Koble iPhone (7) til DAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    svk

    Gjest
    Er det samme sak i P10? :

    Huawei har puttet inn en egen lyddel som er ny av året for denne telefonen. Uvanlig nok snakker de ikke så fryktelig høyt om det, men putter du i hodetelefoner i kontakten på Mate 9 Pro vil du umiddelbart merke at den spiller høyere enn de fleste andre telefoner, foruten de få som er vesentlig rettet mot oss som elsker godlyd, eksempelvis enkelte HTC-modeller og LGs V10 og V20.

    Etter å ha slitt litt med å finne konkret informasjon om lyddelen i Mate 9 Pro endte det med at jeg spurte Huawei hva det er slags spilledåse som står inni. Og dypt i Mate 9 Pros spesifikasjonsark står det at den har et nytt lydbrikkesett som har fått navnet Hi6403, og uten ytterligere beskrivelse står det bare at det skal gi en bedre lydopplevelse. Det får man gi Huawei rett i. Lyden er god, og volumet går godt og vel til 11.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Er det samme sak i P10? :

    Huawei har puttet inn en egen lyddel som er ny av året for denne telefonen. Uvanlig nok snakker de ikke så fryktelig høyt om det, men putter du i hodetelefoner i kontakten på Mate 9 Pro vil du umiddelbart merke at den spiller høyere enn de fleste andre telefoner, foruten de få som er vesentlig rettet mot oss som elsker godlyd, eksempelvis enkelte HTC-modeller og LGs V10 og V20.

    Etter å ha slitt litt med å finne konkret informasjon om lyddelen i Mate 9 Pro endte det med at jeg spurte Huawei hva det er slags spilledåse som står inni. Og dypt i Mate 9 Pros spesifikasjonsark står det at den har et nytt lydbrikkesett som har fått navnet Hi6403, og uten ytterligere beskrivelse står det bare at det skal gi en bedre lydopplevelse. Det får man gi Huawei rett i. Lyden er god, og volumet går godt og vel til 11.

    Denne siden mener å vite at den gjør det. Men Huawei sier veldig lite om lyd, så man kan ikke være sikker.

    https://www.cect-shop.com/en/huawei-p10-5-1-inch-full-hd-4gb-ram-64gb-rom-64-bit-hisilicon-kirin-960-octa-core-2-4ghz-android-7-0-4g-lte.html


    Denne også... ltimedia technology \ Hi6403 audio chip, support 24bit high fidelity audio files, integrated sound cavity \

    HUAWEI P10 mobile phone spot Huawei/ HUAWEI P10 double photo camera network 4G intelligent green genuine



    Men jeg synes ikke volum blir overhøy i Huawei musikkappen, man må bruke DTS for å få veldig høyt volum...


    http://www.androidauthority.com/hisilicon-kirin-960-soc-close-look-724326/
    HiSilicon is also paying more attention to audio this time around. There’s a new embedded DSP and its third generation Hi6403 codec on board, which boasts an improved noise floor of -117dB and a dynamic range of 117. This bests the iPhone 7’s codec and the Qualcomm WCD9335 found in today’s flagships. However, its THD+N characteristic of -90dB doesn’t quite match up to the competitors, but is an improvement on the previous Hi6402 IC. The Hi6403 supports overkill audio formats in the form of 32bit 192KHz PCM, as well as the DSD lossless format. It also consumes 17 to 33% less power than before.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende
     
    D

    Danke

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende

    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    OK. Tilbake til topic. Z3 døde, og en iPhone 7+ kommer i morgen.

    Prøver først med en USB3/Lightning-adapter ("camera kit") og ser om det funker å bare koble til Abrahamsen A-Dac på den måten, og hvis ikke får jeg åpne lommeboka og kjøpe en Dragonfly e.l.

    Men: Vil et sett hodetelefoner/ørepropper med iPhone-fjernkontroll fortsatt kunne styre volum, svare på samtaler, etc. gjennom Lightning/minijack-adapteret? Hvis ikke, og jeg mister den funksjonaliteten, kan jeg jo bare beholde Momentum In-Ear. Å kjøpe noe som gir tilsvarende lydkvalitet over Bluetooth blir kjapt dyrt.
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvofor ikke apple express eller chromecast som nevnt tidligere?
     
    S

    svk

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende

    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
    Duger 2V til 250 ohm?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende

    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
    Duger 2V til 250 ohm?
    Jeg vet ikke hva du snakker om, men det jeg har hørt er at P10 iallefall bruker 4V.


    Eller mente du LG?
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvofor ikke apple express eller chromecast som nevnt tidligere?
    Fordi jeg ikke kan kødde med å koble alskens hardware til nettet på jobben. En Bluetooth-receiver kan selvsagt funke.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Bruk en slik Argon bluetooth reciever(ca 800.-).Den har optisk ut mm.Har en slik og den er faktisk overraskende god.Den støtter adap bluetooth eller hva det nå heter.

    IMG_2870.JPG
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser flott ut. ...Men da trenger jeg jo fort en annen DAC. A-DAC'en er kun USB.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Alle bt-mottakere har jo iofs. DAC, men likevel... Sånn sett kan jeg jo bruke Apple Lightning til minijack-adapter. Den har jo også innebygget DAC. ;)
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Lightning til USB (også kalt kamera adapter) har vertfall fungert med meg på iPad Air, iPhone6 Plus, og iPhone 6s Plus, ser ingen grunn til att det ikke skal fungere på iPhone 7 også. Rett i USB inngangen på Benchmark DAC1.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende

    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
    LG er jo godt kjent for godlyd i Hi-Fi markedet. ;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Lightning til USB (også kalt kamera adapter) har vertfall fungert med meg på iPad Air, iPhone6 Plus, og iPhone 6s Plus, ser ingen grunn til att det ikke skal fungere på iPhone 7 også. Rett i USB inngangen på Benchmark DAC1.
    Det fungerer på 7'ern og det enkle er vel ofte det beste..

    -BB-
     
    S

    svk

    Gjest
    Her har du fra Huawei.....

    【HUAWEI P10】 - 华为手机 - 华为手机官网

    Audio frekvens

    Audio frekvens
    Lydfilformater: mp3, mp4,3gp, wma, ogg , amr, aac, flac, wav, midi, ra
    lyd: Hi6403 lydbrikke, 24bit high-fidelity lydfil støtte, integrert lyd kammer



    P10 har bra lyd mener jeg, sett fra mitt perspektiv. Jeg trenger ikke høyere lyd, men telefonen kunne nok hatt enda høyre volumstyrke.



    Fikk svar fra Huawei nå, det er bekreftet at Hi6403 sitter i P10.
    Hadde vært greit og visst effekten.
    For min del så er LG G6+ mest spennende

    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
    LG er jo godt kjent for godlyd i Hi-Fi markedet. ;)
    Kanskje ikke på hifi, men heller headfi
     
    D

    Danke

    Gjest
    LG G6+ er den beste musikkmobilen på markedet..

    HTC er også greie på musikk, men mobildelen er veldig dårlig iforhåld til andre mobiler på markedet.

    Så dersom du skal ha en topp lydmobil, som også er svært god mobilspecs så er det LG G6 plus man bør sikte på.

    Jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men LG er kjent for å ha god hifilyd da, også med ESS dac, og ørepropper fra samarbeidspartner B&O.
    LG er jo godt kjent for godlyd i Hi-Fi markedet. ;)
    Kanskje ikke på hifi, men heller headfi
    Hva mente du SVK? Via ekstra Dac eller?

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    S

    svk

    Gjest
    Det jeg forbinder med Lg er tv,data og enkle kinoanlegg . Altså ikke hifi
    Men i hodetelefonmiljøet står de sterkere i kurs
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg forbinder med Lg er tv,data og enkle kinoanlegg . Altså ikke hifi
    Men i hodetelefonmiljøet står de sterkere i kurs
    Men LG driver da ikke i hodetelfon bransjen!
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det jeg forbinder med Lg er tv,data og enkle kinoanlegg . Altså ikke hifi
    Men i hodetelefonmiljøet står de sterkere i kurs
    LG lager de beste hodetelefon mobilene.

    Særlig LG G6+

    LG 4 og LG 5 med BO hifi dac var også av det beste på lyd.

    Lyd er liksom HTC og LG.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Dazed: Du har iPhone 7? Den har jo ikke HP-jack, så en adapter er ett av alternativene- nok det eneste hvis du ønsker å koble den til utvendig DAC i husanlegget.

    På reise har du to alternativer:

    -Adapter med HPA- som Dragonfly Red
    -Trådløst headset- feks Beyerdynamic Byron BT/BTA. Sistnevnte takler Apple AAC...jeg hadde selv en standard BT-versjon.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Testet, og USB3 Camera Adapter mellom 7+ og Abrahamsen A-Dac fungerer helt flott. :) Vellykket!

    Auditor: Jeg vet alt det der. Saken her var å koble den til en gammel USB-dac.

    Jeg er ikke interessert i noen form for hodetelefonutgang, men kun digitalt ut for bruk med Tidal/Spotify.
     
    Sist redigert:

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg forbinder med Lg er tv,data og enkle kinoanlegg . Altså ikke hifi
    Men i hodetelefonmiljøet står de sterkere i kurs
    LG lager de beste hodetelefon mobilene.

    Særlig LG G6+

    LG 4 og LG 5 med BO hifi dac var også av det beste på lyd.

    Lyd er liksom HTC og LG.
    Jepp
    At LG mobiler er veldig/vesentlig mye bedre på lyd enn apple, det tror jeg ikke på. Har ikke testet, så kan jo ta feil. Men hvis LG er merkbart bedre enn iPhone, så er de jo på høyde med dedikerte musikkspillere/ walkman i ganske høy prisklasse. Så jeg er skeptisk til at det kan være tilfelle.
     
    S

    svk

    Gjest
    Lg bruker ess dac og er spesifisert til å gi 2volt ut
    . Hva de bruker i forsterkerdelen vet jeg ikke. Ikke utenkelig at de slår apple,som har vært på stedet hvil lenge
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er så. Men apple har jo avsluttet DAC biten, så de omgår problemet. Man er henvist til en ekstern dac, og bruker kan velge selv. Jeg er ikke helt enig i apple sin vinkling her, men fra visse ståsted kan de ha gjort et smart valg med å droppe intern DAC. Men jeg er faktisk ganske fornøyd med analog lyd ut fra min iPhone 6+, så den beholder jeg så lenge som mulig. Låter knallbra med HD600 direkte på hp lydutgangen, forutsatt du ikke trenger opp mot "100dB" lydnivå da...!
     
    S

    svk

    Gjest
    Htc og div andre kjører vel samme opplegget som apple. Sånnsett en god løsning. Så kan en velge dac selv. Evt hp med innebygd dac
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Hodetelefon med innebygd DAC; NEI TAKK!!!!!

    Apple har jo kuttet innebygd DAC, så de følger jo ingen andre. Jeg liker det meste apple har gjort, men fundametalt uenig når de lanseer en iPhone som krever ekstern DAC. Vel, med kurant ekstern D/A konvertere og man brukrer vanig analoge HP, så kan jeg bli med på apple filosofi til en viss grad. Men alle mine hp vil alltid bli rent analoge uten integrert digital elektronikk.
     
    S

    svk

    Gjest
    Hodetelefon med innebygd DAC; NEI TAKK!!!!!

    Apple har jo kuttet innebygd DAC, så de følger jo ingen andre. Jeg liker det meste apple har gjort, men fundametalt uenig når de lanseer en iPhone som krever ekstern DAC. Vel, med kurant ekstern D/A konvertere og man brukrer vanig analoge HP, så kan jeg bli med på apple filosofi til en viss grad. Men alle mine hp vil alltid bli rent analoge uten integrert digital elektronikk.
    Har tenkt tanken, men aldri tatt steget å prøvd. Ser både sony, philips, pioneer og audeze har
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Mange av de beste hp idag, de ble konstruert for flere ti-år siden. Elekroninkk endrer ser fortere enn du får snudd deg. Investerer du penge i en high-end hodetelefon idag; da bør den fortsatt være 100% analog. Min ubetydelige mening!!!
     
    S

    svk

    Gjest
    Tror nok kabel med jack er det tryggeste, er så mye endringer hele veien når det gjelder kontakter og standarder
    Lightening, usb micro, usb c. Bt med ldac, aptx,aac +++
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok kabel med jack er det tryggeste, er så mye endringer hele veien når det gjelder kontakter og standarder
    Lightening, usb micro, usb c. Bt med ldac, aptx,aac +++
    Data standard vil endres fortere en du tror. Kjøp ALDRI innenfor neste 5 år en HP med integrert elektrinikk/ /software/firmware. Selve HP må være analog

    Hvorfor sier jeg man skal styre unna alt annet en analog hp i 5år; kvalifisert gjetning, så enklet som det!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn