Konserter på Blu-Ray - de absolutte referansene.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    2L har mengder av 5.1 innspillinger på blu-ray.
    Men jeg regner med de fleste som leser denne tråden har fått med seg det forlengst.
    Disse er kun med lyd, ingen video.
    Glimrende innspillger fra 2L - har noen slike. De har jo også en del med 9.1 Auro og har også begynt med Atmos innspillinger - artig å se det mikrofon-treet de bruker under innspillinger :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    2L har mengder av 5.1 innspillinger på blu-ray.
    Men jeg regner med de fleste som leser denne tråden har fått med seg det forlengst.
    Disse er kun med lyd, ingen video.
    Glimrende innspillger fra 2L - har noen slike. De har jo også en del med 9.1 Auro og har også begynt med Atmos innspillinger - artig å se det mikrofon-treet de bruker under innspillinger :)
    Denne kan godt få innpass i denne tråden. I mine ører et plettfritt opptak. Instrumenter i alle kanaler, noe jeg vanligvis ikke foretrekker, men her er det gjort så nydelig og med en lydkvalitet som gjør det akseptabelt for meg.

    https://shop.klicktrack.com/2l/84

     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Denne må sannelig med i tråden. For en praktfull produksjon dette er. Inn på topp 5 av de konsertene jeg har. Det er simpelthen intet å utsette her. Og herlige Sibelius, Joshua Bell, og et glimrende orkester. Anbefales på det sterkeste.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Dette er en ren lydproduksjon, men den må med her. Når det gjelder flerkanalsproduksjoner innen klassisk musikk, er dette noe av det ypperste jeg har hørt. Et gigantisk lydbilde, tindrende klart, perfekt balanse og flott dynamikk. Morten Lindberg er en trollmann! Og Trondheimsolistene, for et fantastisk orkester.

    Reflections.jpg


    Mikker.jpg


    Orkester.jpg


    Oppsett.jpg
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Hans Zimmer konserten er kanskje den aller beste og råeste jeg har sett og hørt på film/TV! Den finnes på Netflix, men der er lyden så komprimert og overstyrt i forhold til Blu-Ray utgivelsen at det innemellom både spraker og skurrer i bakhøyttalerne. Blu-Ray i surround derimot... D*ven døtte!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn