Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Da er jeg Klipsch venn igjen, etter å ha hatt RF62 mk2 og RF52 mk2 tidligere, pluss masse annet ræl i etterkant er jeg tilbake nå med RF52 mk1.

    Men, er det flere enn meg som muligens foretrekker mk1 framfor mk2? Jeg likte mk2 svært godt, men tror ikke jeg liker mk1 noe mindre faktisk.
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    Har byttet ut min Rf kino til fordel av THX ultra 2 serien, har 3stk kl 650 som front, 2 stk ks7800 side, og skal handle inn 2stk kl 7800 som bak. 4 Atmos i tak blir nok en billigere serie av klipsch innebyggings ht. Endte op med Yamaha 3020 på mitt forrige klipsch oppsett og synest det var en bra match så tenkte å gå for cx 5100, noen anbefalinger av effekt ?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch er jo kjent for å ha høy følsomhet på sine høyttalere, er det i hovedsak hornladningen som er årsaken til dette? Eller er det også andre ledd i konstruksjonen som bidrar til den høye følsomheten?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.719
    Antall liker
    11.202
    Torget vurderinger
    2
    Klipsch er jo kjent for å ha høy følsomhet på sine høyttalere, er det i hovedsak hornladningen som er årsaken til dette? Eller er det også andre ledd i konstruksjonen som bidrar til den høye følsomheten?
    De er jo nødvendigvis også tvunget til å få sine ikke hornladede basselementer til å henge med, for at gjengivelsen ikke skal komme helt ut av balanse. Dette må ordnes ved hjelp av lette elementer og store magneter, blant annet. Her bør du vel egentlig høre med Snickers eller andre som kan dette bedre enn undertegnede, men basert på mangfoldige år med lytting på høyttalere av ymse slag, må jeg jo få si at Klipsch definitivt har funnet sin egen resept. Dette er en resept mange har prøvd seg på uten å lykkes spesielt bra, må det kunne sies. I sannhetens navn må det vel fram at Klipsch bløffer ganske grundig på dette med følsomhet, selvsagt har ikke RF-seriens høyttalere en følsomhet på 97 - 100 dB/1W/1m, vi snakker nok mer i retning av 91 - 95. Men det er uansett klart mer effektivitet enn så å si noen andre, samtidig som de klarer å skape en troverdig or rimelig balansert bassgjengivelse. Her må man også skille på RF-serien og Heritage; sistnevnte er nok mer klassiske løsninger, der man begrenser utstrekningen nedover ganske så tydelig. RF-serien på sin side har en temmelig humpete og dumpete frekvens- og impedanskurve, som setter foreterkerne på diverse prøvelser underveis. Enkelte modeller er svært heldige, enkelte er vanskelige. Det viktige er at Klipsch har klart å skape en viss troverdighet i det de driver med, det er brukt store ressurser til å lage noe folk liker å høre på, selv om det ikke måler perfekt.
    Det dreier seg om underholdning. Og Klipsch har ressursene som skal til for å få det til å bli likandes, selv om det ikke nødvendigvis er perfekt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er jeg Klipsch venn igjen, etter å ha hatt RF62 mk2 og RF52 mk2 tidligere, pluss masse annet ræl i etterkant er jeg tilbake nå med RF52 mk1.

    Men, er det flere enn meg som muligens foretrekker mk1 framfor mk2? Jeg likte mk2 svært godt, men tror ikke jeg liker mk1 noe mindre faktisk.
    Jeg likte bedre RF7 mk1 enn rf7 mk2
    Og likte bedre Rf5 en rf82mk1.

    Men klipsch er en stund siden jeg har hatt på lydrimmet. Har fremdeles noen gamle KSB 3.1 i stua.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg elsker å lese dine balanserte og rasjonelle betraktninger, mr Håkon Rognlien. Just saying.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.116
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er jeg Klipsch venn igjen, etter å ha hatt RF62 mk2 og RF52 mk2 tidligere, pluss masse annet ræl i etterkant er jeg tilbake nå med RF52 mk1.

    Men, er det flere enn meg som muligens foretrekker mk1 framfor mk2? Jeg likte mk2 svært godt, men tror ikke jeg liker mk1 noe mindre faktisk.
    Jeg har fortsatt den litt beskjedene meningen med at rf52 mk1 er den beste høytaleren i rf serien.. hadde egentli vært morro og hørt den nye rp250f.. for rp280f er fantastisk mye bedre enn de gamle rf'ene IMHO
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Rp250f er aldeles strålende. Men dessverre vil folk flest undermotorisere dem med svake forsterkere eller billige receivere. De krever en del guff disse tassene, men steikje hvor de kan underholde.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Da var jeg og hentet meg en stk Forte II gratis. Hvis det er noen som har en til overs ta gjerne kontakt med meg så kjøper jeg den du har.. Nå blir spørsmålet hvordan jeg skal bruke denne inntil videre, som center med mine heresy i front eller ta bort den ene heresyen ev koble 2 stk heresy på den en siden, kom med forslag.. Hehe
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Da var jeg og hentet meg en stk Forte II gratis. Hvis det er noen som har en til overs ta gjerne kontakt med meg så kjøper jeg den du har.. Nå blir spørsmålet hvordan jeg skal bruke denne inntil videre, som center med mine heresy i front eller ta bort den ene heresyen ev koble 2 stk heresy på den en siden, kom med forslag.. Hehe
    Hvis du kjører surround, er jo den åpenbare løsningen å skaffe deg to Forte II'er til, og bruke den ene du har nå som senterkanal. Bruker Heresy som senter nå, men hender jeg fantaserer om hvordan det ville vært med en Cornwall til for å bruke som senter. Er noe eget med helt sømløs panorering i front. :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    Klipsch er jo kjent for å ha høy følsomhet på sine høyttalere, er det i hovedsak hornladningen som er årsaken til dette? Eller er det også andre ledd i konstruksjonen som bidrar til den høye følsomheten?
    De er jo nødvendigvis også tvunget til å få sine ikke hornladede basselementer til å henge med, for at gjengivelsen ikke skal komme helt ut av balanse. Dette må ordnes ved hjelp av lette elementer og store magneter, blant annet. Her bør du vel egentlig høre med Snickers eller andre som kan dette bedre enn undertegnede, men basert på mangfoldige år med lytting på høyttalere av ymse slag, må jeg jo få si at Klipsch definitivt har funnet sin egen resept. Dette er en resept mange har prøvd seg på uten å lykkes spesielt bra, må det kunne sies. I sannhetens navn må det vel fram at Klipsch bløffer ganske grundig på dette med følsomhet, selvsagt har ikke RF-seriens høyttalere en følsomhet på 97 - 100 dB/1W/1m, vi snakker nok mer i retning av 91 - 95. Men det er uansett klart mer effektivitet enn så å si noen andre, samtidig som de klarer å skape en troverdig or rimelig balansert bassgjengivelse. Her må man også skille på RF-serien og Heritage; sistnevnte er nok mer klassiske løsninger, der man begrenser utstrekningen nedover ganske så tydelig. RF-serien på sin side har en temmelig humpete og dumpete frekvens- og impedanskurve, som setter foreterkerne på diverse prøvelser underveis. Enkelte modeller er svært heldige, enkelte er vanskelige. Det viktige er at Klipsch har klart å skape en viss troverdighet i det de driver med, det er brukt store ressurser til å lage noe folk liker å høre på, selv om det ikke måler perfekt.
    Det dreier seg om underholdning. Og Klipsch har ressursene som skal til for å få det til å bli likandes, selv om det ikke nødvendigvis er perfekt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Vær obs på at Klipsch aldri oppgir følsomhet ved 1W, men ved 2.83V. Ved 8 ohm blir dette 1 W, men hvis impedansen synker til feks 4 ohm ved enkelte frekvenser, er 2.83v =2W, evt 4W hvis den synker til 2R.
    Det spekuleres også i om de oppgir følsomhet per par. To høyttalere vil gi 6db mer enn en høyttaler.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.719
    Antall liker
    11.202
    Torget vurderinger
    2
    Klipsch er jo kjent for å ha høy følsomhet på sine høyttalere, er det i hovedsak hornladningen som er årsaken til dette? Eller er det også andre ledd i konstruksjonen som bidrar til den høye følsomheten?
    De er jo nødvendigvis også tvunget til å få sine ikke hornladede basselementer til å henge med, for at gjengivelsen ikke skal komme helt ut av balanse. Dette må ordnes ved hjelp av lette elementer og store magneter, blant annet. Her bør du vel egentlig høre med Snickers eller andre som kan dette bedre enn undertegnede, men basert på mangfoldige år med lytting på høyttalere av ymse slag, må jeg jo få si at Klipsch definitivt har funnet sin egen resept. Dette er en resept mange har prøvd seg på uten å lykkes spesielt bra, må det kunne sies. I sannhetens navn må det vel fram at Klipsch bløffer ganske grundig på dette med følsomhet, selvsagt har ikke RF-seriens høyttalere en følsomhet på 97 - 100 dB/1W/1m, vi snakker nok mer i retning av 91 - 95. Men det er uansett klart mer effektivitet enn så å si noen andre, samtidig som de klarer å skape en troverdig or rimelig balansert bassgjengivelse. Her må man også skille på RF-serien og Heritage; sistnevnte er nok mer klassiske løsninger, der man begrenser utstrekningen nedover ganske så tydelig. RF-serien på sin side har en temmelig humpete og dumpete frekvens- og impedanskurve, som setter foreterkerne på diverse prøvelser underveis. Enkelte modeller er svært heldige, enkelte er vanskelige. Det viktige er at Klipsch har klart å skape en viss troverdighet i det de driver med, det er brukt store ressurser til å lage noe folk liker å høre på, selv om det ikke måler perfekt.
    Det dreier seg om underholdning. Og Klipsch har ressursene som skal til for å få det til å bli likandes, selv om det ikke nødvendigvis er perfekt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Vær obs på at Klipsch aldri oppgir følsomhet ved 1W, men ved 2.83V. Ved 8 ohm blir dette 1 W, men hvis impedansen synker til feks 4 ohm ved enkelte frekvenser, er 2.83v =2W, evt 4W hvis den synker til 2R.
    Det spekuleres også i om de oppgir følsomhet per par. To høyttalere vil gi 6db mer enn en høyttaler.
    Nemlig. I tillegg benytter de et 1/8-dels hjørne, som også bidrar signifikant. De kaller sine høyttalere "8 Ohms compatible", som også er en svært uklar måte å forholde seg til de faktiske forhold på. Implisitt ligger at de liksom snakker om 8 Ohms høyttaler, målt ved 1W og 1 meter avstand. Men leter man, så finner man at det ligger en masse betingelser her, som ikke er normale for de mest stringente og egentlig normale målemetoder.

    Det sagt: Klipsch er fortsatt svært følsomme høyttalere og det er hørbart.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.853
    Antall liker
    985
    for noe tøys, ALLE høyttalere varierer i impedans. nominell oppgis fra samtidig.
    rf7mk2 måler rundt 93db:
    Klipsch RF7 II Measurements - AVS Forum | Home Theater Discussions And Reviews
    det er små 10" woofere med lengre slaglengde som har lavere virkningsgrad enn tilsvarende pappmembraner fra PA verden. hjelper ikke å bare forstørre en magnet. til forskjell er de fleste dynaudio som oppgis til 86db 4ohm (2w) da 83db, 10db lavere.
    mulig den tydelig økende diskanten er det klipsch velger å oppgi istedenfor snittet slik det skal være heh.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    Det styrker teorien om måling av par i hjørne. Ta de 93db og legg til 6db for å få sensitivitet per par og du får 99db. legg til 3db corner gain og du er oppe i 102db som står i spesifikasjonene. ;)

    Hva er det du mener at er tøys?
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.199
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Teoretisk 1/8 hjørneplassering gir 12db gain i bassen med gradvis mindre gain ifra 250hz eller der omkring. Men som sagt teoretisk, man vil ikke få så mye gain i virkeligheten....
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Uansett målinger koser jeg meg med RF7 Ii drevet av Peachtree 300. Har hatt de 2 ganger tidligere og prøvd en del annet i mellom, men savner de alltid sårt etter hvert og det jeg kaller gøy faktoren de gir både på musikk og film. Endelig nå til slutt fikk jeg et par uten kabinett skavanker. Godt luktet de også :)
     
    Sist redigert:

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ble med en Sw-310 hjem fra en byttehandel med en kompis, aldri hatt sub fra Klipsch før, men denne lille tassen imponerer meg ved første lytteinntrykk.

    Skal bli spennende å jobbe videre med den for å se hvor bra det kan bli.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har erfaring med Klipsch R-115SW eller lillebrødrene? Hvordan er de? Litt "farget" syn her i klipschtråden kanskje, men er de gode til prisen? Evt. Forrige modell? Hvordan står de seg til musikk i forhold til f.eks. SVS, Arendal, etc?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.129
    Antall liker
    3.270
    Torget vurderinger
    1
    Har et par av forrige generasjon 15" og har etter hvert mistet all lysten på oppgradering eller endring i anlegget. Fikk tak i de mens jeg hadde Epic CF-3 og begynte med bare én 15", men fikk det ikke helt til å stemme. Det hørtes ikke helt godt ut, så jeg endte med å kjøpe en til og da falt det hele på plass etter litt tilpassing av deling og gain. Nå med RP-280 så fungerer de like godt som de gjorde med CF-3.

    På en annen side, hvis jeg hadde hatt litt mere tålmod med overflatebehandling, tror jeg at jeg heller ville gått for hjemmelagde subbwoofere med 15" eller 18". Er overbevist om at man da får mye mer igjen for pengene, og ikke er det vanskelig å montere sammen heller. Men tålmodigheten min med overflatebehandling hadde gjort at jeg ville dra dem inn på stua etter at de er skrudd/limt sammen, samt element og forsterker var montert.

    Forøvrig test av R-115W hos lyd & bilde: Klipsch R-115SW - Lyd & Bilde
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Har sett den testen, men setter ikke allverdens lit til sånne omtaler. Tryggere med forumet.

    Kan bli et problem her at jeg kun har plass til én, og det må helst bli på siden av lytteposisjon. Aller helst burde jeg selvsagt hatt et symmetrisk oppsett.
     

    cissa

    Medlem
    Ble medlem
    22.07.2009
    Innlegg
    30
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har gått til anskaffelse av The Sixes og vil dele sine synspunkter?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.116
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen som har erfaring med Klipsch R-115SW eller lillebrødrene? Hvordan er de? Litt "farget" syn her i klipschtråden kanskje, men er de gode til prisen? Evt. Forrige modell? Hvordan står de seg til musikk i forhold til f.eks. SVS, Arendal, etc?
    Hadde 2stk r112sw. . Til prisen meget bra.. til musikk betydelig bedre enn svs og annet jeg har hatt i hus.. til klipsch å være, merkeligørevennlige og "hifikorrekt".. hadde ikke valgt noe annet i den prisklassen..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Nyttig. Og de burde jo matche RF-63 brukbart også.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.302
    Antall liker
    9.116
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takk. Nyttig. Og de burde jo matche RF-63 brukbart også.
    Det tror jeg de uten åroblem kan gjøre.. fikk aldri kjørt dem sammen med rp280f, men tror de uten problem hadde fulgt dem.. har i dag en REL R528SE og den imponerer veldig.. men vet ikke om en r528se kan forsvare prisen sin helt opp mot 2stk r112sw :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    CW3 ankom fredag, etter mange uker venting:)
    Driver enda å eksperimenterer med plassering og liker at de responderer kjapt på ørsmå justeringer.
    For noen fantastiske høytalere. Et vell av detaljer, kraft og en totalt uanstrengt måte å presentere musikken på. Det jeg liker ved dem særlig, er at det virker ikke som de har noen form for egensignatur, all musikk høres så totalt forskjellig ut, mht opptaksrom, type lyd og alt. Har jeg egentlig opplevd noe slikt før på denne måten?..Jeg tror ikke det faktisk.
    Jeg kjører dem nå på en ren 50 W klasse A Coda, som er en helt herlig match, nerve, glød og kraft i musikken...Jeg vet CW er lettdrevne, men føler likevel de trenger styrke, jeg tror i særlig grad nok amper styrke. Allerede ute av eskene spiller dem formidabelt, men selvfølgelig, innspilling vil etterhvert gi enda mer av alt..Leste på et Klipsch forum de har laaang innspillingstid, og jeg ser på som veldig positivt.
    Dette er drømmehøytalere, på veldig mange måter. De klarer en realisme på alt av instrumenter jeg kanskje ikke har hørt maken til...og Diana Krall er i rommet, her foran meg og Stan Getz er også innom.. Disse skal jeg aldri, aldri kvitte meg med... Likte faktisk disse bedre enn SE utgaven, sorte griller var perfekt her og valnøtt finishen er nydelig
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    Gratulerer med flotte høyttalere. :)
    Hvordan oppleves bassen slik de står plassert nå? Cornwall skal vel helst stå plassert inntil veggen for å få drahjelp i bassen.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk:)
    Ingen problemer med bass overhodet, mektig, definert og kraftfull. Jeg tror det er det samme nesten, om de stilles inntil vegg eller ut i rommet, de vil spille som bare det uansett...tror jeg da:)
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye! ;D
    Du nevner mye av det samme jeg opplevde da jeg fikk Cornwall i hus første gang, for rundt tre år siden - og jeg har de enda!

    Hva er det du har under høyttalerne?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har de audiophile vibration control blokkene, som bl.a er omtalt i Watt.Har slike under nesten alt i anlegget og kjøpte nesten 30 slike for flere år siden av Mike som lager dem. Første tanken var å øke høyden litt så de ble mer i øre høyde på diskant/mellomtone, men skal etterhvert få laget et spesialunderlag som hever dem enda mer, bare for å teste ijaffal.Men slik de er posisjonert nå, er stemmer godt over høyden på høytalerne. Kjekt å høre dine tanker samsvarer en del med mine, det lover jo godt for min del..:)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Gratulerer så mye. Det er mine drømmehøyttalere også. Har Heresy III i stua, godlyd i bøtter det også, men cw, det er drømmen. Da må vi nok ommøblere hele stua først, og selvsagt pusse opp... Og det orker ikke hverken jeg eller lommeboka nå. :) Enjoy!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye. Det er mine drømmehøyttalere også. Har Heresy III i stua, godlyd i bøtter det også, men cw, det er drømmen. Da må vi nok ommøblere hele stua først, og selvsagt pusse opp... Og det orker ikke hverken jeg eller lommeboka nå. :) Enjoy!
    Takk. Kjekt med så mange kommentarer..Ommøblering er lett mulig, men oppussing blir mer arbeid ja:) Kos deg med Heresy, de er veldig gode, likte dem godt
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.727
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flotte høyttalere! Disse hadde det vært gøy å høre snart! Er forøvrig veldig godt fornøyd med mine "nye" Forte på loftet, som du hadde før. Kjempefine i valnøtt og sorte griller! :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei, Takker:) Bare å komme innom en dag det passer, tid blir vi enige om. Snakkes:)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hei.
    Har noen Klipsch kg 3.2 Har ikke fått satt meg riktig ned med de enda, er det noen ting det er verd å bite seg merke i på +/- siden med disse? De er i veldig god stand men kassene er malt. Lurte på om det er en høyttaler som er sjelden og om det er verd å få de orginale i overflaten?

    MVH Øksa
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Vurderer å bytte ut System Audio aura 50, med et par Klipsch. Har ikke all verden å gå på mtp. Plassering. Må rp-260 langt fra bakvegg for å låte "rent"? I dag står SA ca. 25 cm fra bakvegg, vinklet mot lytter. Nærfelt kan man si, sitter ca. 1,5 m fra høyttalerne. Evnt. Forslag på andre ht. Jeg bør vurdere?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.719
    Antall liker
    11.202
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å bytte ut System Audio aura 50, med et par Klipsch. Har ikke all verden å gå på mtp. Plassering. Må rp-260 langt fra bakvegg for å låte "rent"? I dag står SA ca. 25 cm fra bakvegg, vinklet mot lytter. Nærfelt kan man si, sitter ca. 1,5 m fra høyttalerne. Evnt. Forslag på andre ht. Jeg bør vurdere?
    Heresy. Inn i hjørnene med dem. Dynamikk i bombeklassen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Ikke plass Håkon, de blir for brede. :/ Har de oppe i stua da, så vet hva de er gode for. Kona er enig, Heresy III blir i stua, til vi har ommøblert, pusset opp, og kjøpt Cornwall! Nei, dette er hula mi i kjelleren det er snakk om. Hula er langt fra optimal, men vil gjerne tilføre litt mer nytelse der nede. Får ikke lov til å spille med litt nivå i stua etter barna er lagt, og da må jeg oftest krype en etasje til ned. :) Vurderer stativhøyttalere også. Hegel Røst som skal drive de, hvem det nå blir. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.719
    Antall liker
    11.202
    Torget vurderinger
    2
    Ikke plass Håkon, de blir for brede. :/ Har de oppe i stua da, så vet hva de er gode for. Kona er enig, Heresy III blir i stua, til vi har ommøblert, pusset opp, og kjøpt Cornwall! Nei, dette er hula mi i kjelleren det er snakk om. Hula er langt fra optimal, men vil gjerne tilføre litt mer nytelse der nede. Får ikke lov til å spille med litt nivå i stua etter barna er lagt, og da må jeg oftest krype en etasje til ned. :) Vurderer stativhøyttalere også. Hegel Røst som skal drive de, hvem det nå blir. :)
    Da ville jeg sett på Audio Note AX2, rett og slett for å få noe helt annet. Har du råd, gå gjerne for AN-K i stedet.

    Håkon
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Er det noen som kjører Cornwall på Marantz?

    Jeg vurderer PM11s3 eller den nye PM-10



    Overkill til den lettdrevne CW, men fremtidssikrer meg litt også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn