Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.958
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Nei, det er helt frivillig.
    Godt,ble bekymret ett øyeblikk ;)

    /jan
    Det er helt frivillig, ja. Men, det er noe når du er vant med "grumset" der nede, så kan det bli litt savn når det forsvinner. I kombinasjon med en god forsterker - som gjerne er litt feit helt nede - så er dette veldig levelig selv uten sub ;D MAE var/er nok litt for snill/slank.

    Kabler kan jo også være med å tune systemet, har gode erfaringer med både Cardas SE og Chord. Nordost var lite heldig... Og ikke minst plassering. Her er det bare å flytte fram og tilbake mot vegg og hjørne.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    mteinum skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Nei, det er helt frivillig.
    Godt,ble bekymret ett øyeblikk ;)

    /jan
    Det er helt frivillig, ja. Men, det er noe når du er vant med "grumset" der nede, så kan det bli litt savn når det forsvinner. I kombinasjon med en god forsterker - som gjerne er litt feit helt nede - så er dette veldig levelig selv uten sub ;D MAE var/er nok litt for snill/slank.

    Kabler kan jo også være med å tune systemet, har gode erfaringer med både Cardas SE og Chord. Nordost var lite heldig... Og ikke minst plassering. Her er det bare å flytte fram og tilbake mot vegg og hjørne.
    Bassen er forsåvidt grei den. Men det er på enkelte innspillinger den savnes. Jeg kan leve bra med disse høytalerne uten sub også. Så det er ikke noe jeg stresser så veldig med. Kabler ? De får holde de jeg har, Audioquest. For å være ærlig vil jeg heller bruke 10000,- på en sub enn på kabler. Ikke det at jeg mener kabler ikke er viktig, men.........og forskjellige. Jeg vil bare ikke bruke så mye på de.

    Tror nok også MAE ikke er noe godt valg til Klipsch, Klipsch krever nok en bedre forsterker enn det som MAE kan varte opp med. Ja jeg har prøvd den. En tanke tam og snill etter min mening.

    Men jeg har plassert Heresyene optimalt i rommet. Måtte tilte de litt mer bakover for å få et større og høyere lydbilde. Fire stk. Holfiputer, to i høyden, ordna det.
    Og vinkla de ca. 40 grader innover.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, men er samtidig skeptisk til å gjøre dette. Har goså vurdert en delefilter oppgradering fra Audiocompaniet, men det er jammen ikke lett å bestemme seg :-\

    Edit: Skulle egentlig quote et annet innlegg om aktiv eling her, men det ble glemt.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    I dag har jeg hatt gleden av og høre Forte hos Mr. jukes. Det må jeg si var en positv overraskelse. Man skulle tro de var for store for en liten kjellerstue, men det gikk jo alldeles utmerket. Fast kontant bass, nydelig mellomtone, stort lydbilde. Og selvfølgelig låt det best med vinyl. Ingen dårlig platespiller akkurat, Luxman (husker ikke sifferne)
    Luxman EL 34. Snadder.

    JanR, ta med deg Fortene dine ut i annekset du. De skal spille i små rom ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR, ta med deg Fortene dine ut i annekset du. De skal spille i små rom ;D
    Det var planen etterhvert ;)
    Det låter meget bra hos jukes,selv med HT's plassert "uti rommet"

    Fikk du med deg noe hjem foresten ?

    /jan
     
    J

    jukes

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    I dag har jeg hatt gleden av og høre Forte hos Mr. jukes. Det må jeg si var en positv overraskelse. Man skulle tro de var for store for en liten kjellerstue, men det gikk jo alldeles utmerket. Fast kontant bass, nydelig mellomtone, stort lydbilde. Og selvfølgelig låt det best med vinyl. Ingen dårlig platespiller akkurat, Luxman (husker ikke sifferne)
    Luxman EL 34. Snadder.

    JanR, ta med deg Fortene dine ut i annekset du. De skal spille i små rom ;D

    Luxman pd 310 med Micro seiki 505 og Denon 103R. Når Jan er lei s500 ;) bør du prøve denne på Herseyene dine Rolf. El 34 på denne også. Skikklig trykk i denne gamle forsterkeren. Riaaen er et kapitel for seg selv.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR, ta med deg Fortene dine ut i annekset du. De skal spille i små rom ;D
    Det var planen etterhvert ;)
    Det låter meget bra hos jukes,selv med HT's plassert "uti rommet"

    Fikk du med deg noe hjem foresten ?

    /jan

    Ja. Men det er en annen historie. (skulle gjerne tatt med jukeboksen)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    Når Jan er lei s500 ;) bør du prøve denne på Herseyene dine Rolf. El 34 på denne også. Skikklig trykk i denne gamle forsterkeren. Riaaen er et kapitel for seg selv.

    Mvh Roar
    Slenger den bort så snart jeg får sjansen :)
    Spent på riia'n i S500.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ja. Men det er en annen historie. (skulle gjerne tatt med jukeboksen)
    Ikke uenig i det.På den andre siden så er jukeboxen i gode hender ;D
    Godt at du fikk en dose med Forte i ett mindre rom også.
    Kanskje jeg slenger de i bilen en gang utover så prøver vi i gruva.

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Tenkte jeg skulle vise frem Cornwallenes nye tilværelse...

    Har brukt hjørne plassering på de noen dager nå, med kraftig toe-inn. Det funker overraskende bra :)
    Får et stort og presist lydbilde og et stort sweetspot...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De skal stå sånn Thumper :)
    Ser ikke galt ut det rommet heller,flott bilde.
    Du har ett dedikert lytterom/gutterom ?

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    J

    jukes

    Gjest
    :)

    Har lest på et annet forum at du har en Leben med el 84 Thumber. Har en The fisher med disse rørene og er veldig spent på hvordan den vil spille på Forte.
    Den er fra 62. Men er veldig spent på hvordan den er på Forte.

    Hva er du har prøvd på disse Cornwall?

    Mvh Roar
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Har prøvd JanR's 2A3, Audio Note OTO SE, Music Angel XD 800MkIII, Leben CS300, Almarro A318B, MAE SET-1, Densen Beat 100 og Cyrus One.
    Skal jeg rangere dem, blir vel rekkeføgen slik... (ta forbehold om litt dårlig hukommelse...)
    1)Almarro
    2)Leben
    2)Audio Note
    4)2A3
    5)MAE SET-1
    6)Music Angel
    7)Densen
    8)Cyrus
    Litt lytte inntrykk av rørforsterkerene finner du her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17062.msg388417.html#msg388417
    og noen sider etter dette...
     
    J

    jukes

    Gjest
    Thumper skrev:
    Har prøvd JanR's 2A3, Audio Note OTO SE, Music Angel XD 800MkIII, Leben CS300, Almarro A318B, MAE SET-1, Densen Beat 100 og Cyrus One.
    Skal jeg rangere dem, blir vel rekkeføgen slik... (ta forbehold om litt dårlig hukommelse...)
    1)Almarro
    2)Leben
    2)Audio Note
    4)2A3
    5)MAE SET-1
    6)Music Angel
    7)Densen
    8)Cyrus
    Litt lytte inntrykk av rørforsterkerene finner du her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17062.msg388417.html#msg388417
    og noen sider etter dette...
    :)

    Du holder denne Leben høyt på lista di ser jeg,skal få hentet min el 84 forsterker og få prøvd denne og få hørt hvordan den står seg i forhold til Luxman SQ 38.
    Godt og se et par transistor forsterkere på lista di også. :)
    Jan R sin har jeg hørt og den spilte meget bra. :)

    Mvh Roar
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    JanR's 2A3 er en god forsterker, men jeg er sikker på at den låter bedre nå enn da den var hos meg... Han har jo gjort endel forandringer/forbedringer på den... Den var nok ikke helt i topptrim når den var hos meg.
    Ellers så er Leben en forsterker jeg liker! Deilig oppløst lyd, men en tanke lysere i klangen enn Almarro og litt "roligere"! i lyden enn AudioNote. En meget behaglig og god forsterker!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    2A3 ampen er absolutt i bedre form nå enn når vi var oppom deg :)
    Om den låter noe bedre hos deg er en annen sak.
    Du har bra forsterkeri som passer deg og anlegget ditt meget bra vil jeg tro ;)

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    JanR skrev:
    2A3 ampen er absolutt i bedre form nå enn når vi var oppom deg :)
    Om den låter noe bedre hos deg er en annen sak.
    Du har bra forsterkeri som passer deg og anlegget ditt meget bra vil jeg tro ;)

    /jan
    Hvordan den vil "stå seg" i anlegget mitt nå er jo umulig å si...
    Jeg er hvertfall fornøyd med det jeg har nå :D
    Driver bare og koser meg og bytter litt rør i ALmarrroen... Det ligger et RCA VT231 fra 40-tallet i postkassa hjemme og venter på meg i dag :D Skal bli spennede og høre hva det gjør i anlegget!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    jukes skrev:
    Når Jan er lei s500 ;) bør du prøve denne på Herseyene dine Rolf. El 34 på denne også. Skikklig trykk i denne gamle forsterkeren. Riaaen er et kapitel for seg selv.

    Mvh Roar
    Slenger den bort så snart jeg får sjansen :)
    Spent på riia'n i S500.

    /jan
    Hei Jan

    Spent på å høre hvordan s500 fungerer på dine Forte II. Har nemlig en sånn forsterker selv og vurderer å oppgradere mine rf3 mk2 til noe råere Klipcsh :)
    Hvilken rørbetykning (merke) kjører denne s500 med?

    mvh
    terje
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Liotheles skrev:
    Hei Jan

    Spent på å høre hvordan s500 fungerer på dine Forte II. Har nemlig en sånn forsterker selv og vurderer å oppgradere mine rf3 mk2 til noe råere Klipcsh :)
    Hvilken rørbetykning (merke) kjører denne s500 med?

    mvh
    terje
    Hei Terje

    Ikke min S500 mk I desverre.Lånt den av jules/Roar :)
    Rørbestykkning er jeg jaggu ikke sikker på annet enn at det sitter 4stk Telefunken EL34 i den.
    Låter veldig bra på Fortene syns jeg.Deilig drag i den ampen,kan ike la være å trampe med foten når den setter i gang.Skal bli morro å høre den hos jules/Roar på hans Forte.
    Har en s300 (ecl86/ecc83 bestykket) og ikke vanskelig å kjenne igjen "lyd signaturen" fra AI.

    Skal svinge bortom rolfozzy en av dagene og se hva den gjør med Heresy III og ikke minst få testet riia'n på Thorens'en til rolfozzy.
    Regner med at det er samme riia som sitter i series 1000 pre'n,den går for å være vannvittig bra.

    På sikt må jeg nok få tak i en "gammel" rør amp til,være seg AI eller noe annet spennende.Høre litt med Roar og gutta på AA.

    Andre Klipsch,våger meg på en anbefaling.Heritage serien er noe som må vurderes.Chorus II/Forte/Forte II/Heresy III er ting jeg har hørt og absolutt anbefaler å lete etter/høre på om mulig.
    Holdt på å glemme Cornwall III :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Liotheles skrev:
    Skal svinge bortom rolfozzy en av dagene og se hva den gjør med Heresy III og ikke minst få testet riia'n på Thorens'en til rolfozzy.
    Regner med at det er samme riia som sitter i series 1000 pre'n,den går for å være vannvittig bra.


    Andre Klipsch,våger meg på en anbefaling.Heritage serien er noe som må vurderes.Chorus II/Forte/Forte II/Heresy III er ting jeg har hørt og absolutt anbefaler å lete etter/høre på om mulig.
    Holdt på å glemme Cornwall III :)

    /jan

    Vi drøyer dette en stund. Har andre ting på gang her som jeg må prioritere. Vi får se utover høsten.

    Forte har jeg hørt i både stort og lite rom, så den vet jeg hva står for.

    Forte kontra Heresy.

    Forte + Bra mellomtone, fin bass.
    - Lyden kommer fra høytalerne


    Heresy + Veldig bra mellomtone, lyden kommer ikke fra høytalerne.
    - Litt svakt basstrøkk, men til å leve med.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Vi drøyer dette en stund. Har andre ting på gang her som jeg må prioritere. Vi får se utover høsten.
    Ikke noe hast for min del.

    /jan
     
    J

    jukes

    Gjest
    :)

    Jan følg med litt på Traderera der dukker det opp innimellom noen gode gamle rørforsterkere. Lå en Leak der for et par uker siden.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    :)

    Jan følg med litt på Traderera der dukker det opp innimellom noen gode gamle rørforsterkere. Lå en Leak der for et par uker siden.

    Mvh Roar
    Kjøpte kass.spilleren min der.
    Skal prøve å svinge innom og sjekke innimellom.Hvis du skulle se noe av interesse,som jeg ikke har sett, så skrik ut :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett av universets store mysterier.
    Vi får være glad lyden kommer fra høytalerne våre tror jeg.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Må være noe galt hos meg. Skal få det justert slik at det blir riktig. Lyden bare henger oppe på veggen, og mellom høytalerne her. Faen så ergerlig at jeg ikke får dette til da.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sett dem opp på 2 melkekasser eller noe.Da retter det seg nok skal du se.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Sett dem opp på 2 melkekasser eller noe.Da retter det seg nok skal du se.

    /jan
    Egentlig så tror jeg nok jeg kommer til å la de være som de er. Kan leve med det. Har slått fra meg subgrillene også. Gidder ikke eksperimentere med sub, når det bare savnes dypbass på noen få låter. Rap, hiphop og den slags perversiteter spiller jeg ikke. Lite med store orgelverker blir det også.
     
    J

    jukes

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Sett dem opp på 2 melkekasser eller noe.Da retter det seg nok skal du se.

    /jan
    Egentlig så tror jeg nok jeg kommer til å la de være som de er. Kan leve med det. Har slått fra meg subgrillene også. Gidder ikke eksperimentere med sub, når det bare savnes dypbass på noen få låter. Rap, hiphop og den slags perversiteter spiller jeg ikke. Lite med store orgelverker blir det også.
    :)

    Dritt i det Rolf og kos deg med lyden du,den var meget bra i mine ører. Samme hos deg,vinyl låt nydlig. :)

    Nå må jan se og få seg en rigg,tenk all den gode lyden han går glipp av. :) ;D

    Mvh Roar
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Jeg har lyst til aa komme med noen tanker rundt det som skrives i denne og en annet traad vedr. Klipsch og bass.

    Foerst hiver jeg ut et standpunkt som jeg skal begrunne etterpaa:

    Du faar den bassen resten av utstyret klarer aa levere!

    Klipsch ht generelt er regnet som lettdrevent. Dvs at man trenger lite Watt for aa spille hoyt.

    Likevel vil man merke at bassene til Klipsch (faktisk baade i Heritage og RF seriene) "suger strom". Selv om det spiller hoyt med enkle smaa forsterkere, vil man i mange tilfeller oppleve at det savnes bass, eller dybde i lydbildet generelt.

    Det er da lett sette seg ned aa lese spec paa hoytalerne, og konkludere med at siden de ikke kan gaa under f. eks 50 hz saa er dette grunnen til at man savner bass.

    Mkr! 50hz er ganske dypt ifb vanlig musikk, og det er nok til aa faa skikkelig go'fot dersom man har forsterkeri som faar bassene til aa levere disse frekvensene.

    Grunner er nok heller at forsterkeriet man besitter faar "pustproblemer" med aa kontrollere bassene.

    Det er jo etterhvert en del som har eller kjenner noen som har AN kit forstkerkere. Baade kit1 og kit2 er en kjempefin maate aa teste dette paa. Man boer kunne faa brukbar bass ut av Klipschene med en av disse tilkoblet!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Har ikke noe problemer med hverken 3W (føler jeg) eller 25W rør,begge kl.A.
    Men du er selvsagt inne på noe.Stikkordet er kvalitet på ampen/ene.
    Nå snakker jeg kun om Heritage serien fra Klipsch.Kjenner ikke så mye til det "nye" fra Klipsch.
    Hadde en AN kit sak her,6550 rør i,funket greit men ikke noe for meg.Ikke følte jeg at den var bedre på noen måte heller kontra 2A3 ampen...men det er meg.
    Den "andre" tråden ja,kanskje du burde lagt den her posten inn der ?

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    Erland skrev:
    Jeg har lyst til aa komme med noen tanker rundt det som skrives i denne og en annet traad vedr. Klipsch og bass.

    Foerst hiver jeg ut et standpunkt som jeg skal begrunne etterpaa:

    Du faar den bassen resten av utstyret klarer aa levere!

    Klipsch ht generelt er regnet som lettdrevent. Dvs at man trenger lite Watt for aa spille hoyt.

    Likevel vil man merke at bassene til Klipsch (faktisk baade i Heritage og RF seriene) "suger strom". Selv om det spiller hoyt med enkle smaa forsterkere, vil man i mange tilfeller oppleve at det savnes bass, eller dybde i lydbildet generelt.

    Det er da lett sette seg ned aa lese spec paa hoytalerne, og konkludere med at siden de ikke kan gaa under f. eks 50 hz saa er dette grunnen til at man savner bass.

    Mkr! 50hz er ganske dypt ifb vanlig musikk, og det er nok til aa faa skikkelig go'fot dersom man har forsterkeri som faar bassene til aa levere disse frekvensene.

    Grunner er nok heller at forsterkeriet man besitter faar "pustproblemer" med aa kontrollere bassene.

    Det er jo etterhvert en del som har eller kjenner noen som har AN kit forstkerkere. Baade kit1 og kit2 er en kjempefin maate aa teste dette paa. Man boer kunne faa brukbar bass ut av Klipschene med en av disse tilkoblet!

    Etter hvert som jeg har blitt vant til bassen rett fra ht. uten sub, så er det ifaktisk blitt veldig bra. Men etter et par år med sub, som ble såpass integrert som det ble, savnet jeg bass den første tida. Nå derimot syns jeg det spiller åpent, musikalsk og med en naturlig bass. Veldig bra høytalere som har holdt meg fastspent i "gruva" i mange timer. 300B med PSU fra Border Patrol holder grei styring på sakene.
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Erland skrev:
    Jeg har lyst til aa komme med noen tanker rundt det som skrives i denne og en annet traad vedr. Klipsch og bass.

    Foerst hiver jeg ut et standpunkt som jeg skal begrunne etterpaa:

    Du faar den bassen resten av utstyret klarer aa levere!

    Klipsch ht generelt er regnet som lettdrevent. Dvs at man trenger lite Watt for aa spille hoyt.

    Likevel vil man merke at bassene til Klipsch (faktisk baade i Heritage og RF seriene) "suger strom". Selv om det spiller hoyt med enkle smaa forsterkere, vil man i mange tilfeller oppleve at det savnes bass, eller dybde i lydbildet generelt.

    Det er da lett sette seg ned aa lese spec paa hoytalerne, og konkludere med at siden de ikke kan gaa under f. eks 50 hz saa er dette grunnen til at man savner bass.

    Mkr! 50hz er ganske dypt ifb vanlig musikk, og det er nok til aa faa skikkelig go'fot dersom man har forsterkeri som faar bassene til aa levere disse frekvensene.

    Grunner er nok heller at forsterkeriet man besitter faar "pustproblemer" med aa kontrollere bassene.

    Det er jo etterhvert en del som har eller kjenner noen som har AN kit forstkerkere. Baade kit1 og kit2 er en kjempefin maate aa teste dette paa. Man boer kunne faa brukbar bass ut av Klipschene med en av disse tilkoblet!
    Slutter meg til det du sier der, har selv RB 81 i drift på en rimelig stor forsterker, å savner ikke bass eller "tyngde" i hele tatt.
     
    Ø

    Øivind

    Gjest
    Erland skrev:
    Likevel vil man merke at bassene til Klipsch (faktisk baade i Heritage og RF seriene) "suger strom". Selv om det spiller hoyt med enkle smaa forsterkere, vil man i mange tilfeller oppleve at det savnes bass, eller dybde i lydbildet generelt.
    Opplevde det litt sånn hos Olof, mens interstage`ene var ute av huset. Det ble litt sånn; "The upper midrange is where we live"..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pokker'n så enig dere er i kveld da 8)
    Må være fordi det er fredag tror jeg ;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn