Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.545
    Antall liker
    15.745
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har erfaring med å oppgradere en V-DAC II med en V-PSU II sånn lydmessig?

    OU812
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    449
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden


    :)

    Har spilt på denne en stund og en må bare like denne flotte lyden den varter opp med. Meget god mellomtone og den er behaglig og høre på. Soft er vel kansje riktig og bruke. MM riaa er meget god og den har også Mc. Har ikke fått prøvd den enda.MC.

    Kansje ikke verdens vakreste men hva spiller det for noe roll,det er jo musiken en skal kose seg med og det gjør en til gangs med denne lille juvel.

    Mvh Roar
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.545
    Antall liker
    15.745
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ou812rh skrev:
    Noen som har erfaring med å oppgradere en V-DAC II med en V-PSU II sånn lydmessig?

    OU812
    Første inntrykk etter å ha koblet til V-PSU til V-DACen er følgende. De tre tingene som klart er hørbart med en gang er bedre oppløsning og snert i bassen, litt krispere diskant og en roligere presentasjon av musikken. Musikken flyter mer og virker mindre stresset, noe som gjør at detaljer trer bedre frem i lydbildet. Kan ved første lyttetest virke litt som om tempoet i musikken er satt ned, men det er nok p.g.a. at musikken flyter glattere.

    En annen ting som jeg har lagt merke til er at temperaturen i V-DACen har gått ned. Tidligere så var den god og lunken, nå så er den så vidt lunken. So far so good

    OU812
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    197
    Sted
    Ved Mjøsa
    Noen av dere "dud'ene" som har eller kjenner noen som har Nu-Vista 300 eller Nu-vista pre ?

    ;-P
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Må bli venn her. Fått i hus 550K og de spiller over all forventning. Kefene mine har aldri spilt så bra som nå i det rommet de står i.
    Snuser litt på diverse Pre til blokkene, selv om Aragon spiller fin fint det. Litt typisk US klang i Aragon pre. Fyldig og stort ;D

    Vurderer sterkt MF sin 308 CR pre, noen som har erfaring med den?

    Burde vel ha tørket støv først, men slik ser de ut.
     

    Vedlegg

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Jeg har en MF 300 integrert som jeg er skikkelig fornøyd med. :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.138
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    digiman skrev:
    Må bli venn her. Fått i hus 550K og de spiller over all forventning. Kefene mine har aldri spilt så bra som nå i det rommet de står i.
    Snuser litt på diverse Pre til blokkene, selv om Aragon spiller fin fint det. Litt typisk US klang i Aragon pre. Fyldig og stort ;D

    Vurderer sterkt MF sin 308 CR pre, noen som har erfaring med den?

    Burde vel ha tørket støv først, men slik ser de ut.
    Meget pent oppsett digiman :)

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Lekkert Digiman !

    Jeg er definitivt en venn av MF, jeg har hørt 750W blokkene hos steinost ved flere anledninger og det spiller virkelig bra !
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.545
    Antall liker
    15.745
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    digiman skrev:
    Må bli venn her. Fått i hus 550K og de spiller over all forventning. Kefene mine har aldri spilt så bra som nå i det rommet de står i.
    Snuser litt på diverse Pre til blokkene, selv om Aragon spiller fin fint det. Litt typisk US klang i Aragon pre. Fyldig og stort ;D

    Vurderer sterkt MF sin 308 CR pre, noen som har erfaring med den?

    Burde vel ha tørket støv først, men slik ser de ut.
    Grattis med nye forsterkertårn digiman! Skikkelig bra oppsett du har nå :)

    OU812
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Takk for det folkens. Virklig fornøyd med dette kjøpet. Utrolig hva de bringer av kontroll, dynamikk og realisme.
    De virker å være svært nøytrale i klangen og blir heller påvirket av kilde. Akkurrat slik en god forsterker burde være. Nå er det pre jeg snuser på. Hva tror dere? Er en 20kgs dual mono monster av en pre fra Musical Fidelity veien å gå?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.
    Tror ikke det er et dårlig valg ;D
    Du kan jo få høre hvordan det låter med Slp 05.

    Steinar.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Flott oppsett, Digiman! Og ikke minst, gratueler med flotte og spennende monoblokker. Jeg er jo ihuga tilhenger av integrerte forsterkere ( jo færre bokser....osv. ), men disse kunne jeg faktisk ha levd med. Hvilke kabler bruker du?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    VilhelmW skrev:
    Flott oppsett, Digiman! Og ikke minst, gratueler med flotte og spennende monoblokker. Jeg er jo ihuga tilhenger av integrerte forsterkere ( jo færre bokser....osv. ), men disse kunne jeg faktisk ha levd med. Hvilke kabler bruker du?

    Takker VilhelmW. Er forsåvidt en intergrert man selv, men med det nivået disse 550K yter føler jeg det er verdt å ofre noe. Ser jo uansett tøffe ut og fruen har ikke tytet for mye ;D

    Bruker Inakustikk Excellence (forsølvede ledere) kabler på det meste nå.
    Føler jeg har funnet en kabel produsent som gir gode kvalitets kabler til fornuftige priser. De legger også mye vekt på god skjerming. Litt ala det Supra gjør med vektlegging sin av skjerming. De låter litt imo mere åpent en Supra og Van Den Hul kablene mine
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    steinost skrev:
    Hei igjen.
    Tror ikke det er et dårlig valg ;D
    Du kan jo få høre hvordan det låter med Slp 05.

    Steinar.
    Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    steinost skrev:
    Hei igjen.
    Tror ikke det er et dårlig valg ;D
    Du kan jo få høre hvordan det låter med Slp 05.

    Steinar.
    Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;D
    :'( :'(;D ;D ;D ;D ;D :eek:
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    steinost skrev:
    johnnygrandis skrev:
    steinost skrev:
    Hei igjen.
    Tror ikke det er et dårlig valg ;D
    Du kan jo få høre hvordan det låter med Slp 05.

    Steinar.
    Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;D
    :'( :'(;D ;D ;D ;D ;D :eek:
    Hehe! Har ikke sett på diverse priser enda. Kanskje best å la være ::)
    Lyttet noen timer i dag etter jobb og fornuften sier å la ørene bli litt mere varm på blokkene med Aragon og heller få lånt en pre av noen snille sjeler litt senere for å se hva det bringer av endringer. Låter forøvrig fin fint nå, men mye vil ha mer... ;D
     
    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Hei dere MF menigheten, Mf har 30 års jubileum i år.
    Grattis!!

    Har aldri hatt MF selv, men jeg har sansen for dette merket.

    Mvh
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Håper de får et bedre feste her i landet.
    Noe det ser ut som er iferd med å skje.
    De fortjener dette.

    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og da jeg jeg tilbake i denne klubben.

    Rart dette at jeg kjøper tilbake komponenter jeg har hatt og som jeg har byttet ut pga nyskjerrighet. Men er vel kanskje et kvalitetstegn.

    Har både Amp, dac og headamp fra MF nå.

    Peter
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Har kjøpt MF a308 cr pre i kveld på børsen, håper jeg får den til helga!
    Er veldig spent, har lett etter en ny pre i det siste og tok en tjangs på denne etter å ha googlet litt om den.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Da har jeg fått gleden av å suge til meg noen inntrykk etter å ha fått a308cr i hus.
    Den var definitivt verdt å kjøpe uhørt, det ble en god forbedring fra forrige pre.

    God separasjon mellom instrumentene nå, ingen som blander seg oppi sidemannen/damens business. Trodde dette var tilfelle før jeg byttet og, men er nå klar over at dette er en sjefskontrollør et hakk opp i sjiktet.

    Den gir god eierglede med sine egenskaper og design.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    analog76 skrev:
    Da har jeg fått gleden av å suge til meg noen inntrykk etter å ha fått a308cr i hus.
    Den var definitivt verdt å kjøpe uhørt, det ble en god forbedring fra forrige pre.

    God separasjon mellom instrumentene nå, ingen som blander seg oppi sidemannen/damens business. Trodde dette var tilfelle før jeg byttet og, men er klar over at dette er en sjefskontrollør et hakk opp i sjiktet.

    Den gir god eierglede med sine egenskaper og design.
    Hei.
    Det virker som de fleste er fornøyde når de får produkter fra Mf i hus.
    Meg inkludert ;D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Artig å følge gangen i eierskap for min gamle 308-preamp.

    :)
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    tore_v1 skrev:
    Artig å følge gangen i eierskap for min gamle 308-preamp.

    :)
    :)
    det kommer nok flere innlegg etterhvert som jeg får hørt mere.
    original fjernkontroll er også fikset :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    568
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Venter på å få Supercharger 550K i hus, skjer vel til uka. Noen som drister seg til å mene noen om hvordan disse vil snakke med Dynaudio S3.4 og med en Audio Note L3 variant foran? Er veldig spent!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Ludo skrev:
    Venter på å få Supercharger 550K i hus, skjer vel til uka. Noen som drister seg til å mene noen om hvordan disse vil snakke med Dynaudio S3.4 og med en Audio Note L3 variant foran? Er veldig spent!
    Har hørt storebroren og de er knallbra ! Dynaudio liker litt kraft for å blomstre er mine erfaringer så jeg vil tro du for en god match her.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    568
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg melde meg inn som MF-venn! Morsomt med 550K i hus, de holder Dynaudio S3.4 i et godt grep :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.380
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ludo skrev:
    Da må jeg melde meg inn som MF-venn! Morsomt med 550K i hus, de holder Dynaudio S3.4 i et godt grep :)
    Tror du og jeg må ha et supercharge møte om ikke for lenge ;D
    Elementene blir holdt med et jerngrep heter det.

    Steinar.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    3.148
    funbunny skrev:
    "Ramla" en slik en inn døra forrige helg. Flott design synes nå jeg. Låter flott også ;-)
    Har en sånn jeg også, som jeg bruker i "hodetelefonanlegget" sammen med en X-CAN i samme design og Gradi headsett. Kjøpte X-Rayen brukt i London for et par år siden, mest pga matchingen i utseende :)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    3.148
    erlandsen skrev:
    funbunny skrev:
    "Ramla" en slik en inn døra forrige helg. Flott design synes nå jeg. Låter flott også ;-)
    Har en sånn jeg også, som jeg bruker i "hodetelefonanlegget" sammen med en X-CAN i samme design og Grado SR 225 headsett. Kjøpte X-Rayen brukt i London for et par år siden, mest pga matchingen i utseende :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei.
    Hadde en oppvåknende opplevelse ifht hifi og musikk sist uke, og etter den episoden har tankene kvernet rimelig bra....
    Spiller pr i dag med Audion Silver Night i push-pull, som gir ca 25w pr kanal, samt en BAT VK30...
    Høytalere er Larsen 6.
    Er for såvdit veldig godt nøgd med lyden.
    MEN; så fikk jeg høre en MF Nu Vista M3 integrert hybrid, med de berømte Nuvistor-rørene...
    2*275w MED så mye realisme, varme og rørklang at det har satt spor i sjelen...
    Og tankene har da kvernet rundt følgende:
    Skal/bør jeg selge Audion og BAT, for så å gå for en slik MF?
    Skal/bør jeg selge Audion, beholde BAT`en - og så gå for en effektforsterker fra MF (f x Nu Vista 300...?) Vil det i så fall gi meg samme hakesleppet som jeg opplevde da jeg hørte den integrerte hybriden?
    Skal/bør jeg gå for et rent forsterker-sett fra MF? (f x Nu vista pre og effekt?)
    Eller bør jeg rett og slett beholde BAT`en, og se meg om etter en god effektforsterker fra MF? I så fall blir jo frågan: HVILKEN? Jeg har nemlig tro på at BAT som pre vil overgå det aller, aller meste, selv fra MF....og av den grunn har jeg følgelig god lyst til å fortsette som BAT-venn og -eier.

    Er rett og slett i startfasen der jakten skal lede meg til den/de komponenten(e) som gir meg rørklangen jeg har idag, samt prestasjonen til Nu Vista M3 integrerten......

    Så blir utfordringen til alle som kjenner og er venner av MF å komme med innspill/synspunkter....

    mvh
    Proffen
    Ser ikke noe til fortsettelsen, så jeg lurer på hva valget falt på? :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.949
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg melder meg inn!

    Synes MF har blitt litt "uglesett" etter at de kom med nye produkter i rasende fart. Men at det er svært gode, prisverdige og vellydende produkter, burde jo hifi-freakere være glade for.

    Har hatt og prøvd bøttevis av integrerte opp mot 50k klassen - både med og uten rør, fra 12-275w.

    Slår meg forløpig til ro med MF Nuvista M3. En absolutt strålende forsterker! Den har alt jeg alltid har ønsket meg av en integrert. Foruten Lavardin IT, så er denne M3 den som ikke har gitt meg "dødbringende" SET-abstinenser. :rolleyes: Og med 275w å tappe av, så slipper jeg å ta hensyn til om hvorvidt det er nok kontroll over diverse høyttalere (bruker pr tid Gallo Nucleus Solo).

    Som cd-spiller bruker jeg en "Malminfisert" CDpre24. Strålende fornøyd med den også.

    Jeg hadde jo veldig lyst på M3 allerede da den kom ut og fikk kjempeomtale "overalt". Etter omfattende researching på nettet, bla brukeromtaler, så fikk jeg endelig tak i min. Det at det er null problem å skifte rør uten lodding, er en klar fordel. En annen bonus er at det sitter helt enkelt et sett med korte signalkabel mellom pre/power del, så det er bare å sette inn det man selv liker. Den innebygde MM/MC-riaa'en har jeg ikke testet.

    Jeg har ikke foretatt noen form for modifisering på min M3 foruten kablene mellom PSU og forstekeren er fra Kimber Kable. Klart det frister å "Malminfisere" M3 også, men det koster jo en del penger. Samtidig er dette tross alt et "samleobjekt" (finnes kun 500 stk av), så det er litt stas å ha originalen.

    Egentlig burde jeg ikke ha anlegg i det hele tatt, tatt i betraktning akustiske problemer i mitt kvadratiske rom, men jeg klarer ikke helt å kvitte meg med tingene :rolleyes:

    Jeg bor i Oslo, så hvis noen har noe som de ønsker å måle seg mot M3, så hadde det jo vært gøy ;)

    (skal se om jeg kan ta noen bilder av oppsettet etter hvert)
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    449
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    a100.JPG


    Har spilt på en A 100 en stund og den er bare helt rå. 2x 50w klasse A passer perfekt til mine Carlsson. Lyden er lik A1 men med mere krefter. Har fått tilbud om og låne en 2012 mod Mf for og sammenligne med de to jeg har. Spennende og se om den spiller bedre enn disse stygge Mf ene.

    Mvh Roar
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er knallhappy med min V-link. Kanskje min beste oppgradering ever i forhold til pris (590,-) :cool:
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    M1-dac

    Hei,lurer på hvor bra denne M1-dacen er,har aldrig hørt den men ser den har fått en del skryt,hva er dens sterke/svake sider,skal
    parres med signaturen min under,takker for alle svar:)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.585
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hallaisen.
    HVIS man nå skulle leke litt med tanken, der man vurderer overgang fra effekt+pre til integrert forsterkeri, vil jo MF naturligvis være et merke som må tas med i beregningen.
    Har hørt en "god gammel" M3 NuVista, som ga meg hakeslepp mtp hvordan den gjenga musikk.
    Nå er det jo ikke mange M3 NuVista eller TriVista å oppdrive brukt på verdensbasis, og det har jo blitt produsert nye produkter siden disse M3-variantene kom på markedet.
    Noen der ute som sitter med tanker på hvor god den integrerte A5`ern er, sammenliknet med M3 NuVista/TriVista?
    Og hvor bra er de nye produktene i samme sammenlikning?

    For ikke så lenge siden, gikk jeg til anskaffelse av et par Gradient Revolution, som pr i dag drives av BAT VK200 + VK30, og det funker igrunnen som ei kule. "Mistenker" dog at enda mer forsterkermuskler ikke vil slå helt feil ut, og jeg registrerer at MF har laget integrerte saker som yter både 250 og 275w pr kanal... Det burde jo gi noe mer muskler enn VK200, som er konservativt oppgitt til 2*100w....


    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn