PrimaLuna til kr 34.900,- perfekt for høyttalere til kr 600.000,- i følge kunde

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PL, EDITOR's.jpg

    Her er et utdrag fra en e-post som jeg fikk fra en kunde i romjulen:


    Hei, har noen spørsmål til dette.

    Låner nå en Primaluna Dialogue Premium integrated som jeg synes er sjokkerende god. Bruker den på høyttalere til 600.000,- Har tidligere hatt forsterkere til 350.000,-. Sier dette bare for å illustrere at jeg har erfaring med tungt og bra utstyr og vet således litt hvordan dette kan lyde.

    Hvordan er lydsignaturen til den HP integrert? Samme bare med mer kraft? Kan man bruke KT 150 på disse også?

    Videre; Er separat pre/effekt fra Primaluna bedre enn den integrerte?



    Her er et utdrag av det svaret kunden fikk hos meg:

    Hei!

    PrimaLuna DiaLogue Premium har en utsalgspris på kr 34.900,-
    PrimaLuna DiaLogue Premium HP her en utsalgspris på kr 41.900,-

    Lydsignaturen til HP er svært lik den forsterkeren som du bruker nå.

    Vi har testet DiaLogue Premium og HP mot hverandre her og lydsignaturen er den samme, men HP gir litt bedre oppløsning og presisjon.

    Vi har også latt kunder teste de mot hverandre. De fleste har da valgt HP.

    Før jul ble vi kontaktet av en svært erfaren kunde, som har hatt høyttalere til over kr 800.000,-
    og som nå brukte et forsterkersett til godt over kr 200.000,-
    Han kjøpte noen tungdrevne panel-høyttalere hos oss og fikk da prøve en DiaLogue Premium.
    Den fungerte så bra, at han også ville prøve HP.
    På denne type høyttalere var HP KLART BEDRE, så vi leverte en ny HP hos han i går.

    Både på DiaLogue Premium og HP kan du bruke følgende rør: EL34, KT88, KT120 og KT150.


    De fleste kjenner bare til hvordan en PrimaLuna lyder med originale rør. Det er litt synd, for de små originalrørene,
    type 12AU7 yter ingen rettferdighet til en SÅ god forsterker. Det er nemlig selve forsterkeren som er GULL.

    Når det gjelder lydkvalitet er det mest å hente på å bytte de små rørene av typen 12AU7.
    Jeg bruker Mullard CV4003.



    Helt siden år 2004 har PrimaLuna fått topp tester over hele verden, særlig da i USA.
    Der har de fått spesilet mye skryt for lyd, byggekvalitet og driftsikkerhet.


    Når det gjelder DiaLogue Premium forforsterker og DiaLogue Premium HP effektforsterker, er det nok mulig å få til enda bedre lyd med en slik løsning, forutsatt at en tilpasser med kabler som passer.
    Det mest positive med en slik løsning er naturligvis at en står temmelig fritt, dersom en senere en gang kommer i den situasjonen, at en ønsker å kjøpe svært tungdrevne høyttalere og at en ønsker å spille svært høyt.
    Da kan en nemlig kjøpe inn en effektforsterker til - og bruke begge som monoblokker. Det er bare å skru over en bryter for å gjøre stereo effektforsterkeren om til en monoblokk.


    Med hilsen

    Hallvar M. Rostad
    Salgssjef
    AudioAktøren / Norsk Hi-Fi Center
    PL HP, B, logo.jpg


    PrimaLuna DiaLogue Premium HP integrert forsterker, kr 41.900,-
    Innebygget hodetelefonforsterker

    PL Fj.jpg


    Fjernkontrollen kan du bruke når du ønsker å veksle over til triodekobling.

    En kunde i USA med Sonus Faber Guarneri høyttalere og et forsterkersett til $40.995,- valgte å bytte til en PrimaLuna DiaLogue Premium HP til $4.399,- fordi han da fikk bedre lyd. Les om dette her: DiaLogue Premium HP Integrated — PrimaLuna USA


    Vi er norsk importør av PrimaLuna.

    Vi har nettopp fått inn en ny pall med PrimaLuna forsterkere - og kan nå tilby gratis utkjøring med vår firmabil - og levering på døren hos alle kunder som bestiller varer hos oss for over kr 20.000,- og som bor innenfor en radius på 200 km fra vårt hovedlager i Drammen.

    Dette innebærer at vi kjører ut varer til Lillehammer i Nord, hele Østfold og til Porsgrunn i sør.

    Til kunder i resten av landet sender vi FRAKTFRITT!

    Visste du at Musik-Magazinet i Bergen selger PrimaLuna?
    Du finner en liste over våre forhandlere ved å klikke her:Forhandlere - Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN

    Listen over våre forhandlere er ikke helt korrekt, så vi vil oppgradere den i løpet av denne uken.

    Terje Nilsen og Terje Heide-Bjørndal i vår butikk i Horten er spesialister på platespillere. Vi har et stort utvalg av drivverk, armer, pickuper, riaa-trinn og kabler. De kan hjelpe deg med å velge en best mulig kombinasjon i forhold til pris.

    Dersom du bestiller en komplett platespiller hos oss, kan vi nå levere den på døren hos deg, ferdig justert. Dersom du bor innenfor det området der vi kjører ut varer.

    Gå inn på våre to nettsider og se om du finner noe du vil ha:

    Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN

    Audioaktøren

    Når du vil bestille, sender du bare en e-post eller ringer til en av oss:

    Hallvar M. Rostad
    Salgssjef
    Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
    Audioaktøren
    E-post: hallvar@audioakt.no
    Mobil: 928 95 773

    Terje Nilsen
    Innehaver
    E-post: terje@audioakt.no
    Mobil: 907 62 967

    Vi har nå pusset opp butikken vår i Storgata 22, 3181 Horten
    Åpningstider finner du på denne nettsiden: Audioaktøren
    Velkommen!

    Her kan du se noen andre forsterkere fra PrimaLuna:
    PL Classic Integrated Amp_L (2).jpg


    ProLogue Classic integrert forsterker, kr 16.900,-


    PL Prologue Premium#106B600 (2).jpg


    ProLogue Premium integrert forsterker, kr 23.900,-


    PL Pro Power, B, logo.jpg


    ProLogue Premium effektforsterker, kr 21.900,-
    Den tilhørende forforsterkeren ble også kåret til "2017 EDITOR's CHOICE AWARDS"


    PL Dia Power, S, logo.jpg


    DiaLogue Premium effektforsterker, kr 32.900,-


    PL HP Power, B.jpg

    DiaLogue Premium HP effektforsterker, kr 39.900,-
    En to-kanals stereo forsterker, som kan kobles om til å bli en monoblokk, med en ytelse på hele 192 w med KT150 rør.


    PL HP Stereo Power.jpg


    DiaLogue Premium HP effektforsterker


    PL output transformer.jpg

    PrimaLuna utgangstrafo
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei!

    Hvilken PrimaLuna var det du brukte på dine Montana EPS2?
    Hei

    Brukte Premium HP, lånt av en kamerat som drev Resonanse i Stavanger
    Men som sagt, alt må jo matches, men i dette tilfellet ble matchingen ikke vellykket. Men for all del, en god og ikke minst flott forsterker
     

    febreist

    Fersking
    Ble medlem
    26.07.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    3
    Hei.
    Allt skal matches.Brukte Premium HP på mine Tannoy Westminster.Kunne nesten ikke bruke volumkontrollen på grunn av mye gain.
    De måtte dessverre reise videre.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hei.
    Allt skal matches.Brukte Premium HP på mine Tannoy Westminster.Kunne nesten ikke bruke volumkontrollen på grunn av mye gain.
    De måtte dessverre reise videre.
    Ingen Prima Luna har unormalt høyt gain. Altså forskjell i nivå mellom inn - og utgang.
    Disse nederlenderne vet hvordan.
    Men mange kilder har alt for høyt nivå.
    Slikt kan enkelt tilpasses. "Matches" om du vil.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.912
    Antall liker
    1.501
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    DiaLogue Premium Preamplifier er den å finne i butikken i Horten ?


    Mvh
     

    febreist

    Fersking
    Ble medlem
    26.07.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    3
    Vel,har ikke hatt problemet verken før eller siden,så noe er det nok.
    Westminster er jo meget lettdrevene greier
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    567
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg leser at PL forsterkerne er dual mono. Hvorfor er de ikke utstyrt med XLR kontakter? Om det ikke har så mye å si for lyden, så har jeg bare XLR på mine greier, så det blir mer tungvindt å prøve. Burde ikke en balanser forsterker ha balanserte utganger? Eller er jeg bare helt på vidda?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva er forskjellen?
    En "dual mono" forsterker har to helt separate kanaler som ikke deler noen komponenter. To "monoforsterkere" i ett kabinett, altså. Det har ingenting med balansert/differensiert/single ended topologi å gjøre.
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    631
    Antall liker
    57
    Jeg leser at PL forsterkerne er dual mono. Hvorfor er de ikke utstyrt med XLR kontakter? Om det ikke har så mye å si for lyden, så har jeg bare XLR på mine greier, så det blir mer tungvindt å prøve. Burde ikke en balanser forsterker ha balanserte utganger? Eller er jeg bare helt på vidda?
    Hei!

    Jeg er ofte i kontakt med kunder som vil gå over til gode rørforsterkere der det bare er innganger for RCA-plugger. Da pleier jeg å gjøre det slik, at i forbindelse med kjøp av en ny rørforsterker, tar jeg XLR-kablene i innbytte og lar kunden få prøve tre sett med signalkabler, i litt forskjellige prisklasser, som har RCA-plugger. Slik at kunden selv kan finne ut hvem han liker best, sett i forhold til prisen på kablene. I forbindelse med et slikt bytte, legger jeg ikke opp til å ha noen særlig fortjeneste på kabelbyttet, da kunden i utgangspunktet ikke hadde planer om å kjøpe nye kabler.

    Så om du vurderer å kjøpe PrimaLuna og synes at dette høres greit ut, kan du kontakte meg på e-post: hallvar@audioakt.no for å diskutere dette direkte med meg.


    Hallvar M. Rostad
    Salgssjef
    Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
    Audioaktøren
    E-post: hallvar@audioakt.no
    Mobil: 928 95 773
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    631
    Antall liker
    57
    Hva er forskjellen?
    En "dual mono" forsterker har to helt separate kanaler som ikke deler noen komponenter. To "monoforsterkere" i ett kabinett, altså. Det har ingenting med balansert/differensiert/single ended topologi å gjøre.
    Hei!

    Jeg har vært opptatt med demoer og kunder i dag, så takk for at du kunne forklare dette på en grei måte!

    Hallvar M. rostad
    Salgssjef
    Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
    Audioaktøren
    E-post: hallvar@audioakt.no
    Mobil: 928 95 773
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.095
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Et lite sideskudd her til Hi-Rex.. det er et litt norsk/skandinavisk fenomen at Dynaudio må ha forsterkere på 1kilowatt for å prestere.. søker du litt på de store hifimessene i USA og forsåvidt europa så demonstreres Dynaudio veldig ofte med rørforsterkere fra Tyske Octave.. rommene får ofte skryt for best sound in show osv osv..

    Jeg tror personlig Primaluna sin HP vil fungere serdeles godt på dine c60. Den har veldig gode trafoer som gir god kontroll tross at de ikke er 500watts monster :)

    Hallvar har jeg pratet flere gang i telefon med samt mail angående både primaluna og amr da jeg hadde et lite firma jeg prøvde å stable på beina her nord.
    Det er få i denne bransjen jeg vil si jeg respekterer så mye som ham da han sitter med en kompetanse få er forunt.
    Opplevde han heller aldri som en slik typisk selger som kun tenker bunnlinjen på regnskapet og annefaler produkter kun etter fortjeneste, men heller ønsker å tilpasse det han selger til deg og dine preferanser og utgangspunkt.


    Just my 5 cents :)

    Bjørn-Terje
     

    moto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.08.2007
    Innlegg
    631
    Antall liker
    57
    Et lite sideskudd her til Hi-Rex.. det er et litt norsk/skandinavisk fenomen at Dynaudio må ha forsterkere på 1kilowatt for å prestere.. søker du litt på de store hifimessene i USA og forsåvidt europa så demonstreres Dynaudio veldig ofte med rørforsterkere fra Tyske Octave.. rommene får ofte skryt for best sound in show osv osv..

    Jeg tror personlig Primaluna sin HP vil fungere serdeles godt på dine c60. Den har veldig gode trafoer som gir god kontroll tross at de ikke er 500watts monster :)

    Hallvar har jeg pratet flere gang i telefon med samt mail angående både primaluna og amr da jeg hadde et lite firma jeg prøvde å stable på beina her nord.
    Det er få i denne bransjen jeg vil si jeg respekterer så mye som ham da han sitter med en kompetanse få er forunt.
    Opplevde han heller aldri som en slik typisk selger som kun tenker bunnlinjen på regnskapet og annefaler produkter kun etter fortjeneste, men heller ønsker å tilpasse det han selger til deg og dine preferanser og utgangspunkt.


    Just my 5 cents :)

    Bjørn-Terje
    Hei!

    Ja, ang. Dynaudio, står det litt om bruk av PrimaLuna på noen andre Dynaudio høyttalere, med en følsomhet på 86dB, i denne artikkelen fra Stereophile: https://www.stereophile.com/content/dynaudio-contour-20-loudspeaker

    Som jeg har nevnt tidligere, er det også en annen test i Stereophile, der de bruker en PrimaLuna DiaLogue Premium HP på noen High-End høyttalere, som går for å være en relativt tung last, nemlig YG Acoustics Carmel 2, i en prisklasse over kr 200.000,- De har en følsomhet på 87 dB.

    Les testen her: https://www.stereophile.com/content/yg-acoustics-carmel-2-loudspeaker-0

    Hallvar
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

moto
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
57
Link til alle artikler
428
moto sine annonser
Bransjenyheter
Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. Denne uken kjører vi til Østfold, Mjøs-regionen og Oslo. Vi tar med innbytte.

Bestill nå fra Mala Audio og få varene levert med vår bil. Denne uken kjører vi til Østfold, Mjøs-regionen og Oslo. Vi tar med innbytte.

  • 0
Dersom du ikke har emballasjen til det du bytter inn, har vi med utstyr for å frakte dette trygt. Vi har et stort utvalg av platespillere og kan transportere platespillere på en skånsom måte. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen mandag 30/10

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

Mala Audio kjører ut varer til kunder i Mjøs-regionen, Glomdalen, Hadeland og Oslo-regionen torsdag 27. juli

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår egen bil! Har du innbytte? Vi tar også med tilbake innbytteprodukter som mangler emballasje. Da vi benytter egne transportmadrasser og myke...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

Mala Audio i Asker og Arendal kjører ut varer til kunder på Sørlandet og Vestlandet 13. - 15. juli

  • 0
Gjelder også kunder, som vi kan kjøre innom i Vestfold og Telemark, på veien sørover. Avreisen fra vår butikk i Asker er flyttet fra fredag den 14. juli, til allerede i morgen, torsdag den 13...
Fortsett
Bransjenyheter
Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

Påske-utkjøring av varer til kunder i Østfold og hele Oslo-regionen FØR skjærtorsdag

  • 0
Nyt synet av bilen fra Mala Audio som rygger inn mot din dør, med godsaker du kan kose deg med å pakke ut og koble opp i påsken. Bestill nå og få varene levert på døren før skjærtorsdag! Har du...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

Mala Audio har utkjøring av varer til kunder i Mjøs-regionen, Solør, Hadeland og Oslo til helga

  • 0
Bestill nå og få varene levert på døren med vår bil. Som tar med innbytte, om du har det. Vi kan også ta med innbytteprodukter uten emballasje. Vi har allerede bestillinger på varer som skal...
Fortsett
Topp Bunn