Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.586
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Alt for mange, men av de jeg alternerer på blir vel tallet ca 20.... Har ellers trolig ca 15 stk liggende og slenge både her og der, men de blir så godt som aldri brukt, av ulike årsaker.
    Ser jo at mange handler klokker for atskillig høyere summer enn jeg trolig noen gang kommer til å drømme om og vurdere, men det er og blir jo en prioriteringssak. Tror min "dyreste" kostet meg "hele" ca 1k....
    Kunne sikkert fått en fin og fjong og dyr klokke for prisen jeg har gitt for alle, men men, det får bli når man blir rik....

    mvh
    Proffen
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    3 stk, den 4. er quarts så den teller jeg ikke med :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Er dere bevisste på å kjøpe klokker som er veldig ulike, og for ulik bruk, eller kjøper dere det dere liker best til enhver tid? Selv kunne jeg hatt lyst på en håndtrukket Portuguese, men er litt usikker på om den vil bli for lik det jeg har.

    Kanskje noe vintage neste gang? Amsterdam er fin klokkeby, men fikk for liten tid når jeg var der sist, kanskje på tide med en retur ...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Er dere bevisste på å kjøpe klokker som er veldig ulike, og for ulik bruk, eller kjøper dere det dere liker best til enhver tid? Selv kunne jeg hatt lyst på en håndtrukket Portuguese, men er litt usikker på om den vil bli for lik det jeg har.

    Kanskje noe vintage neste gang? Amsterdam er fin klokkeby, men fikk for liten tid når jeg var der sist, kanskje på tide med en retur ...
    hvis jeg faller for fristelsen til å kjøpe en klokke til blir det noe helt annet enn den svære Corumkladden jeg bruker nå. Jeg syntes det er et poeng med forskjellige klokker
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Kjøper klokker jeg liker.
    Flertallet blir "divers". Og så en og annen Pilot.
    Har kjøpt flere dressur, ender som regel opp med å selge. Går for lite i dress:p

    Edit: Kunne tenkt meg å bli en "enklokkersmann". Må jo berre vere herligt!

    Edit2: Har ikkje skifta stereokomponenter på 6.mnd *klappklapp*
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kjøper klokker jeg liker og som jeg vet jeg kommer til å bruke.
    Her er vi helt på linje.
    Mine klokker er (skal være, da et par som ikke passer inn, er til salgs) av en slik karakter at de skal brukes jevnlig, og fortrinnsvis ikke være dedikert til begrensede bruksområder. Min portefølje vil derfor neppe komme til å omfatte klokke(r) som enten er for dyre, fine eller skjøre til å brukes all-round i det daglige.

    Å spontanhandle på ren spekulasjon (passer kanskje/vil kanskje beholde) vil nok skje i et meget begrenset omfang, da "flipping" ikke er helt min greie. Jeg sikter primært etter keepers, og da sier det seg litt selv at det ligger en evaluering i forkant - og at klokken fortrinnsvis også er prøvd på egen arm.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg bar 9 stk nå ssom jeg anser som keepers men i min jobb som håndtverker er det ikke alle som får bli med på jobb.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Personlig så vet jeg at enhver start innen en ny hobby vil sannsynligvis fremstå som litt rotete for en selv og andre. Bil. Stereo. Hjemmekino. Head-fi. Klær. Og, nå - klokker. Skulle jeg begynt med kniver og lommelykter, så ville jeg rotet like mye. Det finnes selvsagt "én fasit" innen lommelykter og kniver også. Skal man ha en lkt til alle anledninger - eller ulike til ulikt bruk?

    Når det gjelder klokker, så er det forsåvidt slik at jeg ser at det ikke nødvendingvis er slik at man må ha 1 Fliger, 1 dykker, 1 dressklokke, 1 vintage. Eller; man kan ha ørten innen hver genre (f. eks. vintage eller dykker - eller begge deler kombinert) - men da bør man være bevist.

    Selv så begynner klokkerotingen å gi seg og det betyr ikke nødvendingvis at alle "bomkjøp" selges, fordi det er en erfaring i å ha slike kjøp også - og ting har en tendens å gå i sykluser - så noen "bomkjøp" vil man nok sette pris på ikke ble solgt allikevel.

    Edit: Chalshus oppsummerte egentlig hele graia:

    Kjøper klokker jeg liker og som jeg vet jeg kommer til å bruke.

    IMG_2658_zpsec45dec8.jpg

    Bilde tatt av ~dadam02~ på TRF
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kjøpte Portoguesen først, fordi jeg alltid har likt den klokka, alltid. Var lenge i tvil om jeg skulle ha chronoen eller 7-dageren, dernest hvilken farge. Havnet på hvit/blå chrono. Den neste klokka skulle være anderledes, litt røffere (mulig å bruke med jeans og T-skjorte), den måtte gjerne være sort siden den første var hvit. Begge måtte være mulig å bruke også til pent, men ikke kun til pent. Dernest liker jeg ikke klokker som gjør for mye ut av seg. Den siste klokka er pappas gamle som er restaurert. Jeg liker oftere eldre enn nye ting, klokker inkludert.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Spill ny, fordi det er litt som jeg sa når dette med klokker begynte; ønsker at riper, dings og historien på klokka er min. Unntaket er selvfølgeølig klokker som er ute av produksjon (f. eks. Seamaster GMT med sverdvisere).

    Det er med 216570 som med andre klokkebilder også; det er ikke alltid bildene viser klokka slik man oppfatter den live. 216570 ser litt karikert ut på bilder - men er helt nøytral live. :)

    Vurderte den med sort urskive - men av en eller annen grunn så har Rolex valgt å la alle viserne være sorte helt inne ved senter - og det ødelegger lesbarheten i virkeligheten synes jeg (har sett den med sort skive live ved et par anledninger).

    Synes derimot 16570 med sort skive (nederst) er nice - men den produseres jo ikke lenger så da er bruktbørsen eneste mulighet. :)


    IMG_3339-001.jpg

    k3427_1.jpg


    Ellers er det litt ironisk at jeg nå er litt hekta på Rolex - da jeg i starten ikke synes så mye om dem. NÅ derimot er ønsket en clean modell før dagens "firkantkasser" ble introdusert. Typisk en 5513, 5512 eller til og med en 16600. Alle disse er flotte med sin smekre form. :)

    Rolex_5513_1_small.jpg

    1352.jpg


    "Firkantkassen":

    RolexSubmariner1140601.jpg
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Ikke for å gjøre penger ut av det hele, men koster denne ca 40 laken?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Rolexer er overpriset, ja - uten tvil. :)

    Den klokka som har høyest VFM av de jeg har er Orient Blue Ray (finnes også i sort). Selvtrekkende, 200m, en helt utrolig lume og passe størrelse. Prisen? Hundrelapper. En klokke man blir glad i. :)

    Vis vedlegget 246954



    Skulle jeg kun fått lov til å ha (kun) 1 klokke - uten tvil Steinhart OVM. Prisen er 2.500 - 3000 kroner og for ei klokke. :)

    12048919905_71614609ab_b.jpg
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Det koster,men det er jo verdien for den enkelte som teller,og den holder seg i pris også,blir som med HiFi og biler og hus og alt annet man "ruser" seg på :)
    Syntes Rolex er flotte,de er liksom orginalen som alle andre kopierer på ett eller annet vis
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Fikk min automatiske Seiko i hus idag. Kjempefornøyd. Pen klokke og liker følelsen jf. med batteridrevet. Nokså fascinerende hvordan de klarer å skru ting sammen.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Fikk min automatiske Seiko i hus idag. Kjempefornøyd. Pen klokke og liker følelsen jf. med batteridrevet. Nokså fascinerende hvordan de klarer å skru ting sammen.
    Var det ein Seiko5 du kjøpte?

    Eit tips til evt "oppgradering" er Seiko SARG003, eller såkalla Seiko "Alpinist". No i oppgradert versjon, 40mm kontra 38 etc...
    Vakker til 1000 synast eg, og den vil nok bli handla om litt...:)

    SEIKO Automatic SARG003 | seiyajapan.com
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Neste ur på min shortlist må bli en junghans med opptrekk. sikle sikle.....
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Fine rabatter på Omega rundt omkring for tiden.
    Vurdere å gå på eit kjøp.
    Hadde en PO8500 på hånden her eindag.
    Følte meg vel med den.:)
    Kvalitet virker bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn