Nordost Odin "Kinarøver edition"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Men Keiseren var jo fornøyd. Man kan ikke bry seg om hva andre mener.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som kjøper 1 meter med signal kabel til 110.000,- da begynner vettet og blir vekke , Og bruke coaxial kabler , rca kabler , usb kabler , optical kabler , høyttaler kabler , plugger osv osv tilsammen for si 15000 kr er mer enn nok.
    Eee....hvem i svarteste SATAN er egentlig du(DERE!) til å bestemme hvor mye penger andre folk skal "få lov" å bruke på enten hifiutstyr, klokker, vin eller biler, før de BLIR IDIOTER FFS!?

    I tillegg toppes det med anbefaling om psykolog..!? Virker som noen og en hver kunne hatt godt av noen timer på benken...?
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har bare billige "tilfeldige" kabler selv, og støtter ikke butikkers enorme påslag og fortjeneste. Om bruksverdien når opp til innkjøpsjosten har jeg heller ingen forutsetning til å mene noe om.
    Men en kabel til 100k er mye mere "innafor" hos meg, enn psykopater som føler trang til å bestemme hva andre skal bruke egne penger på, og spesielt avgrense til at "15k på kabler, 100k på bil, 2mill på husly" osv....
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ingen som kjøper 1 meter med signal kabel til 110.000,- da begynner vettet og blir vekke , Og bruke coaxial kabler , rca kabler , usb kabler , optical kabler , høyttaler kabler , plugger osv osv tilsammen for si 15000 kr er mer enn nok.
    Eee....hvem i svarteste SATAN er egentlig du(DERE!) til å bestemme hvor mye penger andre folk skal "få lov" å bruke på enten hifiutstyr, klokker, vin eller biler, før de BLIR IDIOTER FFS!?

    I tillegg toppes det med anbefaling om psykolog..!? Virker som noen og en hver kunne hatt godt av noen timer på benken...?
    Ja,hva er det som avgjør dette?
    Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere. Vi har alle forskjellige forutsetninger. 100k kan sammenlignes med 1k. I noen tilfeller er dette av samme verdi for den personen det gjelder. Og det går begge veier.
    En som har en klokke med diamanter på blir jo ikke kalt for gal. Og hva med de som bruker ringer og halskjeder osv? Det har jo ingen verdi bortsett fra å se bra ut.
    Å påberope andre psykolog hjelp for noe man selv ikke forstår, sier jo mest om den som sier det. Kanskje den personen trenger å bli opplyst.

    I slutten av denne tråden tar vi sikkert hverandre i hånden,og tenker: Faen for en idiot:)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ingen som kjøper 1 meter med signal kabel til 110.000,- da begynner vettet og blir vekke , Og bruke coaxial kabler , rca kabler , usb kabler , optical kabler , høyttaler kabler , plugger osv osv tilsammen for si 15000 kr er mer enn nok.
    Eee....hvem i svarteste SATAN er egentlig du(DERE!) til å bestemme hvor mye penger andre folk skal "få lov" å bruke på enten hifiutstyr, klokker, vin eller biler, før de BLIR IDIOTER FFS!?

    I tillegg toppes det med anbefaling om psykolog..!? Virker som noen og en hver kunne hatt godt av noen timer på benken...?
    Ja,hva er det som avgjør dette?
    Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere. Vi har alle forskjellige forutsetninger. 100k kan sammenlignes med 1k. I noen tilfeller er dette av samme verdi for den personen det gjelder. Og det går begge veier.
    En som har en klokke med diamanter på blir jo ikke kalt for gal. Og hva med de som bruker ringer og halskjeder osv? Det har jo ingen verdi bortsett fra å se bra ut.
    Å påberope andre psykolog hjelp for noe man selv ikke forstår, sier jo mest om den som sier det. Kanskje den personen trenger å bli opplyst.

    I slutten av denne tråden tar vi sikkert hverandre i hånden,og tenker: Faen for en idiot:)
    Nå har ikke jeg hørt om noen med diamanter på klokkene som påstår at nettopp disse edelstenene får klokka til å vise tiden mer nøyaktig.

    Ingen verdi bortsett fra å se bra ut, der traff du nok et poeng. Selv om jeg fint kan gi noen kroner ekstra for kabler som ser bra ut hører det vel til sjeldenhetene at noen innrømmer noe slikt med dyre kabler. Fullgod overføring av elektriske signaler koster ikke så mange kronene, så da er det vel pynten som koster da? Og det er greit det, men ikke si det er revolusjonerende og ekstremt kostbar teknologi.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ingen som kjøper 1 meter med signal kabel til 110.000,- da begynner vettet og blir vekke , Og bruke coaxial kabler , rca kabler , usb kabler , optical kabler , høyttaler kabler , plugger osv osv tilsammen for si 15000 kr er mer enn nok.
    Eee....hvem i svarteste SATAN er egentlig du(DERE!) til å bestemme hvor mye penger andre folk skal "få lov" å bruke på enten hifiutstyr, klokker, vin eller biler, før de BLIR IDIOTER FFS!?

    I tillegg toppes det med anbefaling om psykolog..!? Virker som noen og en hver kunne hatt godt av noen timer på benken...?
    Ja,hva er det som avgjør dette?
    Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere. Vi har alle forskjellige forutsetninger. 100k kan sammenlignes med 1k. I noen tilfeller er dette av samme verdi for den personen det gjelder. Og det går begge veier.
    En som har en klokke med diamanter på blir jo ikke kalt for gal. Og hva med de som bruker ringer og halskjeder osv? Det har jo ingen verdi bortsett fra å se bra ut.
    Å påberope andre psykolog hjelp for noe man selv ikke forstår, sier jo mest om den som sier det. Kanskje den personen trenger å bli opplyst.

    I slutten av denne tråden tar vi sikkert hverandre i hånden,og tenker: Faen for en idiot:)
    Nå har ikke jeg hørt om noen med diamanter på klokkene som påstår at nettopp disse edelstenene får klokka til å vise tiden mer nøyaktig.

    Ingen verdi bortsett fra å se bra ut, der traff du nok et poeng. Selv om jeg fint kan gi noen kroner ekstra for kabler som ser bra ut hører det vel til sjeldenhetene at noen innrømmer noe slikt med dyre kabler. Fullgod overføring av elektriske signaler koster ikke så mange kronene, så da er det vel pynten som koster da? Og det er greit det, men ikke si det er revolusjonerende og ekstremt kostbar teknologi.
    Dyre klokker med diamanter, gullkjeder, og andre verdisaker som kan bæres på seg uten å vekke mistanke har absolutt en verdi og funksjon utover bare å se bra ut. Slike ting er rett og slett en uvurderlig sikkerhet og hard valuta i de tilfellene hvor man blir ettersøkt, får sperret alle kredittkort, og må flykte på kort varsel uten tid til å hente penger andre steder.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ja,hva er det som avgjør dette?
    Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere. Vi har alle forskjellige forutsetninger. 100k kan sammenlignes med 1k. I noen tilfeller er dette av samme verdi for den personen det gjelder. Og det går begge veier.
    En som har en klokke med diamanter på blir jo ikke kalt for gal. Og hva med de som bruker ringer og halskjeder osv? Det har jo ingen verdi bortsett fra å se bra ut.
    Å påberope andre psykolog hjelp for noe man selv ikke forstår, sier jo mest om den som sier det. Kanskje den personen trenger å bli opplyst.

    I slutten av denne tråden tar vi sikkert hverandre i hånden,og tenker: Faen for en idiot:)
    Nå har ikke jeg hørt om noen med diamanter på klokkene som påstår at nettopp disse edelstenene får klokka til å vise tiden mer nøyaktig.

    Ingen verdi bortsett fra å se bra ut, der traff du nok et poeng. Selv om jeg fint kan gi noen kroner ekstra for kabler som ser bra ut hører det vel til sjeldenhetene at noen innrømmer noe slikt med dyre kabler. Fullgod overføring av elektriske signaler koster ikke så mange kronene, så da er det vel pynten som koster da? Og det er greit det, men ikke si det er revolusjonerende og ekstremt kostbar teknologi.
    Dyre klokker med diamanter, gullkjeder, og andre verdisaker som kan bæres på seg uten å vekke mistanke har absolutt en verdi og funksjon utover bare å se bra ut. Slike ting er rett og slett en uvurderlig sikkerhet og hard valuta i de tilfellene hvor man blir ettersøkt, får sperret alle kredittkort, og må flykte på kort varsel uten tid til å hente penger andre steder.
    Ja for dette opplever vi alle hehehe.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Syns ikke denne teksten var så gal da :)
    En av annonsene i linken ovenfor:

    "Free shipping Pair Nordost Odin Supreme Reference Anal Speaker Cable with XLR Balance plug 1.0m"
     
    Sist redigert:

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Men Keiseren var jo fornøyd. Man kan ikke bry seg om hva andre mener.
    Helt riktig, men du viser jo helt klart selvinnsikt, noe Keiseren ikke gjorde.... (For øvrig var det mest den passusen med "Alle hørte forskjell" som virkelig gjorde susen, og som jeg siktet mest til - ubetalelig;))
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    3.746
    Torget vurderinger
    96
    Men Keiseren var jo fornøyd. Man kan ikke bry seg om hva andre mener.
    Så lenge de fleste er uvitende om egen placebo, hvor lett det er for en selv og lure egne sanser, massesuggesjon, propagandaen til kabelprodusenter etc. så er det jo på en slags måte verdt det. Det å bruke mye penger på tweaks som kun virker i psykologien mener jeg. Men man kan få veldig mye bedre lyd ved å bli bevisst på hva som har hørbar innvirkning på lyden, og omfordele ressurser deretter. Hvis de som har kabler til 100k, hadde byttet ut de med lakrissnører, men samtidig spandert 100k på proff akustisk behandling, hadde det vært duket for en oppvåkning av de sjeldne...
    Hvis man da har evnen til å ta det til seg. Anorektikere ser seg i speilet, og ser en tjukkas. I virkeligheten er de beinrangler. Jeg er ikke i tvil om at en del av de som kaster penger etter dyre kabler og tweaks, har samme forvridde overbevisning.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja,hva er det som avgjør dette?
    Da er vi tilbake til det jeg skrev tidligere. Vi har alle forskjellige forutsetninger. 100k kan sammenlignes med 1k. I noen tilfeller er dette av samme verdi for den personen det gjelder. Og det går begge veier.
    En som har en klokke med diamanter på blir jo ikke kalt for gal. Og hva med de som bruker ringer og halskjeder osv? Det har jo ingen verdi bortsett fra å se bra ut.
    Å påberope andre psykolog hjelp for noe man selv ikke forstår, sier jo mest om den som sier det. Kanskje den personen trenger å bli opplyst.

    I slutten av denne tråden tar vi sikkert hverandre i hånden,og tenker: Faen for en idiot:)
    Nå har ikke jeg hørt om noen med diamanter på klokkene som påstår at nettopp disse edelstenene får klokka til å vise tiden mer nøyaktig.

    Ingen verdi bortsett fra å se bra ut, der traff du nok et poeng. Selv om jeg fint kan gi noen kroner ekstra for kabler som ser bra ut hører det vel til sjeldenhetene at noen innrømmer noe slikt med dyre kabler. Fullgod overføring av elektriske signaler koster ikke så mange kronene, så da er det vel pynten som koster da? Og det er greit det, men ikke si det er revolusjonerende og ekstremt kostbar teknologi.
    Dyre klokker med diamanter, gullkjeder, og andre verdisaker som kan bæres på seg uten å vekke mistanke har absolutt en verdi og funksjon utover bare å se bra ut. Slike ting er rett og slett en uvurderlig sikkerhet og hard valuta i de tilfellene hvor man blir ettersøkt, får sperret alle kredittkort, og må flykte på kort varsel uten tid til å hente penger andre steder.
    Ja for dette opplever vi alle hehehe.
    Alltid greit å være forberedt, vi lever i interessante tider.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    De som kjøper ekstremt dyre kabler har som regel dannet seg en mening om kabelen .Før en tjukkas med briller i en eksklusiv forretning som kaller seg "hifi konsulent "har rukket å preke om egenskapene.
    Du blir ikke lurt,men du lurer deg selv,kanskje! ?

    Og en person med mange dyre smykker på seg blir lagt veldig godt merke til.
    Og viser hva han/hun er.
    Vi hifi folk er ihvertfall ikke så åpenlyse om det.

    Å bruke idiotiske summer på klokker smykker biler båter hus og hytter er godkjent og gir høy status.

    Og hvis jeg skulle velge mellom en kveld med klokka på armen eller en film/hifi kveld med/uten venner med ett idiotisk overpriset hifi system. Så vet jeg hva jeg hadde valgt.

    For noen er det prioritert valg. For andre så blir det ja takk begge deler. Slik vil det alltid være.

    Han som kjøper en klokke til 100.000 er innstilt på å kjøpe noe sånt før han går inn i butikken like mye som han som kjøper en slik kabel.

    Og jeg har aldri hørt en selger prakke på en slik kabel til en som kjøper seg ett konfirmant anlegg.

    Har selv jobbet i bransjen og vi var svært forsiktig med å prakke kabler på folk.
    Det gikk mest på å få kunden til å gå for ett anlegg han/hun kunne bli fornøyd med. Med "rimelige" kabler. Og att de kunne byttes mot bedre kabler for tweeking.
    Og det er en god selgers oppgave å anbefale riktig utstyr og lese kunden.

    Var flere selgere som mistet kunden sin når dem sa at du må ha en kabel til 10.000 for å få det bra nok.

    Kabler er tweeking og kan gi det lille ekstra som man er ute etter.
    I noen tilfeller kan man kanskje komme over en Kina kabel som gjør akkurat dette.
    At det er sølv i originalen behøver ikke være bedre. Det kommer an på hva man er ute etter.

    Det er ikke ett argument att selger prøver etter beste evne å forklare hva forskjellene er. Ei heller når han påstår at den er bedre.
    Dette sier ingenting om selgeren. For han er dette kun business.
    Dette beskriver kun kjøper.
    Og går kun på kjøper.
    Man kan fint få testet kabelen og sammenlignet den med andre.
    Akkurat som han som kjøper klokke.
    Om du har råd og (velger)hører forskjell så kjøper du.
    Hvis du parkerer din gamle lada utenfor klokke forretningen og har på deg slitte klær og ser på en Rolex så vil selgeren vise deg til noe billigere.
    Det vil hifi konsulenten også.

    Grunnen til slike kabler sin eksistens er nettopp at det er ett marked for det.
    Marked er bruker bestemt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De fleste som benytter timesvis på HFS og kjøper stereoanlegg som matcher interessen blir sett på som sprute gærn av store deler av omverdenen. Mange av medlemmene på HFS bruker mye tid på innlegg om de som er mye mer gærn enn dem selv. Litt sånn bukkene bruse, men var det Raga som sang, Alle trenger noen å hate.......:cool:
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    "Kinarøver Edition" er egentlig blant de kuleste ordene på sentralen for tiden, jeg digger det.
    Og sånn helt personlig synes jeg det er lættis å bruke veldig mye på kabler. :cool:
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Sånn passe er akkurat nok,hverken mer eller mindre bør brukes. Så får sånn passe være opp til hver enkelt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Syns ikke denne teksten var så gal da :)
    En av annonsene i linken ovenfor:

    "Free shipping Pair Nordost Odin Supreme Reference Anal Speaker Cable with XLR Balance plug 1.0m"
    Det var vel en skrivefeil til her:
    "Free shipping Pair Nordost Odin Supreme Reference Anal Speaker Cable with XLR Balance butt plug 1.0m"
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg testet noen Audioquest og XLO Kinarøvere. Disse hadde totalt mangel på stort sett alt. Latterlig!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.168
    Antall liker
    10.692
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    1. Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt
    2. Dette er jo direkte forsøk på svindel (som om ikke markedsføringen til Nordost er svindel i seg selv) - så for at folk ikke skal la seg lure lar jeg linken stå.
    3. Annonsen er rapportert til finn.no og et par spørsmål om originalkvittering og hvor selger har kjøpt de er sendt.

    EDIT: Fikk svar.
    Disse er kjøpt på soundgarden. Usikker på om jeg finner kvittering på de.
    Så da er de nok "ekte" vare tenker jeg..
     
    Sist redigert:

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Odin är nog att ta i..
    Möjligen valhalla, men det är ju inte skit det heller.
    Kul att du testar :)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Nordost Odin Top rated Silver Plated with DIY power cable rca cable speaker one meter/per-in Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group


    Hvad siger dere er det fake or not? Har netop fået noget hjem og er ikke sikker. Isolationen smelter ikke let men mere end noget andet teflon jeg har. Kablet virker meget stift. Er OFC stivere end almindeligt kobber?
    Den er fake.
    Nei, i utganspunktet er neppe OFC stivere enn vanlig TPC kobber. Faken er antagelig ikke engang glødet.

    Nordost benytter 8N (99.999999%) kobber i følge deres egne spesifikasjoner. (Selv om det kan diskuteres om en så høy renhetsgrad er oppnålig i masseproduksjon frem til ferdig produkt.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn