Jonas Stueanlegg "Lyd er for alle" Musikk i 2 stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Den lineære strømforsyningen min med dobble justerbare utganger, var ikke helt frisk ved mottak før jul.
    Denne skulle være substitutt for orginale "veggvorter" på Clearaudio snurren og miniDSP.
    Desverre hoppet utgang 1 i output veldig, Defekt regulator var konklusjonen.
    Kudos til selger i Hong Kong (Ebay) Som returnerte 1/3 av kjøpesum og sendte ny regulator.
    Første gang jeg prøvde meg på printbrett lodding da..
    Jaggu fungerte det også!:cool:
    image.jpg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Med denne hobbyen kommer stadig vekk lysten til å prøve andre/nye retninger mot hva man har og er vant med.
    Anlegget i loftstua har derfor de siste ukene gjennomgått en aldri så liten makeover.:rolleyes:

    Er tilbake til stativhøyttaler, dette var jeg veldig klar på når AP classic skulle ut. Valget på byttedeal falt da på Amphion Argon3.
    En høyttaler som ved førsteinntrykk oppleves meget gjennomsiktig og naturlig. Loftstuas utforming og avstand til lytteposisjon gjør at jeg kjører de i lukket mtp bassport. Selv da spiller de med solid fundament i musikken.

    Krell avgikk også sin tjenste sist uke, da den ble med i en byttedeal. Inn kom ett klasse D sett fra Nuforce. Nærmere bestemt P9 pre og Ref9 V3se monoblokker.
    En kombinasjon som passer Amphion vanvittig godt.

    SAM_4771.jpg

    SAM_4767.jpg

    SAM_4766.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.308
    Antall liker
    9.130
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis. Et meget spennende finsk merke dette... bruce swedin digger vistnok lillebroren og har den i studio selv :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Grattis. Et meget spennende finsk merke dette... bruce swedin digger vistnok lillebroren og har den i studio selv :)
    Takker:)
    Spiller like nydelig som de ser ut Argon3.
    Ref9 har kraften til å styre de med stødig hånd.

    Jonad
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.720
    Antall liker
    32.929
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer Jonas, ny retning på ene anlegget er ofte lærerikt, dette ble meget stilrent og flott;)

    gismo
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.308
    Antall liker
    9.130
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Godt å høre lytte erfaring fra disse.. har stått i bakhodet lenge, men ikke turt å dra i avtrekkern :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Takk Gismo:)
    Er moro å kunne ha ett slik anlegg hvor man kan teste og prøve ulike retninger.

    Xcell: Førsteinntrykket mitt er ikke ulikt det jeg ser andre skriver her inne på vennetråden og tester.
    Mulig det er rommet mitt,men opplever ikke de som tynne nedover som jeg leste. Har spilt variert musikk og synes de spiser det meste godt. Er noe fengslende med presentasjonen jeg ikke helt klarer å sette fingeren på..mulig det åpenbarer seg hva det er etter hvert. :rolleyes:
    (electronica,dance,trance osv. er ikke gitt lyttetid)


    Jonas
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Glad for å se at de gamle Amphionene mine har fått et godt hjem, Jonas :) Ser bra ut!
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Glad for å se at de gamle Amphionene mine har fått et godt hjem, Jonas :) Ser bra ut!
    Takk Gesel :)
    Ja, de spiller like bra som de ser ut og vel så det. Står trygt og godt her :cool:
    Klart å bestemt deg om Amphion eller Palladium blir stående hos deg?

    Jonas
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Her er ingenting sikkert for tida, sjefen vil ha Palladium. Nestsjef (jeg) har lyst til å gå en helt annen retning så vi får se :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.720
    Antall liker
    32.929
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Jonas.

    Er du fornøyd med din Mini DSP i oppsettet ditt?
    Har du lyst til å si noe om hva den bidrar med, på godt og vondt:p
    Hvilken modell har du, hvor i kjeden har satt den hos deg?
    Svar meg gjerne på PM om du ønsker det;)

    mvh
    Dag
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Dag

    Minidsp ddrc-22a dirac heter den jeg kjøpte, bestilte direkte fra hjemmesiden deres.
    Dette er den analoge versjonen som står mellom pre og effekt hos meg. (Alt mellom dac og forsterker)
    Hva gjør den?
    Rent teknisk bruker den målingene som tas ved installasjon. (9 stk mener jeg) Ut fra disse målingene har man mulighet til å optimalisere impulse responsen. Har også mulighet til å sette optimalisert frekvenskurve. (Glatte ut) Dette ved hjelp av Diracs romalgoritmer.
    Kan også legge inn opp til 4 ulike frekvenskurver som kan byttes mellom med å vri betjeningshjulet.

    Fordelene jeg oppfatter er en mer direkte lyd, mer ro i lybildet. Som sagt kan jeg også justere targetkurven alt etter preferanse på musikksjanger.

    Hva gjør den ikke?
    Har du en node som forårsaker kraftig dip eller peak, skal man være forsiktig å rette denne for mye. Den vil være der okke som,kanskje kan man glatte litt.
    Vet heller ikke hvor heldig de er for HT å kjøre veldig tøft på korrigering på db, ved dip i alle fall.
    Må i så fall løses på annen måte.

    Jonas
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.720
    Antall liker
    32.929
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Dag

    Minidsp ddrc-22a dirac heter den jeg kjøpte, bestilte direkte fra hjemmesiden deres.
    Dette er den analoge versjonen som står mellom pre og effekt hos meg. (Alt mellom dac og forsterker)
    Hva gjør den?
    Rent teknisk bruker den målingene som tas ved installasjon. (9 stk mener jeg) Ut fra disse målingene har man mulighet til å optimalisere impulse responsen. Har også mulighet til å sette optimalisert frekvenskurve. (Glatte ut) Dette ved hjelp av Diracs romalgoritmer.
    Kan også legge inn opp til 4 ulike frekvenskurver som kan byttes mellom med å vri betjeningshjulet.

    Fordelene jeg oppfatter er en mer direkte lyd, mer ro i lybildet. Som sagt kan jeg også justere targetkurven alt etter preferanse på musikksjanger.

    Hva gjør den ikke?
    Har du en node som forårsaker kraftig dip eller peak, skal man være forsiktig å rette denne for mye. Den vil være der okke som,kanskje kan man glatte litt.
    Vet heller ikke hvor heldig de er for HT å kjøre veldig tøft på korrigering på db, ved dip i alle fall.
    Må i så fall løses på annen måte.

    Jonas
    Takker Jonas, flott med litt info fra en live-bruker, denne høres litt spennende ut;)
    En ren digital modell (mellom Bluesound Node2 og Weiss dac202) vil nok bli aktuelt her hjemme om jeg skal teste ut en sånn:)

    gismo
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Langhelg i London.
    Så ettermiddagen er brukt i Soho :)
    Ikke de store funnene, men noe sort gull blir da med hjem.
    Åsså er det så utrolig mange flotte små kneiper, å ta en liten knert på:cool:
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.720
    Antall liker
    32.929
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Langhelg i London.
    Så ettermiddagen er brukt i Soho :)
    Ikke de store funnene, men noe sort gull blir da med hjem.
    Åsså er det så utrolig mange flotte små kneiper, å en liten knert på:cool:
    Er ikke sort gull litt oppskrytt da....:p:cool:
    Små kneiper er flott, høres toppers ut, kos deg Jonas;);)

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Langhelg i London.
    Så ettermiddagen er brukt i Soho :)
    Ikke de store funnene, men noe sort gull blir da med hjem.
    Åsså er det så utrolig mange flotte små kneiper, å ta en liten knert på:cool:
    Sorte små kneiper er gull! Burde være nok det :D Kos deg!
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Takk,takk:)
    Sort gull er overhode ikke oppskrytt Gismo. Selv om jeg streamer 80% av tiden, så tilhører vinylen helgekosen til her i stua.
    Nå blir det foresten musical på Lyceum.:cool: (Lion King)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.720
    Antall liker
    32.929
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Dag

    Minidsp ddrc-22a dirac heter den jeg kjøpte, bestilte direkte fra hjemmesiden deres.
    Dette er den analoge versjonen som står mellom pre og effekt hos meg. (Alt mellom dac og forsterker)
    Hva gjør den?
    Rent teknisk bruker den målingene som tas ved installasjon. (9 stk mener jeg) Ut fra disse målingene har man mulighet til å optimalisere impulse responsen. Har også mulighet til å sette optimalisert frekvenskurve. (Glatte ut) Dette ved hjelp av Diracs romalgoritmer.
    Kan også legge inn opp til 4 ulike frekvenskurver som kan byttes mellom med å vri betjeningshjulet.

    Fordelene jeg oppfatter er en mer direkte lyd, mer ro i lybildet. Som sagt kan jeg også justere targetkurven alt etter preferanse på musikksjanger.

    Hva gjør den ikke?
    Har du en node som forårsaker kraftig dip eller peak, skal man være forsiktig å rette denne for mye. Den vil være der okke som,kanskje kan man glatte litt.
    Vet heller ikke hvor heldig de er for HT å kjøre veldig tøft på korrigering på db, ved dip i alle fall.
    Må i så fall løses på annen måte.

    Jonas
    Takker Jonas, flott med litt info fra en live-bruker, denne høres litt spennende ut;)
    En ren digital modell (mellom Bluesound Node2 og Weiss dac202) vil nok bli aktuelt her hjemme om jeg skal teste ut en sånn:)

    gismo
    Hei igjen Jonas.

    Tenkte bare å høre om du etter noe lengre bruk har de samme erfaringer som du nevner i dette tidligere innlegg/svaret ditt? Fortsatt godt fornøyd etter noe lenger brukererfaring?;)
    Mindre negative sider enn positive utfordringer/muligheter?:)

    gismo
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Dag

    Minidsp ddrc-22a dirac heter den jeg kjøpte, bestilte direkte fra hjemmesiden deres.
    Dette er den analoge versjonen som står mellom pre og effekt hos meg. (Alt mellom dac og forsterker)
    Hva gjør den?
    Rent teknisk bruker den målingene som tas ved installasjon. (9 stk mener jeg) Ut fra disse målingene har man mulighet til å optimalisere impulse responsen. Har også mulighet til å sette optimalisert frekvenskurve. (Glatte ut) Dette ved hjelp av Diracs romalgoritmer.
    Kan også legge inn opp til 4 ulike frekvenskurver som kan byttes mellom med å vri betjeningshjulet.

    Fordelene jeg oppfatter er en mer direkte lyd, mer ro i lybildet. Som sagt kan jeg også justere targetkurven alt etter preferanse på musikksjanger.

    Hva gjør den ikke?
    Har du en node som forårsaker kraftig dip eller peak, skal man være forsiktig å rette denne for mye. Den vil være der okke som,kanskje kan man glatte litt.
    Vet heller ikke hvor heldig de er for HT å kjøre veldig tøft på korrigering på db, ved dip i alle fall.
    Må i så fall løses på annen måte.

    Jonas
    Takker Jonas, flott med litt info fra en live-bruker, denne høres litt spennende ut;)
    En ren digital modell (mellom Bluesound Node2 og Weiss dac202) vil nok bli aktuelt her hjemme om jeg skal teste ut en sånn:)

    gismo
    Hei igjen Jonas.

    Tenkte bare å høre om du etter noe lengre bruk har de samme erfaringer som du nevner i dette tidligere innlegg/svaret ditt? Fortsatt godt fornøyd etter noe lenger brukererfaring?;)
    Mindre negative sider enn positive utfordringer/muligheter?:)

    gismo
    Heisann Gismo

    Dirac står tilkoblet her enda ja. Har ikke testet/ gjort store endringer siden oppkobling.Har prøvd å koble fra den for å høre hvordan lyd forandrer seg også etter sommeren.
    Om det er pga at jeg nå er vant til Dirac tilkoblet vet jeg ikke, men foretrekker helt klart lyden med den tilkoblet.

    Vurderer du å teste?

    mvh Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    En nydelig og solid fra Dr.Feickert har funnet plass på podiet i stua.
    Har snurret noen plater i helga, testet litt med last etc på riaa. Vanskelig å sette fingeren på hva som evnt. er "så mye" annerledes fra CA.

    "Edit ang. forskjell mot CA"
    Etter ytterligere timer spilleren har fått snurret musikk, kan jeg med sikkerhet si at riggen spiller mer tyst enn CA riggen.
    Med det mener jeg det er mindre støy i form av knitter etc. Vasker platene som før og pu så her må arm og pu (Sporing) spille inn forstår jeg.

    Måtte spare inn litt på arm og PU da budsjett ikke tilsa å plukke opp i hyllene her.
    Skal kose meg med riggen til hifi-kontoen har fylt seg opp litt igjen.
    Fantastisk moro og koselig dette med vinyl. Jeg har ikke cd rigg, så vinyl er det eneste fysiske formatet. (Streamer fra nas eller Tidal ellers)
    Skal ikke kimse av dette med fysisk format altså. Det er med å sette stemningen for lytting.

    Det finnes ikke ett bilde på nett til nå, som yter spilleren rettferd. :)

    Feickert plinius.jpg
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Etter tips fra EspenL har Nick Cave's Live plate :Live in KCRW snurret 2 runder ikveld på Feickerten.
    Har ikke latt denne herremannen fått mye spilletid her i stua tidligere.
    Fy fader det var ei årntli goplate.:)
    Skeleton Tree ei total annerledes plate,gjorde seg ikke bort den heller altså.
    image.jpeg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.667
    Sted
    Skien
    Etter tips fra EspenL har Nick Cave's Live plate :Live in KCRW snurret 2 runder ikveld på Feickerten.
    Har ikke latt denne herremannen fått mye spilletid her i stua tidligere.
    Fy fader det var ei årntli goplate.:)
    Skeleton Tree ei total annerledes plate,gjorde seg ikke bort den heller altså.
    Vis vedlegget 402055
    Hyggelig at du likte den JonasH :)
    En virkelig godbit denne fra Nick Cave.


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du likte den har du mye god musikk i vente hvis du velger å gresse videre i katalogen hans :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Når du likte den har du mye god musikk i vente hvis du velger å gresse videre i katalogen hans :)
    Etter 15 timer i buss med kampsportlaget til jentungen. Har jeg fått hørt en del av albumene nå.
    Men er det en ting jeg har lært meg med Nick, så er det at skivene trenger noen runder før de setter seg for min del.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du likte den har du mye god musikk i vente hvis du velger å gresse videre i katalogen hans :)
    Etter 15 timer i buss med kampsportlaget til jentungen. Har jeg fått hørt en del av albumene nå.
    Men er det en ting jeg har lært meg med Nick, så er det at skivene trenger noen runder før de setter seg for min del.
    Sånn er det jo strengt tatt med god musikk. Jeg er i overkant interessert i Nick Cave. Her er mine fire favorittalbum. Disse er vel av hans mest tilgjengelige. Kanskje noe for deg.....hvem vet :)

    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Når du likte den har du mye god musikk i vente hvis du velger å gresse videre i katalogen hans :)
    Etter 15 timer i buss med kampsportlaget til jentungen. Har jeg fått hørt en del av albumene nå.
    Men er det en ting jeg har lært meg med Nick, så er det at skivene trenger noen runder før de setter seg for min del.
    Sånn er det jo strengt tatt med god musikk. Jeg er i overkant interessert i Nick Cave. Her er mine fire favorittalbum. Disse er vel av hans mest tilgjengelige. Kanskje noe for deg.....hvem vet :)

    Vis vedlegget 402507 Vis vedlegget 402508 Vis vedlegget 402509 Vis vedlegget 402510
    Takk Karmana, skal la disse albumene få spilletid fremover:)
    Kjenner igjen en del av sangtittlene ser jeg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja :) Niiiice!!! Hvis du opplever å ikke like de platene der, vet du at du trenger hjelp ;) Bør bli en bra helg!
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Se der ja :) Niiiice!!! Hvis du opplever å ikke like de platene der, vet du at du trenger hjelp ;) Bør bli en bra helg!
    Takk igjen Karmana, en god rød i glasset så blir det kanon dette.
    Er ganske "tung" musikk, så er fint å variere med litt "Gismo's" balsamerende kvinnestemmer også:)

    jonas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn