Kii Audio sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Nå har jeg kontrollen i hus og den funker fint på volum, men jeg får den ikke til å skifte inngang... :mad:
    Jeg gikk inn på Control og brukte Restore Defalts. Da kjente den igjen kontrollen umiddlebart, men jeg kom altså ikke i mål.

    EiK Gjorde du noe spesielt i oppsettet for å få det til?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Nei, jeg gjorde ikke noe med innstilling på Kii.

    For inngangsvelger så bruker jeg pilene på remoten som peker til høyre og venstre på den runde, mens volumet er pil opp og pil ned. Det funker hos meg.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Hmm - jeg gjør det samme, men det funker ikke. :confused:

    Har du siste firmware på Kii?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hmm - jeg gjør det samme, men det funker ikke. :confused:

    Har du siste firmware på Kii?
    Du kan velge om du endrer inngang eller preset med tastene. Ligger som valg under remote.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Den stod på Channel, men uansett, så funket det "plutselig"! :)

    Takk for alle tips!
     

    FinnGO

    Fersking
    Ble medlem
    12.11.2010
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Er det noen som har erfaringer med annet enn spikes under stativene (orginale) til Kii? Selv har jeg aversjon mot spikes på parkett og har gått for denne varianten
    flabs.jpg

    Ikke særlig dyre og ikke mye hightech.

    Kunne tenkt meg å "oppgradere" til noe ala IsoAcoustics Gaia, men de bør ikke være for store og kunne takle 40+kg.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg brukte Sonic Design sine dempeputer under høyttalere og under stativene. Mala Audio forhandler disse. Samme effekt, men selvsagt ikke like fancy eller brukervennlig.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny firmware til Control skal være på vei. Nyheter er

    - Fixed bug in standby sleep/wake-up behaviour
    - Fixed bug in multi filter setup
    - Added filter bypass option for easy A/B comparison, including a preset option
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå er programvareversjon 2.4 til Control sluppet.

    Edit: intet nytt under solen, preseniliteten slo til igjen. 2.4 har vel vært i det fri ganske lenge nå, er 2.5 vi venter på.
     
    Sist redigert:

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Husk at alle innstillinger i Kii Control blir satt til "default" og må legges inn igjen...Oppdaterte (fra Mac IOS) til v.2.5 for 3 dager siden og alt fungere fint.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bringer denne tråden tilbake fra glemselen da jeg har kjøpt meg nye stativer til Three i farsdagsgave til meg selv.
    Før
    IMG_20181217_102502_compress37.jpg


    Etter
    PXL_20221114_071259008.NIGHT~2.jpg


    Disse stativene låter mye bedre enn selv de grommeste Targetstativene fra 90-tallet.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Wow @ragwo ! Jeg må bare gratulere, for et system og for en setting :love: Måtte det gi deg uendelig glede og godlyd for deg og dine :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    "Stativer"... 😆
    Begynner å ligne "end game", det der.
    Gratulerer.
    Takker og bukker!
    Slik jeg solgte det inn til min bedre halvdel. "Jeg har funnet et par nye stativer til høyttalerne".
    Begynner å likne noe nå, tror høyttalerne kommer til å bli stående i mange år framover.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nærfeltlytting😀
    Ekstrem sådan. Sitter nærmest bakom høyttalerne for å høre hva som er bak musikken Det er der detaljene ligger.
    Neida, stolene er bare for å nyte utsikten, bildet er tatt fra lytteposisjon.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det er en vesentlig oppgradering :eek:

    Lytteinntrykk?
    Jeg har vært på jakt etter et par pent brukte BXT i en god stund nå, og da de dukket opp på finn var det ikke noe å tenke på. Egentlig var de til salgs med et par Kii Three men kombinasjonen var noe tungsolgt så selger valgte å splitte opp, til min overraskelse og glede. At jeg må kvitte meg med nesten all annen hifi i huset for å finansiere moroa er det lett verdt. Nuvel, noen lytteinntrykk er på sin plass. Jeg har hatt Three stående på 60cm høye stativer og vært svært fornøyd med lyden. På BXT får de seg et løft, bokstavelig talt, og lydbildet deretter. Det er høyere og bredere enn tidligere. På lavt nivå er det ikke store forskjeller sammenlignet med Three, selv om det spiller renere hele veien med mer fundament i bunn. Hadde ikke trodd at BXT skulle renske opp så mye oppover i mellomtonen, men de virker å gjøre det. Er sikkert Three som blir avlastet i bassarbeidet. Ved litt pådrag begynner det å bli virkelig moro. Three gjør en formidabel jobb alene men de fysiske lovene er vanskelig å snike seg unna. Med BXT spiller det så rent, tight og uanstrengt at det er vanskelig å tro, uansett nivå. Virkelig moro å høre på musikk nå!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Må legge til at jeg har med hjelp fra @Twsts brukt litt god, gammel digital automagi i form av Audiolense for å bøte på akustikken i stua. Er ikke rom for fysiske tiltak annet enn tepper på gulvene og normalt møblement, så det er ikke akkurat et anekoisk kammer. Godt vi har det litt overmøblert.

    Avslutter med et skrytebilde fra tidligere i uka. Bør være lov da euforien definitivt ikke har lagt seg ennå.
    PXL_20221117_140637062.jpg

    Bilstereogriller er festet med lærertyggis på Three, BXT skal få samme behandling. Ikke vakkert men fungerer godt som beskyttelse mot nysgjerrige barnehender og bikkjer med raptus. Tenker å be pent om en ny måling og korreksjon fra @Twsts med griller på. Vet ikke om jeg vil høre forskjell, men ble inspirert av @SigbergAudio som etter hva jeg forstår, har eget filter for lytting med grill.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvis noen har gode ideer til hvordan beskytte elementene på en mer elegant måte må dere bare rope ut! Har vurdert piggtråd og strømgjerde men det ble nedstemt i husrådet.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Hvis noen har gode ideer til hvordan beskytte elementene på en mer elegant måte må dere bare rope ut! Har vurdert piggtråd og strømgjerde men det ble nedstemt i husrådet.
    Hva med å løse problemet slik vi andre pleier å gjøre..... :unsure:

    alter_tau.JPG
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Hvis noen har gode ideer til hvordan beskytte elementene på en mer elegant måte må dere bare rope ut! Har vurdert piggtråd og strømgjerde men det ble nedstemt i husrådet.
    Trekk?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    6.628
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Må legge til at jeg har med hjelp fra @Twsts brukt litt god, gammel digital automagi i form av Audiolense for å bøte på akustikken i stua. Er ikke rom for fysiske tiltak annet enn tepper på gulvene og normalt møblement, så det er ikke akkurat et anekoisk kammer. Godt vi har det litt overmøblert.

    Avslutter med et skrytebilde fra tidligere i uka. Bør være lov da euforien definitivt ikke har lagt seg ennå.
    Vis vedlegget 870659
    Bilstereogriller er festet med lærertyggis på Three, BXT skal få samme behandling. Ikke vakkert men fungerer godt som beskyttelse mot nysgjerrige barnehender og bikkjer med raptus. Tenker å be pent om en ny måling og korreksjon fra @Twsts med griller på. Vet ikke om jeg vil høre forskjell, men ble inspirert av @SigbergAudio som etter hva jeg forstår, har eget filter for lytting med grill.
    Flott oppsett! Nå vet jeg jo ikke hvordan de grillene du har er da, men med de som er på SBS.1 så er det så liten forskjell med og uten at det er nok mest gimmick. Og området som påvirkes mest er nok i all hovedsak håndtert av diskanten, og den har du kanskje ikke satt grill foran? Men det kan jo være verdt å ta en måling for å sjekke. :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Flott oppsett! Nå vet jeg jo ikke hvordan de grillene du har er da, men med de som er på SBS.1 så er det så liten forskjell med og uten at det er nok mest gimmick. Og området som påvirkes mest er nok i all hovedsak håndtert av diskanten, og den har du kanskje ikke satt grill foran? Men det kan jo være verdt å ta en måling for å sjekke. :)
    Takk! Gimmick eller OCD er ofte to sider av samme sak i denne hobbyen, jeg er alvorlig belastet av sistnevnte. Blir nok en måling med tid og stunder. Diskanten er ferdiggrillet fra fabrikk, så den er jeg ikke så bekymret for. Er resten av spetakkelet som er utsatt. Blir hele 22 stk som festes med lærertyggis og som jevnlig faller av. Kunne limt magneter på høyttalerne men ønsker ikke å gjøre noe som ikke er reversibelt. Gode forslag til løsninger mottas med takk!
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hva frister såpass at du forlater klubben?
    Det er ikke noe annet som frister. De er helt perfekt og vil helst ha dem videre.

    Men det er et prosjekt med ombygging av tak som koster og krever betydelig med kapital.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det er ikke noe annet som frister. De er helt perfekt og vil helst ha dem videre.

    Men det er et prosjekt med ombygging av tak som koster og krever betydelig med kapital.
    Uff! Kjipern! Jeg føler virkelig med deg. Håper det ordner seg slik at du likevel kan beholde dem.
     
    • Liker
    Reaksjoner: EiK

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny høyttaler fra Kii!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    7000 7500 for paret, så billig moro er det ikke. Lottokupongen leveres straks.
     
    Sist redigert:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Ser ut til at de ikke har noen analog inngang, eller er det noe jeg ikke har fått med meg ?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut til at de ikke har noen analog inngang, eller er det noe jeg ikke har fått med meg ?
    XLR analog inn ...
    Inputs: XLR and TRS, AES/EBU, KiiLink/KiiCONTROL, WiFi, Bluetooth, DANTE
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.712
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå må Kii bare slippe BXT Mini, så er tv-anlegget i boks!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn