Lyttetest av kabler - hva slags musikkmateriale?

M

MarkusH

Gjest
Hva med "non-copyright" fra youtube, blir vel i grunnen mp3, men man styrer unna copyright-problemet i alle fall. Mest trance, techno hvis jeg ikke tar feil dog .... men det kan vel for så vidt inneholde det meste det er aktuelt og eventuelt høre forskjell på hos kabler.

Kan jo eventuelt prøve og se om det gir noen resultater?

Men generelt i testene tror jeg det er viktig å implementere flere forskjellig typer musikk, for eksempel 3 sanger/rytmer etc. som er totalt forskjellige.

Dette korps-greiene (enkelte instrumenter alene) er i alle fall noe jeg har hørt nok av, man må ha flere instrumenter, noe sang, noe rytme alene osv.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kabeltest med mp3-er er uaktuelt, da "alle" vil hevde at kildematerialet er for dårlig til å høre forskjellene.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.304
Antall liker
9.552
Torget vurderinger
2
Pink noise er faktisk veldig avslørende ved høyttalertester, så hvorfor ikke ved sjekk av kabel nyanser ? Og Bo Stief «Dream machine» og Deep Purple «Never before» for bass
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.304
Antall liker
9.552
Torget vurderinger
2
Hvorfor er copyright noe å bry seg om i denne sammenheng?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.604
Antall liker
35.535
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Syncrolux svarer sikkert på den selv, men det har blitt ganske strenge regler mot å legge ut copyrighted materiale for nedlasting. Det vil ikke være bra å eksponere HFS eller oss selv for den risikoen. Det finnes noen unntak for "fair use", såsom sitater i forbindelse med bokanmeldelser, bruk i undervisnings- og forskningsøyemed, osv. Her er det ingen ting som tilsier at vi kommer under et av de unntakene. Snarere tvert imot, siden man kan argumentere at opptakene i dette tilfellet også endres uten tillatelse fra copyrighthaver ved at de mates gjennom en avspillingskjede og redigitaliseres. Jeg tror nok han gjør klokt i å holde seg til copyrightfrie opptak eller opptak som han selv har rettighetene til.
 
Topp Bunn