musikk og bildeavspiller med analoge utganger

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Hallois.

Jeg har en slik vakker 4-kanals receiver (vist til slutt i innlegget) i stua som jeg ønsker å bruke som surroundforsterker(!).
Men hvordan får jeg egentlig til det? Jeg trenger i hvertfall en kilde av typen Blu-ray for å henge med i svingene. Men surround i fire kanaler (pluss sub) er vel gått ut på dato? Og kilder med 4 analoge utganger kan vel bli ei utfordring. Vet noen om dette fins i det hele tatt? Bør være bra lyd også og boksen bør være fin...

I tillegg hadde det vært gunstig med en ekstra digital inngang på spilleren, kanskje til og med nettverksinngang, optisk, usb og coax. Joda. Drømme kan man. Noen som har forslag?

 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
428
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Alle Blu-Ray-spillere med flerkanals analoge utganger (51. eller 7.1) kan settes opp slik at de kun sender ut lyden til 2 frontkanaler og 2 surroundkanaler. I et slikt oppsett spiller frontkanalene det som en senterkanal ellers ville ha tatt seg av. Jeg har kjørt et slikt oppsett i flere år med bra resultat, dog med litt mer moderne forsterker enn den du skal bruke :D

Vet ikke om det fins digital inngang på noen Blu-Ray-spillere, men dersom det fins, tror jeg du må se på de dyrerre modellene fra Denon, Marantz osv.
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Kjører også 4.1 (til film). Senterkanalen er egentlig bortkastet i en normal stue. Om du ikke skal ha surround i en stor sal, klarer bra fronthøyttalere og levere lyd "i midten". Min spiller/pre gjør forøvrig det du ber om utenom blueray og usb da :)

Mvh
Geir
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.027
Antall liker
288
Sted
Tranby
Du bør vurdere en spiller med innebygd dekoding av DTS-Master HD siden du har en forsterker med analoge innganger..
Sjekk ut Cambridge sin BD modell, som er markedets billigste multispiller som spiller alle formater.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Nå som helga er over har det kanskje dukket opp flere mennesker med flere synspunkt?

mvh

TJ
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Hallois!
Jeg har nå lånt meg en NAD T577 med analoge utganger. Jeg har ikke funnet ut at jeg kan sette denne opp i "4.0" eller "4.1" for den del (det er 4.0 jeg trenger). Jeg har ingen manual heller. Men kanskje det ikke går med denne. Noen som vet om en BD som garantert har denne muligheten?

mvh
 
Topp Bunn