Forsterkere Naim Vs. Densen

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Innlegg
283
Antall liker
22
Jeg har et sæt Bowers & Wilkins CM8 som jeg bruger med en Densen B-110 forstærker.

Jeg er egentlig godt tilfreds med lyden da jeg synes at den lidt forward spillestil Densen har passer godt til mine B&W som ikke har det sidste ord hvad dynamik angår.

Dog kunne jeg godt tænke mig lidt mere power da jeg skal skrue pænt op før musikken kommer til live. Og måske kunne klangen også godt være en anelse mørkere.

Jeg er nysgerrig for at prøve den nye Naim NAIT 5si da jeg tror at den rytmiske og dynamiske klang Naim skulle have vil passe mig godt. Jeg har dog aldrig hørt Naim.

Nu er mit spørgsmål imidlertid. Min Densen og nævnte Naim har begge opgivet en effekt på 2 x 60 watt. Vil jeg også mangle kræfter med Naim forstærkeren eller hvad mener i? Er Naim meget strømstærk i forhold til watt opgivelserne?

Kan i hjælpe mig?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.569
Antall liker
15.931
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har du prøvd med DNRG? Burde gi litt mer punch!

OU812
 

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Innlegg
283
Antall liker
22
Har du prøvd med DNRG? Burde gi litt mer punch!

OU812
Nej det har jeg ikke.

Men jeg har egentlig også taget en beslutning om at skifte Densen systemet ud. Skal bare have fundet den rette afløser. Tror Naim kunne være det.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Jeg har et sæt Bowers & Wilkins CM8 som jeg bruger med en Densen B-110 forstærker.

Jeg er egentlig godt tilfreds med lyden da jeg synes at den lidt forward spillestil Densen har passer godt til mine B&W som ikke har det sidste ord hvad dynamik angår.

Dog kunne jeg godt tænke mig lidt mere power da jeg skal skrue pænt op før musikken kommer til live. Og måske kunne klangen også godt være en anelse mørkere.

Jeg er nysgerrig for at prøve den nye Naim NAIT 5si da jeg tror at den rytmiske og dynamiske klang Naim skulle have vil passe mig godt. Jeg har dog aldrig hørt Naim.

Nu er mit spørgsmål imidlertid. Min Densen og nævnte Naim har begge opgivet en effekt på 2 x 60 watt. Vil jeg også mangle kræfter med Naim forstærkeren eller hvad mener i? Er Naim meget strømstærk i forhold til watt opgivelserne?

Kan i hjælpe mig?
Ikke testa akkurat mevnte kombinasjon, men brukte en Olive Nap90 på mine tidligere Monitor Audio GS20. Og den hadde ingen problemer med å drive denne. Gikk aldri i kompresjon eller viste tegn til å miste kontrollen, og denne er vel ca 30w i 8 Ohm.... Naim sine forsterkere er stabile og konservativt oppgitt.
 
Topp Bunn