Når blir alle feil fikset?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Og en stor takk til Stian i Uniweb - uten han hadde ikke dette vært mulig
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.
    Får en feil mld når jeg prøver å merke en annonse som solgt.
    Er det en fix på gang for det problemet ?
    Mvh
    ArildD
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Velkommen hjem O store Høvding. Hvil ut og få HFS på "skinner" når du er klar for det. Og sånn for ordens skyld, ta serverbytter og oppgraderinger ETTER ferieturer heretter, så slipper vi masse frustrasjon og misnøye. I beste mening!
    Jeg synes vi skal huske på at HFS er høvdingens PRIVATE eiendom, og vi burde vel bare være takknemlige for at han gidder å vedlikeholde i det hele tatt.

    At så mange viser "frustrasjon og misnøye" når det dukker opp noen små bugs etter at han har bruk masse tid, penger og andre ressurser på å oppgradere synes jeg er mer enn kjipt. Utakknemlig er bare fornavnet.

    Ellers er forslaget ditt selvsagt fornuftig, TT. Og for protokollen mener jeg ikke at det er du som er frustrert og misfornøyd. ;)
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen hjem O store Høvding. Hvil ut og få HFS på "skinner" når du er klar for det. Og sånn for ordens skyld, ta serverbytter og oppgraderinger ETTER ferieturer heretter, så slipper vi masse frustrasjon og misnøye. I beste mening!
    Jeg synes vi skal huske på at HFS er høvdingens PRIVATE eiendom, og vi burde vel bare være takknemlige for at han gidder å vedlikeholde i det hele tatt.

    At så mange viser "frustrasjon og misnøye" når det dukker opp noen små bugs etter at han har bruk masse tid, penger og andre ressurser på å oppgradere synes jeg er mer enn kjipt. Utakknemlig er bare fornavnet.

    Ellers er forslaget ditt selvsagt fornuftig, TT. Og for protokollen mener jeg ikke ay det er du som er frustrert og misfornøyd. ;)
    Tiltredes! Høvdingen gjør en formidabel innsats på forumet, og fortjener all ros han kan få. Samtidig er det ok at folk rapporterer det de opplever av feil. Kanskje det har en verdi for Høvdingen i hans arbeid med å få alt på plass. Det går nok litt på språkbruk hos enkelte har jeg sett, men jeg er enig med deg; TTs innlegg er overhodet ikke noe eksempel på dårlig språkbruk. :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Men jeg sliter litt - jeg kan fikse søkemotor og bugs på torget, men jenta mi er fra Iran - Hvordan i helvete får jeg henne hit? Dagens dilemma...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men jeg sliter litt - jeg kan fikse søkemotor og bugs på torget, men jenta mi er fra Iran - Hvordan i helvete får jeg henne hit? Dagens dilemma...
    Hva med å si "please" ?
    Min kone er fra Iran. Hvor vanskelig kan det være :cool: På den annen side så har ikke jeg peiling på bugs og søkemotorer ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes ikke dette er galt i det hele tatt. Vi har flere systemer på jobb med X antall ansatte som bruker månedsvis på slike utbedringer. :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men jeg sliter litt - jeg kan fikse søkemotor og bugs på torget, men jenta mi er fra Iran - Hvordan i helvete får jeg henne hit? Dagens dilemma...
    Det blir vel giftemål og familiegjenforening da. ;)Går vel greit det, men du (og hun) må ha tålmodighet som en gråstein og så er det greit med litt penger på lur. Blir lett litt reising frem og tilbake når sånt skal ordnes.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Støttes ikke Internet Exlporer lenger av HS:
    -går ikke an å søke i forumet
    -får ikke lagt inn i bilder
    -får ikke skiftet emne men flikene øvers i forumet uten å gå helt ut av HS og inn igjen
    ++
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Støttes ikke Internet Exlporer lenger av HS:
    -går ikke an å søke i forumet
    -får ikke lagt inn i bilder
    -får ikke skiftet emne men flikene øvers i forumet uten å gå helt ut av HS og inn igjen
    ++
    Du må nok bare fjerne midlertidige internettfiler i "settings/innstillinger" - IE fungerer fint for meg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Støttes ikke Internet Exlporer lenger av HS:
    -går ikke an å søke i forumet
    -får ikke lagt inn i bilder
    -får ikke skiftet emne men flikene øvers i forumet uten å gå helt ut av HS og inn igjen
    ++
    Du må nok bare fjerne midlertidige internettfiler i "settings/innstillinger" - IE fungerer fint for meg.
    IE er webdesigneres mareritt. Stadige forandringer og følger ikke bransjestandarder som deles av andre utviklere av browsere. Siden den eneste store nettsiden jeg har vært med i skaperteamet til så la vi betydelige ressurser inn i å fungere i IE siden storparten av våre brukere var og er seniorer. De fleste seniorer bruker pc og den programvaren som leveres med, så når man skaper sider for de over 60 år må IE tas enda mer på alvor enn for oss som er bittelitt yngre. Vi bruker som oftest Firefox eller Chrome.

    Omleggingen til ny server gjør at jeg ikke savner den jobben jeg hadde selv innen bygging av nettside. Riktignok gjorde jeg ingenting selv sett bort fra å bestille arbeidet gjort fra teknisk leverandør og webhotell, men det å være på vakt 24/7 for å måtte slenge seg på telefonen klokken halv to om natten til de som var på vakt er ikke noe jeg husker med stor glede, i alle fall. :rolleyes:
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det hjalp med en omgang CCleaner gitt. Får gjøre det samme på PC'n på jobb. Takk for tipset ;)

    Ja, jeg bruker Chrome og, men på jobb PC'n er alt utenom IE bannlyst (selv jeg har en Chrome der og for spesielle ting), og dermed går det i IE av gammel vane...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Jeg venter fortsatt på svar fra vBulletin - selve forumet er nokså komplisert oppbygget, og det at bilder vises to ganger - klarer ikke å fikse det selv. vBulletin er delt opp i x antall filer, og jeg har "no clue" - de har svart at de vil hjelpe, men de har hundrevis av forspørsler, så vi må bare leve med dette ett par dager.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synes omleggingen har gått over all forventning jeg. Som flere har nevnt. Se hvordan det gikk med avforum.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hm når jeg legger inn bilder via mobil. (Chrome/android) kommer ikke 2 vedlegg med
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Synes omleggingen har gått over all forventning jeg. Som flere har nevnt. Se hvordan det gikk med avforum.
    AVforum gikk som et typisk offentlig IT-prosjekt....

    Jeg kan skjønne at enkelte er frustrert over feil, mangler, nedetid osv... men, det må man tåle her. Dette er jo tross alt ikke noe proffesjonelt drevet forum der man har råd til å ha flere servere man kan teste og utvikle på, kjøre i QA, etc.. eller redundans hvis noe går galt. Sånne løsninger koster fort mange titalls tusen i mnd å drifte, for ikke å si hundretusener.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg venter fortsatt på svar fra vBulletin - selve forumet er nokså komplisert oppbygget, og det at bilder vises to ganger - klarer ikke å fikse det selv. vBulletin er delt opp i x antall filer, og jeg har "no clue" - de har svart at de vil hjelpe, men de har hundrevis av forspørsler, så vi må bare leve med dette ett par dager.
    Som jeg nevnte, så kommer bildet både opp i selve innleggsteksten og som "vedlegg under" når man laster det opp fra egen PC (som i "dingsen du surfer fra") eller når du har huket av for "Hent ekstern fil og lagre den lokalt" når du limer inn bildets URL.

    Hvis du legger inn bilde fra URL uten å huke av for "Hent ekstern fil og lagre den lokalt", eller vare setter inn URL-en mellom -tagger i teksten, fungerer det fint.

    Kanskje det kan gi en idé om hvor feilen ligger? ....OG det er en workaround man kan bruke frem til dette er i orden.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Men jeg sliter litt - jeg kan fikse søkemotor og bugs på torget, men jenta mi er fra Iran - Hvordan i helvete får jeg henne hit? Dagens dilemma...
    Vet ikke hvor langt du har kommet i forholdet, men familiegjenforening er vel løsningen? Anbefaler å sette seg inn i regelverk ned til den minste detalj og søke deretter. Det fungerte veldig bra for meg i hvert fall. :)

    Støttes ikke Internet Exlporer lenger av HS:
    -går ikke an å søke i forumet
    -får ikke lagt inn i bilder
    -får ikke skiftet emne men flikene øvers i forumet uten å gå helt ut av HS og inn igjen
    ++
    Du må nok bare fjerne midlertidige internettfiler i "settings/innstillinger" - IE fungerer fint for meg.
    IE er webdesigneres mareritt. Stadige forandringer og følger ikke bransjestandarder som deles av andre utviklere av browsere. Siden den eneste store nettsiden jeg har vært med i skaperteamet til så la vi betydelige ressurser inn i å fungere i IE siden storparten av våre brukere var og er seniorer. De fleste seniorer bruker pc og den programvaren som leveres med, så når man skaper sider for de over 60 år må IE tas enda mer på alvor enn for oss som er bittelitt yngre. Vi bruker som oftest Firefox eller Chrome.

    Omleggingen til ny server gjør at jeg ikke savner den jobben jeg hadde selv innen bygging av nettside. Riktignok gjorde jeg ingenting selv sett bort fra å bestille arbeidet gjort fra teknisk leverandør og webhotell, men det å være på vakt 24/7 for å måtte slenge seg på telefonen klokken halv to om natten til de som var på vakt er ikke noe jeg husker med stor glede, i alle fall. :rolleyes:
    Mulig IE er et mareritt for webdesignere, men jeg har brukt Firefox i hvert fall 10 år, og det har stort sett fungert bra. Den siste tiden har jeg dog opplevd at IE stort sett fungerer hvor Firefox byr på problemer. Bruker Windows 10.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Dette er vel kanskje ikke en feil, men gjør meg veldig nysgjerrig.
    Fra tid til annen dukker det opp blanke linjer, slik som i eksempelet under (linja sist oppdatert av high-end.

    Hvorfor får jeg ikke se tråden?

     

    Vedlegg

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Sikker?

    Forsøk på en verdig.. Osv slutter med... Noe jeg antar er fordi oversikten tar for mye plass.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Jeg får ikke lastet opp annonser. Får denne feilmeldingen når jeg prøver å legge til bilde: Det gikk fint å legge ut bare tekst. Litt vemodig at denne omleggingen har vært såpass lite sømløs.

    [h=1]www.hifisentralen.no-siden fungerer ikke[/h][FONT=&quot]Hifisentralen - Nyheter kan for øyeblikket ikke behandle denne forespørselen.[/FONT]
    [FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]HTTP ERROR 500[/FONT]
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg venter fortsatt på svar fra vBulletin - selve forumet er nokså komplisert oppbygget, og det at bilder vises to ganger - klarer ikke å fikse det selv. vBulletin er delt opp i x antall filer, og jeg har "no clue" - de har svart at de vil hjelpe, men de har hundrevis av forspørsler, så vi må bare leve med dette ett par dager.
    At bilder kommer opp to ganger er for meg det største problemet med HFS for tiden. Det får meg til å skrive/dele mindre enn før.
    Bilder og innlegg som lastes opp nå kommer sannsynligvis til å se feil ut i framtiden også, med mindre noen går gjennom og redigerer innlegg, selv etter at problemet er fikset.

    Jeg har gjort noen enkle tester, og funnet en variant som ser ut til å fungere slik det er idag.
    Det går på å skrive innlegg i Avansert modus, klikke på vedlegg-ikon, laste opp ny fil, høyreklikke på bildet under Hjem i "Håndter Vedlegg"-vinduet, velge "copy image adress".
    Så kan denne adressen kopieres inn i URL-feltet ved vanlig bildeopplasting, husk å slå av haken for "Hent ekstern fil og lagre den lokalt"
    "Forhåndsvis innlegg" vil vise om det fungerer, eventuelt veksle mellom WYSIWYG og Source Mode med ikonet øverst til venstre.
    På den måten vil bildet lastes til HFS, ellers kan man selvfølgelig bruke en annen webside for opplasting og linke bildet på samme måte.

    Det hadde vært fint å vite om dette fungerer på alle plattformer, jeg finner at det fungerer på Windows/Chrome og Mac/Safari.


    TEST:

     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Bildene er ikke synlige for meg i Chrome.
    Detvardasomsvartefaen!
    For hos meg ser det helt topp ut.
    (antar at du mener de to bildene i mitt innlegg 66 her)
    Men takk for svar :)

    ed: ser nå at hos meg er de synlige på Windows i Chrome, selv om jeg er logget ut av HFS, men ikke synliuge i IE.
    Altså fullstendig upålitelig, og fremdeles et mysterium.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gå til avansert modus. Last opp bildet. Fjern det deretter, men la vedlegget stå. Da kommer det opp kun én gang.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gå til avansert modus. Last opp bildet. Fjern det deretter, men la vedlegget stå. Da kommer det opp kun én gang.
    Jepp. Dette virker, men da kommer selvsagt bare bildene under teksten i inlegget, og ikke innimellom, hvis man ønsket det.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hilken eksakt versjon av VB er forumet på? Er vel ikke verre enn å google dette..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og så HØVDING, når skal denne hersens bilde-opplastingen fungere optimalt igjen ? Du har vel ikke jetlag enda... :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Funker søkemotoren for alle andre? Får 0 treff på ting jeg vet finnes...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Funker søkemotoren for alle andre? Får 0 treff på ting jeg vet finnes...
    Det ser slik ut for meg ihvertfall etter en liten test. Om jeg skriver "søkemotoren" i søkefeltet, så kommer denne tråden opp på førsteplass i resultatlista. Bare et eksempel selvsagt. Kan naturlig nok ikke garantere for at alt annet fungerer...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan naturlig nok ikke garantere for at alt annet fungerer...
    Det ryktes at bildeopplasting også funker. Ikke hos meg ennu.


    mvh
    Dere må bruke standard editor, da fungerer bildefunksjonen normalt. Det er noe med den utvidede editoren som viser elementene slik som i selve posten at problemet oppstår. I standard editor (uten wysiwyg-visning av elementer under skriving av post) fungerer alt perfekt ser det ut for.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn