Alt til hus og bolig Rabatt på HTH kjøkken

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
829
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hei

Har fått tilbud på nytt kjøkken til mellom 90-95 tusen.
Dette er inkl. en oppvaskmaskin fra Siemens til en verdi av 10200.- som jeg betaler 0.- for da HTH og Siemens kjører en kampanje ved kjøp av kjøkken med hvitevarer for over x antall kroner.
Hvor mye mer kan jeg forlange av rabatt?
Er det greit at en spør om å få med et grytesett som de har til en verdi 2000.- med veil 2500.- vederlagsfritt?

Mvh Roger
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.207
Antall liker
9.525
Du kan ikke forlange å få rabatt. Du kan eventuelt forhandle deg frem til en lavere pris. Alt i alt er det prisen du betaler som gjelder, ikke hvor mange prosent rabatt du har fått.
 

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
829
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Forlange var vel feil ord ja.
Kjøpte kjøkken for 10 år siden og da fikk vi 20% rabatt uten å spørre.
Leverandør da var JKE :)
JKE har ikke avd. her i by'n lenger :-(

Roger
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Finn en annen leverandør av et tilsvarende kjøkken med lavere pris og bruk dette som brekkstang til å presse ned prisen hos HTH.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
De tegner for deg på Lefdal i Molde og selv sammenlignet med Ikea er det særdeles rimelig nå i kampanjeperioden å kjøpe et Lefdal/Elkjøp kjøkken.

Vi stod mellom Hth og Ikea men det ser ut som vi bestiller kjøkken fra rosenes by denne uka.
 

aNvA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2009
Innlegg
152
Antall liker
47
Høyere rabatt tilsier bare høyere marginer og villedende utsalgspriser fra leverandør.
Kjøkken hos de "billigere" kjedene er blitt veldig mye bedre med årene. Skrogene er stort sett de samme, Blum hengsler og glideskinner hos de fleste, og de fleste har fronter i lik utførelse. Som håndverker monterer jeg mye mindre "dyre" kjøkken nå enn jeg gjorde tidligere.

Jeg mener at ett kjøkken i normalstørrelse pleier å ligge i leie 70-100k med hvitevarer.
Jeg brukte 95k inkludert Siemens Plus hvitevarer på ett Kvik kjøkken. Hvitevarer (innebygd oppvask/mikro/stekovn/kjøleskap, stor induksjonstopp, og fritthengende ventilator) utgjorde nesten halve beløpet
At enkelte velger å bruke det 3 doble får være opp til de. Men ett kjøkken til 80k holder like lenge og det til 3-400k blir like fort umoderne... :p
 
N

nb

Gjest
En møbelsnekker jeg hadde inne hadde jobbet som montør for kvanum, de burde vært buret inne på generelt grunnlag mente han.
 

aNvA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2009
Innlegg
152
Antall liker
47
Kvanum ja... Starter vel på 300k der for ett kaffebord...
Mon tro om de tar tegningsgebyr enda...?
 
Topp Bunn