Liengstova

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    4.161
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nydelig musikk:)
    Men det er noe spesielt ved skiva/innspilling som gir den en litt snål og nasal karakter ( I mangel på bedre forklaring )
    De tre siste skivene hennes er spesielt utsatt av fenomenet. Men for all del, herlig og avslappende frøkenstemme.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Nydelig musikk:)
    Men det er noe spesielt ved skiva/innspilling som gir den en litt snål og nasal karakter ( I mangel på bedre forklaring )
    De tre siste skivene hennes er spesielt utsatt av fenomenet. Men for all del, herlig og avslappende frøkenstemme.
    Noe bra album med henne som du mener låter bedre? Får vel bestille ei skive til
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jeg fant, jeg fant :) Masse gamle High Fidelity cder, hvorav en del med notatlapp med info om sanger jeg likte og sjanger.
    Foruten et par sacd jeg venter på som ble bestilt for en stund siden så trenger jeg ikke handle musikk på en god stund, har noen timer med nytelse her.

    High Fidelity.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ettersom min livssituasjon ble forandret for en stund siden så solgte jeg unna platespiller med det som hører til, samt forsterker.
    De mest kostbare komponentene i mitt anlegg og det som betyr desidert mest for lyden, mine kjære Persona 9H og Center ville jeg aller helst beholde, og planen var at disse skulle bli i stua i mange å fremover. Men det er litt vanskelig å forsvare såpass kostbar hifi når det er andre ting som er viktigere for meg og barna. Vil derfor høyst sannnsynlig legge de ut for salg i løpet av kort tid. Har absolutt ikke lyst, så skynder meg langsomt ;) Disse har gitt meg og familien mye glede og nyter de hver eneste dag, men får klare oss med noe rimeligere for en periode.
    Hadde planer om å få gjort ting med rommet, forandre plassering, nytt bassystem, leke mer med romkorreksjon etc. Vet ikke hvor lett det er å selge nå på sommern, så ikke umulig at jeg rekker å få noen nye opplevelser med dem før de får ny eier etterhvert. Om det skjer da, blir opp til de som er interessert, de dumpes i hvert fall ikke da jeg er strålende fornøyd med dem..... :)

    PC171440.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ja det er trist når det blir sånn som det der.
    Når det er sagt vil ny eier i såfall besitte svært god lyd i heimen.... Kanskje det blir meg?;)
    Ja, det går opp og ned her i livet, kanskje mest ned ;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Da var det gjort, Norges første og eneste? Persona 9H er lagt ut for salg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    La til flere bilder i annonsen, men hvordan får jeg bilde øverst, slik at det fremkommer før man går inn på annonsen fra torget? Dette har alltid kommet automatisk tidligere

    Paradigm Persona 9H - Torget
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jeg syntes fortsatt det er trist du skal kvitte deg med diss fantastisk talerne.
    Skal du erstatte de med noe annet umiddelbart, eller avventer du......

    Når stikker du innom Oslo en tur da:)
    Har jo ikke lyst til å selge noe som helst og tidspunktet er vel ikke optimalt, så får se hva som skjer. Om noen vil kjøpe nå så må jeg nok la det gå, men skulle det gå langt tid så kan det jo tenkes jeg finner andsre løsninger og beholder det :)

    Frister veldig å komme i gang nå og snu litt på ting og teste annen plassering, som jeg har tenkt på lenge. Har ikke orket å gjøre noe mer med noe som helst innen hifi på lenge, men bruker anlegget slik det er. Skal se om jeg får tid og ork rekker det før noe skjer :)

    Har jo et par store basstårn i garasjen også som jeg burde gjort noe med.....

    Kan få til en Oslotur i nær fremtid, selv om det blir veldig mye jobbing for tida. Når er du på fastlandet da?

    Om det blir salg så blir det en del hakk ned på det som skal inn om det skal ha noen hensikt å selge. Ser på den nye serien til Paradigm som virker å være mye for penga. Liker lyden fra Paradigm, så tenker at dette er trygt.
    Ellers så er det jo masse som er spennende, men det er jo mulig å få til noe seinere også.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Hvordan går det med lyden nå egentlig?
    Husker ikke hva som har blitt gjort, og ikke, etter at jeg var der.
    Hadde vel bare 9H når du var innom? Er jo senter og to surroundtalere også nå, så mer gøy til film.

    Du skulle jo vært innom å hørt på vinyl, det spilte veldig bra. Men nå blir det mye cd og sacd fremover, fungerer det også. Er ikke kjent med sacd, men skal teste noen skiver straks.

    Ellers så er hele anlegget flyttet noe ut i rommet, bort fra sidevegg. Har eksperimentert mer med plassering og synes det funker bra nå.

    Hadde planer om å få gjort litt med akustikken, men har ikke hatt tid til noe som helst i vinter, men blir roligere tider mot sommern så får ta litt snekring da. Koster jo ikke stort, trenger bare litt tid.

    Har blitt litt forandring på elektronikken, ikke ønskelig, men du får komme å ta en lytt og en matbit når det skulle passe. For min del så har jeg mye tid til besøk fra og med midten av mai og utover.
    Jo du hadde vel kun fronter da.
    Regner med det ble forbedringer når du fikk dratt dem litt til høyre og ut ja. Fikk du skikk på den romkorrigeringen vi sleit litt med?
    Kommer gjerne tilbake en tur, og du får si ifra om du er i nærheten av Risløkka en gang.
    Vedr plassering av anlegget; det er jo den store utfordringen når man har andre og annet og ta hensyn til ettersom det står i stua. Men nå er det store muligheter for at jeg kommer til å prøve en helt annen plassering. Vil da flytte hele anlegget så det spiller fra endevegg, veggen som i dag er til venstre for anlegget. Vil da få lik avstand til hver sidevegg og avstanden blir litt større enn avstanden fra venstre høyttaler og ene sidevegg er i dag. Om jeg ikke gir høyttalerne enda mer avstand i mellom dem da, men vil likevel få symmetri noe jeg tror kan gi et løft. Avstanden til vegg bak høyttalerne blir omtrent lik som i dag 1 meter fra vegg til diskant. Det blir da ca 4,5 meter til veggen bak lytteposisjon.
    Regner med at jeg prøver dette om 2-3 ukers tid. Er spent på hvordan dette vil bli, men også hvordan det vil se ut og om rommet blir like trivelig.
    Antar at det blir et lydmessig løft, men vi får se
    Har vært mye annet som har tatt tid de siste måneder, har blant annet pussa opp dette "lydrommet" på bilde på 286 m2. Er foreløpig et lite anlegg her, men skal utvides :)

    Kjellern.jpg


    Men har nå endelig snudd om på plasseringen i stua hjemme slik at anlegget står helt symetrisk i forhold til sidevegger. Har enda litt større avstand bak høyttalerne og flere meter bak lytteposisjon. En god forberding kan man si, til tross for at høyttalerne ikke er kalibrert enda og har ikke eksperiemntert med plassering. Persona imponerer bare mer og mer! Skal få tatt noen bilder snart :)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Lyden ble meget bra, så bra at at det var en som vill ha anlegget. Så da blir det ikke flere bilder. Ikke så mye god lyd heller ;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Lyden ble meget bra, så bra at at det var en som vill ha anlegget. Så da blir det ikke flere bilder. Ikke så mye god lyd heller ;)
    :( En saga slutter............

    Og en annen starter håper jeg, håper den heldige eieren blir fornøyd. Og at du finner noe sprekt som reserver;D

    Det var både en lettelse og veldig vemodig og selge anlegget. Var tungt å komme hjem til stua uten høyttalere etter jeg hadde levert til ny eier. Satte veldig pris på Persona trioen, både lydmessig og utseende som gjorde seg veldig godt i stua.
    Ny eier blir nok veldig godt fornøyd og håper på å få tatt en tur etterhvert for lytting og bilder :)

    Må finne noe reserve ja, får se hva som blir mulig. Har to DIY fronter og senter som skal på plass inntil noe bedre alternativ dukker opp
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Lenge siden det har skjedd noe spennende med anlegget i stua her. Blir mest film og serier med Anthem 720, 3 stk DIY fronter og Paradigm surround. Men snuser på litt forskjellig. Kanskje det skjer noe etterhvert.

    Om jeg skulle hatt Persona igjen, så ville nok disse vært aktuelle, likte denne finnishen

    persona-5f-cabinet-carbon-black-lenses-silver-lens-woofers-black-woofers-metal-work-silver-metal.png
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Om jeg snur om på stua så kunne jeg fått plass til MG 30.7, det hadde vært gøy, om man ser bort fra prisen

    MG 30.7.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn