Religiøs musikk

O

Omar

Gjest
Relgiøs musikk

Michael W Smith har alltid vært en stor artist fra tidlig åtti tall fram til i dag hvor han har gitt ut lovsangsplater. Han har også skrevet låter for Amy Grant og andre artister. Jars of Clay er en kjempegrupe med genial musikk. Jeg syns de to første albumene Much Afraid og Jars of Clay var de mest geniale.
En av sangerne i TV2 programmet "skal vi danse" har laget en plate som heter "Shaking the ground" Dette er ultrafønki og kristen musikk med noen Børud sykdommer.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Her er et meget sterkt bidrag til i genren lovsang! Kari Jobe, med sin utrolig klokkerene og skjønne stemme...!!

Revelation Song

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Stemningsfull sak dette, Delirious - What a friend I've found

 

erve

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
Relgiøs musikk

Takk Pål

Revelation song, Kari Jobe. Helt nydelig, hjertet brister, tårene triller og Guds nærværet er voldsomt. TAKK, natten fikk en ny dimensjon.

Har aldri hårt om henne før, har du flere tips så kjør på !! Elsker lovsang og tilbedelse i renhet, og overgivelse.

Mvh. Ernst
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Ja det er utrolig herlig å høre Kari Jobe, Ernst..! Hun er virkelig en blessing..!! Når man synger med i lovsang, merker man virkelig Den Hellige Ånd gjør litt av hvert med en ja..! Praise to the King of Kings, Jesus Christ!! :) :) :)

Fyller på etterhvert som jeg får inn jeg veitu ::)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Dette er ei dame med en kraftfull og bra stemme, Kim Walker - How He Loves

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Fra den siste til Michael W. Smith - A New Hallelujah! ::)

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Relgiøs musikk

Denne er også vakker syns jeg! Hillsong - Lord of Lords

 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.511
Antall liker
2.958
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Relgiøs musikk

Takk for at du dro frem igjen denne Valentino :)
Får gåsehud av dette jeg. Irriterende egentlig at jeg lar meg påvirke slik av en video, men låta er bare magisk.
Finnes seff som software her i huset
 

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Keith Green.
Jeg ELSKER instrumentet Piano.
Og Keith Green fikk sannelig bra lyd i dette instrumentet, og det var musikk ifra hjertet, som var fyllt med ... ;D

Keith Green: Soften your heart.

Keith Green: To obey is better than sacrifice.

Keith Green: Oh Lord, You're Beautiful.

Keith Green: Stained glass.

Og så en sang som også Elton John har laget en slags "versjon av..."
Keith Green: You put this love in my heart

It's so hard to see, when my eyes are on me... :)

Keith Green - "When I Hear The Praises Start"



mvh
 
C

Cyber

Gjest
Her har du kvalitet:
[video]JoC1ec-lYps[/video]
Nydelig tekst...

[video]QpIJfiR9v_Q[/video]
Blir ikke bedre...
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Sterkt cybervision! Kim Walker har en fantastisk stemme!

Her er litt med vårt eget Oslo Gospel Choir :)

 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
En av mine favoritter innen "religiøs sjangeren" er Nattefrost. Han har ett utrolig hat og driv som få gjør bedre.

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
En gang i tida likte jeg også b.m., Jaerbu. ;)

Over til noe litt annet. Gateway Worship har så utrolig mye bra, så jeg må bare ha med denne også!

 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.025
Antall liker
2.111
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
ja, her var det mye ontopic.
Gud bevare meg vel.

Håvard
 

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Innlegg
325
Antall liker
1
Som ateist går det ikke mye religiøs musikk i heimen uten att det blir "lurt" inn, men sanlig skjer det noen ganger...
The Devil Wears Prada er et band jeg hørte på mye før, og har du sett, religiøse er de..
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/D01t_NpVJpQ&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/D01t_NpVJpQ&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Hehe.. Var jo helt på trynet at jeg skulle kalle denne tråden for religiøs musikk. Det var igrunn lovsang jeg hadde i hodet, men fingrene skrev noe annet.. ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Ikke lett å finne noe med tidligere lovsangsleder Knut Petter Vangol i Oslo Kristne Senter, men denne er en sterk låt syns jeg.

Time To Wake Up, med hans band Growing.

 
A

AK27

Gjest
Haha, jeg likte dette kristenemobandet før. Kanskje heller screamo, men det er vel det samme.


Vel det er ikke forferdelig, men de kunne spart seg for emokoringa på disse linjene "wash it from my eyes, all the sad goodbyes, make me feel again.", vel de kunne spart seg for de linjene punktum. Søt tekst da, og fin hyllest til Gud.

lies. i've deceived myself in this hour of solitude...through the breaking of love and spirit, these words were spit from my mouth; the bitterness poured from deep within my heart, only to stain and harden my skin, erasing the compassion...and ripping the joy from inside of me... let me go. trying to rid myself of this frame. wash it from my eyes, all the sad goodbyes, make me feel again. leave me here, to reconcile these unfinished plans...love broke me. trials are in vain. i press on not knowing what there is to gain. in all that i've failed, i have come to realize Your truth shines through the pain.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.970
Antall liker
13.361
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hva med å slå sammen denne tråden med"I en stall med utsikt" ;D
mvh
Leif
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Bob Dylan & Tom Petty - "In the garden"
 
Topp Bunn