Hei!
Jeg har siden forrige innlegg gjort følgende....
- Satt aktiv deling på både main og line med høypass og lavpass, subber står i bypass
- Delingen har jeg satt til 50Hz
- Delay er justert ( selv om målene var marginalt forskjellig mellom sub/front )
- Filteret er satt i en 4 ordens butterworth
Jeg skrev feil i mitt foregående innlegg, hvor jeg sa at delingen var på 50......Den var på 60 etter at jeg prøvde med 80 først.
Det ble etter min smak litt vel mye pondus der nede med den delingen så derfor la jeg meg på 60.
Etter å ha prøvd meg litt frem i dag har jeg nå havnet på 50, og det virker som at det spiller sømløst nå etter at jeg la høypassfilteret inn på dpa-1.
Jeg tenker som så at når man kobler inn to subber i systemet så forventer mange en voldsom energi i bunnen, men det er ikke målet mitt med dette.
Jeg ønsker at subbene skal opptre som om det er det siste elementet i 3d bildet av lyden (det som går i gjennom deg og bakover) og ikke dominerer hele lydbildet.
ved det første forsøket fikk jeg en sånn følelse når jeg skrudde på litt......bassen dominerte litt meget, men det er mulig både frontene og subbene lå og trykket på de samme frekvensene da filteret på subbene ikke er optimale for jobben samt avrullinga ikke var bratt nok. Skal prøve meg i morgen med 8.ord. for å se hva som skjer.
Men alt i alt er jeg meget imponert over den forandringen som allerede er gjort. Bassen sitter som et skudd og er så tørr å stram at jeg nesten vil gråte. Der har rp gjort en fantastisk jobb, samt at lydbildet er enormt og klart som glass. Men den har også boostet nedre mellomtone en anelse, men har ikke bestemt meg om jeg mislker det. Det er dog ikke snkk om mye, og jeg har muligheter for å dempe det litt.
Effekten som du nevner er jeg ikke så bekymret for da der er plenty i mine parasound jc-1. men på generelt grunnlag så har du nok rett i at digitale konstruksjoner er lett å tømme på ht som mine. Det var i hvertfall tilfelle med min tdai.
Takker for støtten så langt EirikV