Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Cundis skrev:
    Helt enig med deg Vidar. Diskanten i disse klinger virkelig godt (ut), og er utrolig dynamisk. Og i tillegg syns jeg at mellomtonen er i samme klasse omtrent..! Utrolig gode!

    Ville bare komme med disse strammeopplysningene, da dette virkelig var i løseste laget hos meg. Og at det ga høyttaleren en litt varmere klang, hørtes veldig riktig ut i mine ører. :)
    Litt snodig at fabrikken ikke er nøyere på stramming av elementene dog..
    Cundis, enig vedr stramming. Det er å bemerke at elementer begynner å løsne før de forlater fabrikken, det har med materialer å gjøre tror jeg; og etter å ha spilt noen timer så har vel de aller fleste høyttalere noe løsere elementer enn ønskelig.

    Som tommelfingerregel bør alle som kjøper nye høyttalere etterstramme elementene (om mulig) etter noen uker til måneder.
    Jeg måtte etterstramme nokså mye også på mine helt nye KEF 207/2 etter noen uker.

    Men dette med stramming er et godt og poengtert tips du kommer med, og høyst relevant for problemstillingen du rettet det mot!

    Mvh Vidar P
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Men ser nok for meg, som du påpeker, at dette kan være høyttalere som også kan låte fælt med feil elektronikk, i.o.m. at de ikke legger skjul på den minste detalj. Hos meg låter de imidlertid klangfullt, finkornet og glatt med bra 3D, men Consonance cd spilleren hadde nok passa enda bedre hvis den hadde hatt en bitte liten grad til av finkornhet i toppen. Men det blir flisespikking.. ;)
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Hei og takk for svar internkabel, det var jo kjempebra. :)
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Cundis skrev:
    Bør jo være medlem her jeg og igrunn.. ;)
    Velkommen i klubben :)

    mosm skrev:
    Noen som vet om internkabeling er bra nok i MA og om hva som kan gjøres for event å forbedre denne ???
    Hva med sølv kabler ??? ???
    De bruker allerede sølv, evnt. forsølva kobber.

    Odd J skrev:
    Hei folkens!

    Jeg har akkurat investert i GS20 med tilhørende senter og bakhøyttalere. Har bare rukket å få hørt litt på GS20 sålangt, fin og åpen mellomtone, litt uslepen øverst enda, det spiller seg vel til?
    Dette var noe jeg og reagerte på, inntil jeg tilfeldigvis skulle sjekke skruene på elementene og fant at flere av de nesten er løse.. Stramma de til sånn passe, og jeg fikk fram en glattere gjengivelse, samt mere kropp/brystklang på stemmer. Jeg veit at enkelte er imot slik etterstramming av elementene, men når de var så løse som i mitt tilfelle, og det i tillegg ga bedre lyd etter stramming, så er ikke valget vanskelig å ta for min del. :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Et lite søk og jeg fant endel ny (for meg) info om MA pl100:

    http://www.soundstagenetwork.com/measurements/speakers/monitor_audio_pl100/
    http://www.soundstage.com/revequip/monitoraudio_platinum_pl100.htm

    I testen omtale pl100 som "bright" i lyden. Kan det skyldes den lille peaken rundt 3kHz?
    Uten å være ekspert på høytaler på noen som helst slags måte ser det ut for meg som om impedans/fase - målingene understøtter uttalelsene om pl100 ikke er så tungdrevne. I liten grad er det kombinasjoner av lav impendans og steile fasevinkler.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    da må jeg melde meg inn her med dobbelt medlemmskap. Ble tidligere i uken eier av ett par GS10 og ett par RS6. Driver med innspillingen av stativhøytalerene for tiden. Merker det løsner litt etter drøye 20 timer. Skal si de spiller med snert og rytme disse tassene.
    I kveld blir det å koble på et Naim pre/effektrinn på RS6ene. DET skal bli spennende!
     

    raytur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Cundis, enig vedr stramming. Det er å bemerke at elementer begynner å løsne før de forlater fabrikken, det har med materialer å gjøre tror jeg; og etter å ha spilt noen timer så har vel de aller fleste høyttalere noe løsere elementer enn ønskelig.

    Som tommelfingerregel bør alle som kjøper nye høyttalere etterstramme elementene (om mulig) etter noen uker til måneder.
    Jeg måtte etterstramme nokså mye også på mine helt nye KEF 207/2 etter noen uker.

    Men dette med stramming er et godt og poengtert tips du kommer med, og høyst relevant for problemstillingen du rettet det mot!

    Mvh Vidar P


    Etter å føle at mellomtonen var blitt en smule "rufsete" uten å finne ut av grunnen bladde jeg litt i gamle tråder fra sentalen og fant dette sitatet. Takker så mye for tipset. Nå kan jeg igjen kose meg uten irriterende smågrums.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Å kjære, det var så lite :)

    Jeg ble først gjort oppmerksom på og fikk demonstrert dette av Linn-forhandleren i Oslo, Kontrapunkt, en gang første halvdel av 90-tallet faktisk. Siden da så har jeg opplevd dette på alle slags nye høyttalere som har vært innomhus, uavhengig av merke. Etterstramming bør være rutine :)

    Mvh Vidar P
     

    raytur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Lite men likevel av stor betydning for den som ikke var klar over problemstilling.
    Nå kan jeg fortsette å nyte kvalitetene til denne høytaleren.

    Raymond
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Får vel kanskje melde meg inn her også :) Endelig har jeg MA høyttalere igjen. Hadde i mange år GR10, som jeg hadde stor glede av. Det er derfor med stor spenning jeg nå driver med innspilling av GS20. Skal ikke si så mye om lyden ennå, er litt for tidlig, men kan si at min bedre halvdel nekter meg å bytte de ut. For hun syns de er helt nydelige.. ;D Fikk streng beskjed om at hvis noe skulle byttes nå, måtte det være elektronikken!!
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Jepp! NAIM ;D



    Tok et bilde jeg ;)
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    En liten oppdatering. Her låter det helt for jævli :'( Rumlebass, slitsom og ullen lyd. Ingenting henger sammen. De har nå spillt i ca 50 timer. Har ikke jobbet noe med plassering ennå, skal snart begynne å prøve meg litt frem. Slik de står nå er de ca 50 cm fra bakvegg. Vet at de trenger bedre elektronikk, men det som bekymrer meg mest er bassen....den er helt håpløs :mad: Tviler nesten på at den blir bra i dette rommet, selv matchet med topp elektronikk..Vi får se hva det blir til :-\ Kommer plutselig tilbake 8)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    jeg har mine toe inn slik at diskanten sneier hodet på utsiden. Mine låt litt hardt og innestengt før de var spilt inn.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Glory; bildet kan lyve; men er ikke element-senter (akustisk senter) omtrent like lagt fra bakvegg som fra sidevegg? Dette er ikke en god ide, forholdet mellom de to avstandene skal være minst av størrelsesorden 1:1.33 for å unngå en peak oppå en peak i bassen.

    Disse høyttalerne har jo mye bassoutput, så det der med plassering er vel lurt å få på plass før ny elektronikk; for selv om GS20 liker god elektronikk så skal det ikke låte borti staur og vegger med det i signaturen din.

    Et tips kan også være å få en kompis til å hjelpe deg; gå sakte rundt i rommet mens han snakker med solid røst. Merk deg hvor stemmen hans virker mest fri og klar, og hvor den låter tungt og resonant. Prøv også å flytte deg selv, i fall du sitter f.eks kliss inni bakvegg. Det kan jo hende at du også sitter på et punkt i rommet hvor det er en peak i rommet. Det merker du jo fort ved å flytte deg rundt i rommet.
    Plassering er helt sentralt for lydkvaliteten, og jeg hadde nok drevet hardnakket på helt til jeg hadde truffet før jeg bestemte meg for endringer på hardware. I min mening kan det være vel så lurt å få rommet til å spille på lag med hifien din heller enn å forsøke å eliminere det ved div tiltak.

    Videre innspilling vil vel neppe gjøre noe fra eller til på den objektive delen av disse plagene. Et ulykkelig scenario er jo at høyttalerne slett ikke passer rommet. Det er det lite å gjøre med, annet enn å bytte. Og som du vet så er det alltid lurt å prøve en høyttaler hjemme før kjøp fordi resultatet er så himla avhengig av rom-høyttaler match, så det kan jo ta sin tid. Men vi får jo håpe du får de til da.

    Mvh Vidar P
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Takker for gode tips Vidar. Slik de står på bilde er det ca 65 cm til sidevegg på ve side og 90 cm på hø. side. Spiller i lengderettning av rommet rommet er ca 6m langt, bredde 3,8m. Ellers er jeg også overrasket over hvor håpløst det låter, tror ikke det er SÅ mye hå hente med videre innspilling. Subjektiv innspilling er jeg dårlig på :) Testet litt plassering i går, virker som jeg får mindre problmer med bassen ved å flytte ht nærmere bakvegg..Så vi får se :-\
     

    maiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    246
    Antall liker
    0
    Følger det ikke med skumpropper til disse? Er jo verdt å prøve.
    Jeg har forøvrig spilt på GS10 med 840a v1 og 740c og dette spilte (i mine ører) musikk uten at jeg ble plaget av "ulumskheter".

    Det var vel HIFI Choice som mente disse(omtale av gs 10) trengte minst 500t innspilling, noe jeg synes høres mye ut. Jeg kjøpte mine brukt, ca 1mnd gamle, og merket ingen detekterbare forskjeller så lenge jeg hadde de.

    Forøvrig enig i at dette er pene høyttalere.

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Glory skrev:
    Takker for gode tips Vidar. Slik de står på bilde er det ca 65 cm til sidevegg på ve side og 90 cm på hø. side.
    Har du målt avstand sidevegg og avstand bakvegg fra samme punkt på høyttaleren? Mål fra akustisk senter i en høyttaler, f.eks omkring sentrum av basselementet og avstand derfra til bakvegg og sidevegg. Det er DE avstandene som skal måles, og den forskjellen skal være større enn 1:1,33. Ikke avstand fra høyttalerens sidevegg til rommets sidevegg, og heller ikke fra bakplata til bakvegg.

    Mvh Vidar P
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    Glory skrev:
    Takker for gode tips Vidar. Slik de står på bilde er det ca 65 cm til sidevegg på ve side og 90 cm på hø. side.
    Har du målt avstand sidevegg og avstand bakvegg fra samme punkt på høyttaleren? Mål fra akustisk senter i en høyttaler, f.eks omkring sentrum av basselementet og avstand derfra til bakvegg og sidevegg. Det er DE avstandene som skal måles, og den forskjellen skal være større enn 1:1,33. Ikke avstand fra høyttalerens sidevegg til rommets sidevegg, og heller ikke fra bakplata til bakvegg.

    Mvh Vidar P
    Hmmm det var vel det jeg trodde.. frem med målebånd :)
     

    glory

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Hei igjen !

    Nå står de å spiller musikk for første gang :) Står nå 63 cm fra bakvegg og 85 cm fra sidevegg(etter riktige mål). Begge portene er tette. Har faktisk blitt ganske mye klokere av dette. Tror jeg bare har hatt et(stort) bass problem. Virker som om bassen har rotet det til både oppover og nedover. Nå har jeg en frisk og åpen diskant, og et et greit lydbilde. Bassen stram og kontrollert.. så da før vi se om dette er til å leve med ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Prøv å dra dem enda litt frem hvis du kan, eller nærmere vegg og se om det blir bedre.

    Prøv med skumdott kun i fremme.

    GS20 er fantastiske til pengene - etter en god del innspilling er de utrolig åpne og fine i mellomtonen med god bass og bra diskant. Hang in there!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til. Lekre høyttalere.
    Hadde samme problemet med MA rs8, men måtte desverre gi opp. Ble bare rævva uansett desverre.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Lite aktivitet i tråden, noen med PL som vil slenge ut litt bilder og love?
     

    mosm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    2
    Hei.
    Noen som har erfaring med PL300?
    Mvh
    mosm
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Må vel nesten melde meg inn her også.

    Har eit par Monitor Audio Monitor One ståande på bod. Skal ta de fram når ny forsterker er på plass. Fantastisk fin diskant i disse.
    Ikkje mine:


    Mine:
     

    martinb

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Jeg har også et sett Monitor Audio 1, de jeg er veldig glad i. Som du skriver har de en utrolig fin diskant. Jeg foretrekker disse foran både MA 7 og 9 som jeg også har et par av hver. Disse låter litt "rumlete" for meg.

    Jeg har MA 1-paret koblet til en NAD 3020 på hobbyrommet, og dette leverer fortsatt knall lyd. Har ved anledning tenkt meg en tur inn til Hifihuset for å høre hva MA kan levere nå om dagen. Leverer de fortsatt like gromlyd for pengene i budsjettklassen så tror jeg kanskje jeg har lyst på noe nytt i stua. Har lyst på det eller Dali Ikon.

    MartinB
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei

    Har sittet å tittet/lurt litt på Monitor Audio. Kan noen med få ord fortelle hvordan disse låter?

    Har sett på et par MA GS20 som ligger her på børsen.

    Formeninger?

    Mvh
    Bjørn
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    MOSM;
    jeg har et par PL300 for øyeblikket, skjønt de blir nok her lenge. Kort fortalt er de fantastisk oppløste og detaljerte, evner å spille musikk (ikke hifi), sammenhengende, hurtige og ekstremt presise. Dynamikk som forslår. Et lite high-end-kupp, nesten (hvis noe slikt finnes). Men ikke juks med elektronikken; de er ganske avslørende på eventuelle svakheter i både kilde og forsterkeri. Får du kominasjonen til å funke, vil du dog knapt slutte å spille musikk. My two cents only.

    ALLROAD;
    har eid alle GS-høyttalerne til MA. Synes personlig GS10 gir desidert mest for pengene, men GS20 er likefullt en eminent høyttaler. Finnes en del inntrykk å lese hvis du søker litt rundt på forumet. Les denne testen av GS10:
    http://www.monitoraudio.co.uk/assets/files/reviews/hi-fi_choice_GS10.pdf
    I min bok kan disse uttalelsene om GS10 for en stor del også relateres til GS20. Sistnevnte vil naturligvis gi et noe bedre fundament hvis du har rom og elektronikk som matcher. Ikke overraksende er MA kjent for å låte bra med engelsk elektronikk som f.eks fra Naim, Musical Fidelity, Roksan, Creek etc.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Kan ikke annet enn å anbefale MA sin GS10. Etter noen mnd samboerskap er jeg fremdeles meget fornøyd. De er veldig nøytrale synes jeg, uansett volum. Meget oppløste og dynamiske. Kanskje litt lang innspillingstid? Men de går fra å være fryktelig gode til å bli enda bedre, så det er ikke noe problem.
    Når jeg tenkte på navnet Monitor for første gangen tenkte jeg kanskje at disse var litt tørre og altfor stramme, men det er de ikke.

    Har du et lytterom/stue som høytalerene står 2-2.5 meter fra hverandre, drøye halvmeteren fra bakvegg, kan jeg ikke annet enn å anbefale disse sterkt.

    Thomas



    her er GS 10 og RS6.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Litt dårlig oppløst bilde.
    Om PL300 får god plass er den en herlig musikkformidler. Som nevnt over vil den ha god elektronikk.
    Ganske så lettdreven.

    Antakelig et varp til prisen.
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Ja de er lettdrevne, men det må ikke misforstås med at de ikke trenger en god og kraftig forsterker. 40 watt rør er desverre litt for lite, har jeg funnet ut. Litt mer pulver må til.

    Mvh.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det der har neppe med høyttalerens følsomhet å gjøre; men heller med fasevinkler og impedansesving sammen med nevnte fasevinkler. Uansett; høy følsomhet er kun det, altså målt i f.eks antall dB/1 watt/1 meter. Det har lite å gjøre med hvor lettdreven en høyttaler er. Det har å gjøre med hvor følsom en høyttaler er, dvs hvor høyt den spiller i dB med et gitt antall watt inn.

    Når det gjelder slike høyttalere, som er følsomme men har et vanskelig impedanseforløp/fasevinkler, som altså ikke kan kalles lettdrevne, så vil ikke watt være et poeng. Rør eller ei. Da handler det om forsterkerens evne til å levere inn i vanskelige laster like uanstrengt som inn i lette laster selv om det bare brukes 1 eller 10 watt, ikke om hvor mange watt forsterkeren teoretisk kan levere på max volum.

    Noen av eierne, som Steinar O som har en av de råeste effektforsterkerne jeg har hørt, ja rett og slett en überforsterker, de vil ikke merke overhodet at dette er høyttalere som byr på utfordringer fordi forsterkeren danser avgårde uansett last, men de vil kun merke at den responderer mye på vridninger på volumen. Følgelig opplever eiere av slike forsterkere høyttaleren som responsiv, noe man gjerne kaller "lettdreven".

    For å ta et eksempel; mine KEF'er er reellt 91dB/watt følsomme, minst om man skal tro uavhengige målinger. Er det da en lettdreven høyttaler? Oh no sir. Enhver med en liten forsterker uten massiv driveevne som tror at det betyr at de er lettdrevne er hjertelig velkommen til å ta med sin forsterker og prøve den her. Jeg kan garantere at dette er the real thing-down in the dumps-take all you have-type last; virkelig en last som får "lettvekts" forsterkere (uansett antall watt) til å løpe etter sine sikringskretsløp; dette er ikke lettdrevne høyttalere!

    Moralen i det hele; høy sensitivitet er ikke det samme som lettdrevenhet. Og som en fotnote; PL300 er ikke noe for rimelig elektronikk, og den er nok som de aller fleste virkelige ekte highendhøyttalere svært ærlig i sin reproduksjon av kildesignalet! Men det er en aldeles fantastisk høyttaler, som jeg gleder meg som en unge til å få høre igjen!

    Mvh Vidar P
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei på dere alle sammen.

    Da er handelen i box, og høyttalerne er på vei til sin nye eier.
    Venter i spenning på at hentelappen skal komme i postkassa.
    Var innom Hifihuset.no i dag å skulle høre på GS20, men de var ødelagt, så jeg lyttet i stedet på RS6.
    Låt ikke ille.....snarere tvert i mot. Går derfor utifra at jeg har noe å glede meg til.
    I mellomtiden tenkte jeg å høre med Dere som har hatt MA i hus en stund, og kanskje testet ut diverse forsterkere, hva som kan være en god match. Leser, ikke overraskende at engelske forsterkere låter bra sammen med engelske høyttalere.

    Har pr i dag en hybridforsterker av merket Shanlin A300 (2*200), som jeg tenkte å bruke. Kan ikke forvente at noen skal ha testet denne kineseren, men dersom det ikke skulle vært engesk, hva kan man da bruke? Erfaringer mottas med takk.

    Kanskje Anders på Hifihuset har noen av de anbefalte forsterkerene til salgs? Brukte til en ok pris??
    Ta en telefon i morra jeg....


    Mvh
    Bjørn
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor skulle det ikke være engelsk? Noen av deres elektronikk har en helt egen evne til å fungere svært godt med MA, og slik har det jo vært i årtier. Utover det; hvorfor ikke bare bruke det du har nå, og la egne ører guide deg i hvor bra det får din musikk til å låte. Evt vurdere nye ting når du har har blitt kjent med de nye høyttalerne og vet hva du vil endre.

    Anbefaler forresten en helhetlig plan med elektronikken; cd+forsterker fra samme produsent, i samme serie, har en egen tendens til ofte å være et svært godt lydmessig alternativ.

    Mvh Vidar P
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Steinar O skrev:
    Litt dårlig oppløst bilde.
    Om PL300 får god plass er den en herlig musikkformidler. Som nevnt over vil den ha god elektronikk.
    Ganske så lettdreven.

    Antakelig et varp til prisen.
    Er dine i sort piano lakk? I så fall må vi ha flere bilder og av bedre kvalitet. Er veldig nysjerrig på akkurat den finishen.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    bjornh !

    Eksperthjelp hvis du har tid ?

    Hva kan passe til en klasse-a,med watt nok i følge konstruktør 200ampere spissstrøm og 1200va trafo ( trodde det først var 1000va )... uten å gi for mye avkall på hifi parametre ?

    Sliter med å finne aktuelle kandidater i og med att jeg må kjøpe uprøvd (geografiske årsaker) og har begrenset budsjett til overs... :)

    mvh
    Kjell P.. :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    grattis Allroad.

    Det er et lurt kjøp. Prøv deg frem litt, men unn deg gjerne en lytt sammen med Naim. Det er iallefall noe som svinger godt på Ma.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn