Vi ble høflig anvist til et lite lytterom og plassert foran et par nydelige AP Sitara oppkoblet på Densen elektronikk, tar jeg ikke feil var det en B-400 vi hørte på. Jeg er i utgangspunktet kabelskeptiker da dette virker for mye "black magic woman" for min del. Likevel sier jeg aldri nei til å prøve å høre forskjellene for å se om det forbedringer og hente.
Øystein startet med å spraye alt i en meters omkrets med anti-statisk spray før vi startet å spille noe jeg går ut ifra var en test-cd, dog behagelig for øret, og engasjerende.
Jeg har aldri hørt AP før, men dette er helt klart et merke som appelerer til meg, jeg tok meg raskt i å sammenligne de med SA Mantra 60. Hvilke jeg liker best er fortsatt uvisst, men begge har helt klart kvaliteter som appelerer til meg. Muligens er det mer engasjement i SA enn i AP for min del.
Videre ble vi introdusert for noen pyramidelignende cones som jeg mener heter Sort Kone fra Nordost. Øystein startet med å justere de under cd-spilleren for så å ta samme sang igjen. Kompisen min som er skeptiker og generelt vet lite om slikt sperret opp øynene, og desverre det gjorde jeg å. Jeg må bite i det sure eplet og innrømme at jeg hørte forskjell på hver eneste lille endring som ble gjort.
Her koblet vi på flere cones under forsterker, det ble satt på jumpere av Nordost Norse serien i serie med høytaler kablene, videre hørte vi begge forskjell igjen. Ting ble strammere og mer engasjerende. Det er på mange måter smått irriterende at vi hørte forskjellen på dette, for jeg ser ikke bort ifra at det kan bli dyrt etterhvert, med mindre fornuften tar over litt igjen.
Etter litt spilling ble vi forespurt å være med inn i det aller helligste, High-End rommet. Jeg må innrømme at jeg aldri i verden kunne forestilt meg hva som ventet der, og i ettertid kan vel det være like greit.