Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    denne snappet du foran nesa mi ja :) grattis, kjenner ikke til den men den var hyper aktuell til fortene mine
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    denne snappet du foran nesa mi ja :) grattis, kjenner ikke til den men den var hyper aktuell til fortene mine
    Det var da ikke meningen.
    Du kan sikkert få kjøpt den, DYRT, av meg


    Artig liten amp, mangler bare ht's i samme serien så har jeg ett brukelig nr3 anlegg ;)

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    Nr 3 anlegg er bra .... 8)

    Hehee.... kanskje jeg får det engang jeg og ... MEN ikke si noe til madammen :p ;D

    Rega er Flotte greier - har hatt ELA selv ... Rega Grønne 8)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Du kan få kjøpe mine Ela for 13.500,- ;D
    Elex-ampen er fin!


    JanR skrev:
    Artig liten amp, mangler bare ht's i samme serien så har jeg ett brukelig nr3 anlegg ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Du kan få kjøpe mine Ela for 13.500,- ;D
    Elex-ampen er fin!


    JanR skrev:
    Artig liten amp, mangler bare ht's i samme serien så har jeg ett brukelig nr3 anlegg ;)

    /jan
    Venta på deg ;)
    Ikke noe hast, god tid til å lete opp ett par.
    Og ja, den spiller slettes ikke galt.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    denne snappet du foran nesa mi ja :) grattis, kjenner ikke til den men den var hyper aktuell til fortene mine
    Det var da ikke meningen.
    Du kan sikkert få kjøpt den, DYRT, av meg


    Artig liten amp, mangler bare ht's i samme serien så har jeg ett brukelig nr3 anlegg ;)

    /jan
    Hmmmmmmmmmmmmm :(
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig at ingen har kjøpt spillerkomboen som står til salgs i Trheim enda :eek:
    Er nesten fristet til å kjøpe, slik at jeg har to - sånn i tilfelle.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    emotikon skrev:
    Utrolig at ingen har kjøpt spillerkomboen som står til salgs i Trheim enda :eek:
    Er nesten fristet til å kjøpe, slik at jeg har to - sånn i tilfelle.
    Hadde det ikke vært for at neste lønn er to uker unna hadde jeg vel gått for denne, den ville sikkert passet fint sammen med de andre Rega-sakene mine. Men sånn er det noen ganger.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Om folket er like trege som hittil, så finnes denne komboen fremdeles til salgs. En gåte for meg. Begynner å nærme seg en ok pris også.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Vi får se. Har du tidligere hatt opplevelse av å være sannsigersk? Kjenner du noe lignende nå? :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har snakket med en kilde i england som avkrefter at det kommer en større rega dac i nærmeste fremtid
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Som i ren Rega stil , må vi vente og vente når nye produkter lanseres. Jeg måtte vente 3 mnd på min første Rega Saturn. Januar er blitt til februar og nå sitter jeg å venter uten signalkilde. orker jeg å vente eller skal jeg pløye bruktbørsen etter noe annet? Mono kan allerede ha dacen mandag, men kanskje må vi vente noen mnd til!?

    Testen i L&B var kort, skuffende og lite detaljert. Faktisk ingenting om hvordan lyden som kommer ut kan beskrives. Hva driver dere egentlig med?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hvor anbefales det å handle Rega?
    Finnes det gode forhandlere, med godt utvalg og god service, på sørlandet?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    jonas skrev:
    Som i ren Rega stil , må vi vente og vente når nye produkter lanseres. Jeg måtte vente 3 mnd på min første Rega Saturn. Januar er blitt til februar og nå sitter jeg å venter uten signalkilde. orker jeg å vente eller skal jeg pløye bruktbørsen etter noe annet? Mono kan allerede ha dacen mandag, men kanskje må vi vente noen mnd til!?

    Testen i L&B var kort, skuffende og lite detaljert. Faktisk ingenting om hvordan lyden som kommer ut kan beskrives. Hva driver dere egentlig med?
    Det kan dessverre virke som andre land blir prioritert foran Norge av Rega.
    Venter utålmodig på min DAC fortsatt. Få vel ta den obligatoriske hver 14 dag telefon til Mono i morgen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    jonas skrev:
    Som i ren Rega stil , må vi vente og vente når nye produkter lanseres. Jeg måtte vente 3 mnd på min første Rega Saturn. Januar er blitt til februar og nå sitter jeg å venter uten signalkilde. orker jeg å vente eller skal jeg pløye bruktbørsen etter noe annet? Mono kan allerede ha dacen mandag, men kanskje må vi vente noen mnd til!?

    Testen i L&B var kort, skuffende og lite detaljert. Faktisk ingenting om hvordan lyden som kommer ut kan beskrives. Hva driver dere egentlig med?
    Skriv artikler av reklamemateriell?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Dacen er nå på vei til de norske grenser og treffer norsk jord allerede i morgen eller onsdag :D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Alle er forhåndssolgt? ???
    Kven sel Rega i Oslo? Mono? Har de butikk? Må eg gå på internett og sjekke sjølv kanskje?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    Alle er forhåndssolgt? ???
    Kven sel Rega i Oslo? Mono? Har de butikk? Må eg gå på internett og sjekke sjølv kanskje?
    Aner ikke om alle er forhåndssolgt, men de første dukker opp i dag. Plukker min opp i morgen.
    Oslo Hifi-Center, Stereofil og Kontrapunkt er alle Rega forhandlere. (Sikkert flere også) Mono er importør av Rega og selger til forhandler.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Bestilte 1 stk Rega DAC gjennom Morten (tlf 22200095) på www.norskaudioteknikk.no for ti minutter siden, og han tar i mot bestillinger på Rega produkter og kan sende over hele landet. :D Får den muligens i dag ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Loevhagen skrev:
    Hva er så villedende pris? ::)
    Introduksjon pris er satt til 4995,-
    Aner dog ikke hvor lenge dette varer. UK pris er £500, så tipper den stiger om kort tid.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da er den koplet opp og gir lyd fra seg, kommer med første inntrykk senere i kveld ;)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    jonas skrev:
    Da er den koplet opp og gir lyd fra seg, kommer med første inntrykk senere i kveld ;)
    Alle rapporter fra UK og US antyder at du burde la den få noen dager på seg før det svinger slik det skal.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    lasse5214 skrev:
    Vi venter i spenning

    Lasse :)
    Absolutt :)
    Veldig bra service av Norsk Audioteknikk Jonas. Jeg snakket med importøren Mono kl 1000 i morges og da hadde den ikke kommet på lager til de enda, men de forventet forsendelsen i løpet av dagen. Så applaus for ekstrem rask service hos Norsk Audioteknikk. Ikke så gærent av Mono å få den så kjapt ute døren heller :)

    Svinger innom Mono og henter min i morgen formiddag.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kan allerede si at Rega DAC låter meget bra (fra en gammel dvd spiller som drivverk), men må la den gå konstant i noen dager før seriøst førsteinntrykk.

    Morten på www.norskaudioteknikk.no sto for utmerket service i dag. På vei hjem fra jobb dro han innom Mono og hentet dacen til meg, for så rask levering som mulig. SUPERT :D

    Legger ut et dårlig mobil foto av dacen
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    På høyde med Audio Note 4.1x til 230.000 svenske kronasjer. Veit ikkje om det seier mest om Rega eller Audio Note? ::)

    In my best A/B comparison mode, I took the CD of Herbie Hancock's River: The Joni Letters and played it in my CEC TL-0, Audio Note Pallas digital interconnect and Audio Note DAC 4.1X Balanced combination against the same album processed at 24/96 in this new digital music server. In all truth, it's very difficult to tell the difference; in fact, I don't that I could in a true double blind test or that I could tell which was which. They're that close. In fact, in some ways I prefer the slightly warmer presentation of the Rega DAC driven from via the Sonicweld Diverter from my 17" MacBook Pro over the CEC TL-0/Audio Note DAC 4.1X Balanced combination, which is slightly more open.
    Fra http://www.positive-feedback.com/Issue53/rega.htm
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.358
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette er veldig veldig spennende!
    Med en sånn DAC kunne jeg ta steget inn i PC-lyd verdenen og..... ::)

    R
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    På høyde med Audio Note 4.1x til 230.000 svenske kronasjer. Veit ikkje om det seier mest om Rega eller Audio Note? ::)

    In my best A/B comparison mode, I took the CD of Herbie Hancock's River: The Joni Letters and played it in my CEC TL-0, Audio Note Pallas digital interconnect and Audio Note DAC 4.1X Balanced combination against the same album processed at 24/96 in this new digital music server. In all truth, it's very difficult to tell the difference; in fact, I don't that I could in a true double blind test or that I could tell which was which. They're that close. In fact, in some ways I prefer the slightly warmer presentation of the Rega DAC driven from via the Sonicweld Diverter from my 17" MacBook Pro over the CEC TL-0/Audio Note DAC 4.1X Balanced combination, which is slightly more open.
    Fra http://www.positive-feedback.com/Issue53/rega.htm
    Hehe! Vel vel. En drøy påstand selvsagt.
    Men jeg vet fra PinkFish trådene at forhandleren Signals i UK er overbegeistret og de mente at Rega DACen holdt musikalsk ganske så godt med Naim DAC med XPS til 10 ganger prisen. Rega er jo kjent for value for money ;D ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den ser ikkje så gigantisk ut på bildet til Jonas, så kanskje eg får gjemt den i skapet likevel. Glossy front er ikkje så fett. Olivenfarga eller ingenting ;D
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    For de som foretrekker mørke rom så er vel den sorte finishen å foretrekke, men den er mye penere i sølv, så det finnes et valg ;)

    Terroriserer dacen med ho Kari B og etter ca 12 timer så må jeg si ho låter virkelig bra. Blir morsomt å høre hva andre mener og kanskje noen sammenligninger med andre dacer /signalkilder.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    jonas skrev:
    For de som foretrekker mørke rom så er vel den sorte finishen å foretrekke, men den er mye penere i sølv, så det finnes et valg ;)

    Terroriserer dacen med ho Kari B og etter ca 12 timer så må jeg si ho låter virkelig bra. Blir morsomt å høre hva andre mener og kanskje noen sammenligninger med andre dacer /signalkilder.
    Heisann.

    Hvordan vil du si at denne låter ifht din Belcanto dac som du hadde? Vurderer denne dac-en selv ser du.

    Mvh Peter
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Retep skrev:
    jonas skrev:
    For de som foretrekker mørke rom så er vel den sorte finishen å foretrekke, men den er mye penere i sølv, så det finnes et valg ;)

    Terroriserer dacen med ho Kari B og etter ca 12 timer så må jeg si ho låter virkelig bra. Blir morsomt å høre hva andre mener og kanskje noen sammenligninger med andre dacer /signalkilder.
    Heisann.

    Hvordan vil du si at denne låter ifht din Belcanto dac som du hadde? Vurderer denne dac-en selv ser du.

    Mvh Peter
    Hei Peter
    Det blir helt umulig for meg å svare på, da jeg har byttet ut høyttalerene, og da blir det kun MF forsterkeren som er orginal "besetning".
    Om du er ute etter 1 ren dac vil jeg helt klart anbefale denne, for skal du ha noe bedre, så tror jeg det fort kan bli styggdyrt og en lang reise for å finne den rette.

    Brukervenlig high-end begynner å bli billig:Her er handlelisten min:

    1: Rega DAC 4995kr (kjøpt)
    2: Bluray ca 2400kr
    3: Bærbar mini pc m ekstern minne ca 2500kr
    Totalt ca 9900kr :D

    Vi får se om vi rekker litt testing i nær fremtid, så slipper vi synsing og tull ;)
    mvh
    Bjørn
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det hadde vert morro med testing gitt, kan komme på en kaffi eller 2. Har flyttet da, 20min kjøretur nordover. Har bosatt meg på Dal.

    Men velkommen skal du vere.

    Mvh Peter
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hagto skrev:
    Jeg synes omtalen fortalte mer om Sonicweld Diverter og kabler enn om Rega DAC-en. :(

    At USB-DAC kun takler 16-bit/48kHz og at TOS-link fra datamaskin til Rega DAC låter:

    ... as I had expected, the opening piano notes from "River" sounded like they came from all over the place with various forms of phase distortion ... however, when the vocals started, there was a nice sense of bloom and blossom and I could see how someone who wasn't very critical could groove to that while they saved their pennies for a Diverter...

    Jeg avventer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    jonas skrev:
    Bare du ikke setter meg i arbeid :-[
    Hehe..

    Har stort sett fått alt ut av kasser. Men har et helt loft å innrede...Hmmm.. ;D :eek: ;D

    Kunne vert artig å hørt den i oppsettet her. Tenker jeg tar en tlf til NAT uansett, kanskje det er mulighet får å låne...?
    Mvh Peter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn