musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Går i sykluser ser jeg.. Tilbake til rør.. Hvordan funker den nederlandske kina-forsterkeren?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Howdy! long time...

    ...jo det går i sånn 5-6 års sykler, DiaLoguen funker bra, så bra att den fikk permanent oppholdstillatelse på Vertexene og gir en presentasjon jeg kan leve med...om det blir av lengre eller kortere varighet....får jo tiden vise :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nå ble det mye innspilling på en gang her, snurret igang vinylen også! Rega Fono MM og ett par lånte Chord Chameleon VEE3 kabler, sammen med ny røramp, spiller forbausende bra sammen til tross for den svært beskjedne prislappen på vinylsiden, tror nok de kommende Vertere kablene er mer villig å slippe fram detaljer enn Chordén er, og det er ikke til det negative i denne sammenhengen, nå skal det spilles og lyttes til musikk i dagene fremover! :)


    ...begynner med....Timber Timbre ”Sincerely, Future Pollution” på klar vinyl...

    91L-R40h3SL._SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gamle helter låter nesten som nye igjen, på original vinylen :cool: .....


    Adolphson & Falk ”Det svåra valet”...

    41Ee2gugqdL._SS500.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Inn i jazzlandet igjen en tur...kom i hus idag...

    91zRQRs0SgL._SL500_.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er kaldt i norden for tiden...derfor var det deilig å la seg transportere litt lenger syd...

    IMG_4382.jpg


    man kan vel knapt snakke om den gode middelhavs temperaturen ennu, men allikevel mye deiligere klima enn her hjemme...låne leilighet skaffet via venners bekjente og meget sentralt, og ikke minst høyt, plassert i den gamle delen av Palma, en langweekend på klassiske Mallorca var veldig, stimulerende og oppfriskende! :cool:

    IMG_4420.jpg


    ..etter at solen hadde stått på og karret seg litt opp på himmelen ble det også temperatur nok til å nyte utsikten med noe godt rødt i glasset, uansett temperatur..så er utsikten upåklagelig..

    IMG_4418.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mallorca har for meg har vært forbundet med en slags stereotyp charter solferie variant, dette var en ”storby” ferie og jeg må si det falt i særdeles god smak..det å bare promenere rundt i Palmas gamle deler og ta inntrykk, for så å slentre hjemover, ta turen innom noen utsøkte matsteder...anbefalt av de lokale....for så å avslutte ettermiddagen med noe godt rødt på terrassen i leiligheten...

    Det kan jo besøkes katedraler og andre klassiske turist mål, ikke alt av like stor interesse må det meldes om, men...vi tok turen innom museu d´art modern i contemporani de palma...vet ikke helt om vi traff den beste utstillingen deres, men det var særs hyggelig og inspirerende å tusle rundt der, noen fordypet seg litt mer enn andre igjen...

    IMG_4406.jpg


    ..og kunst kan jo som de fleste vet, tolkes være litt av hvert for den enkelte, denne karen fant vi begge stimulerende...og med tittelen ”Self portrait in the Mountain of Venus” kan jo tankene stikke i hvilken retning som helst :cool:

    IMG_4408.jpg


    ..ikke minst har arkitektene klart det å legge ett hypermoderne design inni en gammel festning, de hadde imo, integrert det hele i en særdels smakfull og interessant kombinasjon...

    IMG_4411.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Og lille Rega fono MM Mk III fortsetter å imponere....

    Lar den lille boksen får kjøre inn seg på bl.a disse JMJ skivene...

    7172oPJwnhL._SL500_.jpg


    81fHdM56lTL._SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ett annet av de tapte geniers musikk, på vinyl.....

    Jason Molina´s...

    4167ORtdxYL._SS500.jpg


    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Petshop Boys er bra, men jeg ble litt bekymret ved tre album på rad. Det pleier å være et tegn på seksualitet i full drift. :rolleyes:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Petshop Boys er bra, men jeg ble litt bekymret ved tre album på rad. Det pleier å være et tegn på seksualitet i full drift. :rolleyes:
    hehehe...ingen grunn til bekymring, det er bare litt 80 talls influenser som slår gjennom, kult å spille de på vinyl igjen :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ble spilt litt Kraftwerk også, i tillegg til psb i de dager...skulle gjerne vært litt robot nu, så hadde jeg kanskje gått klar den slengeren av influensa som har tatt meg etter helgens, men det var kanskje musikalsk sykdom du tenkte på hehe...;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En slags gammel favoritt gruppe, med sønnen til den legendariske bassisten Charlie Haden, Josh Haden på bass & vokal...

    51LQ28PP5wL.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kjøpt første gangen på mc i USA i 85-86, vi holdt følge ganske lenge, nu på vinyl...

    61QYMj-9SwL.jpg


    mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Artig å se forskjellig tilnærming til musikk fra ungdomstiden. Spilte endel PSB og diverse andre britiske popting samt Mellencamp etc men brekker meg omtrent når jeg hører det i dag. Ting som var helt absurd i mine ører dengang, typ Stanley Clarke og endel annen fusion/funk er helt innafor nå når livet går mot 50....
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Artig å se forskjellig tilnærming til musikk fra ungdomstiden. Spilte endel PSB og diverse andre britiske popting samt Mellencamp etc men brekker meg omtrent når jeg hører det i dag. Ting som var helt absurd i mine ører dengang, typ Stanley Clarke og endel annen fusion/funk er helt innafor nå når livet går mot 50....
    Hyggelig du dropper innom hifiguru, jo tilnærmingen til gamle dagers musikk kan være svært så forskjellig, på godt og ondt, for meg handler det om å pusle ett gigantisk bilde av det hele, det som berørte da var/er jo en del av en selv på en måte, selv om det har dukket opp nye og mer interessante ting å lytte til siden den gang da... :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.534
    Antall liker
    64.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du pleier ofte å spille flere plater fra samme artist når du først er i gang, men ni på rad av BJH tror jeg ikke du klarer. Når jeg tenker meg om radet du opp en anselig mengde album med sutrekuken for en stund siden. Du knuser meg! Jeg bøyer hatten i støvet ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du pleier ofte å spille flere plater fra samme artist når du først er i gang, men ni på rad av BJH tror jeg ikke du klarer. Når jeg tenker meg om radet du opp en anselig mengde album med sutrekuken for en stund siden. Du knuser meg! Jeg bøyer hatten i støvet ;)
    hehehe...sutrekuken kanskje har mer å melde enn BJH, tror ikke jeg har så mange album av BJH engang, men du skal ha for innsatsen :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Her er det ett riktig så bra knippe låter samlet av PT´s beste, på vinyl...

    7148r-baN5L._SL500_.jpg


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.534
    Antall liker
    64.435
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer litt aktivitet fra Gøteborg på Torget. Skumle planer? :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ikke så veldig skumle, legger litt framtidige føringer bare, blir nok litt rokering i bosituasjon mm etterhvert, Fruen bor ikke i Gbg så det er duket for forandringer, både hifi og bomessige :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne bare befester seg som en av fjorårets beste skiver, imo....mannen har noe å melde! :cool:

    81olHAExScL._SL500_.jpg


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Større og styggere bokser som skal inn, eller enda mindre? På tide med horn igjen om loop skal opprettholdes.. :). Nå som du har rør igjen og.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehe... ”time will tell” tar en ting om gangen, skal først se om det er noen interesse for Vertexéne, selger de ikke til spott pris, det funker bra som det er, men....det er ett par andre kandidater som skal sjekkes ut om jeg får solgt ;)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn