Møbler og underlag Norost Sorte Koner, "snake oil" eller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    1160,- NEI NEI NEI: 1161 innlegg på denne tråden på tre uker.

    Jeg undres...

    Hva slags hobby er dette? :confused:

    Er deprimert på godlydens vegne.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Huh? Trodde du virkelig at vi skulle rapportere on volumforskjellen fra praktisk talt før lyttedemoen startet og som vi SER at fyren gjør med fjernkontrollen? Sorry. Kos deg med konjakken din, du!
    Det var ikke DET Asbjørn sa. Hvordan blir ANDRE GANGEN, andre minutt?!??!??
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Ok da er det bekreftet fra en, Dazed hørte ingen forskjell faktisk.

    Notert, flere??

    Hva med Asbjørn og co?
    Gikk frem og tilbake flere ganger mellom starten av første gjennomspilling ved 1:54 og andre ved 3:52. Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt. Samme crappy lydkvalitet med romklang og forvrengning. Jeg ser at volumet skrus opp med fjernkontrollen ved 2:08, så hvis jeg i stedet sammenligner f eks ved 2:27 og 4:16, rundt punktet hvor musikken gjør et truck driver's gear change, låter det klin likt hos meg.
    Det er da på 2.02 det starter?
    Hadde en gang en sånn forforsterker der man kunne trykke inn en knapp det sto "mono" på. Det virker som om en slik knapp kan være trykket inn på første opptaket. Det høres rett og slett litt mindre skikkelig ut, litt "flatere" lyd. Men subtile forskjeller, tør ikke si noe for sikkert, kommer vel an på avspillingsutstyr, og grenser for hvor mye jeg orker bry meg med dette. Er vel ikke noe spesielt romklang utover det som er på platen, tror du det?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Hørt gjennom en Hegel super uten koner under. Og Sennheiser Momentum 2. Og gjennom en Nordost USB- kabel, en av de billigste.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ok da er det bekreftet fra en, Dazed hørte ingen forskjell faktisk.

    Notert, flere??

    Hva med Asbjørn og co?
    Gikk frem og tilbake flere ganger mellom starten av første gjennomspilling ved 1:54 og andre ved 3:52. Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt. Samme crappy lydkvalitet med romklang og forvrengning. Jeg ser at volumet skrus opp med fjernkontrollen ved 2:08, så hvis jeg i stedet sammenligner f eks ved 2:27 og 4:16, rundt punktet hvor musikken gjør et truck driver's gear change, låter det klin likt hos meg.
    Det er da på 2.02 det starter?
    Hadde en gang en sånn forforsterker der man kunne trykke inn en knapp det sto "mono" på. Det virker som om en slik knapp kan være trykket inn på første opptaket. Det høres rett og slett litt mindre skikkelig ut, litt "flatere" lyd. Men subtile forskjeller, tør ikke si noe for sikkert, kommer vel an på avspillingsutstyr, og grenser for hvor mye jeg orker bry meg med dette. Er vel ikke noe spesielt romklang utover det som er på platen, tror du det?
    Vi er helt enige. Jeg tok jo høyde for at det var juks...

    Jeg tar kvelden nå med øreklokkene på...

    Sjekker tråden imorgen tidlig etter levering til dagis.

    Jeg tror derimot første runden med sweetspot og live hadde vært bra, men andre runde var bedre, juks eller ei..
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Han troller oss bare. Danke og Kule-Trygve, to for mange av samme slag i en og samme tråd.
    Hører du starten av det første opptaket og starten av det andre, så høres det eventuelt ut som han har skrudd opp midtbåndene på equalizeren litegrann på første opptaket. Litt mer skingrete og forvrengt liksom.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det låter skingrete og forvrengt alt sammen, pluss at det er masse negativt rombidrag.
    Etter all den gnålinga her om nevnte youtube demo, ble jeg litt nysgjerrig og måtte ta en lytt med Sennheizerne.
    Det er ikke mulig å høre om sorte koner gjør noen forbedring av lyden på dette anlegget i denne videoen.

    Når det er sagt, finnes det da mye demomatriale på tuben av flotte anlegg og høyttalere som høres tusen ganger bedre ut dette crappy opptaket.
    Så har de sikkert brukt bedre opptaks utstyr også.
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hørte ikke så mye forskjell på lyden med/uten koner under routeren. Mulig det var en mismatch med nettverkskabelen.
    Bør jeg kjøpe ny nettverkskabel eller holder det å legge den jeg har på kabel løftere for å oppleve forskjellen?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    1160,- NEI NEI NEI: 1161 innlegg på denne tråden på tre uker.

    Jeg undres...

    Hva slags hobby er dette? :confused:

    Er deprimert på godlydens vegne.
    Kunne ikke vært mer enig! Sentralen virker mer og mer å bli en meningsløs lekestue, der voksne folk (?) presterer å holde i gang mer eller mindre vås i dagevis. Hvor blir det av den ekte entusiasmen og gleden over hobbyen jeg trodde alle var glad i og som gjorde at vi vanker her?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Ok da er det bekreftet fra en, Dazed hørte ingen forskjell faktisk.

    Notert, flere??

    Hva med Asbjørn og co?
    Gikk frem og tilbake flere ganger mellom starten av første gjennomspilling ved 1:54 og andre ved 3:52. Volumet er høyere andre gang, men ellers låter det helt likt. Samme crappy lydkvalitet med romklang og forvrengning. Jeg ser at volumet skrus opp med fjernkontrollen ved 2:08, så hvis jeg i stedet sammenligner f eks ved 2:27 og 4:16, rundt punktet hvor musikken gjør et truck driver's gear change, låter det klin likt hos meg.
    Det er da på 2.02 det starter?
    Hadde en gang en sånn forforsterker der man kunne trykke inn en knapp det sto "mono" på. Det virker som om en slik knapp kan være trykket inn på første opptaket. Det høres rett og slett litt mindre skikkelig ut, litt "flatere" lyd. Men subtile forskjeller, tør ikke si noe for sikkert, kommer vel an på avspillingsutstyr, og grenser for hvor mye jeg orker bry meg med dette. Er vel ikke noe spesielt romklang utover det som er på platen, tror du det?
    Vi er helt enige. Jeg tok jo høyde for at det var juks...

    Jeg tar kvelden nå med øreklokkene på...

    Sjekker tråden imorgen tidlig etter levering til dagis.

    Jeg tror derimot første runden med sweetspot og live hadde vært bra, men andre runde var bedre, juks eller ei..
    I noen partier, syntes jeg det var klar forskjell, og i andre partier var det likt ved hopping frem og tilbake. Kanskje han fyren ikke jukser hele tiden? Hehe
    Nei får kaste bort tid på dette her en gang til når jeg er mer opplagt, kanskje vi kommer til bunns i det.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hørt gjennom en Hegel super uten koner under. Og Sennheiser Momentum 2. Og gjennom en Nordost USB- kabel, en av de billigste.
    Jeg og brukte Momentum2 Trygve, men dessverre ikke Nordost USB kabel.
    Momentum2 låter forresten ganske feil i bassen, men det betyr jo ikke noe i omtalte video.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg hørte ikke særlig forkjell på Sony klokkene nå, men jeg hørte klart med anlegget..

    Why?

    Promille?


    Nei jeg vet ikke, prøver på anlegget igjen i morgen..

    Rå høyttalere, og sikkert greie kabler og spiller..

    Likevel skiva høres sef mye råere ut på CD selv med mitt oppsett Nad kilde og Xtz.


    Sweetspot til Mic er elendig er vel bare vanlig videokamera også, synd
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Huh? Trodde du virkelig at vi skulle rapportere on volumforskjellen fra praktisk talt før lyttedemoen startet og som vi SER at fyren gjør med fjernkontrollen? Sorry. Kos deg med konjakken din, du!
    Det var ikke DET Asbjørn sa. Hvordan blir ANDRE GANGEN, andre minutt?!??!??
    Asbjørn svarer gjerne greit for seg selv. Jeg sa hva JEG sa.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    1160,- NEI NEI NEI: 1161 innlegg på denne tråden på tre uker.

    Jeg undres...

    Hva slags hobby er dette? :confused:

    Er deprimert på godlydens vegne.
    Kunne ikke vært mer enig! Sentralen virker mer og mer å bli en meningsløs lekestue, der voksne folk (?) presterer å holde i gang mer eller mindre vås i dagevis. Hvor blir det av den ekte entusiasmen og gleden over hobbyen jeg trodde alle var glad i og som gjorde at vi vanker her?
    Siden jeg er en aktiv deltager i denne tråden blir det vel håpløst å sette ‘liker’ på denne posten, selv om jeg har aldri så lyst.... :-\
     
    D

    Danke

    Gjest

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Hørt gjennom en Hegel super uten koner under. Og Sennheiser Momentum 2. Og gjennom en Nordost USB- kabel, en av de billigste.
    Jeg og brukte Momentum2 Trygve, men dessverre ikke Nordost USB kabel.
    Momentum2 låter forresten ganske feil i bassen, men det betyr jo ikke noe i omtalte video.
    Jeg bruker Sennheiser HD25. Momentum er vel Bling-varianten av disse..?





    Neida, bare kødda. :cool:
    Jeg hørte bare Nick Cave med masse rombidrag. Om jeg skulle forbedret dette anlegget, så er ikke disse konene det første jeg skulle begitt meg ut på.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    ---Njaaa det var forskjell, men så at den creepy Nordost fyren skrudde opp volumet.. så det var forskjell på volum, selvom jeg ikke sa det først. [emoji6]


    Lol [emoji38]
    Var ikke spørsmålet om man kunne høre forskjell med og uten koner, ikke om man kunne høre at fyren skrudde opp volumet 2 sek inn i den første avspillingen? Justeringen av volum helt i starten har da ingenting med testen av konene å gjøre.
    Uansett min utdannelse i musikk, og løsgjengeri så vet jeg at han mente etter 2 MINUTTER!!
    Kan ikke si at jeg forstår kommentaren din, men han starter første avspilling på 2.02 og skrur opp på 2.08. Det er altså 6 sekunder med lavere volum på første avspilling.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nyttårsaften 2000. Mesteparten av feiringen til år 2000 oppholdt jeg meg i et stort sametelt, sammen med venner, bål i midten og drikking med begge henda.

    Men, jeg lovet meg en ting, husker jeg. At JVC boomblasteren som stod på hele tiden med typisk "glad dansemusikk" og med basskontrollen skrudd til maks, og som for min del klarte å gi meg live følelese av musikk, det gjorde så mye med humøret disse timene som ble tilbragt i dette teltet, at jeg lovet meg selv at jeg fra da av aldri mer skulle flikke på & forbedre anlegget hjemme - kun la musikkk "bedøve" meg til det positive.

    Well, har ikke holdt løftet mitt 100 %... Og bassen fra en slik JVC er ikke akkurat riktig, men veldig kraftig. Så summen av løftet mitt er at er bassen - som gir live følelesen som igjen betyr at man føler å være TILSTEDE på konsert - er i orden på anlegget mitt. Ja, da holder jeg løftet og kan leve med "nesten optimalt" på resten.

    Lurer på, om jeg kunne levd uten forskjellen, eller ikke forskjellen, i disse konene det her snakkes om ;)

    Jeg vil til Asbjørn en dag og høre bass & mellombass, så til Steinost for å kjenne bass, for å komme meg videre, for jeg heller klarer ikke la være å følge denne tråden ;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nyttårsaften 2000. Mesteparten av feiringen til år 2000 oppholdt jeg meg i et stort sametelt, sammen med venner, bål i midten og drikking med begge henda.

    Men, jeg lovet meg en ting, husker jeg. At JVC boomblasteren som stod på hele tiden med typisk "glad dansemusikk" og med basskontrollen skrudd til maks, og som for min del klarte å gi meg live følelese av musikk, det gjorde så mye med humøret disse timene som ble tilbragt i dette teltet, at jeg lovet meg selv at jeg fra da av aldri mer skulle flikke på & forbedre anlegget hjemme - kun la musikkk "bedøve" meg til det positive.

    Well, har ikke holdt løftet mitt 100 %... Og bassen fra en slik JVC er ikke akkurat riktig, men veldig kraftig. Så summen av løftet mitt er at er bassen - som gir live følelesen som igjen betyr at man føler å være TILSTEDE på konsert - er i orden på anlegget mitt. Ja, da holder jeg løftet og kan leve med "nesten optimalt" på resten.

    Lurer på, om jeg kunne levd uten forskjellen, eller ikke forskjellen, i disse konene det her snakkes om ;)

    Jeg vil til Asbjørn en dag og høre bass & mellombass, så til Steinost for å kjenne bass, for å komme meg videre, for jeg heller klarer ikke la være å følge denne tråden ;)
    Du kan både høre og kjenne hos meg, sikkert hos Asbjørn også. Tror du kjenner hans også (Bassen altså)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    -Alle de andre skeptikerne er nå skråsikker på at det var en forskjell, men at Björn Nordost fyren rattet opp volum samtidig som han trykket play.
    Bedre nå som konjakken er ute av systemet?

    Se nå:

    "Bjørn" trykker på "play" ved 1:59:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=119

    "Bjørn" justerer opp volumet med fjernkontrollen ved 2:06-2:08:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=125

    Så det vi kan sammenlikne er det som starter ved ca. 2:10 UTEN Sort Kone:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=130

    ...med det som starter ved ca. 4:00 MED Sort Kone;
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=239

    ...Og det hører jeg ingen forskjell på. Hverken i volum eller noe annet.

    Dette er vel ikke så vanskelig? ...Men jeg mistenker at du er vrang med fullt overlegg.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Siden jeg allerede har en hvit kone, sto jeg over sorte koner og kjøpte heller sorte halvkuler i Sorbothane til å ha under høyttalerene.
    300kr for 8 stk. Resultatet ble såpass bra at jeg bestilte ett sett til subwooferene også.
    Sorbothane40mmIsolat6.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    -Alle de andre skeptikerne er nå skråsikker på at det var en forskjell, men at Björn Nordost fyren rattet opp volum samtidig som han trykket play.
    Bedre nå som konjakken er ute av systemet?

    Se nå:

    "Bjørn" trykker på "play" ved 1:59:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=119

    "Bjørn" justerer opp volumet med fjernkontrollen ved 2:06-2:08:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=125

    Så det vi kan sammenlikne er det som starter ved ca. 2:10 UTEN Sort Kone:
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=130

    ...med det som starter ved ca. 4:00 MED Sort Kone;
    https://youtu.be/NdND5c-VNl8?t=239

    ...Og det hører jeg ingen forskjell på. Hverken i volum eller noe annet.

    Dette er vel ikke så vanskelig? ...Men jeg mistenker at du er vrang med fullt overlegg.

    Misforståelse....


    Jeg beklager...

    Da ser listen litt annerledes ut.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Siden jeg allerede har en hvit kone, sto jeg over sorte koner og kjøpte heller sorte halvkuler i Sorbothane til å ha under høyttalerene.
    300kr for 8 stk. Resultatet ble såpass bra at jeg bestilte ett sett til subwooferene også.
    Vis vedlegget 493403
    Eneste som mangler er høy pris, så kunne dette blitt riktig så bra >:D

    Var det en anbefalt vektregion for 3-4 stk av disse?
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Maks vekt per stk er 13.2kg, eller 52.8kg for 4.
    De ble komprimert 5mm (25%) under mine høyttalere på 39kg.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags tulling er det som begynner å prate med selger mens man demonstrerer "forskjellen"? Forøvrig var det ingen forskjell med mine hodetelefoner på tiden rundt 2 min og rundt 4 min. Så ikke noe poeng i å høre mer eller hele skjiten.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg bruker noen føtter som heter "Bright Star IsoNode" under drivverket (står på glassbord). De koster noenlunde det samme som Sorbothane, og ser ikke veldig forskjellige ut.


    41kZkJ56X2L._SY463_.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn