mer bil

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
min kjære 106 er til stadighet lite villig til å kjøre i annet gir :mad:

noen som vet hva dette kan komme av?

av og til er det null problem å få den i annet, moen ganger går det, men ikke som ved "normal" giring. akkurat som om "hakket" er forflyttet nærmere 4. gir og ofte går det ikke i det hele tatt. som om plassen er "sperret." umulig å få girspaken ned dir selv med en del kraft......

meget irriterende å måtte veksle mellom 1. og 3........

håper på hjelp :D

christian
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.587
Antall liker
7.725
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Utslitte foringer i gearoverføringen eller at gearoverføringen har fått seg en "karamell" så den står litt skjevt kanskje.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Tydelig at overføringsstagget begynner å bli slitt. Stagget er leddet, for å kunne beveges i posisjon. Med tiden slittes dette slik at giringen blir upresis. Feilen kan også ligge i synkroniseringen av 2. giret, dette er en litt mer omfattende jobb, da helle girkassa må ut.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.551
Antall liker
7.875
Torget vurderinger
0
Tydelig at overføringsstagget begynner å bli slitt. Stagget er leddet, for å kunne beveges i posisjon. Med tiden slittes dette slik at giringen blir upresis. Feilen kan også ligge i synkroniseringen av 2. giret, dette er en litt mer omfattende jobb, da helle girkassa må ut.
Høres ut til koste litt, sånn i området middels gode høytalere !
 

Tobbeno

Fersking
Ble medlem
19.01.2006
Innlegg
2
Antall liker
0
Det er ikke så dyrt å skifte foringer, litt faenskap så klarer du det selv og sparer tre - fire CDer i verkstedsregning.
 
C

CAP

Gjest
Mange morsomme forslag her, allt fra girolje til sync-ringer........ skulle nesten tro at "noen" ikke tenkte seg om i det hele tatt før de skrev i vei :) En "sync" feil er IKKE en periodisk feil som kommer og går slik som beskrevet og for lite olje har ingen innvirkning på det og få den i gir (medmindre girkassa allerede har rasa da).


Før om årene når jeg drev med gamle biler så sveiset jeg igjen de slitte hullene i stagene og boret opp hullene på nytt og kjøpte nye foringer som regel hos Wurth, da ble det så godt som nytt og kostet nesten ingenting, men det fordrer selvfølgelig litt egeninnsats og tilgang på litt verktøy.
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
du bor ikke i nærheten av hovedstaden og ønsker en liten biljobb?
 
C

CAP

Gjest
Bor i Oslo, men har bare plass til 1 bil der jeg holder på og den plassen er opptat av min gamle bil som er under restaurering.
 
Topp Bunn