Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.383
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    De Karanblokkene er utrivelig store og faktisk ikke noe jeg, nettopp av den grunn, ikke ville dratt inn, utover det så har jeg en magefølelse for at de og Q5 er en svært god kombi.........ikke noe pusteproblemer der ihvertfall.
    Med større rom/plass så kunne det vært noe ja.
    Jeg har hatt på følelsen en stund at Kef'ene dine står litt utrygt, og har ventet på en "ta-ta - nytt medlem i Magico klubben!"

Magico tråden er vel akkurat som den gode gamle "lokkemannen" - lurer uskyldige barn med godteri.
    Selv så er jeg kald som en fisk - ingen dragning mot Q5 - what-so-ever :rolleyes:

S

sorgenfri

Gjest
    Magico Ultimate: The ultimate $600,000 speaker for the .001 percent

This speaker is so exclusive no U.S. dealer has a pair on display!

index_610x360.jpg

Guds Hellige Mor!!

http://news.cnet.com/8301-13645_3-57596744-47/magico-ultimate-the-ultimate-$600000-speaker-for-the-.001-percent/

J

J.J

Gjest
    Godt og se at dem velger hornkonstruksjon i toppmodellen sin... :cool:

Når bare det beste er godt nok :rolleyes:

/JR

8

8x12_TOM

Gjest
    Det er vel bare pirk, men med en så dyr høyttalerkonstruksjon som dette bør alt være på plass. Så jeg spør, hvordan løses problemene med drivere med så stor forskjell i avstand. Brukes det digital delay for å ivareta impulsresponsen?

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.659
    Etter hva jeg har skjønt har man gått på de fleste feil med tanke på hornkonstruksjoner i denne, også med tanke på løpetid. Tror heller ikke bassen står helt i stil med ALEdriverene...

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.381
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Det er vel bare pirk, men med en så dyr høyttalerkonstruksjon som dette bør alt være på plass. Så jeg spør, hvordan løses problemene med drivere med så stor forskjell i avstand. Brukes det digital delay for å ivareta impulsresponsen?

Forrige generasjon brukte to stk DEQX iallefall.

Skal man ha bass som holder følge må man gå custom. Ingen som gidder å prøve å selge bassløsninger som er så fysisk store som nødvendig for å ha dynamikken til horn. 15" eller 18" i lukket kasse er et greit kompromiss IMO, men en per kanal blir kanskje litt snaut i denne sammenhengen.

R

Roysen

Gjest
    Det brukes et custom utviklet aktivt digitalt delefilter med romkorreksjon, høytalerkorreksjon og musikkserver.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    Etter hva jeg har skjønt har man gått på de fleste feil med tanke på hornkonstruksjoner i denne, også med tanke på løpetid. Tror heller ikke bassen står helt i stil med ALEdriverene...
    Hvor har du det i fra? De få (kun to/tre stk i verden) har jeg hatt kontakt med. De har hevdet at det spiller hinsides noe annet de har hørt.

Mvh
    Roysen

J

J.J

Gjest
    Hvorfor ikke konstruere rett med engang - i den her prisklassen?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Så lenge de kommer med egen DJ må det være greit. ;)

forøvrig høres Magico ut som de koster, passe disiplenert fett. :rolleyes:

S

sorgenfri

Gjest
    De er så vakre at jeg får fysisk vondt!

Men, disse setter vel voldsomme krav til rommet de skal spille i? - Ikke at jeg trenger å bekymre meg, men likevel?

J

J.J

Gjest
    Forstår jeg det rett, med at dem starter med å gi ALE driverne delay, for så og rette på resten ?

R

Roysen

Gjest
    Er litt størrelse på de også :)

Vis vedlegget 210344

Mvh: Espen L
    Rommet på bildet er demorommet på Magicos fabrikk. Det er nok versjon 1 eller 2 av Ultimate dette fordi jeg ser at Magico benytter Soulution og Boulder som forsterkeri. Det gjør de ikke lenger nå. Nå benyttes Constellation Audio. Så bildet er nok noen år gammelt og fantes ikke Ulimate 3 ennå.

Mvh
    Roysen

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.260
    Sted
    Skien

Vis vedlegget 210344

Rommet på bildet er demorommet på Magicos fabrikk. Det er nok versjon 1 eller 2 av Ultimate dette fordi jeg ser at Magico benytter Soulution og Boulder som forsterkeri. Det gjør de ikke lenger nå. Nå benyttes Constellation Audio. Så bildet er nok noen år gammelt og fantes ikke Ulimate 3 ennå.

Mvh
    Roysen
    Har du hørt Constellation produkter noen gang Roysen? Har lest at det er ekstreme greier så hadde vært gøy å få lyttet på forsterkeriene en gang. Mener å ha lest at de også kommer med en integrert nå i høst.
    Hadde vært gøy å testet i egen stue :)

T

tce-teams

Gjest
    This speaker is so exclusive no U.S. dealer has a pair on display!

Vis vedlegget 210308

Guds Hellige Mor!!

http://news.cnet.com/8301-13645_3-57596744-47/magico-ultimate-the-ultimate-$600000-speaker-for-the-.001-percent/
    Disse høyttalerene var fete , akkurat som di roper kjøp meg. Har ikke summen vert så hinsides så har disse fått plass i stuen min , gud for noen vakre høyttalere :)

J

J.J

Gjest
    Noe sier meg at enn bør ha minst 3 meters takhøyde, gjerne 3,5 -4 m.

R

Roysen

Gjest

Vis vedlegget 210344

Mvh
    Roysen
    Har du hørt Constellation produkter noen gang Roysen? Har lest at det er ekstreme greier så hadde vært gøy å få lyttet på forsterkeriene en gang. Mener å ha lest at de også kommer med en integrert nå i høst.
    Hadde vært gøy å testet i egen stue :)
    Hei, Espen.

Jo, jeg har hørt stereo ampen og preampen i den rimeligste serien med Magico S5 på messen i Gøteborg i fjor. De brukte da en musikkserver fra Aurender, DAC fra Emm Labs og kabler + strømrenser fra Shunyata Research.

Jeg syntes det låt bra - stort, luftig og oppløst. Constellation Audio har siden sluppet nye versjoner av dette utstyret. Sammenlignet med Soulution lyder nok Constellation en anelse varmere. Det kler vel Magicps høytalere godt.

Mvh
    Roysen

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Hørte på Q7 med Accuphase monoblokker for en ukes tid siden. Det låt ekstremt bra.

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Frankfurt i en butikk som heter Raum,Ton,Kunst som har 14 demo rom og masse dyrt utstyr.

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det. Link: A-200

Ok, har bare sett bilder av A-200, men de må være noe av det flotteste som er laget av forsterkeri - et kunstverk både utvendig og innvendig. Spent foran et par Q7 tipper jeg at det ikke låt så ueffent nei :)

Mvh
    Sigmund

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    615
    Med tanke på Frankfurt og Rom, Ton & Kunst, så finns det også en vintagesjappe i gamlebyen. Tror butikken heter Die Röhre. Har vært innom der flere ganger. Hadde mange spolebåndopptagere (Revox/Studer, Tandberg m.fl.) i butikken når jeg var der i sommer.

R

Roysen

Gjest
    Litt vintage Magico.

Først et par høytaere jeg ikke husker navnet på. Jeg tror disse bildene er tatt hjemme hos Alon Wolf himself. Tube Research Labs Platinum Golden Triode 400 Mono Amplifiers, Tube Reserach Labs Platinum Golden Triode Reference Preamplifier m/innbygget phonotrinn og Rockport Technologies System III Sirius. Mannen har god smak mhp elektronikk :)

Magico_Legacy_1.jpg

Magico_Legacy_2.jpg

Magico_Legacy_3.jpg

Magico_Legacy_4.jpg

Edit: Jeg har nå blitt forklart at dette er en custom høyttaler laget for Paul Stubblebine (mastering guru).

Mvh
    Roysen

Sist redigert:
    R

Roysen

Gjest
    Så den kommersielt designede utgaven Magico M6. Passivt delt med andre elementer, men samme kabinett. Dette er forgjengeren til Q7.

Magico_M6.jpg

Mvh
    Roysen

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Må legg ut bilder da roysen når di ankommer deg , og ikke minst hvordan di spiller hjemme hos deg :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.260
    Sted
    Skien
    Første uken i oktober.

Mvh
    Roysen
    Blir spennende, nærmer seg nå Roysen :)
    Må være spennende og vente på noe som er regnet for av mange kjente skribenter til å være noe av det mest ekstreme som er i dag.
    Og ikke glem at du har lovet meg en lytt (og det brennkvikt etter at de er i hus) :)

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Magico Reference laget kun i 4 par fullstendig aktivt delt fra topp til bunn.

Vis vedlegget 210941

Mvh
    Roysen
    Ser ut til at de brukte Raven R2 den gang. Hvis det er det, så brukes det et ''passivt'' beskyttelsesfilter ved elektronisk deling også.Sikkert ikke noe å utsette på register balansen her:) mvh Guit

beskyttelses

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn