for å kjenne åssen åssen kroppen tar ut fordringen mitt råd
    Da mener jeg lavt 30/40 kg , kjør deg oppover etter hvert som du føler deg komfertabel


    Fordelen med fri stang og vekter at om du ikke klarer det , du kan droppe vekten umiddelbart , for du starter nede . Dog er løfte teknikken super viktig , 45 knær , rett i ryggen , blikke rett forover , med lårene drar du vekta opp ,,,gratis får du med sete , mage og rygge muskler

    Skader i maskiner er for at du er låst i en stillig i maskinen til å utføre en særs isolert øvelse som ikke gir annet enn styrking av muskel gruppe isolert uten støtte muskler ,
    Med øyeblikks overbelastning du kan ikke unslippe ,


    Det samme , så godt som allt av rygg / mage øvelser skulle vært forbudt i maskiner .
    Flere i mitt miljø har ødelagt seg med å makse i disse

    ps Dog har jeg tro på at særdeles lette øvelser i ett rehab progr for spesifikk skade kan nytt e


    Samme for arm , curl , triceps øvleser i maskin eller stropper / wire tar veldig isolerte gruppe uten støttte muskler

    Om du tar en for tung hantel , du vil ikke klare øvelsen ,, men s i en maskin du kansje klare ,,, men ødelegger deg ,, på sikt


    Frie vekter , egen kropps tyngde , enten det er triceps , hang ups , og ikke klarer stå på noe for avlaste .Rygg ,,, planken statisk , begge hender , og med balanse en hånd og bytt

    Dette bare ment som tips fra en som har trent hele sitt liv ,,, ikke for for kunne å slå hulken " men for å kunne bli gammel å allike vel ha rett og problem fri rygg,,, enn så
    Ting vi tar for gitt

    Norwegian navy seals ; the only easy day was yester day "
    Skal ta meg en runde på senteret i dag for å titte litt ekstra på muligheiter for å kjøre nokre øvelsa sikkert. Markløft er en eg vet vil gå bra med tanke på mine utfordringa. Og eg lure på om der er stativ til knebøy med sikkerhet. En lengre stang som er i ca hoftehøgde. Benkpress trur eg ikkje det er noe sikkerheit på anna enn en evnt spottar.

    Trudde at trening med kabel var bra, da man bruka støttemuskler på en heilt anna måte enn i maskiner med fast vei å gjøre øvelsen. Mulig vi snakke forbi kvarandre, sida eg ikkje veit rett terminologi på alt. Skal ta nokre bilde av øvelsene eg utfører idag. Har mage/rygg core i dag. Om det er intr for deg å sjå på og gi tilbakemelding på?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Skal ta meg en runde på senteret i dag for å titte litt ekstra på muligheiter for å kjøre nokre øvelsa sikkert. Markløft er en eg vet vil gå bra med tanke på mine utfordringa. Og eg lure på om der er stativ til knebøy med sikkerhet. En lengre stang som er i ca hoftehøgde. Benkpress trur eg ikkje det er noe sikkerheit på anna enn en evnt spottar.

    Trudde at trening med kabel var bra, da man bruka støttemuskler på en heilt anna måte enn i maskiner med fast vei å gjøre øvelsen. Mulig vi snakke forbi kvarandre, sida eg ikkje veit rett terminologi på alt. Skal ta nokre bilde av øvelsene eg utfører idag. Har mage/rygg core i dag. Om det er intr for deg å sjå på og gi tilbakemelding på?

    Det er bra allt samma Peter



    PS snorer gir heller ikke støtte muskulatur

    Absolutt så godt som alle øvelser kan gjøres uten snor


    Men det er dog min trenings filosofi , noe er selv lært og mye lært av konkuranse utøvere
    Når du er ferdig trent ,, du har lyst på boosten , men ikke være helt ødelagt etter på
    selv om ordtaket gjelder ,,, no pain no gain

    Ps håper at din PT og gir deg rettlledning på kosthold , nå når du ført har lagt deg ut på denne reisen "
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er bra allt samma Peter



    PS snorer gir heller ikke støtte muskulatur

    Absolutt så godt som alle øvelser kan gjøres uten snor


    Men det er dog min trenings filosofi , noe er selv lært og mye lært av konkuranse utøvere
    Når du er ferdig trent ,, du har lyst på boosten , men ikke være helt ødelagt etter på
    selv om ordtaket gjelder ,,, no pain no gain

    Ps håper at din PT og gir deg rettlledning på kosthold , nå når du ført har lagt deg ut på denne reisen "
    Lol PT har eg ikkje råd til fast. Så eg brujer bare det innimellom når eg på en måte stagnerer. No Var det slik at eg føler at eg ikkje fikk nåke meir ut av treninga, så då gikk vi igjønå programmet mitt og endra nokre øvlesa slik at eg fikk en annen type belastning på dei same muskelgruppene. PT har kun sagt at kostholdet er svært viktig, men hun ville ikkje legge seg borti det sida eg har diabetes og akkurat no med det kostholdet eg har så er den svært godt regulert og eg ligg fint i nivå på alle typer prøver.

    En annentig som er litt utfordrende for meg når det kjem til trening er ballanse. Eg har mista omtrent all styring av dei små musklane i fotsålen. slik at eg bruka synet myskje til å halde ballanse. Berre det å utføre knebøy bevegelsen er svært svært utfordrande for meg. Litt lettare med marklyft.

    PS snorer gir heller ikke støtte muskulatur
    No trur eg kanskje vi snakka litt forbi kvarandre, Eller meina du at slike apparat som feks sittande roing, der man dreg til seg en vinkla stang ikkje trena støttemusklatur? I so tilfelle so er det veldig intr for min del. Sida eg ikkje er ute etter å skade meg på trening.
    Absolutt så godt som alle øvelser kan gjøres uten snor
    Og eg er obs på at det er fleire av øvelsane eg gjer som for vanlige folk kan gjerast med manualer eller med stong. Men som desverre ikkje vil fungere for med slik helsa har vorte. Derfor trudde eg at å trenge med maskiner med snorer vill vere bra. I vertfall bedre en å ikkje gjere nåke liksom...


    Er heller ikkje helt gåen etter trening, men har boosten i hodet og gleda meg til ny runde dagen etter. Fått opplegg på 3 split så en dag kvile.
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Lol PT har eg ikkje råd til fast. Så eg brujer bare det innimellom når eg på en måte stagnerer. No Var det slik at eg føler at eg ikkje fikk nåke meir ut av treninga, så då gikk vi igjønå programmet mitt og endra nokre øvlesa slik at eg fikk en annen type belastning på dei same muskelgruppene. PT har kun sagt at kostholdet er svært viktig, men hun ville ikkje legge seg borti det sida eg har diabetes og akkurat no med det kostholdet eg har så er den svært godt regulert og eg ligg fint i nivå på alle typer prøver.
    ***Bra ,,, høres ut som du har kontrolll ,,, best såg jeg PT som kjenner mannlig fysikk ,og ernærings behov det er forsjeller .

    En annentig som er litt utfordrende for meg når det kjem til trening er ballanse. Eg har mista omtrent all styring av dei små musklane i fotsålen. slik at eg bruka synet myskje til å halde ballanse. Berre det å utføre knebøy bevegelsen er svært svært utfordrande for meg. Litt lettare med marklyft.
    ***Nettopp derfor kan utfordringen være bra for deg , balansen og støtte musklene

    PS snorer gir heller ikke støtte muskulatur
    No trur eg kanskje vi snakka litt forbi kvarandre, Eller meina du at slike apparat som feks sittande roing, der man dreg til seg en vinkla stang ikkje trena støttemusklatur? I so tilfelle so er det veldig intr for min del. Sida eg ikkje er ute etter å skade meg på trening. ***Jo romaskin uansett grep m sleide sete er bra oppvarming og brenning "
    Absolutt så godt som alle øvelser kan gjøres uten snor
    Og eg er obs på at det er fleire av øvelsane eg gjer som for vanlige folk kan gjerast med manualer eller med stong. Men som desverre ikkje vil fungere for med slik helsa har vorte. Derfor trudde eg at å trenge med maskiner med snorer vill vere bra. I vertfall bedre en å ikkje gjere nåke liksom...***Ja enig ,, men sjekk ut alterna tivene å prøv de ,, hjernen er genial og adaptiv og kan kompensere for mye " Du kan bli overrasket av deg selv hva som er oppnåelig når du går inn for det ,,, trua nemlig


    Er heller ikkje helt gåen etter trening, men har boosten i hodet og gleda meg til ny runde dagen etter. Fått opplegg på 3 split så en dag kvile.***Bra tegn du kjenner boosten ,,, du er på rett spor

    Peter les *** uthevingene
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kvile dag frå trening i dag. Så sit på altanen og rekna på kosthold. Nye sola og har en bra dag.

    I går var eg ute å gikk en lengre tur før treninga. Fikk tips om en bra fiskeplass rett utom sentrum.
    IMG_20240326_114033.jpg

    IMG_20240326_113546.jpg

    IMG_20240326_113543.jpg

    Her skal eg nok prøve trodå ja.

    Kosthold ja, må gjere noko med det no, skal prøve å få trykt i meg rundt 200g høgverdig protein kvar dag. Altså ca 40g pr måltid. Lurer litt på om eg klare det uten å måtte ty til pulver. Og utan at eg får i meg alt for mykje karbohydrat og utan å blakke meg heilt. Er vertfall et intr prosjekt... Får bruke påska til å surfe litt rundt etter innhold i diverse matvarer... 👍
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kvile dag frå trening i dag. Så sit på altanen og rekna på kosthold. Nye sola og har en bra dag.

    I går var eg ute å gikk en lengre tur før treninga. Fikk tips om en bra fiskeplass rett utom sentrum.
    Vis vedlegget 1009729
    Vis vedlegget 1009730
    Vis vedlegget 1009731
    Her skal eg nok prøve trodå ja.

    Kosthold ja, må gjere noko med det no, skal prøve å få trykt i meg rundt 200g høgverdig protein kvar dag. Altså ca 40g pr måltid. Lurer litt på om eg klare det uten å måtte ty til pulver. Og utan at eg får i meg alt for mykje karbohydrat og utan å blakke meg heilt. Er vertfall et intr prosjekt... Får bruke påska til å surfe litt rundt etter innhold i diverse matvarer... 👍
    Nydelig natur bilder Peter

    Ikke lett det der ,, kosthold , vaner , som feks kvells spising er no go
    Går du for hardt til verks går kroppen i sult modus og det motsatte sjer .Bruk tida og ja vekta må fram , uke slutt gjerne før helga feks .

    Tips dropp mest mulig stivelse og sukker , istedet for brød , bruk potet lomper , KJør på med grønnt ala spinat / brokkolli/ avokado .Proteiner kjøtt fisk egg , melk
    Bruk de gode oljene om du må oliven og kokkos ,
    bare i farta .


    Elles kan det koses med pianøtter , nøtter , skyr . youghurt , bær ferske eller fryste lag shakes ,, ikke sukker ,,, da starte metabolismen ,,, kroppens egne after burner " : )
    Av sjokkolade er 70 prosentern kakao godkjent i mindre mengder ,for flavonoidene . )


    Ps å drikke ,, vann er en svært undervurdert ingrediens" av drikker
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må kjøpe både vekt til kroppen og til mat...
    Er også laktose inntolerant. Men det byr berre på nokre få utfordringa meir. Er kjøt og fisk delen som er største utfordringa. Rett og slett pga økonomi. Vert også en heil del bønner.. Stivelse putta eg egentlig ganske lite i meg. Lompe var er bra tips. Oliven er eg veldig glad i og også nøtter. Så snop delen er lett å få rett. No skal eg ikkje stille i NM for pensjonista... Men skal sjå om eg får enda meir ut av treninga. Skal bruke påska til å sette opp godt utrekna menyar for 1 veke minimum og så følge det. Spis egentlig alt av mat, so satsa på å få det her til..
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja staten legger på avgifter for rent kjøttt ,, for de som prøver å være sunne : (


    Ett lite tips tun fisk på boks som tilskudd i dietten
    , min fav i oliven olje ,,, eller vann
    De har allt fra lille boksen king oscar med ett lite helt stykke som ser litt delikat ut
    til de større boksene nice price
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja staten legger på avgifter for rent kjøttt ,, for de som prøver å være sunne : (


    Ett lite tips tun fisk på boks som tilskudd i dietten
    , min fav i oliven olje ,,, eller vann
    De har allt fra lille boksen king oscar med ett lite helt stykke som ser litt delikat ut
    til de større boksene nice price
    Ja lunsjen i dag var 1 boks tunfisk, 3 egg og eit glas melk. Skulle vel verte ca 40g protein...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    He våre lite fokus på HiFi i tråden min ei stond. Det betyr ikkje at eg ikkje spela musikk, men at det skjer lite endringa her. Å legge ut screenshot av låta eg spela er liksom ikkje like intr tenke eg. Er mykje Pantera, System Of A Down, TOOL, Metallica, Eleine, Rage Against the machine og Alice in chains her.
    IMG_20240327_200700.jpg


    Men no fikk eg lysst til å teste ut nåke. Leema Acoustic settet mitt vart flytta inn på det lille rommet. Kobla opp på Kudos Titan 505 og haka datt litt. Det funka som fy.. Litt mer effekt ser ut til å være en bra ting.. Har spelt på 20w røyr ei stond her inne.
    IMG_20240327_200929.jpg


    Kjem nok til å koble opp Revival Atalante 3 også og sit å lure på om eg skal prøve Diptyque 160 Mk1 her inne også... Dei er nok i utgangspunktet nåke store, men eg må prøve tenke eg.
    IMG_20240327_200507.jpg


    Musikk vert det vertfall mykje ta i påska. Musikk og trening. Har ingen plana, men byr sjansen seg for ut å treffe folk, så tek eg meg heilt sikkert en tur.

    God påske folkens 🤘
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Må prøve å kunne gjere stang sikkert. Då må eg ha med meg folk eller stå inne i et bur som gjer at eg er fri men at om eg mista signala til fek beina så deisa eg ikkje i bakken med 150kg over meg. Markløft er greit og sikkert å utføre. Berre eg får rett teknikk.
    Peter ,, god påske tipps her . )

    Ville kjørt mark løft reps mindre vekt for å kjenne å få teknikk

    Knebøy er egentlig hard for knea selv om teknikken er rett
    Prøv å kjøre knebøy bare med stang først ,, for å sjekke teknikk og korodinering balanse
    Når den sitter i kroppen ,, kommer allt det andre automatisk , og du kan gå oppover med vekter

    Andre erstattninger

    Du kan gjøre utfall både forover og bak over og du kan ta en KOss ,,,hoppe opp trapper og ned igjen : )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Peter ,, god påske tipps her . )

    Ville kjørt mark løft reps mindre vekt for å kjenne å få teknikk

    Knebøy er egentlig hard for knea selv om teknikken er rett
    Prøv å kjøre knebøy bare med stang først ,, for å sjekke teknikk og korodinering balanse
    Når den sitter i kroppen ,, kommer allt det andre automatisk , og du kan gå oppover med vekter

    Andre erstattninger

    Du kan gjøre utfall både forover og bak over og du kan ta en KOss ,,,hoppe opp trapper og ned igjen : )
    Skal teste markløft med noen lette plastikk vektskiver som finst der nede.

    Knebøy kjem til å bli veldig utfordrende. Er ikkje sikkert det kom tydelig nok fram, men eg har mista balansen eller eg har mista dei signala frå dei små musklane i foten som gjer at man held balansen. Eg bruka mykje augene til det når eg går. Alikevel går eg som eg skulle våre dritings, bruka heile fotgjengarfeltet når eg går utan krykke. Men skal nok prøve nokre reps kvar dag. Kan prøve som en del av oppvarming.

    Alt med hopping funka ikkje... 😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy faen for ei runde på trening. 👍
    Trente bein idag. Måtte legge på 5kg på kvar øvelse. Ei plate altså. Men på den her maskina.
    IMG_20240328_162854.jpg

    Opp på 240kg. 4 set. 8 rep på dei tre første og 6 rep på nr 4. Kunne kanskje klart 1 til men tørte ikkje...
    Er litt høg akkurat no, world come and take me 🤘🤘🤘🤘

    IMG_20240328_164930.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fy faen for ei runde på trening. 👍
    Trente bein idag. Måtte legge på 5kg på kvar øvelse. Ei plate altså. Men på den her maskina.
    Vis vedlegget 1010159
    Opp på 240kg. 4 set. 8 rep på dei tre første og 6 rep på nr 4. Kunne kanskje klart 1 til men tørte ikkje...
    Er litt høg akkurat no, world come and take me 🤘🤘🤘🤘

    Vis vedlegget 1010162
    POWER BOOST : )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Er heilt sjukt. Gøy med slik framgang🤘🎉🎉

    Dagens middag var
    2 boksa tunfisk. 3 egg og 150g pasta. En neve grønsake. Pluss et glass melk.
    Blir glad på dine vegne ; ) The new Peter !

    Men nå straks ,,, må jeg gå å hjente min boost : )

    Bare sitter å lader opp ,,, problemet for tida er å komme seg ut av sweet spotten : )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir glad på dine vegne ; ) The new Peter !

    Men nå straks ,,, må jeg gå å hjente min boost : )

    Bare sitter å lader opp ,,, problemet for tida er å komme seg ut av sweet spotten : )
    Prioritera trening framfor sweetspot. Håpe det held seg oppe. I morga er det arm, bryst og skuldre. Har funne ut at eg treng lifting hooks. Då eg slit med å holde grepet på stranga når eg skal dra mot meg. Har mista mykje kraft i fingre. Men må finne nokre bra og bestille. Det går akkurat no stort sett om eg gjer dra mot meg øvelsene fyrst. Dytte frå meg går mykje betre.

    Ut å finne boosten din 💪
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagens frokost.
    IMG_20240329_095011.jpg


    Har eg rekna rett so skal her være 45g protein. 👍

    Har sett litt på hjelpemiddel til trekk vekt mot kroppen øvelsa. Og det er nåke som heite stropper og nåke som heite hooks. Har du prøvd slike @HAREPUSEN?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal prøve å gjere trekk mot kroppen øvelsane først i dag. Og sjå om det hjelpe. Om ikkje så vert det å bestille eit hjelpemiddel. Mulig nåke pulver også for å få i meg lettvindt drivstoff rett etter trening. Kan ikkje gå rundt i Volda sentrum å knaske bogskinke, egg og ost... 😂 Og melk er best om eg drikk den inne i kjøleskapet...
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Dagens frokost.
    Vis vedlegget 1010362

    Har eg rekna rett so skal her være 45g protein. 👍

    Har sett litt på hjelpemiddel til trekk vekt mot kroppen øvelsa. Og det er nåke som heite stropper og nåke som heite hooks. Har du prøvd slike @HAREPUSEN?
    Peter Det eri kke noe annet som gjelder enn disse stroppene,, de gir selv låsing når du får det til

    sjekk vid ,,,

    ville ikke stolt på ade ndre ,,, Fatale ting sjer i musklene om du skulle glippe under load og ha no load og full power o_O

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Skal prøve å gjere trekk mot kroppen øvelsane først i dag. Og sjå om det hjelpe. Om ikkje så vert det å bestille eit hjelpemiddel. Mulig nåke pulver også for å få i meg lettvindt drivstoff rett etter trening. Kan ikkje gå rundt i Volda sentrum å knaske bogskinke, egg og ost... 😂 Og melk er best om eg drikk den inne i kjøleskapet...
    Rett etter trening 1 banan ,,, feks eller prot shake . Eller en Dæli ; knekke brød m brun ost rett etter økten og glass melk
    PS En stund vil du stå stille vekt messig ,,, fett skal ned muskel masse opp .

    Har du målt fett prosenten din ? så gir den en peke pin.
    Når du kjenner den da er dt lettere å ta grep for videre action Like ledes veie og måle bryst mage lår og armer .
    Det er en sinnsykk vansklelig balanse ,, lean muscle brenner fortere og lettere

    Litt på rett spor er du når kropps målene og vekten øker men ikke mage målet
    Motsatt får du for mye ærnæring eller for lite exercise
    Den andre veien du stagnerer helt vekten går ned og du mister driven helt ,, da må du på proteiner

    Meg selv måtte kutte dem da mage målet og vekta økte feks

    Sjekk disse tinge før du tar grep om tilskudds diett ,,
    har du bra recovery så er det og ett bra tegn

    Knall hard trening kan ,,,,med føre at du den dagen trenger tilskudd amino syrer og beta alanine som kroppen selv ikke kan omdanne er produsere
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ps ,og , det er ikke farlig å føle på litt sult ,,, det gir metabolismen litt fart .Vaner skal og omvennes : )

    Og svetter du mye er det viktig å være hydrert nok , drikk vann


    PS Og sukker og sukker drikker er totalt no go " Mens koffein og koffein suger fri booster forbrenningen noe
    trenings dagen ,men ikke drikk disse til utrengs
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei har ikkje utstyr til måle fettprosent.. Har en gud del rundt mage og litt på lår. Lite på bryst og armer. Strammer eg magen så er det ikkje lett å få tak i flesket anna enn på sidene. Så litt krutt et det under der verfall... 😁
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nei har ikkje utstyr til måle fettprosent.. Har en gud del rundt mage og litt på lår. Lite på bryst og armer. Strammer eg magen så er det ikkje lett å få tak i flesket anna enn på sidene. Så litt krutt et det under der verfall... 😁

    Ja ikke jukse å strramme

    Ikke for ingen ting blir magen populært kallt for store bade muskelen , stor vanlig vis ,,, men på stranda helt flat

    Sålenge du klarer holde pusten : )

    Ja de har maskine rpå noen gym
    De regner ut eletriske motstanden og med gitte inndata kalkurerer

    gamle klype metoden gjelder , for egen kontroll ,
    lang finger og tommel kjør inn" og ta det minste klypet du klarer . ) allike vel en fold " Klypet måles med antall fingrer du får inn mellom klypet med andre handa
    Allt over 4 fingrer bør jobbes med

    Men ikke stress ,, noen snakker om komfort vekt ,,, Det er viktigere og gleden du har fått med trening
    Noen føler de har litt mer over skudd med litt " ekstra ,, det og i kamp faktisk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    2.5 fingre myllå her når eg sit. 😁 Lubben som fy.. 😁 🤣 Men skal nok skje nåke med den etterkvart.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagens og morradagens middag minst.
    IMG_20240329_173902.jpg

    500g store mørbrad
    490g bogskinke.
    3 sture pakka spinat
    5pk diverse bønner.
    Heimelaga indisk saus laga på stort sett vatn og krydder.
    Litt yoghurt ved sida av. 😁 Trur det vert bra.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    2.5 fingre myllå her når eg sit. 😁 Lubben som fy.. 😁 🤣 Men skal nok skje nåke med den etterkvart.
    Slettes ikke dårlig Peter . ) bra utgangs punkt
    ,, minor adjust ment ,,, Letteste e noen enten sykkel eller gå turer så kallt active recovery ,, de dagene du ikke trener 20 -30 min 2 elle 3 dager
    Eller litt mindre for ,,,
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Slettes ikke dårlig Peter . ) bra utgangs punkt
    ,, minor adjust ment ,,, Letteste e noen enten sykkel eller gå turer så kallt active recovery ,, de dagene du ikke trener 20 -30 min 2 elle 3 dager
    Eller litt mindre for ,,,
    Går eigentleg veldig mykje.
    IMG_20240329_111731.jpg

    IMG_20240329_111739.jpg

    IMG_20240329_113540.jpg

    Går stort sett dinne løypa til og frå senteret.

    Pluss nokre ekstra tura saman med Gnisten.
    I dag tok eg en ekstra runde ned til vatnet på andre sida..
    IMG_20240329_162433.jpg

    IMG_20240329_162619.jpg

    IMG_20240329_162755.jpg

    IMG_20240329_163631.jpg


    So skal eg ut i kveld å høyre på live musikk, so da vert det enda ein tur ned til sentrum og heim.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Slettes ikke dårlig Peter . ) bra utgangs punkt
    ,, minor adjust ment ,,, Letteste e noen enten sykkel eller gå turer så kallt active recovery ,, de dagene du ikke trener 20 -30 min 2 elle 3 dager
    Eller litt mindre for ,,,
    Takk. ned er er ikkje heilt gale. Øverste rekka på vaskebrettet vise. og når eg strammar til så vise det settet under også. Ned mot belte derimort so er det ikkje like bra.... lol
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn