Veldig enig med audiomix herAudiomix skrev:Ikke dropp noe som helst før du har forsøkt.
Noen her har dårlig erfaring med forsterkere som andre er strålene fornøyd med.
Musikkopplevelse kan være noe annet enn lydopplevelse vil jeg påstå.
Enig med Audiomix, prøv M2 hvis du har mulighet til det, en utrolig musikkformidler.pixote skrev:Ok da tror jeg dropper m2.Men kan jeg spørre hva høytalere du prøvet MAE SET på.
Så ikke denne før nå. Jeg hadde Klipsch RB75. De inntrykk jeg gir av kombinasjonen Mae og M2 er hjemme hos meg. Så prøv sjøl og ta en avgjørelse ut av det.pixote skrev:Ok da tror jeg dropper m2.Men kan jeg spørre hva høytalere du prøvet MAE SET på.
Da forventer vi en fyldig reportasje med bilder! Gratulerer!pixote skrev:Har tatt en avgjørelse og kjøper leben preamp.
Svært så utmerket, spør du meg ;D OUTSTANDING!! 8)Audiomix skrev:.......................................................................
Jeg har fått litt pepper for å si at VINYL er helt steinalder. Selv om jeg har lagt til at det kan være helt utmerket å lytte til. .........................................
Hvis du ikke er like lat som meg vil jeg anbefale deg å prøve CJ's PV 10. Denne skulle det være mulig å få tak i med ditt budsjett, og er en fantastisk pre. Jeg hadde denne i mange år før jeg gikk over til PV 14, kun for fjernkontrollen's skyldkrash skrev:Har kjøpt den MAE-SET 1 som lå på brukten, kjøpt blind da jeg bor utenfor alfarvei og prisen var akseptabel for mitt budsjett. Skal drive mine Heresy II. Musikken som spilles er allsidig, kanskje med hovedvekt på indie. Kilden er hovedsakelig vinyl, en rega p5 med grado mm pickup. PU skal nok oppgraderes på litt sikt, sannsynligvis med en MC PU.
Har dere noen anbefalinger på preamp med dette oppsettet? Helst med en utmerket RIAA, men kan også gå for løsning uten RIAA. Fått tips om CJ pre`s, noen andre som bør være aktuelle? Budsjettet er noe smalt, 5-10k, og har ingenting imot brukte saker.
Vil forøvrig melde meg på tråden, med det forbeholdet at jeg blir fornøyd med det jeg hører når jeg mottar produktet.
Jøss, har du også sånne AKG 701? De låter sikkert bra de...... ;Dsclalars skrev:Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å få testet dette på AKG'ene mine Hans!
Sitter med en anelse om at dette kommer til å låte heftig
Nei, men jeg hadde en gang : ;DStorebror skrev:Jøss, har du også sånne AKG 701? De låter sikkert bra de...... ;Dsclalars skrev:Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å få testet dette på AKG'ene mine Hans!
Sitter med en anelse om at dette kommer til å låte heftig
R
Ja, det gjorde jeg.Audiomix skrev:Jeg har ikke sett noen av de eldre C-J med ingang for MC. Ikke alle har RIAA en gang.
Noen er så romslige at det bør være plass til step up trafoer for MC. Lundahl til en drøy tusenlapp f.eks.
Jeg spiller stadig vinyl via en MAE SET 1
Kjøpte du din fra G-H?
Frostskadet?Audiomix skrev:Jeg holdt tre forskjellige limtuber i handa da jeg valgte Tech7.
Ut i fra det som sto skrevet var det ingen stor forskjell bortsett fra fargen. Tech7 finnes i hvit og sort, mens den du nevner er klar.
Heft og styrke er ganske likt spesifisert. Tech7 en anelse bedre. Skulle nesten tro jeg hadde fått en produkt der en komponent eller to manglet.
Yes, please.............!? ;DLudo skrev:Fortell litt mer om lyden av brokoblet MAE SET da!!!
Noen har opplevd at bassen kan være et ankepunkt på denne konstruksjonen, ble det noe mer trøkk i det nederste frekvensområdet eller oppførte den seg totalt likt bare med mer effekt?Audiomix skrev:Det er vel ikke så mye å fortelle. Effekten ut dobles.
Egen boks, mener du en separat passiv preamp?Audiomix skrev:Han jeg nylig besøkte kommer nok til å lage en egen boks med inngangsvelger, RIAA og volumkontroll.
Jepp. Du får en fantastisk finish med Liberon produktene Mangle lag olje, voks og gnikke til gløden kommer fram i treverket. Fortsatt veldig fornøyd med resultatet. Lett å gjøre reint og tiltrekker seg ikke nevneverdig med støv.hel skrev:Har vært borte hos den lokale Maxbo og de har noen Liberon produkter jeg har sett meg ut. Har lest litt i Mteinums tråder og det ser ut som den voksen gjør susen!