Kvålsvoll Design

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan går dette her, Kvålsvoll? Begynner det å nærme seg ferdigstillelse av disse kompakte basshornene?
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Hvordan går dette her, Kvålsvoll? Begynner det å nærme seg ferdigstillelse av disse kompakte basshornene?
    Flere typer basshorn er ferdig og har spilt i flere måneder nå, så hornene i seg selv er ferdig.

    Inntil presentasjonen er klar og publisert, så blir det ikke vist noe mer av disse. De blir presentert på websidene mine. Da kan du se hva de koster, og du kan bestille og kjøpe basshorn.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Presentasjon blir det, av ting som er annerledes og nytt.

    Om det blir så veldig mange lytteinntrykk å lese her på forumet er derimot mindre sannsynlig. Men det gjør ikke så mye. For de som synes dette er såpass spennende at de vurderer en slik løsning hjemme, så fins det råd for å få prøvd ut dette selv.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Den balansegangen jeg finner vanskelig er hvordan man kan ta ting helt ut, samtidig som man beholder WAF (SAF) momentet.
    Eksempelvis, når jeg hadde delefilterkomponentene i høyttalersokkelen så alt rent og pent ut, men når man bygger eksterne kasser med disse som ikke kan gjemmes bort sånn uten videre, så blir design kontra lydmessig kompromissløshet et moment.
    Gitt den gedigne oppturen, lydmessig, så treger jeg ikke på oppgraderingen selv om den kostet skjorta.
    Uten casa Distinctive så hadde en slik løsning vært umulig hvis man ikke bor alene.

    Jeg vet ikke om du kjenner deg igjen i denne problemstillingen, Kvålsvoll, gitt de produktene du utvikler?
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Det hadde vært artig å høre om bass-hornene du skrev om tidligere i tråden, i alle fall!

    Tenker da på utseende og design, bruksområder etc. Vet i alle fall om en person som fantaserer om en bassløsning som ikke ser ut som subwoofere flest, har litt høyere frekvensgang enn 120Hz og kan integreres i et eksisterende anlegg uten at man må selge bilen.
     
    Sist redigert:

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Den balansegangen jeg finner vanskelig er hvordan man kan ta ting helt ut, samtidig som man beholder WAF (SAF) momentet.
    Eksempelvis, når jeg hadde delefilterkomponentene i høyttalersokkelen så alt rent og pent ut, men når man bygger eksterne kasser med disse som ikke kan gjemmes bort sånn uten videre, så blir design kontra lydmessig kompromissløshet et moment.
    Gitt den gedigne oppturen, lydmessig, så treger jeg ikke på oppgraderingen selv om den kostet skjorta.
    Uten casa Distinctive så hadde en slik løsning vært umulig hvis man ikke bor alene.

    Jeg vet ikke om du kjenner deg igjen i denne problemstillingen, Kvålsvoll, gitt de produktene du utvikler?
    Det gjør jeg. Dette er på en måte fundamentet i det jeg lager.

    Det jeg mener er at lydanlegget må stå i forhold til funksjonen - spille musikk i et lite rom hjemme. Slik at hvis det absolutt skal være svært og monstruøst og dominerende visuelt, så må i hvertfall lyden stå i forhold.

    Det handler om å lage ting som tilfredsstiller kravene til lyd, uten å bli for store, og også passe inn designmessig. Dessverre er det noen fysiske aspekter med lyd som gjør at størrelse ikke er mulig å omgå - det blir et kompromiss.

    Hvis man bygger om en hel vegg og plasserer bassmoduler i lukket kasse fordelt over hele veggen - dette blir frontveggen. Og så tar du 1.2m av motsatt vegg - bakveggen - dette fyller du med isolasjonmateriale, noe tettere innerst mot veggen, litt løsere ytterst:

    [x] Bass ordnet.

    Men dette passer ikke for alle. Jeg vil ikke ha en slik løsning selv. I Rom2 så er det heller ikke mulig. Og når du er ferdig - bortsett fra et par "visuelle detaljer" som du aldri får rotet deg til å gjøre helt ferdig - så lurer du på om det ble slik du vil ha det. Kanskje prøve noe annet:

    [?] Bass ordnet.
    [x] Vegg med høyttalere.


    Hvis høyttalere er av en slik dimensjon og vekt at de faktisk kan flyttes, så er det mulig å ombestemme seg. Kanskje valgte du bassystem som har 128dB kapasitet ned til 30hz. Så finner du ut at å få med resten, helt til bunns, faktisk tilfører noe. Og du bruker aldri hele kapasiteten uansett. Da kan du bytte ut to (relativt..) små basshorn med en annen modell, som er helt lik visuelt, med en annen tuning.

    Det er høyttalerene som er vanskelig rent visuelt og plassmessig, alt det andre kan enten gjemmes i en benk eller settes fram til utstilling - det velger du selv. Med de nye basshornene så får du plass til mer kapasitet på mindre plass, de kan plasseres på mange forskjellige måter, det er forskjellige størrelser. De er også laget slik at de har stor akustisk størrelse i forhold til hvor mye plass de tar fysisk, det er primært dette som er årsaken til at et digert bassystem også låter så mye bedre på lavt volum.

    Fronthøyttalere er vanskelig. Nå har jeg startet design på en modell som skal være veldig liten - smal og nett. Dette går ikke opp lydmessig hvis en skal ha alt - for størrelse er en parameter som bestemmer hvordan lydfeltet blir, det går ikke an å omgå dette. Men for mange vil dette likevel bli en høyttaler som tilfredsstiller kravet til lyd - den vi spille høyt nok, og har samme transparente, realistiske og tredimensjonale lydbilde som en F2 - instrumenter vil fremstå som klart adskilte, fysiske objekter.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Det hadde vært artig å høre om bass-hornene du skrev om tidligere i tråden, i alle fall!

    Tenker da på utseende og design, bruksområder etc. Vet i alle fall om en person som fantaserer om en bassløsning som ikke ser ut som subwoofere flest, har litt høyere frekvensgang enn 120Hz og kan integreres i et eksisterende anlegg uten at man må selge bilen.
    Som sagt så kommer dette, de blir presentert på websiden når alt er klart.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
    Det siste anser jeg for å være ditt andre uprovoserte personangrepet du har kommet med mot meg. Første gang som svar på noe som ikke handlet om deg og dine produkter i det hele tatt (Mytek), nå etter at jeg forsøker å skvære opp med et kammeratslig skjera bagera. Min private galleritråd er en av de som oppdateres ofte, men du insinuerer st jeg ikke bidrar konstruktivt.

    Fortsetter du å personforfølge meg på den måten blir du rapportert. For en bransjeaktør er dette totalt uakseptabelt. Må jeg minne deg på at du ikke er et ordinært medlem. Ser at The Shy og svart-hvitt synes det er helt innenfor å insinuere at jeg ikke bidrar konstruktivt til forumet. Takk skal dere ha, nå vet jeg hvor jeg har dere to. Håper rævslikkingen av guru uten reelle credentials er verdt det.

    BTW, jeg har fulgt med tråden hele tiden, og har alltid vært høflig og latt være å kommentere ting jeg er uenig i siden dette er din tråd, Kvålsvoll. Med den holdningen du har til egen fortreffelighet skal jeg fortsette å være høflig, men ved å drite i denne tråden framover. De produktene dine er bare luftslott som aldri kommer til å bli tilgjengelige på noe marked likevel. Men det var ålreit å følge utlegningene helt til jeg fant ut at du er ei bikkje som biter hender som strekkes fram. :(
     
    Sist redigert:

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
    Det siste anser jeg for å være ditt andre uprovoserte personangrepet du har kommet med mot meg. Første gang som svar på noe som ikke handlet om deg og dine produkter i det hele tatt (Mytek), nå etter at jeg forsøker å skvære opp med et kammeratslig skjera bagera. Min private galleritråd er en av de som oppdateres ofte, men du insinuerer st jeg ikke bidrar konstruktivt.

    Fortsetter du å personforfølge meg på den måten blir du rapportert. For en bransjeaktør er dette totalt uakseptabelt. Må jeg minne deg på at du ikke er et ordinært medlem. Ser at The Shy og svart-hvitt synes det er helt innenfor å insinuere at jeg ikke bidrar konstruktivt til forumet. Takk skal dere ha, nå vet jeg hvor jeg har dere to. Håper rævslikkingen av guru uten reelle credentials er verdt det.

    BTW, jeg har fulgt med tråden hele tiden, og har alltid vært høflig og latt være å kommentere ting jeg er uenig i siden dette er din tråd, Kvålsvoll. Med den holdningen du har til egen fortreffelighet skal jeg fortsette å være høflig, men ved å drite i denne tråden framover. De produktene dine er bare luftslott som aldri kommer til å bli tilgjengelige på noe marked likevel. Men det var ålreit å følge utlegningene helt til jeg fant ut at du er ei bikkje som biter hender som strekkes fram. :(
    Lost in translation

    Synd at en "liker" på HFS gir opphav til dårlig humør. Men jeg har overreagert selv tidligere og er ikke bedre enn andre.

    Jeg trykket "liker" fordi jeg synes Kvålsvoll er en hyggelig kar som har bidratt med mye positivt. Jeg trykket IKKE liker for å trykke noen ned.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv.
    Det var denne delen av innlegget jeg trykket liker til. Har hjemmesiden til Kvålsvoll i mine favoritte og kikker innom innimellom.
    Unnskyld til Baluba, ser vel at jeg burde latt være likerknappen, Synes du bidrar med mye fint:)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis en post inneholder bare en setning som er personangrep på et annet medlem eller er noe jeg anser for å være kontroversiell så trykker jeg ikke liker. Da skriver jeg heller at jeg er enig i det øvrige som ikke er et angrep eller kontroversielt sv andre årsaker.

    Takk for oppklaring, gutter. :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    som man roper...får man svar?
    baluba er vel mye synonymt med bråk...trøbbel?
    vi er mange som liker innspillene i denne tråden....uten å mase....for den som venter på noe godt?
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
    Det siste anser jeg for å være ditt andre uprovoserte personangrepet du har kommet med mot meg. Første gang som svar på noe som ikke handlet om deg og dine produkter i det hele tatt (Mytek), nå etter at jeg forsøker å skvære opp med et kammeratslig skjera bagera. Min private galleritråd er en av de som oppdateres ofte, men du insinuerer st jeg ikke bidrar konstruktivt.

    Fortsetter du å personforfølge meg på den måten blir du rapportert. For en bransjeaktør er dette totalt uakseptabelt. Må jeg minne deg på at du ikke er et ordinært medlem. Ser at The Shy og svart-hvitt synes det er helt innenfor å insinuere at jeg ikke bidrar konstruktivt til forumet. Takk skal dere ha, nå vet jeg hvor jeg har dere to. Håper rævslikkingen av guru uten reelle credentials er verdt det.

    BTW, jeg har fulgt med tråden hele tiden, og har alltid vært høflig og latt være å kommentere ting jeg er uenig i siden dette er din tråd, Kvålsvoll. Med den holdningen du har til egen fortreffelighet skal jeg fortsette å være høflig, men ved å drite i denne tråden framover. De produktene dine er bare luftslott som aldri kommer til å bli tilgjengelige på noe marked likevel. Men det var ålreit å følge utlegningene helt til jeg fant ut at du er ei bikkje som biter hender som strekkes fram. :(
    Baluba, vil bare si at jeg leste den kommentaren fra Kvålsvoll på en helt annen måte enn deg. Jeg tolket det ikke på noen måte som noe som var rettet mot din person, men heller som generelle tanker Kvålsvoll har om tråden - at den kan danne inspirasjon og utgangspunkt for nye tråder. Jeg tror du tolker det på en helt annen måte enn han hadde intendert. Faktisk mener jeg at du skylder Kvålsvoll en unnskyldning nå, for tingene du skriver om ham og produktene hans i tilsvaret ditt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    som man roper...får man svar?
    baluba er vel mye synonymt med bråk...trøbbel?
    vi er mange som liker innspillene i denne tråden....uten å mase....for den som venter på noe godt?
    Baluba heter jeg fordi mitt studio het det i en tidlig periode. Men jeg forventer ikke å bli beskyldt for å ikke bidra til miljøet fordi jeg spør om det er noe nytt på gang... Over 20.000 innlegg forteller noe annet.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
    Det siste anser jeg for å være ditt andre uprovoserte personangrepet du har kommet med mot meg. Første gang som svar på noe som ikke handlet om deg og dine produkter i det hele tatt (Mytek), nå etter at jeg forsøker å skvære opp med et kammeratslig skjera bagera. Min private galleritråd er en av de som oppdateres ofte, men du insinuerer st jeg ikke bidrar konstruktivt.

    Fortsetter du å personforfølge meg på den måten blir du rapportert. For en bransjeaktør er dette totalt uakseptabelt. Må jeg minne deg på at du ikke er et ordinært medlem. Ser at The Shy og svart-hvitt synes det er helt innenfor å insinuere at jeg ikke bidrar konstruktivt til forumet. Takk skal dere ha, nå vet jeg hvor jeg har dere to. Håper rævslikkingen av guru uten reelle credentials er verdt det.

    BTW, jeg har fulgt med tråden hele tiden, og har alltid vært høflig og latt være å kommentere ting jeg er uenig i siden dette er din tråd, Kvålsvoll. Med den holdningen du har til egen fortreffelighet skal jeg fortsette å være høflig, men ved å drite i denne tråden framover. De produktene dine er bare luftslott som aldri kommer til å bli tilgjengelige på noe marked likevel. Men det var ålreit å følge utlegningene helt til jeg fant ut at du er ei bikkje som biter hender som strekkes fram. :(
    Baluba, vil bare si at jeg leste den kommentaren fra Kvålsvoll på en helt annen måte enn deg. Jeg tolket det ikke på noen måte som noe som var rettet mot din person, men heller som generelle tanker Kvålsvoll har om tråden - at den kan danne inspirasjon og utgangspunkt for nye tråder. Jeg tror du tolker det på en helt annen måte enn han hadde intendert. Faktisk mener jeg at du skylder Kvålsvoll en unnskyldning nå, for tingene du skriver om ham og produktene hans i tilsvaret ditt.
    Har du glemt hva han skrev om meg i Mytek-tråden? Jeg har aldri fått noen unnskyldning for det. Likevel snur jeg det andre kinnet til og strekker ut ei hånd i hans tråd. Den siste setningen er semantisk entydig, han insinuerer at jeg ikke bidrar til miljøet med egne innspill.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke vært pålogget her på to måneder, Baluba. Leste i Mytek-tråden nå. Jeg er helt enig i at de formuleringene var kjipe. Men nettopp av den grunn tipper jeg det kan være lett å ta formuleringene her i verste mening. Det er nemlig ikke entydig det han skriver. Det er en tolkning du gjør. Jeg tolker det bare som en generell tanke om at det han allerede har skrevet kan tjene en funksjon for oss hifinerder, vi kan bruke det til å starte nye tråder, skape engasjement, bygge miljøet videre. Han sier ikke at verken du eller andre her inne ikke gjør dette allerede.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Vil forøvrig legge til at jeg ville påtalt det på samme måte hvis jeg var med i Mytek-debatten og overvar ordene Kvålsvoll brukte der, som jeg også synes det er grunn til å beklage.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Som allerede nevnt - det blir presentert ting, og det skjer ting.

    Når dette ligner mer på rene produktpresentasjoner så passer det ikke å publisere dette på et forum. Mye av det jeg holder på med passer det ikke å publisere i det hele tatt.

    Det er mye om lyd å finne i denne tråden, slik den er. Nye innlegg hver dag trengs ikke. Bruk den som oppslagsverk og tidfordriv. Finn inspirasjon til å starte en tråd om noe du synes er interessant og relevant om lyd, bidra til å skape et miljø.
    Det siste anser jeg for å være ditt andre uprovoserte personangrepet du har kommet med mot meg. Første gang som svar på noe som ikke handlet om deg og dine produkter i det hele tatt (Mytek), nå etter at jeg forsøker å skvære opp med et kammeratslig skjera bagera. Min private galleritråd er en av de som oppdateres ofte, men du insinuerer st jeg ikke bidrar konstruktivt.

    Fortsetter du å personforfølge meg på den måten blir du rapportert. For en bransjeaktør er dette totalt uakseptabelt. Må jeg minne deg på at du ikke er et ordinært medlem. Ser at The Shy og svart-hvitt synes det er helt innenfor å insinuere at jeg ikke bidrar konstruktivt til forumet. Takk skal dere ha, nå vet jeg hvor jeg har dere to. Håper rævslikkingen av guru uten reelle credentials er verdt det.

    BTW, jeg har fulgt med tråden hele tiden, og har alltid vært høflig og latt være å kommentere ting jeg er uenig i siden dette er din tråd, Kvålsvoll. Med den holdningen du har til egen fortreffelighet skal jeg fortsette å være høflig, men ved å drite i denne tråden framover. De produktene dine er bare luftslott som aldri kommer til å bli tilgjengelige på noe marked likevel. Men det var ålreit å følge utlegningene helt til jeg fant ut at du er ei bikkje som biter hender som strekkes fram. :(
    Den siste delen av dette innlegget var ikke ment for noen spesifikke personer, det var ment som en helt generell kommentar til hva en kan bruke ting fra denne tråden til, selv om det etter hvert blir færre poster av typen lange avhandlinger.

    Siden svaret her var tenkt mere generelt - til alle - i utgangspunket, valgte jeg også å ikke sitere din post. Nå leser jeg ikke alt som postes på forumet her, men jeg er innom, og ser ofte navnet ditt, du poster og bidrar i mange og forskjellige tråder. Slik sett så passer ikke denne siste setningen for deg, du finner mer enn nok inspirasjon fra andre steder, eller rett og slett fra deg selv.

    Jeg kjenner ikke deg, jeg har ikke noe å skvære opp med med deg, jeg har ikke noe personlig mot deg, og på dette forumet så har jeg ikke noen særposisjon på noe som helst slags vis, jeg er absolutt helt og fullt på lik linje med alle andre som er her.

    Om noen, eller du selv, synes du skylder meg noen form for unnskyldning - nei. Jeg leser det du skriver, alle går ikke like godt sammen, og både direkte og mellom linjene her er det informasjon som jeg tar til etterretning og opplysning.

    Problemet er ikke når noen sier rett ut hvordan landet ligger.

    Men det er et problem for dette forumet at det stadig dukker opp kommentarer og diskusjoner som dette, som ikke har noe som helst med lyd eller utvikling i retning av et godt miljø å gjøre.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    La meg legge til at jeg virkelig ønsker at du lykkes med dine høyttalerprosjekter, og at vi får et high end-alternativ av denne typen. Jeg er ikke helt sikker på hvor generell den kommentaren var, men som æresmedlem som bruker mye tid på innspill og egen tråd fant jeg den fornærmende. Uansett så aksepterer jeg din betryggenlse om at du ikke har noe horn i siden til deg, og strekker nok en gang ut hånden slik at dette kan bli vann under broen nå. :)

    Det var ikke noen problemer for meg å komme forbi Mytek-kontroversen, og denne er strengt tatt endel mindre.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Denne tråden har nådd enden.

    Eller, den har kommer rundt, slik som urskiven i Kundera's Udødeligheten. Å fortsette betyr å gå gjennom det samme, på nytt, en gjentagelse av tema og innhold.

    Som forumtråd har dette vært spesielt - det er stort sett jeg selv som har styrt showet - lagt ut innhold - og så har det kommet ett og annet innlegg av og til, kanskje noe som kunne diskuteres litt, men aldri samme engasjement og deltakelse som en finner i mer aktive tråder. Jeg tror dette først og fremst har vært en tråd der andre leser - hva har han funnet på i dag, hva var det med denne dypbassen i musikk, dette må jeg lese en gang til, tror jeg på dette, her var det noe rar musikk jeg må finne.

    Jeg mistenker også at min kommunikasjonsform har medført at folk har avstått fra å kommentere ting de ikke er enig i. Det er beklagelig. Jeg har en ganske solid teknisk bakgrunn, jeg har også erfaring med å bygge opp argumentasjon slik at det er veldig vanskelig å tilbakevise påstandene - fordi dette har vært en del av jobben min tidligere, der en slik fremgangsmåte er bra for formålet å få gjennomslag for en gitt løsning, raskest mulig. For eksempel når vi skal selge inn vår software i konkurranse med amerikanere og australiere. I et forum slik som her, så er ikke målet det samme, og denne fremgangsmåten kan få uheldige bivirkninger. Du er ser noe du ikke er enig i, men ser ingen åpning for å få inn gode argumenter for ditt synspunkt. For jeg har stengt åpningen, men det betyr ikke at alt jeg sier er den hele og fulle sannheten.

    Den siste tiden har det blitt mest bilder av prototypebygging og noe som ligner mer og mer på rene produktpresentasjoner. Det passer ikke her.

    Jeg har tenkt på forskjellige alternativer for hva som kan skje. En variant er å bare la tråden stå, og så kan folk fortsette å poste spørsmål og kommentarer. Det medfører et slags vedlikeholdsproblem.

    Negative kommentarer og innspill har vært med her helt siden starten. Et kritisk spørsmål er ikke det samme som negative innspill som kommer igjen og igjen. Dette er målrettede forsøk på å undergrave det jeg holder på med, og det er det en kan kalle næringslignende interesser som er motivasjonen til den som sitter i bakgrunnen og trekker i trådene, ikke at det jeg lager har feil eller dårlig lyd. Dette må jo håndteres på et vis, og i lengden blir dette bare slitsomt og kjedelig. Dette er ikke noe jeg vil bruke tiden min på.

    En som leser hele tråden, eller har med seg noe historikk, skjønner fort hvor landet ligger. Men en tilfeldig, ny leser ser bare at her er det i hverfall en som ikke liker dette - kanskje se seg om etter noe annet.

    Det å dele informasjon og ha åpne forhold rundt det en driver med, er bra. Men det er ikke uproblematisk. Jeg har måttet be folk som vil komme på besøk om å ta kontakt med meg direkte, utenom forumet, fordi det viser seg at folk har blitt kontaktet og forsøkt overtalt til å ikke dra hit. Jeg vet om flere tilfeller der dette har skjedd, og jeg vet om minst ett tilfelle der dette har lykkes - en person som kunne tenkt seg å se hva jeg holder på med, har blitt overtalt til å la være.

    Dette må jeg rydde opp i før neste kapittel starter.

    Derfor forsvinner denne tråden nå.

    Men det betyr ikke at jeg forsvinner fra forumet. Og både jeg og selskapet mitt kan enkelt kontaktes slik som beskrevet på selskapets nettside.


    ---------
    Hva som skjer med tråden kan ikke jeg bestemme, jeg kan bare ytre et ønske.

    Jeg kommer til å foreslå at dette innlegget blir stående slik at det blir en slags forklaring, alt annet slettes, det er enkelt og greit.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Det er en tid for alt :)

    Da jeg var hos Kvålsvoll fikk jeg høre et anlegg med en stor og fin scener; det åpnet seg opp. Elektronikken var ujålete, de akustiske tiltak fornuftige og lyden veldig bra.

    Ser frem til å en gang møtes igjen!

    :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Det er en tid for alt :)

    Da jeg var hos Kvålsvoll fikk jeg høre et anlegg med en stor og fin scener; det åpnet seg opp. Elektronikken var ujålete, de akustiske tiltak fornuftige og lyden veldig bra.

    Ser frem til å en gang møtes igjen!

    :)
    Samme inntrykk jeg fikk. Kan legge til at dette er veldig fornuftig prisede ting. At enkelte vill stikke kjepper i hjulene for slike Aktører må komme av misunnelse.

    Neste gang jeg kommer til Ålesund er jeg på døra.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Det er en tid for alt :)

    Da jeg var hos Kvålsvoll fikk jeg høre et anlegg med en stor og fin scener; det åpnet seg opp. Elektronikken var ujålete, de akustiske tiltak fornuftige og lyden veldig bra.

    Ser frem til å en gang møtes igjen!

    :)
    Samme inntrykk jeg fikk. Kan legge til at dette er veldig fornuftig prisede ting. At enkelte vill stikke kjepper i hjulene for slike Aktører må komme av misunnelse.

    Neste gang jeg kommer til Ålesund er jeg på døren.
    Kan legge til at jeg absolutt ikke har inntrykk av at dette er en vanlig fremgangsmåte for de profesjonelle som driver med salg eller produksjon av lydting - de har rett og slett mer enn nok med sitt eget. Dette er nok et unikt unntak.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Synd at det skal vere på denne måten Kvålsvoll .

    Jeg var også på besøk hos deg , og det var både morsomt , lærerikt og veldig hyggelig - og låt veldig bra gjorde det også !
    I tillegg har jeg fulgt tråden din med stor interesse uten å ha kommentert så alt for mye. Jeg føler ikke akkurat at jeg har så mye å bidra med liksom , men jeg har skjønt at du vet hva du holder på med. Og i tillegg har du en deilig ujålete tilnærming til dette ift. mange andre aktører.

    Så jeg ønsker deg all lykke videre, og det kan fort hende du hører fra meg hvis jeg havner i Ålesund igjen en dag. (og det gjør jeg nok) :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, tråden er stengt etter trådstarters ønske.
    Personlig ville jeg satt stor pris på en lærerik og no-nonsence fortsettelse men dette er trådstarter herre over selv.
    Gi et vink om du vil berike hifi-norge videre her så åpnes den igjen...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn