Jeg var en del innom BOAHS på Olaf Ryes plass da hifi-interessen var på det aller sterkeste for rundt 30 år siden. Husker BO som engasjert og hyggelig og full av gode intensjoner. Han solgte en del utstyr for meg i kommisjon, og jeg fikk greit oppgjør. Men det var svært tøffe tider i bransjen, og BO var nok i perioder skikkelig presset av både kreditorer og kunder som hadde bestillinger inne. Men det var det flere som var på den tiden, og det var virkelig et tøft farvann å manøvrere i. Det var ikke bare BOAHS som kom feil ut på den tiden. Renta var høy, boligmarkedet i fritt fall og kjøpekraften var lav. I tillegg pushet Hifi-klubben førsteklasses varer til spottpris (husker at Micro Seiki RX 1500 ble solgt for under 4 000 og SME Series V for under 10 000). Ikke lett å drive bærekraftig under sånne forhold.
Husker mye spennende utstyr i butikken på Olaf Ryes plass, blant annet Magnepan Tympani. Jeg har også vært innom butikken i Sandvika, og fikk et godt inntrykk.
Jeg synes det ville være en fordel om denne tråden fremover først og fremst kunne handle om virksomheten i Sandvika og ikke om enkeltes negative opplevelser fra flere tiår tilbake. Butikken i Sandvika er et fint tilskudd for hifi-interesserte i Oslo-området, og jeg håper Lyric kan leve videre i mange år til.