Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • drboar

    Medlem
    Ble medlem
    23.06.2012
    Innlegg
    26
    Antall liker
    2
    De där Sontec FRH 112, på mellanregisterhornet är det en kondriver från JBL eller Coral? Och är modellbeteckningen MR-någonting?
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hei Kjell
    Ingen jobbing på mitt hyllesystem idag,
    sliten etter en dag med gulvstøping.Fikk kjøpt
    sparkel da.Grunnlaget for en silkemyk overflate.
    IMG_0206.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei.Tor.
    Ser ut som det blir bra dette,gleder meg til Kaffe og lytting med nye reoler ;)

    O
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hei.Tor.
    Ser ut som det blir bra dette,gleder meg til Kaffe og lytting med nye reoler ;)

    O
    Hei Ove
    Det skal vi få til.:)Men som det ser ut til at det kanskje kan ta litt tid,
    den innleide hjelpa gjør ikke bra nok jobb:rolleyes:.Neida, det var jeg som hadde klart å
    sette sammen feil deler:mad:Ble for lang.......
    Tor
     

    Vedlegg

    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Endelig litt tid møbelsnekkring, sparkel med herder.Fort gjort å blande unødvendig mye herder i sparkelen,2% tror jeg det sto på boksen
    Må jo ha litt å slukke tørsten med:).Har ikke allverdens erfaring med dette, redd det kan bli litt extra sliping.
    Gjør dette en lørdagskveld og du har en billig aften,trenger ikke drikke mye:rolleyes:.Fikk en antydning fra kona at garasjen
    kanskje var rette stedet å stå.Kan si meg enig,lukta lå tung i hele huset.:cool:
     

    Vedlegg

    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.

     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Er den lett å slipe?
    Hei Hans Erik
    Vet ikke,har ikke brukt den før.Ble anbefalt denne, skulle være lettere å jobbe med.
    Idag blir det ikke møbelsnekkring,legger inn noen poeng hos kona.Mao oppussing av
    grovkjøkken.Håper å bli ferdig denne uka så jeg kan konsentrere meg om "Montana"-
    elementene etterpå.Bli ferdig til jul.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    TMHammer,n har byttet navn, han heter nå "Rack-Mannen".:D
    Takk til Paisley for mitt nye navn.Vil bruke det med stolthet.:cool:
    Mvh
    "Rack-Mannen"
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.


    Kult og se på,men pioneer!!!!

    :)
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.


    Kult og se på,men pioneer!!!!

    :)
    Ser flott ut ja, men den forsterkeren må da bli varm....?
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.

    Rått!
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Da er å sette seg i bilen for å hente pioneer racket, kan ikke si jeg gleder
    meg med de værmeldingene som har vært i det siste.Får ta det med ro.
    Blir vel en 10-12 timer i bilen, hva gjør man ikke?:rolleyes: Viste kona et bilde av
    racket, ikke i stua sa hun:rolleyes:??? Jaja.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.261
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Da er å sette seg i bilen for å hente pioneer racket, kan ikke si jeg gleder
    meg med de værmeldingene som har vært i det siste.Får ta det med ro.
    Blir vel en 10-12 timer i bilen, hva gjør man ikke?:rolleyes: Viste kona et bilde av
    racket, ikke i stua sa hun:rolleyes: Jaja.
    Lykke til med henting og introduksjonen av dette i stua. Du får hilse kona og si at det er mange karer der ute som ville vært misunnelige på det nye racket hennes (jeg snakker fortsatt om anlegget hvis noen skulle være i tvil). Det ser dritfett ut! Håper det spiller like bra!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da er å sette seg i bilen for å hente pioneer racket, kan ikke si jeg gleder
    meg med de værmeldingene som har vært i det siste.Får ta det med ro.
    Blir vel en 10-12 timer i bilen, hva gjør man ikke?
    Kjør forsiktig.

    /jan
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Takk til både Kalle klovn og JanR.:) Er litt usikker om innlegget ditt Kalle:rolleyes:;)
    Deilig å kjøre på vinterveier,salting er noe dritt.Mange i Norge vet ikke lenger hvordan de skal oppføre
    seg på snødekte veier.Det er vel å avpasse farten etter føre og ferdigheter.Nok om det.
    Det ble 15 timer i bilen,godt å komme hjem,sette seg i sofaen med et gass rødvin.Noen kjappe bilder nå.
    Kommer ikke til å montere ikveld:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Grattis med pio anlegg,selv om det ikke kan måle seg med sansui racket ditt ;)

    O
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.262
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.


    KUULT har ikke sett noe slikt siden nachspielene i Bærum på 70 tallet!!!
    Savner låtene og lyden og stemningen fra kjellerstuene den gangen. :) og ikke mist loudness og tonekontroll.Dette får Deep Purple og Black Sabbath til å svinge, noe få av dagens anlegg makter...

    mvh
    Balle
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.


    KUULT har ikke sett noe slikt siden nachspielene i Bærum på 70 tallet!!!
    Savner låtene og lyden og stemningen fra kjellerstuene den gangen. :) og ikke mist loudness og tonekontroll.Dette får Deep Purple og Black Sabbath til å svinge, noe få av dagens anlegg makter...

    mvh
    Balle
    Spot on, Balle. Deep Purple m.v. låter MYE morsommere på disse anleggene.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hei :)
    Hyggelig at dere følger med kom gjerne med innspill om det er ting dere ser kunne vært
    gjort anderledes. Jeg blir fordrevet til garasjen nå,kona likte ikke lukten i huset:rolleyes:
    Det skal vel gå bra.
    Ellers blir det henting etterhvert av dette utstyret.Blir for tungt å sende med post,100kg.


    KUULT har ikke sett noe slikt siden nachspielene i Bærum på 70 tallet!!!
    Savner låtene og lyden og stemningen fra kjellerstuene den gangen. :) og ikke mist loudness og tonekontroll.Dette får Deep Purple og Black Sabbath til å svinge, noe få av dagens anlegg makter...

    mvh
    Balle
    Spot on, Balle. Deep Purple m.v. låter MYE morsommere på disse anleggene.
    De har et helt annet lydbilde enn JBL høytalerne, mye bass.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Grattis med pio anlegg,selv om det ikke kan måle seg med sansui racket ditt ;)

    O
    Sansui er Sansui, ingen over eller ved siden:cool:
    Sant det,noe spes med sansui. Sitter og hører på musikk nå,og det låter utrolig bra her ;)

    O
    Samme her,det går i blues og jeg må si at pioneer høytalerne passer bedre til det.
    Prøvde å foreslå for kona at de burde stå i stua av den grunn, hva tror du svaret ble?:(
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Prøvde å foreslå for kona at de burde stå i stua av den grunn, hva tror du svaret ble?:(

    Men i alle dager, er det kona som bestemmer det da?
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Prøvde å foreslå for kona at de burde stå i stua av den grunn, hva tror du svaret ble?:(

    Men i alle dager, er det kona som bestemmer det da?
    Selvsagt var det en smarting som så kommentaren min:rolleyes::cool:
    Hadde håpet at den ikke ville blitt sett:(
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.261
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Har du prøvd trikset med å dra inn noe stort og stygt, for deretter å dra inn Pioneer anlegget igjen som "lite og nett"? Det gjelde å strekke forventningene hennes litt!
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Har du prøvd trikset med å dra inn noe stort og stygt, for deretter å dra inn Pioneer anlegget igjen som "lite og nett"? Det gjelde å strekke forventningene hennes litt!
    Sliten etter en lang dag på sofaen, tenkte ikke klart. Som håndtverker vet man jo
    hvordan man bør legge frem ting.
    Forresten har du noe stort å stygt å låne bort?;)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_0437.jpg

    Fått plassert høytalerne litt bedre,har spilt en del, de er litt mye bombom.
    Har sett forslag til avstiving, mere isolering i andre tråder her.Får se hva det
    blir til,mulig jeg lar de gå. Vet ikke om andre har samme erfaring,de passer til
    litt mer rocka musikk?De må dempes mot platespilleren ihvertfall.
    Som de står nå kommer sikkert ikke kona til å legge merke til de engang,
    Nå er det bare å sitte musestille:cool::rolleyes:;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja særlig da!!
    Hun kommer til og tilte helt :) :)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn