Rega Planar 3 vs Planar 6

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Innlegg
283
Antall liker
22
Sad lige og læste om den nye Rega Planar 6.

Hvad er forskellene i forhold til Planar 3?

Armen er så vidt jeg kan se den samme?
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Det er nok bla Neo strømforsyning og oppgradert drive belt og ikke minst aluminium sub platter. Pluss en del andre småting som til sammen gir deg bedre lyd.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
455
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Planar 6 har også et bedre plinth. "Super lightweight foam core plinth" står det på hjemme sida til Rega.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
455
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Er ikke sikker, skal ta å sjekke siden til Rega.

Edit: Kan ikke se at Planar 3 har skumkjerne. Må nesten være noe nytt til Planar 6.
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.835
Antall liker
10.905
Sted
London
Er ikke sikker, skal ta å sjekke siden til Rega.

Edit: Kan ikke se at Planar 3 har skumkjerne. Må nesten være noe nytt til Planar 6.
Planar 3 har MDF eller HDF i plinthen, mener jeg. Den er forsterket med metall mellom arm og nav

Plinthen i nye Planar 6 er det samme materialet som er i RP8, men i en firkant istedetfor utformingen til RP8
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Plinthen i nye Planar 6 er det samme materialet som er i RP8, men i en firkant istedetfor utformingen til RP8
Dette tror jeg ikke er riktig. Planar 6 bruker et nytt og lettere materiale som de kaller Polaris HPL som bare finnes i Planar 6. Gamle RP6 var derimot av samme materiale som RP8. Det nye materialet er også årsaken til den matte finishen på Planar 6. Spilleren har også en ny strømforsyning som heter NEO. Denne skal bruke teknologi som først ble lansert i strømforsyningen til RP10.

6eren har også tolags platetallerken og subplatter av metall.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Sitat fra Rega:

"The Planar 6 is built around the huge success of the RP8 and RP10 turntables. It is the first new Rega turntable to be constructed with an ultra lightweight Tancast 8 polyurethane foam core plinth (a material developed for the aerospace industry). This material is sandwiched between a new HPL (high pressure laminate). HPL is exceptionally thin whilst extremely rigid and is presented in a stunning Polaris matt grey finished with high gloss polymer black edge trim."

http://www.rega.co.uk/planar-6.html (product details)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.219
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
1
Den aller viktigste forskjellen er nok PUen, der den nye Planar 6 bruker Ania. Det er ellers riktig som nevnt ovenfor at plinten til P6 har et helt nytt materiale som ikke er benyttet tidligere. Det har den laveste egenvekten av alle materialene som er benyttet på Rega sine modeller.

Jeg holder på med å teste P3, og venter på en Ania som jeg skal teste på den spilleren. Det blir en interessant sammenligning.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Er ikke sikker, skal ta å sjekke siden til Rega.

Edit: Kan ikke se at Planar 3 har skumkjerne. Må nesten være noe nytt til Planar 6.
Planar 3 har MDF eller HDF i plinthen, mener jeg. Den er forsterket med metall mellom arm og nav

Plinthen i nye Planar 6 er det samme materialet som er i RP8, men i en firkant istedetfor utformingen til RP8
Lett og luftig grovspon om jeg ikke tar feil.
 
Topp Bunn