Høyttalere Nye høyttalere til et lite rom.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Leverte tilbake Gradient Five da selv disse høyttalerne trigget rommet i for stor grad.

Valgte å si ja til tilbudet fra PM Audio om å teste en høyttaler fra Morel. Modellen heter Octave 6.
Jeg hadde lest at dette var et par skikkelige basshammere av noen stativhøyttalere, så jeg plugget igjen bassportene med skumpropper først som sist.
Allerede etter de første tonene var det åpenbart at dette var høyttalerne jeg skulle ha. Helt herlig lyd i hele frekvensspekteret, inkludert bra bass på linje med hva Dali Rubicon leverte i dette rommet (også disse med skumpropper i refleksrøret).

Høyttalerne er utrolig vakre og velbyggede. Eksklusive høyttalerelementer i en svært dyp konstruksjon. Kuleste frontdekslene ever!

Dette var en skikkelig innertier!
Flott at du fant noe som passet deg og rommet!
Men er de helt ferske,så tar det vel noen timer før de spiller slik som de skal.
Men ble ikke budsjettet sprengt temmelig kraftig nå? De er vel dobbelt så dyre som de du hadde?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Men ble ikke budsjettet sprengt temmelig kraftig nå? De er vel dobbelt så dyre som de du hadde?
Det er derfor det kalles en oppgradering. Det er altfor mange som driver på og "oppgraderer" sideveis hele tiden i håp om å finne en overordnet filosofi som skal redde dagen. Men skal du ha bedre lyd må du som oftest også opp i pris, hvis du ikke sliter med en fryktelig missmatch i system og rom.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Soedal: Gratulerer. Du er vel klar over at merket har flytta til Israel fra England?:rolleyes: Bør være en bra match, de. Etter fem hundre timer får du vite det definitivt. Men de ser da pinadø ut som de kassene jeg en gang putta inn i bakdørene på en eldre amerikaner..ikke akkurat Sonus Faber..hehe..
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Ja, det her er lite omtalte saker, og det er virkelig en tragedie.
Veldig flotte saker som virkelig spiller dynamisk og oppløst samtidig som det er rimelig frekvenslinjært.

Jeg er virkelig overasket over kvalitetene i disse høyttalerne. Jeg har bygget høyttalere med elementer fra Morel før, og følte allerede da at dette var noe spesielt.
Å oppleve en komplett høyttaler samlet av Morel selv med egne elementer av høyeste kvalitet har vært veldig spennene.
Disse høyttalerne burde fått så uendelig mye mer oppmerksomhet.

Nå har jeg høyttalere som jeg skal ha lenge. Herlig lyd, 6 lag med pianolakk over lekkert kabinett samt verdens kuleste frontcovere, hva mer kan man forlange?

Hifi på 9 kvm. Det er mulig!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Soedal: Gratulerer. Du er vel klar over at merket har flytta til Israel fra England?:rolleyes: Bør være en bra match, de. Etter fem hundre timer får du vite det definitivt. Men de ser da pinadø ut som de kassene jeg en gang putta inn i bakdørene på en eldre amerikaner..ikke akkurat Sonus Faber..hehe..

Tro meg, de er skikkelig lekre. Vanskelig å fange dette på bilder...
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Glemte helt å gratulere. Det står en Morel-dome i mine MonoPulse såvidt jeg vet.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.010
Antall liker
12.892
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Gratulerer så mye SOEDAL.
Flott og "riktig" konstruksjon/design. Tviler ikke et sekund på at de låter knall.
Du har sikkert samme følelsen jeg hadde da jeg kjøpte mine Event Opal, som er de beste kjøpehøyttalere jeg har opplevd. Angrer litt på at ble solgt.

8×12_tom har vel brukt Morel mellomtoner i sine DIY-satellitter i lang tid med god grunn.
Som jeg fortsatt har tilgode å få lyttet til.
 
Topp Bunn