Forsterkere Mcintosh eller Møkkintosh

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.389
Antall liker
24.083
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Nå har jeg bestilt en 20-tonns gravemaskin som skal grave ned MøkkIntosh'ene mine i morgen tidlig :cool:
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.501
Antall liker
6.017
Sted
Moss
Prøve utstyr hjemme
Å få tak i slike ting som Mcintosh mc-601 til utprøving hjemme er som å lete etter tre vise menn og jomfru i storbyene våres.
Det er ingen ting av det jeg har hatt lyst på som har vært mulig å få prøve.
Hæææ må en flytte på landet nå da, for å få prøvd mc-xxx eller ei jomfru hjemme :cool:

Dogger, bra du fikk en løsning på det til slutt, og at du nå koser deg med det du har.
Ser frem til bildegalleri av dette. :rolleyes:

Problemet med slike opplevelser fra en kunde ovenfor butikken, er at det vil i lengden bli mye
negativt sniksnakk, uannsett om det er selvforskyldt av kjøper, eller at det er dyktige overtalelse fra selger.

Til syvende og sist så sitter kjøperen igjen med ett merke og en butikk han ikke vil ha noe med å gjøre,
uannsett om det så bare er å kjøpe en pose. I tillegg så vet venner og sosiale medier dette veldig fort.
Tror også butikken på sikt hadde tjent på å ta tilbake dette utstyret, eller prøvd andre løsninger.
Butikker generelt bør oftere ta slikt innover seg. Det er tross alt oss kjøpere dere lever av.

Personlig så har jeg ikke noe imot det merket, men kjenner meg igjen litt på ett bilmerke og en butikk.
Har blitt mange biler etter det kjøpet, men ikke det merket eller fra den butikken.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
noen forsterkere har jo faktisk en sound som er kjent nettopp for dette merket, slik som MC, selv om det varierer noe der også mellom ss og rør utstyret deres
det passer selvfølgelig ikke alle, sånn som HD ikke passer alle som liker motorsykler, men de har ihvertfall baller nok til å ha egen lydfilosofi, og i usa er faktisk ikke merket dyrt, tvert imot, samme gjelder jo parasound bla, som koster blod , svette og tårer i norge i forhold til usa, de har jo også en egen house sound som passer mange, men ikke alle
er ikke alltid man betaler alle kroner for lydkvalitet, men man betaler for noe man vil ha i tillegg, samme som f.eks biler som forøvrig også koster alt for mye her til lands
skulle jeg for ex levd med n-core eller annet digital forstekeri så hadde jeg vært ute av hobbyen rimelig fort og begynt med fluefiske eller annet :)
så alle er forskjellige , poenget er vel at alle finner sin egen subjektive glede i hobbyen , sin egen lyd kan man kanskje si.
så er det for all del greit å dele lytteinntrykkene subjektivt, men å begynne å si at det er bortkastet å legge kr i forsterkeri som er dugelig synes jeg blir lettvint
har solgt flere av merkene som nevnes her og etter xxxxxxx antall timer så får man opp øra for forskjellene som ligger i å investere noe mer kr, hvis oppsettet har en synergi selvfølgelig, for meg så hørtes det ut som en gigantisk feilmatch dette her , eller noe annet rart, ihvertfall når jc1 til de grader fungerte istedet
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.631
Antall liker
3.768
Så så. Rolig folkens. Litt humor er ikke farlig.

Synes Dogger er frisk og ærlig. McIntosh er litt som å bruke EQ, en relativt farget forsterker. Det er nok veldig systemavhengig om det slår godt ann eller ikke.
Dogger er frisk og ærlig.

Humor er imidlertid en vanskelig idrett som svært få behersker.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.101
Antall liker
2.296
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Har aldri hatt McIntosh i eget hus, men har elendig erfaring selv med andre brokoplede forsterkere. For mange år siden kjøpte jeg, etter ekstremt positive omtaler rundt omkring, et par såkalt balansert brokoplede forsterkere fra EC (2stk AW120). Det låt jo relativt fint, men forsterkerne virket fullstendig puslete og hadde ingen mulighet til å få kontroll på høyttalerne, dengang var det B&W803 første versjon. Dette til tross for en påstått effekt på omtrent 400W i 8ohm. Er man avhengig av svært lettdrevne høyttalere for å kunne leve med brokoblede forsterkere?

Det at MC oppgir lik effekt i 2,4 og 8 ohm, kan dette stemme i virkeligheten?

Soundgarden rigget en gang et mange- millioners- anlegg på Oslo Plaza med McIntosh og JBL. Det er den mest skuffende demoen jeg har vært på noensinne. Det var skrikende, og med null trøkk i bassen.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.664
Antall liker
3.289
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
For å komme med en faglig kommentar til Dogger:
Hvis jeg husker det riktig så har JC1 en input impedance på 100k ohm og mc-601 på 20k ohm. Hvis minnet mitt er riktig så er altså inngangsimpedansen 5x så høy på JC1. For en del forforsterkere så kan det tenkes at de lever fint med 100k ohm impedansen, men ikke klarer å levere like bra når de ser en 20k ohm last.

Hvilken forforsterker ble brukt, og ble den koblet balansert til effekt?
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.664
Antall liker
3.289
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Det at MC oppgir lik effekt i 2,4 og 8 ohm, kan dette stemme i virkeligheten?

Soundgarden rigget en gang et mange- millioners- anlegg på Oslo Plaza med McIntosh og JBL. Det er den mest skuffende demoen jeg har vært på noensinne. Det var skrikende, og med null trøkk i bassen.
Yepp, McIntosh bruker output transformere for å optimere lasten som forsterkeren ser. Feks hvis du velger 8 ohms utgangen så skal den levere ønsket effekt i 8 ohm, og høyere effekt i 4 ohm. Tilsvarende om du velger de andre utgangene.

Det er for øvrig ikke noe problem å få verdens beste anlegg til å låte elendig. "Riktig" kombinasjon av rom og plassering er alt som behøves.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.101
Antall liker
2.296
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Det at MC oppgir lik effekt i 2,4 og 8 ohm, kan dette stemme i virkeligheten?

Soundgarden rigget en gang et mange- millioners- anlegg på Oslo Plaza med McIntosh og JBL. Det er den mest skuffende demoen jeg har vært på noensinne. Det var skrikende, og med null trøkk i bassen.
Yepp, McIntosh bruker output transformere for å optimere lasten som forsterkeren ser. Feks hvis du velger 8 ohms utgangen så skal den levere ønsket effekt i 8 ohm, og høyere effekt i 4 ohm. Tilsvarende om du velger de andre utgangene.

Det er for øvrig ikke noe problem å få verdens beste anlegg til å låte elendig. "Riktig" kombinasjon av rom og plassering er alt som behøves.
Det siste er jeg klar over. Noe skuffende at de som tar seg bryet med å sette opp en slik demo ikke vet hva de driver med.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.018
Antall liker
401
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
For å komme med en faglig kommentar til Dogger:
Hvis jeg husker det riktig så har JC1 en input impedance på 100k ohm og mc-601 på 20k ohm. Hvis minnet mitt er riktig så er altså inngangsimpedansen 5x så høy på JC1. For en del forforsterkere så kan det tenkes at de lever fint med 100k ohm impedansen, men ikke klarer å levere like bra når de ser en 20k ohm last.

Hvilken forforsterker ble brukt, og ble den koblet balansert til effekt?
Og her ligger kanskje kjernen til Dogger's problem? Kan det tenkes at Dogger har vært litt for bastant ved å legge skylden på McIntosh-blokkene?
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.389
Antall liker
24.083
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Nå har jeg bestilt en 20-tonns gravemaskin som skal grave ned MøkkIntosh'ene mine i morgen tidlig :cool:
Kan be en semi på vei ned Setesdalen ta dem med, så sparer du deg den jobben. :cool:
Den er grei, men den må være der før kl. 07.00 for da kommer graveren ;)

Neida fra spøk til alvor, så må jo selvfølgelig Dogger få mene hva han vil om McIntosh uten at noen fyker i taket av den grunn. Erfaringene hans stemmer helt sikkert i hans oppsett og rom. Jeg er meget fornøyd med McIntosh i mitt oppsett og rom, men jeg har ikke sammenlignet med noe annet relevant heller. Det er i alle fall interessant å høre andres erfaringer om de måtte være sånn eller sånn.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Marantz 8801 koblet balansert.
det er en skam , unnskyld uttrykket, imo å bruke en slik pre på slike blokker imo, totallt bortkastet og lite hensiktmessig , hadde jeg hatt den og skulle valgt effekt hadde jeg jaggu gått for a21 faktisk

forøvrig vil jeg tro at den pre sammen med para synger godt, imo passer ofte de to sammen i kino øyemed :)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.101
Antall liker
2.296
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Marantz 8801 koblet balansert.
det er en skam , unnskyld uttrykket, imo å bruke en slik pre på slike blokker imo, totallt bortkastet og lite hensiktmessig , hadde jeg hatt den og skulle valgt effekt hadde jeg jaggu gått for a21 faktisk

forøvrig vil jeg tro at den pre sammen med para synger godt, imo passer ofte de to sammen i kino øyemed :)
Jeg tenker jo fort at når en forhandler kommer i kontakt med en person som nylig har bladd opp 300 laken for effektforsterkere til kinoen, men som er misfornøyd, burde man kanskje gi et tilbud på denne;

McIntosh MX151,MX151 McIntosh Processor, MX151 A/V Control Center

Da tenker jeg ting hadde fallt på plass og i smak, både lyd- og utseendemessig.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Har hørt et par Mcintosh oppsett det siste året.
Det ene var med dynaudio c2 og det andre med system audio explorer master. Begge med nordost kabling.
Dynaudio oppsettet låt livløst og kjedelig, altfor rundt, snilt og mørkt.
System audio oppsettet låt derimot ganske så tøft. Bra med dynamikk, detaljer og rockefot.

Var og på besøk hos en som hadde skaffet seg et par Parasound JC-1 og brukte disse sammen med er par høyttalere til 2-300k.
Dette er et av de mest livløse og kjedelige anleggene jeg noensinne har hørt. 0,0 dynamikk og null rockefot.

Moralen er: Matching er alfa omega! :cool:
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
676
Antall liker
320
Torget vurderinger
2
Nå skal det sies at jeg er veldig glad i McIntosh. Før jeg kjøpte min Mc452 fikk jeg testet Mc 452 og c50 mot Hegel H 30 og p 30. Høyttalere som ble benyttet var Jbl K2, altså ingen små saker. Dette var en show pall som Soundgarden sendte rundt. I begge tilfeller ble Hegel hd 20 dac og squezebox benyttet pluss en cd spiller fra McIntosh. Fikk leket meg ganske mye med disse oppsettene. Jeg fant ut at etter mine preferanser var McIntosh settet mer oppløst og faktisk mer organisk enn Hegel settet. McIntosh manglet ikke power i det hele og det store i forhold til Hegel. Nå skal det sies at Hegel låt bedre når jeg brukte 2 H 30, men vi dobler prisen i forhold til McIntosh forsterkeren.
Selv bruker jeg Magnepan 1,7 høyttalere. Disse er tunge og drive, 85 db. Føler overhode ikke at det mangler krefter for disse, ennå de kan svelge 1000 watt. McIntosh har ekstrem lav forvrengning, noe som kan oppleves som om dem mangler power. Dette fordi man ofte spiller opp mot 6 db høyere før det høres like høyt ut som noe annet. Dette er det folk som har skrevet om og brukt måleutstyr for å vise det. Tenk på hvor mye ekstra power det går på 6 db? Uansett tror jeg tråd starter har vært svært uheldig. Nå spørs det hvilken pre amp som ble benyttet. McIntosh er tunge å drive på inngangen. Har hørt resultatet av feil match. Lite trykk, tynn og pistrete lyd. Det ble en ny verden når det ble ordnet. Da kom den kjente McIntosh lyden frem.
Hørt om forum brukere som har kastet ut Hegel H 30 til fordel for Mc 452. Så det blir nok feil å si at det er dårlig, men at man ikke liker det er en ærlig sak. Uansett trist at resultatet ble slik det ble. Skulle gjerne overtatt 2 av disse 601 om pengeboken hadde tillatt det.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Dolbytor: Du får dem vel solgt et sted i verden, men grave dem ned...det blir for mye , vel? hehe..For mye penger rett ut av glasset i veggen...Hadde det vært en MC1000 bilamp, kunne jeg faktisk vurdert den...
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Har testet mye McIntosh i det siste, både 3 x MC601 med MX151 og med Marantz 8801. blokkene låter betydelig bedre med MCIntosh sin egen preamp. Det er nok som nevnt impedansematchen mellom pre og forsterkere som spiller inn. De låter også best når man kobler høyttalerne på 8Ohms utgangen, uavhengig om høyttaleren er oppgitt til 4Ohm.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.736
Antall liker
11.319
Torget vurderinger
2
Undertegnede er skeptisk til den generelle "dissing" av navngitt merke som her foregår. McIntosh har gjort en del relativt kontroversielle valg, både på pre og power-siden, og jeg kjenner opptil flere konstruktører som mener det er "høl-i-huet", på samme måte som jeg har hørt mange ganger hva angår Naim. Dermed er det ikke sagt at dette er en objektiv sannhet!
Til det kjedsommelige har jeg i årenes løp forsøkt å få fram at matching, matching og atter matching er kjernen i alt vi driver med. I noen tilfeller, som med McIntosh er matcingen ikke bare smaksmessig, men også av rent elektrisk karakter, og bruker man feil komponenter kan det bety forskjellen mellom himmel og helvete. Glem ikke at dette er resultater av bevisste valg fra konstruktørens side, og de vet også selv at komponentene ikke er optimalisert for å passe til alt. Man kan med en viss rett hevde at McIntosh har sin egen "hus-lyd" som ikke nødvendigvis er korrekt, men allikevel har den dyp og sterkt appell til mange av oss, gitt at den spiller i rett kombinasjon. Jeg er derfor redd for at trådstarter har "disset" mer eller mindre en hel produktportefølje med basis i manglende erfaring og kunnskap, i stedet for basis i realitetene.
McIntosh kan spille mektig, stort, dynamisk og elegant, de kan spille helt på høyde med de andre store, men absolutt ikke i alle kombinasjoner. Det finnes altså betydelig mer fleksible komponenter å få tak i, men det betyr ikke, som trådstarter mer enn insinuerer, at McIntosh er "dårligere" enn noen av de andre. De har bare gjort en del valg som gjør eierutfordringene større, og kanskje også utbyttet større, den dagen man finner sitt eget, private "Lyd-Nirvana".

Mvh
Håkon Rognlien
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.389
Antall liker
24.083
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Dolbytor: Du får dem vel solgt et sted i verden, men grave dem ned...det blir for mye , vel? hehe..For mye penger rett ut av glasset i veggen...Hadde det vært en MC1000 bilamp, kunne jeg faktisk vurdert den...
Jeg er som sagt fornøyd, så de blir nok stående en stund til! Det kunne jo vært interessant å kjørt en test mot andre relevante produkter, men det koster å stadig hoppe på den berømmelige byttekarusellen :)
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
De burde nå vite i butikken om det kreves helt spesiell impedansematching. Svakt å ikke opplyse dette til kunder som kjøper/låner effektrinnene.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.389
Antall liker
24.083
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
De låter også best når man kobler høyttalerne på 8Ohms utgangen, uavhengig om høyttaleren er oppgitt til 4Ohm.
Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at McIntosh'ene ikke er særlig glad i at høyttalerne dipper under halvparten i Ohm-verdi på den utgangen som er valgt. Altså hvis du velger 8 Ohm's utgangen bør ikke høyttalerne gå under 4 Ohm, osv. Jeg har kun brukt 4 Ohm's utgangen på mine P-39F pga. at de visstnok går ned i 2,9 Ohm eller noe rundt der, men det er mulig jeg burde testet 8 Ohm's utgangen. Man kjører vel utenom Autoformeren da?
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
De burde nå vite i butikken om det kreves helt spesiell impedansematching. Svakt å ikke opplyse dette til kunder som kjøper/låner effektrinnene.
Ja, man kan se av flere av trådene her at MC er litt sært og ikke kan kobles sammen med hva som helst, så er dette noe butikken absolutt burde vite om og opplyse om.
 
X

X186841

Gjest
Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
Ja, jøss. Jeg vet om opptil flere feilkonstruerte dieselbiler som bare plent nekter å gå på vanlig 95 oktan bensin. Ikke faen om jeg kjøper en sånn drittbil som det.
 

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.318
Antall liker
1.302
Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
Ja, jøss. Jeg vet om opptil flere feilkonstruerte dieselbiler som bare plent nekter å gå på vanlig 95 oktan bensin. Ikke faen om jeg kjøper en sånn drittbil som det.
Huffda, dette var vel en av de svakere bilanalogiene vi (i alle fall jeg da) har sett på en stund. Men når det er sagt så er jeg helt enig. Dieselmotorer kan nærmest regnes som en feilkonstruksjon og burde vært forbudt.
 
X

X186841

Gjest
Har ikke nevnt ordet feilkonstruksjon , kun dårlig som i ikke optimalt på enkelte områder. Mer som Wankel motor kontra Otto motor.


Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
Ja, jøss. Jeg vet om opptil flere feilkonstruerte dieselbiler som bare plent nekter å gå på vanlig 95 oktan bensin. Ikke faen om jeg kjøper en sånn drittbil som det.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
Ja, jøss. Jeg vet om opptil flere feilkonstruerte dieselbiler som bare plent nekter å gå på vanlig 95 oktan bensin. Ikke faen om jeg kjøper en sånn drittbil som det.
Huffda, dette var vel en av de svakere bilanalogiene vi (i alle fall jeg da) har sett på en stund. Men når det er sagt så er jeg helt enig. Dieselmotorer kan nærmest regnes som en feilkonstruksjon og burde vært forbudt.
Og det sier du, som ikke klarer å komme med annet enn det gjennomført dårlige innlegget her?

God bedring. :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Har ikke nevnt ordet feilkonstruksjon , kun dårlig som i ikke optimalt på enkelte områder. Mer som Wankel motor kontra Otto motor.


Må vel kalles en "dårlig" konstruksjon når det oppfører seg som en PMS kjerring hvis det ikke får "sjokoladen" sin :)

Naim har blitt mye straightere med åra , særlig i den betalbare enden av produktutvalget.
Ja, jøss. Jeg vet om opptil flere feilkonstruerte dieselbiler som bare plent nekter å gå på vanlig 95 oktan bensin. Ikke faen om jeg kjøper en sånn drittbil som det.
Man må på en måte ta inn over seg at mye er konstruert med et helt spesiellt bruksområde for øyet. Man kan ikke forvente å oppnå synergi og toppresultater hvis man går på tvers av konstruksjonens bruksområde, og konstruktørens intensjoner. Elektrisk mismatch gjør ikke nødvendigvis selve produktet dårlig. Like lite som en Ford GT er dårlig fordi den ikke går på diesel.
 
X

X186841

Gjest
Ja kanskje det skulle stått advarsel som på dieselbilenes tanklokk.
Må ikke tilkobles annet enn Mcintosh utstyr , da vi ikke har til hensikt å være kompatible med annet utstyr.
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
En bedre bilanalogi må være at man kjøper en bil som MÅ kjøres på 98 oktan. Dette vet ikke selger. Kjøperen fyller 95 oktan som er normalt og får redusert effekt og andre problemer.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Ja kanskje det skulle stått advarsel som på dieselbilenes tanklokk.
Må ikke tilkobles annet enn Mcintosh utstyr , da vi ikke har til hensikt å være kompatible med annet utstyr.
Ok, det var faktisk litt artig. :D
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
De burde nå vite i butikken om det kreves helt spesiell impedansematching. Svakt å ikke opplyse dette til kunder som kjøper/låner effektrinnene.
Ja, man kan se av flere av trådene her at MC er litt sært og ikke kan kobles sammen med hva som helst, så er dette noe butikken absolutt burde vite om og opplyse om.

dette gjelder mange forskjellige merker, ikke spessiellt for MC
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
En bedre bilanalogi må være at man kjøper en bil som MÅ kjøres på 98 oktan. Dette vet ikke selger. Kjøperen fyller 95 oktan som er normalt og får redusert effekt og andre problemer.
Hvis kjøper av en så spesiell bil (98 oktan er vel ikke hverdagskost, såvidt meg bekjent) ikke er en bilentusiast som er godt kjent med bilens spesielle behov, er det så klart selgers oppgave å ta grep her og lære opp kunden rundt produktet han selger.
I tilfellet med disse forsterkerne virker det iallfall merkelig at dette tilsynelatende ikke har vært tema, siden trådstarter sier han også har vært i dialog med importør. Det er direkte utrolig at de etter sigende ikke har fanget opp dette.

Men det ligger vel litt i kortene at hvis man bruker en hel masse penger på et billass med like effektforsterkere, så ville det naturlige kanskje vært å koble opp med pre fra samme merke og/eller serie? I'm just saying.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
T

tce-teams

Gjest
Hei dogger vor ble det av disse såkalt bildene dine du skulle legge ut , Og kan vi få se bilder av ditt opsett å Mcintishpelle så hadde det vert fint.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.378
Sted
Saksvik - Trøndelag
Hei dogger vor ble det av disse såkalt bildene dine du skulle legge ut , Og kan vi få se bilder av ditt opsett å Mcintishpelle så hadde det vert fint.
Hadde vært kult å se et bilder av et lytterom på 4-500m3. Tror uansett jeg heller ville lagt grunkene i et skreddersydd høyttalersystem i et så stort rom enn å på prøve å riste liv i "normale" høyttalere med store poweramper.
 
Topp Bunn