OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    536
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Vi kan dra i østerled neste sommer og sykle "Siljan runt" i klassisk Dala miljø fra mine hjemtrakter:)
    Färdvägar | Siljan Runt
    Det ser ut som en ordentlig trivelig runde, kan sikkert bli en ordentlig dannelsesreise for en som er 1/8 dels Svensk.
    Og attpåtil ledsaget av en av områdets store sønner (minst 1.90).
    Jeg er med, så sant det passer.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi kan dra i østerled neste sommer og sykle "Siljan runt" i klassisk Dala miljø fra mine hjemtrakter:)
    Färdvägar | Siljan Runt
    Det ser ut som en ordentlig trivelig runde, kan sikkert bli en ordentlig dannelsesreise for en som er 1/8 dels Svensk.
    Og attpåtil ledsaget av en av områdets store sønner (minst 1.90).
    Jeg er med, så sant det passer.
    Den 12mil runden er nog en fin opplevlse i ett naturskjønt landskap.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Det kan virke som om jeg må børste støvet av min vintage Motobecane med bukkehornsstyre, og legge meg i hardtrening til NESTE sesong....

    Syklet på ergometeren her om dagen, holdt på å bli min død! Etter en times tøff økt sulle jeg justere styret opp, men det var ikke mer å justere så hele styret falt ut mens jeg var lent forover... tryna over styret og banka skallen i murveggen samtidig som hullet etter styret rev opp t-skjorta og mitt mandige bryst/mellomgulv! Blodspruten sto..
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hendelsen er ikke vanskelig å se for seg Sluket. Jækli bra beskrevet og sikkert en smule irriterende og idiotisk. At du er en foroverlent type og legger så mye kraft og vinnervilje i syklinga er allikevel respektabelt. At vi andre ler oss skakke av historien med store grinetårer på dine vegne får så være. Det var bra det ikke skjedde i nedoverbakke :p

    Du er uansett min klare kandidat for månedens "DIY-failure" i klassen fastmontert sykkel. Jeg vant jo som kjent min månedspris med overlegen margin den gangen jeg freste over en rundkjøring med 5 liter melk i sekken og med stivt blikk mot skiltet som stod i midten.

    Det er en grunn til at someBODY inkludert meg selv, ikke burde tenke tanken på membership i OVKs pedaljokkere. Gi deg mens du enda er i live!

    Jeg stemmer nok engang seriøst for at noen av oss spleiser oss inn som sporadiske OV&VK HANGBACKERS - gjerne med et duo-sete ala en av disse, eller begge ;-) :

    sykkel_draisin_plus_m_bionx_5120_388x368px.jpg
    sykkel_twister_m_bionx_5147_388x368px.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Må flire av den, altså. Husk at arr er mandig, imponer fruen med et nytt arr en gang i blant. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ovk&vk laget var noe redusert idag 50% mer exakt! Men Elmer møtte opp hos undertegn som stillte med en litt tvilaktig form etter noen dager med før høy temperatur:p
    Turen gikk i samme spor som sist, men en litt utvidga løype lengde med inslag av grusvei som Elmer satte pris på:D (blir asfalt der snart det liker jeg!)

    Uansett en veldigt fin tur:) som man kan bygge på ytterligere med noen mil i Skedsmo komune.

    Tilbake i Lørenskog besøkte vi http://sykkelexperten.no/ en veldigt trevlig butikk med hyggelig betjening! Og så selger dem Bianchi:cool:
    P9200957.JPG


    Elmer dro frem kortet uten betenketid
    P9200958.jpg


    Takk for turen:)
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    536
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takker så mye for en trivelig tur, og attpåtil
    med ett par km grus!
    Bare for å presisere: kjøpte ikke Oltre'n.
    Elmer har ikke nok saft i beina til å forsvare
    innkjøp av et slikt vidunder, ennå..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Synes absolutt dere fortjener en Oltre hver. Gi gass! Men da er det bare å gå all in med Celeste og Campa. :D

    Fikk meg faktisk en liten tur i dag selv. Da vi kom tilbake på kontoret spilte ungdommen jazz i underetasjen. Sykkeltur, jazz, burger, ingen fiende. Krig blir ikke bedre!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Synes absolutt dere fortjener en Oltre hver. Gi gass! Men da er det bare å gå all in med Celeste og Campa. :D

    Fikk meg faktisk en liten tur i dag selv. Da vi kom tilbake på kontoret spilte ungdommen jazz i underetasjen. Sykkeltur, jazz, burger, ingen fiende. Krig blir ikke bedre!

    Life During Wartime!

    I got some groceries, some peant butter,
    to last a couple of days
    But I ain't got no speakers, ain't got no
    headphones, ain't got no records to play:cool:
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    Hmmmmm, heftig priser på disse rokkene. Får en grei bil for den prisen og ser at den ene er satt ned fra 99999 til 54999.......gode fortjenestemarginer her tydeligvis.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Det er hifipriser på jålete skrevekringler, Bartis... ikke noe for oss trauste Diamant tråkkere med 3-speed Sturmey-Archer gir og multifarget trådbeskyttelse over bakhjulet :cool: Bedre å bruke pengene på vinyl!


    BTW, noen som vet om jeg kan få tak i dekk til min gode gamle DBS kombi?

    kombi.jpg
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    Hadde sort DBS med rustfrie skjermer og Sturmey Archer gir jeg og trommelbrems foran og bak. Til og med bærehåndtak på seatstayen til å bære sykkelen opp trapper. Ville vel tippe at Den Rustne Eike har dekk til denne farkosten hvis de holder på ennå. de lå i Oscarsgate bak slottet før, men de har flyttet derfra så vidt jeg vet. Skal ikke si så mye om priser, for jeg har en Manitou FS terrengsykkel som kosta 60000 over disk ved årtusenskiftet :eek:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Oppmøte idag vid Hvervenbukta kl12 idag var 3/4 av laget på plass, og tom med Zomby trillet inn i tide:D Vi bestemte og tråkke ner til Drøbak med Bekkensten bakken inlagd i turen. Litt sterk motvind hele veien ner til Nissebyn.

    På plass i Drøbak blev det kaffe og juging samt att det foregikk en low budget musikk video inspelning like vid!

    Skjønner jeg må få meg en keps:rolleyes:
    P9270964.jpg


    Tripp trapp trull, Stil politi var knallharde i sin dom over min hjelm med æreodynamisk frontvinge:p Det kan virke som det var på tide og si fra:eek:
    P9270963.jpg


    Takk for enda en fin tur:)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det er hifipriser på jålete skrevekringler, Bartis... ikke noe for oss trauste Diamant tråkkere med 3-speed Sturmey-Archer gir og multifarget trådbeskyttelse over bakhjulet :cool: Bedre å bruke pengene på vinyl!


    BTW, noen som vet om jeg kan få tak i dekk til min gode gamle DBS kombi?

    Vis vedlegget 279556
    nice!

    en viss hipsterfaktor over den der!?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fjong hipsterbart, har bildet inne i hodet ja. Eller sånn tømmerskogskjegg, jævli poppis det óg.

    oooooooohh

    kombinert med noe Hennes & Mauritz - tattiser

    Douche-Day-Photos-Hipsters-Tattoos-Beards-Mustaches-Besties-FE.jpg


    der fikk dere sykkelgutta noe å tenke på ja........
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En kollega har grodd seg et sånt tømmerhoggerskjegg. Jeg er faktisk ikke den eneste som har posta denne på fb-veggen hans:


    :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Godt å se at OV&VK holder koken. Jeg håper og tror at jeg får blitt med snart igjen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi holder koken, og gleder oss til å ha med han som sykler ritt i eninga. :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Noen som skal ut i dag?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Her var jeg ikke med i timen, mulig vi ses etterhvert.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Enda en superfin dag på ramma:rolleyes: Jeg møtte elmer på p-plass Hvervenbukta kl11. totte hade signalisert att han ville sykle idag så vi ventet litt, men ingen totte dukket opp.
    Tråkket ivei på kjente veier nå, og delvis nylagd asfalt. Planen var ner til Vestby og hjem over Ås,Vinterbru,Hvervenb. Det blir vel ett kaffe stop i Vestby tenkte jeg, men elmer el tempo kjørte nonstop, man fikk trøkke i seg banan biter/bars etter beste evne på ramma idag!
    Vel tilbake får elmer syn på totte som er på vei forbi oss på p-plass sammen med en kamrat, så da møttes vi likevel og fikk en liten prat:)
    Takk for en kjempetur elmer! Og enligt værgudene ser ut som det kan bli en runde neste helg også:)
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    536
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nok en fin tur med et redusert OV&VK. Runda såvidt 100 km idag inkl. tur/r Hvervenbukta, så det begynner å likne på noe.
    Eneste skår i sykkelgleden var ryggsmerter (korsryggen), så halvgamle Elmer må nok starte opp med styrking
    av kjernemuskulatur + + for at målsetting om rittdeltagelse neste år skal bli en realitet.
    Beklager manglende kaffestopp, fikk litt mye fokus på ryggen etterhvert idag.
    Hyggelig å treffe på totte også, strålende at han vurderer å bli med på vinyljakt i London!.
    Selvfølgelig blir det sykling neste helg også, regner med å ha fått nytt hjulsett på sykkelen til den tid
    og det må jo prøves.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Helt greit att det ikke blev noen stopp underveis! jeg får rimelig vondt i ræva av mitt sete:p så like bra og tråkke på, og bli ferdig med det. Høres ut som vi har det skikkelig morro!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nå har jeg hatt en skikkelig lat helg. Rydda og reterminert kabler, og vaska gulv.

    Tenker meg ut med søpla før jeg legger meg. Det blir første turen ut av kåken i dag....

    Trenger en langtur neste helg igjen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    blir interessant å se dere gutta som har trent på å gå på ramma i hele år. Ramma på en engelsk pub frister sjeldent, og doktor Eros har som alltid medisin bassert på 46 urter fra hele verden på innerlomma. Ready to rumble girls? :-*
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi får nå se.... Det er en og annen ting som ikke er trenbart. Engelske pubrammer kan fort være blant dem. Tror ikke nødvendigvis tykk hud i hekken er tilstrekkelig...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har setat på ett ex antal pubrammer:eek: komforten helt grei, sammenlign med sykkel sete:p men kanske renligheten ikke alltid er på topp:rolleyes: Om totte nå blir med? så er det full uppslutning fra under avd:)
    Nån som vil stikke inom en sykkel butikk kanske:D:D:D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Samme runde som sist helg sammen med Elmer idag:) Uten kaffe stopp, men den får jeg ta på meg denne gang! Ellers fant vi ut att sykklister fra Rye sykkel klubb er en plage i traffiken gjerne 4 i bredden:p Og det gikk ikke særlig fort heller! forbauset over att gyplingene slet når det gikk oppfør:eek:
    Men zomby hvor er du!!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Samme runde som sist helg sammen med Elmer idag:) Uten kaffe stopp, men den får jeg ta på meg denne gang! Ellers fant vi ut att sykklister fra Rye sykkel klubb er en plage i traffiken gjerne 4 i bredden:p Og det gikk ikke særlig fort heller! forbauset over att gyplingene slet når det gikk oppfør:eek:
    Men zomby hvor er du!!!
    Du verden, når gutta fra Rye begynner og bli sinker lover det godt for OVK`s sykkelekspress. . .;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Var vel ikke ekspressen som sinka dere, vel? Ellers har jeg bare ikke orka i dag. Slapp og småforkjøla hele uka, og jeg håper det går over til Edinburghturen med jobben.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Uten navn.png


    Dagens tur. 50% oppmøte fra et sykdomsplaget OV&VK.

    DSCN8206.jpg


    Elmer på turens høyeste punkt. Haukåsen det heter?

    DSCN8207.jpg


    Noen har i hvert fall tenkt at det passer fint med en stor kule på toppen.


    DSCN8208.jpg


    Etterpå ble det pause på Mariholtet.

    DSCN8210.jpg


    Og en liten spuntino til våre italienske damer.

    Jeg har ikke mer italiensk enn at den siste var rein skjær flaks... :D

    Takk for turen. Neste helg prøver vi å være friske hele gjengen?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En liten observasjon: Elmer opp, Zomby ned, og vi har en habil mosjonssyklist på gang. :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Såg riktigt najs ut det der:) Håper været tillater en tur neste helg. Nu har jeg vært syk på 3fridager:p då tilsier vel moralen att man kan ta en 3dag komp egenmeld!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn