Nye vinylplater med god lydkvalitet! Albumbilder...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Selv om denne ikke går inn som ny, tillater jeg allikevel å nevne denne eminente innspillingen i svensk toppklasse. Det nærmer seg advent og juleforberedelser, og denne orginalinnspillingen lager god stemning.

    Den koster sine kroner på Ebay, men for en dynamikk denne plata har! Enn sann glede å sette på. Lurer på om jeg må kjøpe en til i reserve:)

    image.jpg
    image.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1




    Numbered, Limited Edition 180g 45rpm 2LP! Pressed at RTI!

    Mastered by Bernie Grundman from the Original Analog Master Tapes!

    Deluxe Laminated Gatefold Jackets! Only 2500 Numbered, Limited Edition Copies Worldwide!


    Har spilt gjennom denne, og hvis man ikke blir skremt av relativt høy pris er dette en uforbeholden anbefaling musikalsk og lydmessig.

    Dette er superkvalitet, -vinyl As Good As It Gets!

    OBS Denne er utgitt på ORG music,
    og må ikke forveksles med den ordinære på Verve med ei plate og 33 1/3 rpm
    (Jeg har den også, og det er stor kvalitetsforskjell
    -skulle bare mangle.)
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Sist redigert:

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden setter jeg pris på. Har noen her prøvd nye LPEn til Sam Smith? Den heter drowning shadows edition. Synes kvaliteten var elendig, men kan selvfølgelig være PU som sliter,
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har holdt den plata i hånda noen ganger, Bluesbreaker, men lagt den tilbake. Elsker musikken, men så har jeg tenkt at jeg sikkert blir skuffet av lydkvaliteten. Men da skal jeg fleske til med en julegave til meg sjøl i år også:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Edit:

    Etter min mening er vel dette også en tråd mange kunne hatt gleden av dersom admin gjordet tråden til klistret:) Dette er også en tråd jeg er glad i, men mange gode plate-forslag! Men det er ikke så mye trafikk på tråden, og da havner den ofte langt bak på side 3-5. Litt synd for her er det mye godt stoff å hente.

    Administrator? Up2U:)

    Og til dere andre: legg gjerne inn karakter på denne tråden. Det hjelper på godviljen til admim:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har holdt den plata i hånda noen ganger, Bluesbreaker, men lagt den tilbake. Elsker musikken, men så har jeg tenkt at jeg sikkert blir skuffet av lydkvaliteten. Men da skal jeg fleske til med en julegave til meg sjøl i år også:)
    Nå er det ikke så mange av denne i hyllene lengre, og den som var hos The Garden,-den har jeg.;)
    2500 kopier.-worldwide.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg har holdt den plata i hånda noen ganger, Bluesbreaker, men lagt den tilbake. Elsker musikken, men så har jeg tenkt at jeg sikkert blir skuffet av lydkvaliteten. Men da skal jeg fleske til med en julegave til meg sjøl i år også:)
    Nå er det ikke så mange av denne i hyllene lengre, og den som var hos The Garden,-den har jeg.;)
    2500 kopier.-worldwide.
    Gikk inn på thegarden nå, og der står det at den er tilgjengelig som bestillingsvare ... 750 nok skal de ha, dog ... :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så lenge man tar hensyn til produksjonen i seg selv, så har MOFI-pressingen av EPTAS god lyd

    1.jpg


    Det samme gjelder denne re-issuen av FBR:

    1.jpg


    Gilmour-skiva har også god lyd, men jeg har aldri hørt originalpressingen.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har holdt den plata i hånda noen ganger, Bluesbreaker, men lagt den tilbake. Elsker musikken, men så har jeg tenkt at jeg sikkert blir skuffet av lydkvaliteten. Men da skal jeg fleske til med en julegave til meg sjøl i år også:)
    Nå er det ikke så mange av denne i hyllene lengre, og den som var hos The Garden,-den har jeg.;)
    2500 kopier.-worldwide.
    Å såpass. Nei, det var jeg ikke klar over! Da var det sikkert en helt annen innspilling jeg holdt i hånda. Men skal søke litt videre. Men den var jo grådig dyr da! :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Melody Gardot på ORG label er dyr ja. Dyr og god!
    Den koster faktisk 849,- på Big Dipper.




    Denne er ikke dyr.
    219 kr på samme sted.
    Den er innspilt på analoge bånd og låter stort og varmt. Utgitt i 2015.
    Musikken er litt utafor den vante gata for de fleste av oss, men jeg slår gjerne et slag for Sundstøls Furulund.
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Denne synes jeg har god lyd og morsom musikk!
    180g x 2 -- hvite -- 45rpm + CD

    John Grant -- Grey Tickles, Black Pressure:
    GTBPPackshot.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk bra album med god lyd:

    The Punch Brothers, Phosphorescent Blues.

     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Diana Krall - The Look Of Love. ORG 004- 45. ( 2015).

    IMG_3194.JPG

    Mastered by Bernie Grundman from the original analogue master tapes.
    Pressed at RTI at 45RPM on 180 gram audiophile vinyl.

    Snurrer på 45 RPM. Har de fleste 45 RPm utgivelsene fra denne dama. Kan lure på hvorfor, muligens leggene.
    Lyden er knall for de som liker dette stoffet.

    Bestiller disse audiofile skivene fra over dammen. Koster gjerne rundt 50 Usd der og fort opp mot 800 her hjemme for tiden. Drar du på noen fler ORG skiver og litt Mofi på toppen kan det være en del kroner å spare. Ofte går det å gjøre en avtale om en deal i forhold til verdi på pakka.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    The Pros and Cons of Hitch Hiking

    Noen som vet om denne kommer i nypresset utgave??

    En fantastisk fin plate, rart den ikke blir nevnt mer når det gjelder Roger Waters.
    Kommer den i en ny bra utgave vil jeg ha den.

    Steinar.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^^^Lydkvalitet har ikke nødvendigvis sammenheng med tyngde eller tykkelse på vinylen, men det skal vi ikke diskutere her.
    Men mener du at dette er ei plate med fremragende god lyd? Det er jeg i tvil om.
    Denne tråden er jo ment for slike plater av relativt nyere dato eller godtlydende represser av gamle.

    Mvh
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det kryr av tråder som tar for seg dårlige plater, kan ikke denne tråden få lov til å handle om det den var ment for?

    I den beste mening.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Enig! Dette er ikke min tråd, men jeg startet tråden med den intensjon at vi skulle dele plater (fortrinnsvis nye) som har topp lydkvalitet:) Altså ikke en ren diskusjonstråd, men hvor vi deler gode tips og har en ellers lett og ledig stemning her:)
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Nyeste Melody Gardot "Currency of Man" er spilt inn med gamle, analoge mikrofoner og rørforsterkere for å få mest mulig vinyl feeling. Låter helt herlig (og musikken er også helt topp). Dama er jo mest kjent for å synge ganske lettbeint jazz, men dette er en ren soul/blues plate. Jeg får assosiasjoner til Nina Simone.

    Bilde by popular request :)

    image.jpeg
     
    Sist redigert:

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nyeste Melody Gardot "Currency of Man" er spilt inn med gamle, analoge mikrofoner og rørforsterkere for å få mest mulig vinyl feeling. Låter helt herlig (og musikken er også helt topp). Dama er jo mest kjent for å synge ganske lettbeint jazz, men dette er en ren soul/blues plate. Jeg får assosiasjoner til Nina Simone.

    Om jeg skal få lov å være litt kritisk også, så setter jeg veldig pris på coverbilde :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Denne er så ny at den ikke er sluppet ennå, (27/11),
    altså ikke hørt i denne versjonen, men regner med at denne er bankers og av interesse for trådens lesere.



    Denne nye, remastrede utgaven av det Spellemannpris-belønnede albumet er basert på en ny og forbedret digital overføring av den lenge forsvunne originalmasteren fra 1982, gjort på den nyrestaurerte maskinen albumet ble innspilt på (16bit/50,4 kHz). Oppgraderingen av en allerede glimrende lydkvalitet bringer lytteren enda nærmere musikken slik den ble spilt og sunget i Grieghallen i februar 1982, da det makeløse kapitlet «Fairytales» ble skrevet inn i norsk musikkhistorie.

     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Får håpe denne er laget på bedre kvalitets vinyl. Den utgaven jeg kjøpte for 2 år siden var full av støy og støv som selv etter Okki Nokki og Gruv Glide var akkurat like dårlig. Liker musikken så da får jeg kjøpe den siste utgaven:)
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Nyeste Melody Gardot "Currency of Man" er spilt inn med gamle, analoge mikrofoner og rørforsterkere for å få mest mulig vinyl feeling. Låter helt herlig (og musikken er også helt topp). Dama er jo mest kjent for å synge ganske lettbeint jazz, men dette er en ren soul/blues plate. Jeg får assosiasjoner til Nina Simone.

    Bilde by popular request :)

    Vis vedlegget 350348
    Cdon kr. 419 . Platekompaniet kr. 299.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Skumleste en egen tråd om den plata her forrige dagen - og det tilsa at god lyd ikke var tilfelle. Mulig det kun gjelder digitalt og at vinylen er bedre.

    Men - for å pirke litt. I en tråd som omhandler plater med god lyd - er det ikke da en fordel å lytte til plata før man poster;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jo, og det var egentlig et meget godt poeng du kommer med der! Da kommer en liten omtale så fort det lar seg gjøre:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enig med ptb, men gjorde unntak med FAIRYTALES.
    Ingen av de tidligere ADELE skivene holder mål lydmessig dessverre, og det er synd for musikalsk har hun en del å fare med.
    Ser fram til å høre din mening om 25.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Håper det er lov å spørre om det er god kvalitet på potensielle plater man ønsker seg også?

    https://www.platekompaniet.no/vinyl/kind-of-blue-3/

    (NOTLP120)

    Har noen denne? Er det bra kvalitet?
    Min 180gr. re-issue versjon har kat.nr. MOVLP019 og er ihvertfall grei. Har også en eldre 70´s pressing CBS 32109 Holland, men den har jeg ikke lyttet til. Mener det er en egen tråd her på HFS vedr. de ulike utgivelsene av denne skiva.

    Tråden er vel primært tiltenkt å presentere plater med bra lyd. Det blir kanskje en litt rotete tråd om den skal brukes til å spørre om dittogdatt er greie eller ikke (min mening).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Denne er ihvertfall en trygg løpogkjøp plate - da mht både lyd og musikk:)

    1.jpg


    Den er nok innafor topp 5 av (nye) plater jeg har kjøpt i år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn