Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ja, monoblokker er spennende.
    Skulle hatt det selv. Men har litt dårlig plass[emoji41].
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Doxa, med overskudd av krefter som DP.
    Høres bra ut. Gleder meg vilt her.
    Du har all grunn til å glede deg, men tillat meg å si meg uenig i cbarth's observasjoner.

    Jeg opplever at det er tydelige, lydmessige forskjeller på disse to svært gode produsentene av effekttrinn. Jeg har sammenlignet flere av dem direkte ved flere anledninger, og opplever det mer slik at de har flere forskjeller enn likheter. I min verden ligner nok Mi noe mer på Electrocompaniet, uten at det heller dekker spesielt godt.

    Der Doxa er "kildeklar" er Mi "kraftig og kroppslig" i sin fremstilling. Jeg er veldig glad i begge varianter over temaet, og dess nærmere toppen av sortimentet du går hos begge produsenter, jo nærmere hverandre kommer de på sett og vis også i gjengivelsen, dog uten at grunntrekkene forsvinner fra noen av dem.

    Men som sagt er det bare å glede seg. En viktig sak er at dess bedre forforsterker du kan skaffe, dess bedre oppleves også helheten.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Håkon Rognlien

    Takk for kommentar. Ja, spørsmålet mitt er flytende og den han bygger for meg har jo ingen hørt. Og selv om de alle har noen særtrekk så oppfatter vi de kanskje forskjellig. Ikke alle har sammenlignet i samme rom med samme utstyr heller. Så regner med litt sprikende svar.. Men nå oppfatter jeg foreløpige svar som positivt.
    Ja,ting blir kanskje mer likt jo bedre de er laget. Og ofte er forskjellen slik at enkelte plater låter bedre og noen dårligere enn før. Har opplevd det før.
    Forforsterker er viktig ja. På mitt gamle anlegg på 90 tallet prøvde jeg nok 5-6 stykker før jeg fant en som var god nok.
    I dag har jeg Mi 23. Har akkurat oppgradert med den store power supply. Da Mi23 er kraftig bygd opp fra før og har mer enn nok kondis bank. Tenkte jeg att forskjellen skulle bli liten. Kjøpte den mest pga utseende da den står synlig.
    Helt ærlig så er forskjellen så stor at jeg må høre alle platene mine på nytt. Det er mye mer liv i alt.
    Faktisk så bra at min Bladelius Ymer Mk2 burde bli stående. Men har gjort en avtale som jeg står ved om en Mi. Og jeg er for nysgjerrig til å bryte den. Og klasse A drift må jeg ha vært igjennom før jeg slår meg til ro.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Mi 23 er en særdeles god forforsterker, og det sier jeg selv om jeg ikke har hørt den med din oppgraderte strømforsyning. Der er du på trygg grunn.

    Videre er Mi's klasse-A forsterkere klart mer "magiske" i sin fremstilling av musikk, enn det aller meste som kan krype og gå av "normale" klasse A/B-forsterkere. Nå er ikke akkurat Ymer noen undermåler, heller, akkurat, så det blir neppe noen walk-over for din kommende Mi-forsterker.

    Det blir spennende dager! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Mi 23 er en særdeles god forforsterker, og det sier jeg selv om jeg ikke har hørt den med din oppgraderte strømforsyning. Der er du på trygg grunn.

    Videre er Mi's klasse-A forsterkere klart mer "magiske" i sin fremstilling av musikk, enn det aller meste som kan krype og gå av "normale" klasse A/B-forsterkere. Nå er ikke akkurat Ymer noen undermåler, heller, akkurat, så det blir neppe noen walk-over for din kommende Mi-forsterker.

    Det blir spennende dager! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Håper mest på at Mi som effekt er noe tilsvarende det jeg har i dag. Eller bare "litt"annerledes. Tror nok det er trygt å bytte.
    Har sendt en del e-mail til Bladelius om oppbygningen på Ymer. Men de har ikke gitt meg noen svar. Har forstått det slik at den har Global Feedback. Mi har ikke . Og med Focal Alto skal det visstnok"høres"bedre ut uten. Da Alto har høy følsomhet og er ganske korrekt i gjengivelse av bass. Det er det noen som har påstått. Mulig det er en smakssak [emoji41].
    Men leste noe om A drift kontra Ab drift. Som jeg stusset på. Det ble sagt muligens på generelt basis at A drift forsterker var mer dynamiske men hadde mindre headroom. Er det mulig?
    Nå får jeg levert min forsterker med justerbar bias. Vil en slik teori da stemme med min Mi? Her er jo alt likt. Men har valg mellom A drift og ab drift.
    Er det slik att ved full Av drift mister man headroom pga spenningen står på fullt?
    Og dynamikken bedre pga alt er tilgjengelig hele tiden?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.200
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg så stor erfaring fra andre effektforsterkere i MI's portefølje enn 9.1 og 22. Men jeg har også i gamle dager hatt både Doxa og Electrocompaniet. Hadde et komplett Doxa sett med dac, pre og effektforsterker. Har hatt Electrocompaniet integrert og effektforsterker.
    Jeg må si at lyden, eller klangen for å si det slik, hjemme hos meg er mye mer lik Doxa enn Electrocompaniet.
    Ec kan være litt sirompa og daff (men med godt skyv i bunnen), mens Doxa var utpreget nøytral og frisk. MI har i min erfaring mye av denne friske lyden, men en voldsom kraft bak anslagene som Doxa ikke var i nærheten av.
    Men det begynner å bli mange år siden jeg hadde dette utstyret, så ta det med en klype salt.
    Men en ting som er sikkert er at når du først faller for MI, så er det lite annet som frister.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.242
    Torget vurderinger
    2
    Mi 23 er en særdeles god forforsterker, og det sier jeg selv om jeg ikke har hørt den med din oppgraderte strømforsyning. Der er du på trygg grunn.

    Videre er Mi's klasse-A forsterkere klart mer "magiske" i sin fremstilling av musikk, enn det aller meste som kan krype og gå av "normale" klasse A/B-forsterkere. Nå er ikke akkurat Ymer noen undermåler, heller, akkurat, så det blir neppe noen walk-over for din kommende Mi-forsterker.

    Det blir spennende dager! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Håper mest på at Mi som effekt er noe tilsvarende det jeg har i dag. Eller bare "litt"annerledes. Tror nok det er trygt å bytte.
    Har sendt en del e-mail til Bladelius om oppbygningen på Ymer. Men de har ikke gitt meg noen svar. Har forstått det slik at den har Global Feedback. Mi har ikke . Og med Focal Alto skal det visstnok"høres"bedre ut uten. Da Alto har høy følsomhet og er ganske korrekt i gjengivelse av bass. Det er det noen som har påstått. Mulig det er en smakssak [emoji41].
    Men leste noe om A drift kontra Ab drift. Som jeg stusset på. Det ble sagt muligens på generelt basis at A drift forsterker var mer dynamiske men hadde mindre headroom. Er det mulig?
    Nå får jeg levert min forsterker med justerbar bias. Vil en slik teori da stemme med min Mi? Her er jo alt likt. Men har valg mellom A drift og ab drift.
    Er det slik att ved full Av drift mister man headroom pga spenningen står på fullt?
    Og dynamikken bedre pga alt er tilgjengelig hele tiden?
    Det låter alltid bedre uten feedback!! :)

    Headroom er jo et resultat av mange inputs, så jeg tror ikke man kan si det så enkelt som at kl. A har mindre av den enn kl. A/B, situasjonen er vel mer den at så å si alle forsterkere jobber i A/B, mens noen av dem jobber med høy biasstrøm, og dermed vil så å si all musikk avspilles i ren klasse A.

    Mi-forsterkerne har plentzy headroom, plenty hurtighet, plenty kraft. Det at de driver uten global feedback vil som oftest bety at de også har lavere dempefaktor, i sin tur vil dette påvirke deres evne til å holde kontroll på vanskelige høyttalere. Men fleksibiliteten på disse forsterkerne er stor, så du går sjelden i veggen på høyttalersiden. Bare være klar over at det finnes forsterkere med enda mer kontroll.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Takk for svar.
    Ja man kan alltids få noe som er bedre. Det kan man få fra Mi også[emoji41].
    Det med dempe faktor er jo ganske omstridt. Bladelius har jo 2000 om jeg ikke husker feil. Men de som påstår å ha peil på det sier at man trenger kun 25. Alt over det er bare tull. Og skal visstnok gjelde uavhengig av basselement og hvor stort tungt det er. De samme folka mener slew rate er viktigere i så måte.
    Selv er jeg opplært til at dempefaktor er viktig. Men slik jeg tolker andre betyr den nærmest ingenting. Tolker det slik da jeg aldri har sett en 200 watter med mindre enn 100.
    Så slew rate er muligens en viktigere faktor. Og nå som jeg er på min 3dje forsterker avtale så har den doblet seg fra den første. Dempefaktor har jeg ikke spurt om. Vet ikke tallet for noen av disse på den spesifikke forsterkeren.
    Men sammenligner man trafoer transistorer og kondisbank med andre dyre forsterkere så ser det ut som Mi kan ha mer enn nok. Uten at jeg vet hva som gjør disse måletallene høyere.
    Nå er jo ikke den Mi jeg skal ha i det vanlige sortemanget. Og stabilitet og fleksibilitet er målet med denne.
    Når jeg ser de andre Mi forsterkerne uten topplokket så ser jeg at de er litt "mindre". Så jeg "vet"det vil være bra.
    Jeg tror også det blir for enkelt å klassifisere A og ab forsterkere som det ene eller andre.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    830
    Antall liker
    302
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar.
    Ja man kan alltids få noe som er bedre. Det kan man få fra Mi også[emoji41].
    Det med dempe faktor er jo ganske omstridt. Bladelius har jo 2000 om jeg ikke husker feil. Men de som påstår å ha peil på det sier at man trenger kun 25. Alt over det er bare tull. Og skal visstnok gjelde uavhengig av basselement og hvor stort tungt det er. De samme folka mener slew rate er viktigere i så måte.
    Selv er jeg opplært til at dempefaktor er viktig. Men slik jeg tolker andre betyr den nærmest ingenting. Tolker det slik da jeg aldri har sett en 200 watter med mindre enn 100.
    Så slew rate er muligens en viktigere faktor. Og nå som jeg er på min 3dje forsterker avtale så har den doblet seg fra den første. Dempefaktor har jeg ikke spurt om. Vet ikke tallet for noen av disse på den spesifikke forsterkeren.
    Men sammenligner man trafoer transistorer og kondisbank med andre dyre forsterkere så ser det ut som Mi kan ha mer enn nok. Uten at jeg vet hva som gjør disse måletallene høyere.
    Nå er jo ikke den Mi jeg skal ha i det vanlige sortemanget. Og stabilitet og fleksibilitet er målet med denne.
    Når jeg ser de andre Mi forsterkerne uten topplokket så ser jeg at de er litt "mindre". Så jeg "vet"det vil være bra.
    Jeg tror også det blir for enkelt å klassifisere A og ab forsterkere som det ene eller andre.
    Spiller på en rørforsterker med dempningsfaktor på 3.3.
    Funker fint her :)

    Sonicfrontiers
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Har lest hele tråden. Og den er lang[emoji41].

    Hvis jeg banner i kirka og skriver Doxa Electrocompaniet Dynamic Precision of Hegel.
    Hvem er nærmest,,? Tenker da klang messig. Kan jo låte mye bedre enn overnevnte selvom det klangmessig ligner [emoji3].
    En god forsterker har ingen egen lyd,men lar høyttalern tale for seg...
    min MI10 er i allefall "bedre" enn rørforsterkeren min til 40k, klarere vokal med mere nærvær og mer 1 rad følelse, bedre separasjon og definisjon av instrumenter, og strammere og mer detaljert bass.. Rørforsterkeren er mer "live" dvs sjarmerende rølpete, NB MI10 er klasse A og driver noen lettdrevne høyttalere. Målinger av min M10 er lagt ut her tidligere, og den holder en god standard, men er ikke Luxman mht utførelse, det skulle bare mangle den Luxman koster det mangedobbelte

    http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-617.html#post2540913
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.792
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Angående dempefaktor les her:
    DAMPING FACTOR DEBATE

    Fakta er fakta.
    "Føles" det mangel på kontroll utover nevnte link ovenfor er det rett og slett mangel på pølser, pudder og bacon!
    Fysiske lover gjelder!

    Samme med preamper. Disse skal drive et effekttrinn. Her er MI meget bra til sin oppgave opplever jeg!
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Angående dempefaktor les her:
    DAMPING FACTOR DEBATE

    Fakta er fakta.
    "Føles" det mangel på kontroll utover nevnte link ovenfor er det rett og slett mangel på pølser, pudder og bacon!
    Fysiske lover gjelder!

    Samme med preamper. Disse skal drive et effekttrinn. Her er MI meget bra til sin oppgave opplever jeg!
    Lese det her? Da må jeg ha kraftige forsterkere på brillene mine. Jeg får kontakte RM[emoji23]
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Angående dempefaktor les her:
    DAMPING FACTOR DEBATE

    Fakta er fakta.
    "Føles" det mangel på kontroll utover nevnte link ovenfor er det rett og slett mangel på pølser, pudder og bacon!
    Fysiske lover gjelder!

    Samme med preamper. Disse skal drive et effekttrinn. Her er MI meget bra til sin oppgave opplever jeg!
    Lese det her? Da må jeg ha kraftige forsterkere på brillene mine. Jeg får kontakte RM[emoji23]
    Klikk på scannet så blåses det opp til lesbart nivå, Artig å lese gammel hifibladlitteretur fra den gang man omtalte fakta og reelle sammennhenger og ikke som nå hvor det fokuseres på illusorisk vissvas og personlig synsing forledet av gullinnpakning og design og pris.

    Forøvrig stemmer det som står i artikkelen med min egne målinger av, spenning,impedanse og frekvensgang, Min rørforsteker ahr en utgangsimpedanse på 1 mot 0,1 på min MI10,. Effekten på målt frekvensgang med mikrofon stemmer mye bedre med "total dempingsfaktor" , dvs 8/(6+1) enn 8/1 feks, Effekten er dog klart hørbar og målbar mellom de yo forsterkerene
     

    tobrseth

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    13
    Hei

    Kjøpte nylig en brukt MI 10.1, og må først si alt jeg har aldri vært så fornøyd med lyden som nå!

    Men jeg har en konstant suse/ durelyd fra høytalerne når den er påslått. Ca fra 1 kHz og et lite stykke oppover. Det er såpass høyt at jeg hører det i rolige partier i musikken, og det går ikke an å la forsterkeren stå på uten å spille musikk.

    Har byttet både pre- og DAC samt signalkabler uten at det gjorde noen forskjell.

    Er det noen som har vært borti samme problem og fått løst det?

    Mvh
    Tor
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Var den slik når du fikk den? Om den var det bør du jo kontakte forrige eier.
    Har hatt forsterkere som brummer og har svak susing. Ofte sammen med høyttalere med høy følsomhet.. I ditt tilfelle høres det ut som den er defekt..
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Når jeg bestilte min Mi spurte jeg om egenstøy. Han svarte at de er tyste.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Min MI10 er stille på 95db høyttalere. Måler ca 0.5 mV på utgangen og må da ha øret helt inne i høyttalermbranen for å høre en svak summing fra strømforsyningen. Dette tilsvarer -86db i forhold til fullt signal.Må være noe galt om du hører støy fra lytteposisjon
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Min MI10 er stille på 95db høyttalere. Måler ca 0.5 mV på utgangen og må da ha øret helt inne i høyttalermbranen for å høre en svak summing fra strømforsyningen. Dette tilsvarer -86db i forhold til fullt signal.Må være noe galt om du hører støy fra lytteposisjon
    Hvis du har over 240 volts spenning, kan du få brum.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Min MI10 er stille på 95db høyttalere. Måler ca 0.5 mV på utgangen og må da ha øret helt inne i høyttalermbranen for å høre en svak summing fra strømforsyningen. Dette tilsvarer -86db i forhold til fullt signal.Må være noe galt om du hører støy fra lytteposisjon
    Hvis du har over 240 volts spenning, kan du få brum.
    Hæ? ser ikke helt hvorfor det skulle skje, gir bare noe høyere spenning i strømforsyngen.Eller er Brum>240v din egen erfaring?
    Hta forøvrig 230 +/-5V
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Min MI10 er stille på 95db høyttalere. Måler ca 0.5 mV på utgangen og må da ha øret helt inne i høyttalermbranen for å høre en svak summing fra strømforsyningen. Dette tilsvarer -86db i forhold til fullt signal.Må være noe galt om du hører støy fra lytteposisjon
    Hvis du har over 240 volts spenning, kan du få brum.
    Hæ? ser ikke helt hvorfor det skulle skje, gir bare noe høyere spenning i strømforsyngen.Eller er Brum>240v din egen erfaring?
    Hta forøvrig 230 +/-5V
    I følge Roar takler ikke standard trafoer mer enn 240 volt,jeg har 244- 246 volt,og derfor bygger han min mi17 med 250 volt trafoer.og jeg har hatt problemer med brum.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er det lov å komme med en musikk anbefaling her inne?
    Kjøpte nettopp 2 CDer . Nyeste til Lorde og Diana Krall. 2 musikalske perler i hver sin sjanger. Må virkelig si at den nye med Diana Krall gjør seg godt med Mi 23 som forforsterker. Utrolig fin stemme. Synes de har fått med stemmen hennes utrolig godt på dette albumet. Musikken er også ett lite hakk friskere og med mer detaljer enn de 4 andre albumene jeg har.
    Har kun den nyeste til Lorde. Men her ble jeg utrolig overrasket over hvor mye bass det er. Samtidig som det er gjort stort fokus på stemmen hennes. Og det er bra. For hun har en meget behagelig stemme.
    Og om noen skulle lure på det,så tror jeg det har vært viktig for innspilling av ny oppgradert strømforsyning at anlegget har vært i bruk en del timer.
    Med mulighet for placebo dagsform tilvenning osv så vil jeg hevde at min Mi 23 pre-amp har blitt kvitt den dærre ny lyde. Hvor alt låter bra men ikke alt er helt på plass. Som helt ny var det noen ting som slo ut som en straks forskjell. Og det var dynamikk attakk renhet klarhet oppløsning overtoner klanglagene. Men manglet litt fylde sjel og magi samtidig som det kunne bli litt mye overtoner.
    Nå har det roet seg litt og det spiller med litt mer sjel og stemmer låter større og mer riktig. Overtoner i øvre mellomtone er mer luftig og er mer behagelig.
    Bare for å gjøre oppmerksom på det så låt det aldri dårlig. Men virker som den totale tonale balansen har blitt bedre.
    Dette spiller så bra nå at jeg stortrives med anlegget mitt slik det er nå. Behovet for ny Mi forsterker er egentlig ikke der. Meeeeen....dere vet hvordan det er[emoji41]. Altfor nysgjerrig på hva en non global feedback og ren A Klasse forsterker kan gjøre med Focalene [emoji6].
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.183
    Antall liker
    6.891
    Torget vurderinger
    4
    Er fru Costello litt tilbake til de første albumene hun ble kjent for på slutten av 90-tallet ?
    Only Trust Your Heart (1995) og Nat King Cole albumet (1996) var forfriskende old School den gangen.

    Litt morsomt at den første spillejobben hennes i Norge var i lobbyen på Sheraton hotellet i Sandvika. Da var hun ukjent og måtte tjene til livets opphold.
    Jo mer kjent hun ble, jo mer plater hun solgte og jo større konserter hun gjorde, - jo mer heismuzak ble musikken.
    Nå fyller hun Oslo Spektrum, men de siste albumene har ikke klart å holde meg interessert lenger enn de første 3-4 låtene.
    Håper har strammet opp sakene.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er fru Costello litt tilbake til de første albumene hun ble kjent for på slutten av 90-tallet ?
    Only Trust Your Heart (1995) og Nat King Cole albumet (1996) var forfriskende old School den gangen.

    Litt morsomt at den første spillejobben hennes i Norge var i lobbyen på Sheraton hotellet i Sandvika. Da var hun ukjent og måtte tjene til livets opphold.
    Jo mer kjent hun ble, jo mer plater hun solgte og jo større konserter hun gjorde, - jo mer heismuzak ble musikken.
    Nå fyller hun Oslo Spektrum, men de siste albumene har ikke klart å holde meg interessert lenger enn de første 3-4 låtene.
    Håper har strammet opp sakene.
    Jeg likte den nye bedre ihvertfall. Ikke stor forskjell. Men ett hakk mer interessant.
    Hun er seg selv. Men musikken virker for meg litt mer interessant. Da musikken på de andre albumene jeg har er utrolig kjedelig. Det er en litt lysere stemning og litt mer variasjon i antall instrumenter og variasjon i måten det blir brukt på. Men den er fortsatt bedagelig og rolig. Ikke ett popp album akkurat. Om heisen har god nok lyd skulle jeg nok tatt noen ekstra turer opp og ned [emoji41].
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Hvis noen har kontakt med Roar,vær så snill å be han svare på telefon eller mail....
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvis noen har kontakt med Roar,vær så snill å be han svare på telefon eller mail....
    Han svarer som regel på mail. Har sendt en selv i dag. Men den var full av tekniske spørsmål som kan kreve litt tid å svare på[emoji41]
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Hvis noen har kontakt med Roar,vær så snill å be han svare på telefon eller mail....
    Han svarer som regel på mail. Har sendt en selv i dag. Men den var full av tekniske spørsmål som kan kreve litt tid å svare på[emoji41]
    Er det noen som har vært i kontakt med RM i det siste?
    Ellers er det lite aktivitet på dette MI forumet for tiden? Har menigheten sovnet helt?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Liker å sove litt innimellom. Fikk vel svar samme dagen eller etter.
    Har kun god erfaring med mail og møter hjemme hos RM.
    Baserer erfaring på rundt 20 eller flere mail og noen pm her. Alt i forbindelse med oppgradering av pre og ny forsterker..
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Kjøpte nylig en brukt MI 10.1, og må først si alt jeg har aldri vært så fornøyd med lyden som nå!

    Men jeg har en konstant suse/ durelyd fra høytalerne når den er påslått. Ca fra 1 kHz og et lite stykke oppover. Det er såpass høyt at jeg hører det i rolige partier i musikken, og det går ikke an å la forsterkeren stå på uten å spille musikk.

    Har byttet både pre- og DAC samt signalkabler uten at det gjorde noen forskjell.

    Er det noen som har vært borti samme problem og fått løst det?

    Mvh
    Tor
    Hei hadde samme problem med mine MI forsterkere men det var på Klipsch La Scala! Da hørte jeg sus på 5-6m
    Min nåværende Audio Note støyer mer.
    Takker Roar for hurtig service/oppgradering på Soroen :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.200
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og nyter den siste tiden før jeg drar oppover på jobb.
    Søndagstips til sløy og rå musikk. Passer MI oppsettet mitt perfekt. Timing, trøkk og klang til nesten å bli våt i øyekroken.
    51V3Be2t5aL._SX355_.jpg
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    HiFi messe i Horten 2017

    Hei MI venner,

    Noen som skal dit på lørdag 30.9? Det hadde vært hyggelig med en prat med noen MI venner der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn