Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    BirgerG_ Den Alpinen skulle jeg gjerne hatt litt hjelp med å finne et eks av..
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    P5211264.jpg
    Var ubehagelig varmt på Notodden I natt, så I mangel av søvn, kunne jeg stille opp Alpinene for foto session :) Den pene grønn fargen på "meterne" er ikke så let å få fram men her er I hvertfall et forsøk.
    P5211265.jpg
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei

    Er det noen som har tips om hvor man kan få tak i drivreim til kassettspillere ?
    Modellen det gjelder er Akai GXC 709D.

    mvh
    Jarlerik
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.157
    Antall liker
    52.367
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Hei

    Er det noen som har tips om hvor man kan få tak i drivreim til kassettspillere ?
    Modellen det gjelder er Akai GXC 709D.

    mvh
    Jarlerik


    Teletor:
    Tor Modalen
    Åkerøveien 12
    0586 Oslo

    O
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    Tja, si nå det. Hadde alt blitt brukt på en gang, ble det nok hett :D Men P 600en krevde 16 amp kurs, for 10 amp gikk ved påslag, sikkert likebra at det ble nytt opplegg og en bråte kontakter I same slangen ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Svarte h...! Du vil ikke si samlinga er ENDA STØRRE?? Du kunne jo personlig holdt liv i en middels, japansk båndprodusent aleine, Birger..hehe
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Rare Beast! Den der har jeg faen ikke sett siden Adam og Eva ble hivd ut av hagen..Lenge har du hatt den, Fix?
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    628
    Antall liker
    559
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Rare Beast! Den der har jeg faen ikke sett siden Adam og Eva ble hivd ut av hagen..Lenge har du hatt den, Fix?
    Her den nokk ikke, snubblet bare over bildet på nette, lenge siden jeg rotet rundt med kassetter. :D
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Har en nesten ubrukt Teac V6030S stående som jeg lurte på hva jeg skulle gjøre med men ser at jeg ikke er ensom med å holde på ting man liker. De gangene jeg har brukt'n, kalibrert bias med tonegenerator og så cd rett i hekken på'n så hadde jeg problemer med å høre forskjell gett...
    Selges det bånd noen plass i disse tider?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.100
    Antall liker
    87.469
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Som nevnt tidligere i tråden, så er ebay en kilde til kvalitetsbånd ellers fåes normalbånd både hos Clas Ohlson og Jula. Maxell og TDK
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Masse Denon på Ebay. Mine favoritter. Se etter HD6, HD7 , HD8 og HDM. DXene er også svært gode normalbånd.
     
    Sist redigert:

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Masse Denon på Ebay. Mine favoritter.
    Ahh, prima. Har enda min gamle eske med Denon bånd liggende -7s ett-eller-annet med blå skrift og skrått vindu husker jeg ikke feil. Har dog musikk på alle så ebay it is. Thanx
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    HD6S, kanskje?
    Hvis du har noen forsegla av de der, kjøper jeg dem, Newton!
     
    Sist redigert:

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Åy, det tror jeg ikke men skal sjekke både navn på tapene (modell) og evt hva som står i esken. Tror dog den er kanibalisert og lite dugende men sjekker i morgen.
    Vet jeg har en eske med 10 bånd liggende en eller annen plass som ikke var Denon. Kanskje på tide å sjekke dette opp og gjøre ett opptak igjen :-D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Se hva du har, og hiv en PM min vei imorra, du..uåpna tapes!
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    P5261273.jpg
    Ble nevnt "ennå en Pioner som..." Vel denne CT 979en, som står sammen med mine TR 2000 serie (fra 2025 til 2080) er vel noe av det beste fra den kanten. Siklett lenge på en CT 95, men endte med en CT S920S, som p.t er på service for å få top ytelser.
    Denne CTen har vært hos Teletor og ble fenomenal etterpå. Var en større job, men stor glede å et "skadet" barn inn I flokken igjen (ikke den flokken jeg la bilde av på forrige side) ;)

    Æsj, ser at det ble for mye motlys, men får legge et nytt bilde av den seinere samen med noe annet.
     

    bobbo

    Fersking
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Hedmark
    IMG_3061.jpg
    IMG_3064.jpg


    Har ryddet i skuffer og skap. Har 15stk nye bånd som er forseglet. 1500 for alle, pluss porto.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Både ny og eldre type XLII der. Du får de solgt, men Maxell er ikke for meg. Hadde det derimot vært Denon HD7 og HDM...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    @ Newton: Hva fant du ut mht skuffer og skap?
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Har ikke fått sjekka Audiotor. Solen skinner og går ute i hagan å sysler, just nu er det litt småmekk. Skal gå å sjekke nå.
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Sorry Tor-leda meg selv på glattisen der;
    Fant esken merket HD8S men den var sterkt kanibalisert og hadde kun ett bånd med musikk på. Resten var en god mix av brukte TDK og Maxell.
    Fant dog 8 stk Sony UX90 i plast (vel jeg har åpnet det ene) som jeg skal teste ut på Teac'en etter hvert. Morro.
    Beklager-men skulle det dukke opp noe (flyttet for noen år siden og har ikke alt klart) så skal jeg ha deg i tankene.
    Ha en fortsatt strålende søndag.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg har 5 stk Denon HD8 C-100(forseglet), byttes gjerne mot 5-pack Maxell XL-II-s
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det, Newton!
    Mye vil du ha for de der, Cobra? Så du ikke annonsen min på Torget ang opptakstape?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.980
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    BirgerG, om du har et polfilter til kameraet, da bruk det, du får mye bedre bilder, den ekte fargen på apparatene trer frem og alle refleksjoner i glass og plastik blir borte.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    20130528_235201[1].jpg
    Prøver meg med et nytt bilde av CT 979en og nå sammen med en "ny" Denon spiller. Siste ankom I dag, kjøpt på ebay.de for den nette sum av 38,49 Euro, men spiller bra gjør den, men den er vel ikke I klasse med 979en og nok heller ikke I klasse med en del av det andre I huset. :cool:

    Nei, har desverre ikke noe filter til kameraet. Ble faktisk bedre dette siste, som er tatt med telefonen.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    Venter stadig på å kunne få standard utgaven av 1000 ZXL i hus. Mistet en i postgang i vinter og befrakter vil ikke betale erstattning. Har vunnet bud på en på ebay. Men der er det "ugler i mosen"
    Ble lagt ut på ebay.fr, men selger "sier" å bo i Athen. Frakt skal være 50 euro, mens et naktalks medlem i Athen sier det vil koste 250 til 300 euro å sende en så tung pakke derifra.
    Selger kan ikke bruke paypal på grunn av kreditt problemer. Tar ikke telefon, bare svarer og opplyser at det må være da hun befinner seg på ei øy og den er relativt langt fra Athen i det den er i nord øst Hellas.
    Selger har heller ikke noe "rating" på ebay sist 12 mnd, virker, som stjålet konto.
    Spilleren hadde forresten en start pris på 200 euro, vesentlig under alle andre jeg har sett lagt ut.
    Banken hennes er i havne området i Athen, men min kontakt mener hun må være invandrer, eller ikke bo i Hellas i det hele tatt.

    Svært lett å legge ut bilder av ting man ikke har!
    "Greit" å ha blitt lurt før, men heldigvis for små beløp og en viss fordel å ha yrke, som gir litt ekstra skjepsis.
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    653
    Antall liker
    1.010
    Torget vurderinger
    1
    Usedvanlig stille her da. Var ikke for å skremme min forrige melding, bare et viktig varsko.
    Har også blitt lurt i Norge og dette nevnte forsøket har gått greit. Har ikke sett en stavelse fra "selgeren"

    Men snart må det vel komme noe mer med 1 7/8" hastighet i hus
    Sikkert hos dere også:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn