Magnepans venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Magnepans venner

    Tst skrev:
    up skrev:
    Tst skrev:
    up skrev:
    Er det noen som har erfaring med utskifting av deler i filteret på 3.6 ?
    Frode på Eltek har erfaring på dette.

    up
    Har han Magnepan 3.6 ???
    Nei, men han vet mye om delefilter og hvilke komponter du skal ha.Han jobber på Eltek og bygger høyttalere og delefilter. ;D
    Det var vel han som satte sammen/beregnet delefilterne til de "berømte" 3.6ene til Petter Dale, var det ikke? :D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    up skrev:
    FallenA skrev:
    Kan du beskrive forbedringen ved bruk av ny spole / kondensator ? :)

    up
    Opplever at høytaleren spiller mye bedre og mer definert bass, samt at den spiller en god del dypere enn originalt.
    Ved skifte av bedre delefilter komponenter/kondiser er oppløsningen i en helt annen klasse.
    Definasjonen av cymbaler, utklingning av gitarstrenger osv. virker mye "crispere".
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Dess mer jeg leser og tenker på det, virker det som om Magnepan MG12 er veien videre på HT fronten for min del. Har jo tidligere modifisert HT med stor suksess og jeg kan tenke meg at MG12 vil stortrives med filteroppgradering m.m.

    Jeg regner med at Magnepan er sensitiv for plassering, noe som forsåvidt ikke er et problem hos meg da jeg kan plassere de rimelig fritt. Derimot vil det stå et stuebord mellom meg (i sofaen) og MG12'ene - regner med at dette ikke vil skape store problemer? Evt. kan jeg selvfølgelig kjøpe noen røslige puter å sitte oppå stuebordet, men det ser jo litt rart ut. ;D

    Magnepan ser man sjelden brukt, er min erfaring, men hvis noen har et par MG12 de ønsker å bli kvitt er det bare å kontakte meg. :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Sjekk ut bruktsidene dere som ønsker dere magnepan. Jeg skal ha ett lite avbrekk for og smake litt på annen frukt men kommer til og ende opp med MG1.6QR til senhøsten/vinteren.

    McLaren
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Nå kan ikke jeg kalle meg venn av Magnepan, ikke ennå ihvertfall. Håper jeg skal få stue som egner seg etterhvert.
    Men når jeg var inne på Magnpan sine websider og tittet, så jeg et bilde av 3.6 som var plassert ganske nær bakvegg, se her: http://www.magnepan.com/_mg36.php

    Kan de plasseres slik? Da er det jo kanskje håp i min stue også...

    Mvh C :)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Casle skrev:
    Nå kan ikke jeg kalle meg venn av Magnepan, ikke ennå ihvertfall. Håper jeg skal få stue som egner seg etterhvert.
    Men når jeg var inne på Magnpan sine websider og tittet, så jeg et bilde av 3.6 som var plassert ganske nær bakvegg, se her: http://www.magnepan.com/_mg36.php

    Kan de plasseres slik? Da er det jo kanskje håp i min stue også...

    Mvh C :)
    Kan muligens plasseres som vist på bildet på Magnepans websider, men min personlige erfaring med dipoler (MG 1.6 og TonArt Etera) er at de må et godt stykke ut fra bakveggen for å lyde optimalt (i det minste i mitt lytterom)!! Hos meg var Magnepan enda mer avhengig av god lengde til bakvegg enn Geir Fredriksens dipolhøyttalere for å gi det beste dybdeperspektivet, samt best mulig holografi og homogenitet. Dette kan muligens være noe forskjellig avhengig av rom de skal spille i samt elektronikk som de brukes sammen med, men min erfaring er som sagt at det er en del å hente ved å få dem ganske fritt og et stykke ut i rommet de skal spille i.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    En liten fordel med magnepan er at de er så lette at man kan plassere de inne ved bakvegg til hverdagsbruk og løfte de ut på gulvet ved lytting. det er bare og lage seg ett slags merke i gulvet hvor de skal stå. der har jeg selv brukt når jeg har sammenliknet flere høytlerposisjoner.

    McLaren
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    terryboy skrev:
    Casle skrev:
    Nå kan ikke jeg kalle meg venn av Magnepan, ikke ennå ihvertfall. Håper jeg skal få stue som egner seg etterhvert.
    Men når jeg var inne på Magnpan sine websider og tittet, så jeg et bilde av 3.6 som var plassert ganske nær bakvegg, se her: http://www.magnepan.com/_mg36.php

    Kan de plasseres slik? Da er det jo kanskje håp i min stue også...

    Mvh C :)
    Kan muligens plasseres som vist på bildet på Magnepans websider, men min personlige erfaring med dipoler (MG 1.6 og TonArt Etera) er at de må et godt stykke ut fra bakveggen for å lyde optimalt (i det minste i mitt lytterom)!! Hos meg var Magnepan enda mer avhengig av god lengde til bakvegg enn Geir Fredriksens dipolhøyttalere for å gi det beste dybdeperspektivet, samt best mulig holografi og homogenitet. Dette kan muligens være noe forskjellig avhengig av rom de skal spille i samt elektronikk som de brukes sammen med, men min erfaring er som sagt at det er en del å hente ved å få dem ganske fritt og et stykke ut i rommet de skal spille i.
    Siden Magnepan er åpen bak vil bakveggen naturligvis påvirke membranen i den forstand at den dempes jo nærmere den står. Siden bølgelengden i bassområdet er meterlange, vil begynnelsen reflekters før hver bølge er ferdig. Dempningen blir altså størst i bassområdet og gjenngivelsen blir litt "lettere" når de står nær bakveggen. Refleksjonsvirkningen blir avta sterkt med avstanden ( Også avhengig av dempning i veggmaterialet ). Hoss meg vil en avstand på 1,25 m være nok. Flytting er ikke noe problem da vekten er forholsvis lav.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Det var jeg som var den heldige vinner når McLaren la ut Magnepanene sine for salg, så nå sitter jeg spent å venter på at posten skal få ut fingeren og levere dem til meg. Har avtalt med Andreas (han med Mullard-forsterkeren, for de av dere som følger med på DIY-forumet) at han stiller med stasjonsvogn, loddebolt og seg sjøl. Gleder meg som en liten unge til å høre dem på anlegget mitt...

    TBC.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    MG12 må nesten vær rett rundt hjørnet nå. har ikke vært på nett de siste dagene så jeg har ikke fått svart deg enda. jeg kan få sendt deg sporingsnumrene når jeg stikker innom kontoret imorgen da sendingslappene ligger der. Jeg kan tanke meg du har de imorgen.

    McLaren
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Det var jeg som var den heldige vinner når McLaren la ut Magnepanene sine for salg, så nå sitter jeg spent å venter på at posten skal få ut fingeren og levere dem til meg. Har avtalt med Andreas (han med Mullard-forsterkeren, for de av dere som følger med på DIY-forumet) at han stiller med stasjonsvogn, loddebolt og seg sjøl. Gleder meg som en liten unge til å høre dem på anlegget mitt...

    TBC.
    Så da gikk maggiene til tromsø?!! Kanskje det blir annledning for en lytt i overskuelig fremtid da?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jepp, Maggiene gikk til Tromsø denne gangen. I går lå det hentelapp i postkassa, i dag skal jeg tråkke til Andreas etter jobb (han har stasjonsvogn og loddebolt), så blir det oppkopling og spilling i kveld (så fremt Posten ikke har herpa dem). Desverre må eg på fest i kveld, så det blir ikke så mange tima med lytting. Men i morgen og helga... :D

    Lytting på Maggie må vi vel få til, Pelsjeger. 8)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var også på McLaren for å kjøpe de, men akk... Istedet ble det en total helomvending på elektronikksiden, så nå er jeg blitt Naim-venn.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Faen ta posten, det jeg hadde fått i går var spolene til delefilteret, men ikke selve høyttalerne. Nå har de brukt to uker på å levere dem, enda de ble sendt fra Oslo til Tromsø. Håpe bare at dem kommer i dag da Andreas drar på ferie i morra... :p
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, posten ja...

    Kommer opp til tromsø mandags morgen og blir der noen dager. Om du mangler bil klarer vi nok å bryte dem inn i kombikupeen min (peugeot 306) om så måtte være. MGSE gikk akkurat inn på tvers i baksetet på '83 BMW 5-serie. Mg12 er jo bare noen cm lengre enn disse?

    Skrik ut på pm om du vil ha hjelp!
     
    D

    Dilla

    Gjest
    Hei, hvem forhandler Magnepan her til lands?

    edit; fant selv ut at det var audiosolution... :-X
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Har fått tak i høyttalerne og de står i stua. Dog får jeg dem ikke til å spille, mistenker at det er noe kluss med delefilteret og jeg er ikke så praktisk anlagt at jeg tør å gyve løs på det. Så da venter jeg til min bror kommer til tromsø om et par uker... Ja, ja. Den som venter på noe godt.... :)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Og da var MG12'ene omsider spillende, etter at eg og brodern fikk omkablet mesteparten av delefilteret og koplet opp den ikke-rent-så-lille foliespolen som fulgte med. Og hva skal man si?

    Jeg spilte tidligere på AudioVector HT som ligger omtrent i samme prisklasse, et par-tre tusen under MG12. Så jeg var litt spent på hva som kom til å endre seg når jeg koplet opp Maggiene - spesielt siden de ikke har tøy på seg og det er oppgradert delefilter med bedre spole.

    Resultatet var totalt hakeslepp. Både jeg og brodern satt og gliste som to barn på julaften når de begynte å spille. Det var virkelig, virkelig en helt anna greie enn alt jeg har hørt i stua mi før. En oppløsning, detaljering, bass og ikke minst størrelse på lydbildet som var helt vilt. Og først, fremst og best: så mye mer musikalsk at det er til å grine av.

    Jeg er, som dere skjønner, storfornøyd. Men noen spørsmål:

    Hva er erfaring med plassering? Tåler de å stå nært sidevegg eller bør de stå 1 meter fra både sidevegg og bakvegg?
    Erfaringer med diskantelementet - bør det stå på utsiden eller innsiden?
    Med eller uten frontstoff?
    Hvor mye bør de vinkles innover?
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Resultatet var totalt hakeslepp. Både jeg og brodern satt og gliste som to barn på julaften når de begynte å spille. Det var virkelig, virkelig en helt anna greie enn alt jeg har hørt i stua mi før. En oppløsning, detaljering, bass og ikke minst størrelse på lydbildet som var helt vilt. Og først, fremst og best: så mye mer musikalsk at det er til å grine av.

    Jeg er, som dere skjønner, storfornøyd. Men noen spørsmål:

    Hva er erfaring med plassering? Tåler de å stå nært sidevegg eller bør de stå 1 meter fra både sidevegg og bakvegg?
    Erfaringer med diskantelementet - bør det stå på utsiden eller innsiden?
    Med eller uten frontstoff?
    Hvor mye bør de vinkles innover?
    Hehe, regnet med respons i den retningen ja... ;D Maggier gjør så mye rett at de er lette å tilgi for sine små skavanker.
    - Plassering er alfa-omega. Regn med mye flytting fram og tilbake den første tiden. Om diskantbåndene skal være ytterst eller innerst er en smakssak. Jeg fikk best fokus med diskantene ytterst, men da med en kun 10-15cm sweetspot der lyden "sitter spikret". Hadde litt toe-in på mine, du må bare prøve deg fram. En skikkelig egohøyttaler...
    - Avstand fra sidevegg er på langt nær så kritisk som avstand til bakvegg. Lydbildet blir dypere jo lengre fram de kommer, men bassen blir slankere så har må du finne et kompromiss du kan leve med.
    - Det kan være lurt å merke av på gulvet med litt tape el. der de spiller best, for deretter sette de lengre bak når de ikke brukes (om du ikke er singel og vil bevare husfreden).
    - Maggier er stygge nok fra før med sokk. Uten sokk spiller de bedre, men jeg hadde ikke klart det synet i min stue ;)
    - De er priset for lavt: Du skal slite med å finne elektronikk i samme prisklasse som yter dem skikkelig rettferdighet, selv om de ikke nødvendigvis er håpløse å få til på litt rimeligere greier.

    Kos deg med supre høyttalere. Du får invitere til lyttekveld etterhvert...
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    hyggelig de har fått et godt hjem og at du er fornøyd med dem. maggies er høytalere som for få vet om elle tør og satse på av en eller annen grunn men de er pokkers så gode.

    underlag har mye og si på dem. skaff deg to sett med cerabse føtter og de strammer seg opp i bassen og alt blir egentlig bedre.

    McLaren
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    En uke har nå gått med mine nye Magnepan HT og jeg jobber som et litt lite, og litt slitent, uvær med å plassere dem ordentlig. Flytte dem sånn cirka 2 cm i dag og da ble alt mye bedre. Ja, ja. :) I kveld kommer Andreas så da blir det lyttekveld, flytting på HT og kanskje litt signalkabeltesting. Morro er det i hvert fall.

    Og det spiller jo som ei kule, det må eg virkelig si. Det var litt som å få Den Store Musikken inn i stua når de overtok fra min gamle HT. Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å høre på musikk og jeg hører mye mer på musikk nå, enn tidligere. Hvis jeg bare hadde klart å få lyden til å slippe helt løs og gjøre noe med plasseringen av spesielt den høyre høyttaleren.

    Forøvrig er jeg på jakt etter ny signalkabel, Solar Wind blir litt for tynn og anemisk, mens Blue Heaven fungerte overraskende bra. Men jeg tror en Monster, Tara Labs eller noe sånt hadde vært ypperlig. Ja, ja.

    Og til høsten blir det ny arm på platespilleren.... Og forhåpentligvis ny DAC.

    Pelsjeger: lyttekveld må vi planlegge, ja. Andreas vil sikkert være med og hvis det er flere i Tromsø så skal vi vel få til det.

    HT spiller forøvrig uten sokker nå, syns det hørtes bedre ut sånn. Jeg deler leilighet med ei venninne, men ho er på sommerferie. :) Sendte ho en MMS med bilde av stua og fikk til svar at "De var jo små og søte." Men, ho er såpass tolerant at eg trur det kommer til å gå greit med dem uten sokker i stua. Håpe eg.
     
    T

    tst

    Gjest
    Jeg har nok brukt tilsammen et par mnd. å få mine 1,6 til å spille opptimalt. Jeg har 3cm tykk skifer under føttene, og de står 5cm fra sidevegger (pga. egentlig for smalt rom). 1m fra bakvegg som er ca.0,8m høy før den går over i skråtak. De er vinklet litt innover og diskant utover.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    mener bestemt at diskantene "egentlig" skal være innover på mg 1.6 mens utover på alle de andre modellene.

    McLaren
     
    T

    tst

    Gjest
    Ja, de skal egentlig det, men hvis plassen er trang så de ikke kommer langt nok fra hverandre så blir lybildet bredere med diskant ytterst. :p
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Pelsjeger: lyttekveld må vi planlegge, ja. Andreas vil sikkert være med og hvis det er flere i Tromsø så skal vi vel få til det.
    Det ble jo forsøkt iverksatt et lydlaug her i Tromsø en stund tilbake uten særlig hell. På tide å gjenopplive den tråden kanskje?
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Mine Maggies står med diskanten innover, syns det ga best lyd - i.e. minst skarp og hard klang.

    En observasjon jeg og Andreas gjorde i helga: de forrige HT'ene mine (Audiovector) gjorde at man kunne se inn i studioet. Maggiene gjør at musikerne kommer inn i stua di. En merkelig forskjell, på en måte, men likevel en god beskrivelse av dem, syns jeg.

    Vi har forøvrig putta dem på en blanding av dempeputer og Vibrapods og det ryddet godt opp i bassen og gjorde at de ble enda "klarere". Nå er jeg på jakt etter gode kabler for å legge glasuren på kaka, men stresser ikke noe med det.
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Satt her en kveld sammen med en kompis og så på at maling tørket faktisk. (Bilprosjekt men det er en annen sak) Han vurderer å gi 15000 for mine elektrostater så da er spørsmålet hva slags magnepan kan jeg håpe å finne i markedet til 15000 av brukte. Nå snakker vi realistisk sett. Ikke hvilke jeg drømmer om å finne. Så hvor er da bedre å spørre enn hos magnepans venner. hehe.

    Har jo ett par relativt små magnepaner i hus men vil ha større dersom elektrostatene går sin vei.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Det er sjelden jeg ser Maggies til salgs brukt, men MG1.6 burde være mulig å få til den prisen?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    hei

    får vel melde meg inn her med maggies gjengen,fikk nettopp mine 12qr i hus og må bare si at dette skulle jeg ha gjort for lenge siden ;)
    luftighet og detaljer er virkelig satt i høgsetet.
    håper det er noen her som kan komme med tips om oppgradering og tweeks,da disse er 4 år gamle.
    har vel kanskje skjedd noe siden disse hvar nye??
    dette er virkelig en god dag i heimen ;D

    mvh frank
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Så tråden din på generelt, svarer her. Har ikke sett spm ditt før, så.. My bad. :p

    I hvert fall: delefilteroppgraderinger er visstnok helt ypperlig, McLaren bør kunne si noe om dette da han oppgraderte deler av filteret til de Maggiene jeg spiller på for tiden. Det jeg har lest er at det er rimelig enkelt å gjøre og effekten er stor.

    Utover det hadde jeg selv god effekt av å sette de på en blanding av Vibrapods og Eltek sine dempeputer, dette ryddet godt opp i bassen og strammet de opp slik at de ble enda mer oppløst. Billig og effektivt.

    Ellers er plassering viktig med denne typen HT og det er en del jobb å få de til å spille optimalt.

    Utover det trenger de mye kraft, litt varme og godt med rom. :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Etter 5 år med tre modeller har jeg følgende tips/triks som bør testes.

    Det som gir mest uttelling kommer som nr.1 på listen

    1.Ta av trekket. Å ha påtrekket er som og dusje med regnfrakk.

    2. lodd alt direkte, ingen kabelsko er lov her.

    3. Kobl ut hele sikringskretsen for diskanten. den trenger du ikke.

    4. Nærfelts lytting. ca 1.5m fra deg til center og gjerne ett par meter til bakvegg

    5 Jeg fikk veldig gode resultater med ceraballs fra Hifistasjonen.
    2 sett 2000,- men det er det hvert.

    Magnepan er utrolig lite kilne på kabler heldigvis da jeg ikke kan fordra og teste kabler. endel har værtprøvd ut men det blir stort sett det samme om dekostter 20 000 eller om det er installajonskabel som PR, PFSP, PFXP, ØlFlex etc....

    Spolen ble det litt bedring med men ikke mye. skal man bytte noe bytt ut kondensatorene mot noen skikkelig gode.

    Mvh.McLaren som egentlig savner sine maggies noe utrolig....

    Blir nok etterhvert 1.6....Igjen;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    takker så mye mclaren for gode råd,litt av hvert å tenke på her ja.
    men tenker nok at trekket beholdes ;)det estetiske har jo litt å si det også.
    men det er en fantastisk høytaler iallefall,kjempe fornøyd :)

    mvh
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    det jeg nesten skulle skrevet er at du kan godt bytte ut orginaltrekker med ett nytt. ett som er tynnere er bra.

    på baksiden ville jeg fjernet trekket.

    Mye og tenke på men det fine er at man har jo god tid på det;)

    McLaren
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ja er sant det mclaren ;D
    kanskje jeg kan spør deg om delefilteret,forsto du har laget noen tidligere.
    hva brukte du av komonenter/pris??
    lager du på bestilling??
    mulighet til å bygge om for bi amping?

    mvh
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    jeg kan godt bistå deg i ombygging av dine magnepan men jeg har ikke tenkt til og ta noen penger for dette. det er veldig enkelt. det er kun 3 komponenter i MG12's delefilter. kondisene rakk jeg ikke og bytte men jeg hadde sett for mer Mundorf sølv i olje eller DCA kondensatorer. det ville kommet på en 10-12.000 for begge høytalerne. en pris jeg ikke synes er spesielt høy egentlig sett i forhold til hvor gode høytalere dette er og hvor lite de koster.

    hvor holder du til foresten.

    McLaren
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    takker så mye mclaren,men tror jeg drøyer den ut over vinteren en stund.
    har en del nyinvisteringer på gang ;)
    holder foresten til i flekkefjord,men håper vi snakkes en gang senere.

    mvh
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Hei

    Er det virkelig ingen her som er interssert i 2/3 år gamle 3,6R.
    De er selvsagt strøkne og utweeket , i eik/offwhite stoff.

    Pris kr. 28 000,- Kan sendes i original esker.


    Hilsen up
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn