JBL M2 - DIY clone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.069
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Passivt filter på M2.... Er det 1 april....
    Hvis en har allt formye tid til overs og må prøve så.... Med hensyn til effekt behov så brukte jeg en Crown Cdi 4 x 600 på de M2 som jeg hadde her og til mitt bruk selv i ekstreme øyeblikk så jeg aldri klippe indikatoren.... Og jeg brukte Audiolense og ikke preset, det låt hoggorm i min vanskelige stue....
    Men M2 tåler og liker mye effekt 😜🎶🎶🎶
     
    Sist redigert:

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Shit. Nesten, men bare nesten fremme til jul. Dette er stoffdekslene på fronten, som jeg var veldig treig til å bestille fra SE. De har vært på vei nå snart i en måned! Jeg må ha dem for å kutte av de nedre baffelplatene i korrekt lengde, og kommer ikke videre uten dem. Burde jo selvfølgelig ha laget dem selv, men de var i utgangspunktet billige så jeg tenkte at dette er det bare å bestille...

    Skal dette komme hjem før jul er det bare nissen som kan klare det nå. 😪
    Hadde et ørlite håp om å få puslet sammen baffelen ferdig og grunnet alt nå i juleferien. Jaja, nok å holde på med uansett i dag alikevel...
    Har nå lært at USPS er tregt som fanken, og at JetCarrier nå fremover skal brukes til ALT fra junaiten. 😅

    Screenshot_20231223_103758_org.mozilla.firefox.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Det har ikke blitt så mange timene i verkstedet i høytiden nå, men klarer å lure meg ut litt innimellom.
    Etter at kassene ble limt sammen så har jeg frest bort overskytende kanter (Trestokken leverer alltid plater med litt overmål utenfor falsene etter eget ønske) og fått sparklet opp litt småfeil. Mesteparten av tiden har imidlertid gått med til den buede ytre baffelen nederst på kassene. Den måtte sparkles opp på midten, siden det var et flatt felt der. Fresen hos Trestokken har nok blitt stilt halvannen millimeter eller så for høyt, slik at det ble et flatt felt på det høyeste midt på plata.

    For å si det mildt så ble det temmelig mye arbeid å få til en riktig bue over det flate feltet. Har sparklet tre-fire ganger og er ennå ikke helt fornøyd. Hadde nesten vært enklere å bare lage nye, og justere ned fresedybden i programmeringen...
    I tillegg fant jeg så ut at plata er litt for kort. Den går ikke høyt nok opp mot basselementet. Jeg limte inn en forlenger på ca 3cm, så nå holder det. Mye (45 graders kutt) skal sages bort igjen når jeg får stofframmene, og da endelig får sett og målt riktig lengde på dem.

    Det har også blitt jobbet mye med tilpassing av sideplater og topplater mot kantene til hornet. Pirkearbeid. Jeg vil at det ser like bra ut som på originalene, og da blir det bare sånn. Og så er det det vanskelige spørsmålet om finish. Skal jeg gå for finerte sider og topp, eller silkematt sort over det hele? Hadde mest lyst på helsort i starten, men heller nå mer og mer mot finer, blandet med sort fremside, bakside og sokkel...

    Det blir litt rimeligere å finere, siden jeg gjør dette selv. Profflakk er dyrt, og disse har jeg ikke lyst til å male sort matt. Silkematt med høyere glans er utrolig vanskelig å få til her hos meg,siden jeg har ikke rigget opp muligheter for sprøyting nå på vinteren. Så jeg må nok tygge litt til på dette før jeg finner ut hva det blir til.

    Etter at sideplater og topplata ble limt på, ble den 16mm tykke mellomplata på baffelen justert inn og limt fast:
    IMG_20231223_124123.jpg


    De nedre baffelplatene var som nevnt litt i korteste laget, og ble forlenget:
    IMG_20231223_124145.jpg


    Sokler i 12mm BB kryssfiner slik som på originalen. Istedenfor gummiknotter under, blir det nok sortlakka hjulbaser montert på disse:
    IMG_20231223_180003.jpg


    Klar for første grunning, før videre retting og finsparkling:
    IMG_20231224_125956.jpg


    Ser sånn passe halvgreit ut her:
    IMG_20231224_153151.jpg


    IMG_20231224_153157.jpg


    Pussing og retting og to strøk seinere, litt bedre nå. Shims av papir er limt i porthull for justering av høyde på porter. Portene skal limes med Tec7 når stoffrontene kommer, og da kan endelig bafler kappes til rett lengde:
    IMG_20231226_180101.jpg


    Nå sitter hornet greit, og skråkanter passer fint og ser likt som på originalen:
    IMG_20231226_134241.jpg


    Denne oppstikkende kanten, som skal gå utenpå stofframmen, har korrekt høyde nå. På originale M2 har denne kanten blitt målt med avvik på 2-3mm fra side til side. Det skjer ikke her. Får bare satse på at det ikke blir gliper eller for trangt da...😅:
    IMG_20231226_135350.jpg


    Litt småpussing til på portene, så blir de sprøytet igjen for sjekk. Bue på baffel ser og kjennes også ok ut:
    IMG_20231226_135405.jpg


    Porter ser greie ut nå, kan ikke se skjøter eller andre store skavanker. Siste finslip når dette er tørt, så blir de sprøytet sammen med baffelplata etter sammenliming:
    IMG_20231226_180050.jpg
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det har ikke blitt så mange timene i verkstedet i høytiden nå, men klarer å lure meg ut litt innimellom.
    Etter at kassene ble limt sammen så har jeg frest bort overskytende kanter (Trestokken leverer alltid plater med litt overmål utenfor falsene etter eget ønske) og fått sparklet opp litt småfeil. Mesteparten av tiden har imidlertid gått med til den buede ytre baffelen nederst på kassene. Den måtte sparkles opp på midten, siden det var et flatt felt der. Fresen hos Trestokken har nok blitt stilt halvannen millimeter eller så for høyt, slik at det ble et flatt felt på det høyeste midt på plata.

    For å si det mildt så ble det temmelig mye arbeid å få til en riktig bue over det flate feltet. Har sparklet tre-fire ganger og er ennå ikke helt fornøyd. Hadde nesten vært enklere å bare lage nye, og justere ned fresedybden i programmeringen...
    I tillegg fant jeg så ut at plata er litt for kort. Den går ikke høyt nok opp mot basselementet. Jeg limte inn en forlenger på ca 3cm, så nå holder det. Mye (45 graders kutt) skal sages bort igjen når jeg får stofframmene, og da endelig får sett og målt riktig lengde på dem.

    Det har også blitt jobbet mye med tilpassing av sideplater og topplater mot kantene til hornet. Pirkearbeid. Jeg vil at det ser like bra ut som på originalene, og da blir det bare sånn. Og så er det det vanskelige spørsmålet om finish. Skal jeg gå for finerte sider og topp, eller silkematt sort over det hele? Hadde mest lyst på helsort i starten, men heller nå mer og mer mot finer, blandet med sort fremside, bakside og sokkel...

    Det blir litt rimeligere å finere, siden jeg gjør dette selv. Profflakk er dyrt, og disse har jeg ikke lyst til å male sort matt. Silkematt med høyere glans er utrolig vanskelig å få til her hos meg,siden jeg har ikke rigget opp muligheter for sprøyting nå på vinteren. Så jeg må nok tygge litt til på dette før jeg finner ut hva det blir til.

    Etter at sideplater og topplata ble limt på, ble den 16mm tykke mellomplata på baffelen justert inn og limt fast:
    Vis vedlegget 981256

    De nedre baffelplatene var som nevnt litt i korteste laget, og ble forlenget:
    Vis vedlegget 981257

    Sokler i 12mm BB kryssfiner slik som på originalen. Istedenfor gummiknotter under, blir det nok sortlakka hjulbaser montert på disse:
    Vis vedlegget 981258

    Klar for første grunning, før videre retting og finsparkling:
    Vis vedlegget 981269

    Ser sånn passe halvgreit ut her:
    Vis vedlegget 981270

    Vis vedlegget 981271

    Pussing og retting og to strøk seinere, litt bedre nå. Shims av papir er limt i porthull for justering av høyde på porter. Portene skal limes med Tec7 når stoffrontene kommer, og da kan endelig bafler kappes til rett lengde:
    Vis vedlegget 981273

    Nå sitter hornet greit, og skråkanter passer fint og ser likt som på originalen:
    Vis vedlegget 981274

    Denne oppstikkende kanten, som skal gå utenpå stofframmen, har korrekt høyde nå. På originale M2 har denne kanten blitt målt med avvik på 2-3mm fra side til side. Det skjer ikke her. Får bare satse på at det ikke blir gliper eller for trangt da...😅:
    Vis vedlegget 981277

    Litt småpussing til på portene, så blir de sprøytet igjen for sjekk. Bue på baffel ser og kjennes også ok ut:
    Vis vedlegget 981278

    Porter ser greie ut nå, kan ikke se skjøter eller andre store skavanker. Siste finslip når dette er tørt, så blir de sprøytet sammen med baffelplata etter sammenliming:
    Vis vedlegget 981279
    "Ser sånn passe halvgreit ut" er allerede laaaangt forbi det jeg klarer å få til - sukk...
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Øving og slit er det som må til, Per. Mitt nivå er fremdeles på amatørstadiet, og jeg gjør feil hele tiden. Etterhvert lærer man seg teknikker slik at man fikser feilene, og dette må gjentas til det sitter. Nå har jeg vel bygget 200+ kabinetter og kasser, men gjør fremdeles tabber...:unsure::whistle::D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dette her ser vilt bra ut, Mr. Hunsbedt 🙌
    Jeg er misunnelig på dine ferdigheter (og tålmodighet) og kassene slik det ser ut til å bli!

    Min personlige mening er jo at sort er dørgende kjedelig og at finer er veien å gå for å få de der beistene til å se noenlunde skapelige ut. En mulighet er jo noe tilsvarende denne løsningen, men alt endrer seg jo med form og fasong på ting;

    1703631827708.png
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    De JBLene var nydelige, @ coolio!
    Det må bli finer, ja. Men ikke valnøtt denne gang, tror jeg. Tenkte zebrano, men tror jeg vil gå for noe mer "rolig". Noe lignende kabinettene på bildet kanskje?
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Og ett spørsmål til her, angående finer. Jeg tror det blir penest å finere skråkantene mot baffel, da vil fineren liksom ramme inn fronten. Men hva tror dere? Sorte skråkanter, eller finerte?
    Og kanskje finert buet nedre baffel også da, slik som på bildet rett over her?
     
    Sist redigert:

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    723
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Og ett spørsmål til her, angående finer. Jeg tror det blir penest å finere skråkantene mot baffel, da vil fineren liksom ramme inn fronten. Men hva tror dere? Sorte skråkanter, eller finerte?
    Og kanskje finert buet nedre baffel også da, slik som på bildet rett over her?
    Finerte skråkanter og nedre baffel 😌👌
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Og ett spørsmål til her, angående finer. Jeg tror det blir penest å finere skråkantene mot baffel, da vil fineren liksom ramme inn fronten. Men hva tror dere? Sorte skråkanter, eller finerte?
    Og kanskje finert buet nedre baffel også da, slik som på bildet rett over her?
    Har trua på finerte skråkanter og nedre felt jeg også. Helheten blir litt "roligere".

    Mine orginale M2 ruvet virkelig i stua. Fikk litt assosiasjoner til Mirage M1 ettersom de er brede og ikke så dype. Helt til jeg satt på musikk da..

    Når du ikke velger svart så tenker jeg at det blir mer tydelig at fronten på M2 er delt opp i tre seksjoner med hornet, dekselet og nedre delen uten grill men med portene synlig. Med finer nederst lik resten av kassa så tror jeg at den nedre delen forstyrrer mindre visuelt slik at det man umiddelbart ser er det vakre kabinettet (altså finéren), så hornet og og grillen. Litt som bygninger hvor kjøle- og heistårn blir malt mørkt grått/sort for å "forsvinne" visuelt.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg vært på nett og sjekket hva som kan gå an av finer. Jeg vil som nevnt ha en litt rolig finertype, uten for mye mønster eller fargeforskjell på M2. Jeg har sendt en forespørsel til Oslo Finerfabrikk om hva som er tilgjengelig og hva som evt må bestilles fra Decospan i Belgia. Jeg trenger jo også finer til neste prosjekt, JBL 4355, der går det akkurat over ett ark, så det blir en dyr affære...

    Høyttaleren over her er vel en JBL S4700, og den er nok finert i kirsebær som er beiset og lakkert (ser det ut som). Jeg tenker at fineren jeg legger på blir med silkematt voksolje. Kan tenkes at jeg vil prøve Rubio Monocoat også, får se...

    Her er noen prøver på hva jeg fant av foretrukne finersorter...

    Bubinga:
    Decospan bubinga.jpg


    Sapele:
    Decospan sapele.jpg


    Tiama:
    Decospan tiama.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.893
    Antall liker
    10.742
    Torget vurderinger
    10
    Eikefiner beiset med koks monocoat.

    Bakken og jeg skal teste det med litt tykk dempet sort frontbaffel med fas på et par prosjekter nå.

    Jeg er for to lag Bakken ett??
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Sapele er vel den som kanskje er enklest å få tak i, og muligens har Finerfabrikken den inne.
    @inselwind, enig i at valnøtt er utrolig pent. Men jeg kan ikke ha fem høyttalerpar med samme finertype på loftet, det blir rett og slett for mye av det gode (kan det det?).
    Så nå blir det nok en vri fra det vanlige valnøttkjøret denne gang 😅
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Sapele liker jeg veldig godt, og har selv brukt den finérvarianten i flere prosjekter 😊👍. Allikevel er valnøtt-finér favoritten 🤭
    Dine prosjekter i valnøtt er fantastisk flotte, det har blitt så mange mesterverk at kanskje valnøttfinish nå er synonymt med @inselwind ?

    Elsker valnøtt. Bestilte Proac Response 3 i valnøtt da jeg jobbet for Tor.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Eikefiner beiset med koks monocoat.
    Det høres jo flott ut, men blir nok litt for mørkt på mine M2, kanskje. Resten av kassen blir jo silkematt sort, med sort fronttrekk i midten.
    Har du et bilde av en slik finish?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.893
    Antall liker
    10.742
    Torget vurderinger
    10
    Det høres jo flott ut, men blir nok litt for mørkt på mine M2, kanskje. Resten av kassen blir jo silkematt sort, med sort fronttrekk i midten.
    Har du et bilde av en slik finish?
    bilde kommer Q1 😊
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.978
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20231227_124800.jpg

    Sapelle lakkert med 2-sifret tall klarlakk😃
    20231227_150618.jpg

    Sapelle med silkematt lakk .
    Jeg foretrekker lun og varm silkematt fremfor shiny pianofinnish hvor alt blir synlig av pølsefingremerker, riper og støv, samt kan skape "irriterende" speilflater.
     
    Sist redigert:

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Enig @inselwind, silkematt er mye finere å se på. Men utrolig flotte begge to. Noen kasser er finest med bling bling lakk, mens store kasser er finest med mer edruelig look. :)
    Som alt annet er det mange meninger om finish, og hva som passer til hva...
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Endelig, da fikk jeg endelig stofframmene!
    Nå blir det litt jobbing i langhelga, slik at hele fronten kan gjøres så godt som ferdig! 😊
    Det blir sikkert litt tid til baksiden også, og montering av rampamuttere for lokkene. Hadde passet veldig om fineren hadde kommet i løpet av neste uke.

    Ser ut til at en pakke med 4 festeplugger har forsvunnet underveis. De ligger sikkert igjen på fortollingsbordet, siden alt så ut til å være åpnet og sjekket. Pakken hadde blitt teipet dårlig sammen etterpå, så mulig den lille posen har muligens også forsvunnet underveis...
    Fant heldigvis nesten identisk like hjemme, så går for de til nye kommer.

    IMG_20231229_172507.jpg


    Kurven på stofframmer er temmelig lik som nedre baffel, så det var greit:
    IMG_20231229_172500.jpg


    Bakside
    IMG_20231229_172422.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.877
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden ekspertisen er her. Hva skal jeg behandle mine valnøttfineren på mine 4365 med?
    Eller holder det med støvkluten.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Hvis de kommer med den vanlige voksoljefinishen fra fabrikk, og har småskader eller er matte og triste, kan du pusse dem lett med 240 papir, og legge på ny voksolje. Små riper og skader som ikke går gjennom fineren kan også pusses bort med litt varsomhet. Tynt lag olje påføres med driver eller bomullsklut, la stå noen minutter, og tørk bort ALT overskytende som ikke har trukket inn i fineren. NB: Pusses det på finer må det alltid pusses i fiberretningen og aldri på tvers av den!

    Det finnes også oljer til bare oppfrisking av eksisterende finish, og det er utrolig mye å velge i. Vanskelig å anbefale noe spesielt, her kan sikkert mer erfarne enn meg komme med anbefalinger.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.877
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tips. Fineren er helt fin, så det er kun snakk om normalt vedlikehold for min del.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Da ville jeg bare gått over med en tynn voksolje for å friske opp fineren. Osmo har veldig gode produkter, Liberon også. Det skal ikke mye til, så en kvartliter skulle nok rekke til flere behandlinger. Det er disse to jeg har erfaring med, og det finnes mye mer. Men du må forsikre deg om at dine 4365 kommer med voksolje originalt. Ellers er det andre produkter som skal brukes.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    494
    Endelig, da fikk jeg endelig stofframmene!
    Nå blir det litt jobbing i langhelga, slik at hele fronten kan gjøres så godt som ferdig! 😊
    Det blir sikkert litt tid til baksiden også, og montering av rampamuttere for lokkene. Hadde passet veldig om fineren hadde kommet i løpet av neste uke.

    Ser ut til at en pakke med 4 festeplugger har forsvunnet underveis. De ligger sikkert igjen på fortollingsbordet, siden alt så ut til å være åpnet og sjekket. Pakken hadde blitt teipet dårlig sammen etterpå, så mulig den lille posen har muligens også forsvunnet underveis...
    Fant heldigvis nesten identisk like hjemme, så går for de til nye kommer.

    Vis vedlegget 981952

    Kurven på stofframmer er temmelig lik som nedre baffel, så det var greit:
    Vis vedlegget 981953

    Bakside
    Vis vedlegget 981954
    Hei, anbefaler å forsterke innfestingen til stofframmene....de ligger til stadighet på gulvet her hos meg når 15" erne har strekt seg litt 😇
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.069
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Denne har jeg fått fra unaiten og brukt med godt resultat....
    Den får frem den mørke gløden og er matt.

    IMG_0777.png
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.728
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Hei, anbefaler å forsterke innfestingen til stofframmene....de ligger til stadighet på gulvet her hos meg når 15" erne har strekt seg litt 😇
    Såpass, ja!
    Hadde tenkt å gå for de originale sneppertene. Bør kanskje sette inn noen små neodym magneter i tillegg?
    Eller bare ta dem av ved litt volum? 😅

    EDIT: De sneppertene jeg hadde var betraktelig strammere enn originalene. Så jeg går for dem. Typisk nok så hadde jeg akkurat åtte, men en var ødelagt. Håper jeg finner ut hvor de er kjøpt fra... 🤔
     
    Sist redigert:

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.069
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    På de som jeg hadde var det en klirrelyd på et par frekvenser på den ene.... Den andre var tyst...
    Men greide aldri å spille dem av.... 🤘🤘
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    494
    Såpass, ja!
    Hadde tenkt å gå for de originale sneppertene. Bør kanskje sette inn noen små neodym magneter i tillegg?
    Eller bare ta dem av ved litt volum? 😅

    EDIT: De sneppertene jeg hadde var betraktelig strammere enn originalene. Så jeg går for dem. Typisk nok så hadde jeg akkurat åtte, men en var ødelagt. Håper jeg finner ut hvor de er kjøpt fra... 🤔
    Magneter ville nok funket bedre, men nye snapperter er nok mye stammere enn mine 👍😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn