O
Ole I
Gjest
God beskrivelse, Ian.
Jepp - og Model C (stativhøyttalerne) som jeg bruker er også alt for ukjent i det norske markedet. Veldig synd.olisn skrev:Takk for at du deler med oss andre. God beskrivelse. Ser ut til at din modell har samme kvaliteter som mine 82 A, og som jeg også setter stor pris på.
I grunnen både rart og synd at såpass få her inne på HFS har skaffet seg disse høyttalerne, ikke bare er det god valuta for billige penger, men hele handelen (velge modell, forhandle med Allan om løsninger, råd og vink, oppgjør, transport, og til slutt levert på døra) er nesten vel så artig opplevelse som å handle i butikk her hjemme.
Selv har jeg kjørt bare CD over Monopulsene, og streamet musikk over vintage-anlegg. Nå ble jeg fristet til å koble opp data/DAC i MP'ene og gjøre noen sammenligninger.
Ole G
Generelt for alle MonoPulse er at de virkelig spiller bra. Veldig bra.Ian71 skrev:Men det som uansett er mine første tanker er at dette er latterlig billig for svært gode høyttalere. Jeg betalte vel rundt 8600,- ink mva og jeg vil si det er omtrent halv pris av hva man må normalt betale for denne lydkvaliteten. Og i tillegg så får man da normalt ikke raskheten og timingen som disse innehar, noe som forøvrig er mangelvare hos veldig mange av de etablerte produsentene. I tillegg så er Allan en fornøyelse å gjøre forretninger med, han har fulgt opp med info på mail under hele prosessen og alt har gått helt smertefritt.
Ian
Jada - flere MP par i Østfold, her er fra en tidligere samlingmteinum skrev:
Rega eller Naim burde være en god kombinasjon. Har sett gode tilbakemeldinger fra engelske fora sammen med Naim.cybervision_ skrev:... Hadde håpet at man kunne slippe litt rimelig unna, men kanskje ikke. ...
Fortell!larry skrev:Digresjon;
Mine 82A har stått til hvile over et år da de er tiltenkt et oppsett #2. Jeg venter i disse
dager på nye og (i følge Allan) bedre diskanter som skal prøves ut.
Vel, 'noen' hadde pillet på domen på den ene høyttaleren (kortversjon).Audiomix skrev:Fortell!larry skrev:Digresjon;
Mine 82A har stått til hvile over et år da de er tiltenkt et oppsett #2. Jeg venter i disse
dager på nye og (i følge Allan) bedre diskanter som skal prøves ut.
Gratulerer tror nok du blir fornøyd. Si i fra hvordan det blir når du får dem.cybervision_ skrev:Da har jeg gått til det skritt å bestille et par Model A fra den trivelige Mr. Hendry. Får satse på at de lever opp til ryktene!
Vet ikke, har ikke noen hast forøvrig da desember er fullstappet som det er. Er meget imponert over service og oppfølging fra Hendry så langt, meget bra. Nevnte deg også i en mail som eksempel på noen som drev dem med lite watt.Audiomix skrev:Gratulerer!
Får du de til jul tro?
Jeg fikk MVA regningen på julaften.
Ble det MP'er til jul?cybervision_ skrev:Det tar vel fort en måned forstod jeg før sakene er i stua.
Nei. Veldig tidlig i januar er prognosen. Fikk oppdatering og julehilsen fra over fjorden i dag og de skulle ferdigstilles i romjula.Audiomix skrev:Ble det MP'er til jul?cybervision_ skrev:Det tar vel fort en måned forstod jeg før sakene er i stua.
Gratulerer!ringvei3 skrev:Har nå fått mine Monopulse Model C.Disse skal brukes som stereo nr 2.Men jeg mangler forsterker,har en gammel sony surroundforsterker men det låt ikke bra.Koblet de opp med Abrahamsen V2.0 og da ble meget bra.Stort og behagelig lydbilde.Den nye Rega Brio R får bra tester.Hva mener dere?
Ole I skrev:Gratulerer!ringvei3 skrev:Har nå fått mine Monopulse Model C.Disse skal brukes som stereo nr 2.Men jeg mangler forsterker,har en gammel sony surroundforsterker men det låt ikke bra.Koblet de opp med Abrahamsen V2.0 og da ble meget bra.Stort og behagelig lydbilde.Den nye Rega Brio R får bra tester.Hva mener dere?
Men hva ble egentlig feil med Sony receiveren? For lite kraft? Hva var kilden (CD, LP, ??)
Ole I skrev:Gratulerer!ringvei3 skrev:Har nå fått mine Monopulse Model C.Disse skal brukes som stereo nr 2.Men jeg mangler forsterker,har en gammel sony surroundforsterker men det låt ikke bra.Koblet de opp med Abrahamsen V2.0 og da ble meget bra.Stort og behagelig lydbilde.Den nye Rega Brio R får bra tester.Hva mener dere?
Men hva ble egentlig feil med Sony receiveren? For lite kraft? Hva var kilden (CD, LP, ??)
Syntes at lyden blei litt tynn og skarp med sony receiverer og den er jo 20 år så den har vel gjort sitt.
Kjøpte en Rega Brio R og den spiller veldig pent på Monopuslene.Ser at det er flere som har støy problemer med Regaen,men denne er tyst.Monopulse model C er glade i strøm og jeg kan faktisk dra på med volum til klokka 1-2 og da er det høyt.Prøvde og Abrahamsen V.2 på monopulsene og den hadde mere kontroll på bassen ved høy spilling,men ellers var forsterkene ganske like.Cd spiller ble brukt på Regaen og Squeezebox på Abrahamsen
Den piffer opp en god del, bryter litt og er meget stiligcybervision_ skrev:Takk takk, vippet mellom sort og slate grey, men kona svarer alltid: "Sort!" hvis jeg ymter frempå om noen finishvalg i hobbyen. Komboen er sort / gunmetal. Jeg ba om å få metallstripa i front også da jeg synes den er stilig.
Må bare igjen skryte av Hendry og hans oppfølging og service. Har fått lyttet litt i dag og inntrykket er at dette er meget gode høyttalere, veldig flott anslag på vendinger i musikken høres det ut som. Skal prøve dem i TV-stuen i morgen som er på ca 16 kvm med stor åpning til resten av huset, men de blir nok i stua inntil jeg eventuelt får rekvirert et dedikert rom i huset.
Metallbåndet har en misjon, ikke bare til pynt:gismo skrev:Den piffer opp en god del, bryter litt og er meget stiligcybervision_ skrev:Takk takk, vippet mellom sort og slate grey, men kona svarer alltid: "Sort!" hvis jeg ymter frempå om noen finishvalg i hobbyen. Komboen er sort / gunmetal. Jeg ba om å få metallstripa i front også da jeg synes den er stilig.
Må bare igjen skryte av Hendry og hans oppfølging og service. Har fått lyttet litt i dag og inntrykket er at dette er meget gode høyttalere, veldig flott anslag på vendinger i musikken høres det ut som. Skal prøve dem i TV-stuen i morgen som er på ca 16 kvm med stor åpning til resten av huset, men de blir nok i stua inntil jeg eventuelt får rekvirert et dedikert rom i huset.
gismo
Har ikke alle A-modellene den solide stålbøylen i en omvendt U?jenslu skrev:Er det mulig å få monopulse modell A med metall også på sidene slik som på tidligere modell 42A?