Primaluna gjør at man fort blir bestevenn med fullmånen på tider man helst skulle sovet
Synes de orginale rørene som følger med gir ett respektabelt lydbilde, overraskende bra egentlig, og for mange vil jeg tro at det er å leve med over lang tid.
Er man glad i rør, og det å jakte ned og sette sammen kombinasjoner , så er dette merket en innertier mener jeg.
har satt inn nos rør til en kostnad av rett under 4000.- alle rør er byttet ut og forsterkeren har etter mine preferanser tatt
gigantiske skritt i riktig retning, Nos må allså ikke koste skjorta , man må bare lete litt og teste ut kombinasjoner.
vi er heldig her i <Norge som har Audiomix som leverer kvalitetsrør med garanti og ikke minst i mange tilfeller svært konkurranse dyktige priser, etter som jeg forstår er Mala stedet å gå til for nyere rør, og jeg skal nok teste ut nyere rør også etterhvert
sitter med følelsen av at hvis man treffer med små rørene så får man mye større utbytte av bytte av effektrørene
for meg så går det i en blanding av gode europeiske rør blandet med rimeligere amerikanske rør med sjel, det er første gang
jeg har merket en såpass tydelig forbedring av lyden , på alle felter, ved bytte av effektrør.
Det bor mye i disse forsterkerne og potensialet er stort.
Jeg skal også innrømme at jeg er heldig med match mellom høytalere og forsterker også, de utfyller hverandre og viser frem hverandres gode sider.
Triton+Primaluna = musikk med sjel og litt audiofile kvaliteter på toppen
Tar med til slutt at jeg for første gang opplever å slite litt med å velge mellom 4 og 8 ohm høytaler utganger, det spiller merkbart forskjellig, men hvem som er best er jeg jammen ikke sikker på, 4 ohm og trioder er en spesiell opplevelse
og det samme er 8ohm med lineær .