Jasmine LP2.5DU Phono vs Graham Slee Reflex M vs Audiomods Premier Phono

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    SAH

    Gjest
    Etter tips her inne har jeg dempet printkortet i Jasmine Riaa,ble roligere med tanke på støy når jeg spiller høyt.
    Ved normal lytting har jeg ikke vært plaget av det,men når volumknappen går opp så kom det en del støy,det er borte nå :).
    Det er på ingen måte tyst når jeg setter volum på topp,men det er jo nesten ingen riaaer som er.

    O
    For oss "ikke fagfolk", hvordan demper man et printkort?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.984
    Antall liker
    51.548
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skrur av bunnplaten og legger bluetac,eller dobbelsidig teip mellom print kort og chasiet,husk bare og få det til og sitte i metallet
    før du setter tilbake de fire sorte skruene. Da demper du kortet og det blir roligere :)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH
    S

    SAH

    Gjest
    Skrur av bunnplaten og legger bluetac,eller dobbelsidig teip mellom print kort og chasiet,husk bare og få det til og sitte i metallet
    før du setter tilbake de fire sorte skruene. Da demper du kortet og det blir roligere :)

    O
    Takk for svar :)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nå er det egentlig lenge siden jeg skulle bestille meg en 2.5 (før sommeren) men nå har jo 3.0 kommet..ser den er en del dyrere enn førstnevnte, men det er kanskje godt nok å gå får 2.plass basert på det som skrives her inne : p
     
    L

    Larkus

    Gjest
    For oss "ikke fagfolk", hvordan demper man et printkort?
    Jeg gjorde det slik:

    Litt blue tack på toppen av hver av de seks elektrolytt-kodensatorene på printet
    jasmine1.jpg


    Lokket av et slimline cd-cover festes deretter på toppen av kondensatorene. Fire "baller" med bluetack festes deretter på plastlokket. Disse må være så tykke at de har kontakt med bunnplaten når den skrus på plass.
    jasmine2.jpg

    NB! Ikke press for hardt når bunnplaten legges på plass. Da kan printet ta skade. Blue tacken gir etter sakte men sikkert, slik at printet ikke blir stående i spenn.

    I aksjon:)
    3.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.984
    Antall liker
    51.548
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg gjorde det med gummi teip under,myk dobbelsidige teip biter. Satt det på kortet på fire steder og la det så oppi igjen og skrudde det rolig på plass. Uansett så virker det,takk for tips Larcus :)

    O
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jøss, dette var jo et kjempetips! Med tanke på støy så synes jeg ikke det er noe støy nå. Men det er jo sånn med sanser; at man tror alt er bra inntil man hører en forbedring:) Så dette skal prøves. Jeg leser mange sider om Bluetak, men hvor kjøper en det?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå er det egentlig lenge siden jeg skulle bestille meg en 2.5 (før sommeren) men nå har jo 3.0 kommet..ser den er en del dyrere enn førstnevnte, men det er kanskje godt nok å gå får 2.plass basert på det som skrives her inne : p
    Kan du ikke ta noen bilder av din 3.0, da:) Og skriv litt om hvordan den er og hva du bruker den sammen med:)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nei nei, jeg har ikke fått den i hus :p Jeg skrev kanskje noe kronglete, mente at 3.0 er på markedet, men det til noen lapper mer enn siste utgave av 2.5 :) Så er det egentlig verdt å gå for en 3.0 hmm....

    Jeg har altså ingen Jasmine trinn i huset.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skrur av bunnplaten og legger bluetac,eller dobbelsidig teip mellom print kort og chasiet,husk bare og få det til og sitte i metallet
    før du setter tilbake de fire sorte skruene. Da demper du kortet og det blir roligere :)

    O
    Hva skal dette gjøre med lyden?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nei nei, jeg har ikke fått den i hus :p Jeg skrev kanskje noe kronglete, mente at 3.0 er på markedet, men det til noen lapper mer enn siste utgave av 2.5 :) Så er det egentlig verdt å gå for en 3.0 hmm....

    Jeg har altså ingen Jasmine trinn i huset.
    Å ja sånn, ja:) Lest at den hadde kommet, som at du hadde fått den i hus:) Vel, 3.0 vs 2.5. Jeg hadde tatt 3.0 glatt. Selv om den koster litt mer, så har Jasmine tradisjon at de ved hver ny Riaa gjør ganske store oppgraderinger av komponenter. Det gjør også mye med lyden. Da jeg kjøpte min i sommer, så var ikke 3.0 kommet enda. Så jeg var ganske skuffa da jeg 3-4 mnd etterpå så LP3.0 på Jasmine-sidene... Vel, vel. Men LP2.5 er en kanon-god Riaa, og jeg synes den er bedre enn både ASR Mini Basis mk3 og Graham Slee Reflex M.
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Hva skal dette gjøre med lyden?
    Saken er at printet i forsterkeren er svært resonnant. Det merkes hvis en banker på topplokket, og på høyt volum kan det også høres "synging" i høyttalerene når det bankes på lokket. Med demping av printet forsvinner dette fenomenet. Jeg er av den oppfatning at et udempet print farger lyden ved høyt volum.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nei nei, jeg har ikke fått den i hus :p Jeg skrev kanskje noe kronglete, mente at 3.0 er på markedet, men det til noen lapper mer enn siste utgave av 2.5 :) Så er det egentlig verdt å gå for en 3.0 hmm....

    Jeg har altså ingen Jasmine trinn i huset.
    Å ja sånn, ja:) Lest at den hadde kommet, som at du hadde fått den i hus:) Vel, 3.0 vs 2.5. Jeg hadde tatt 3.0 glatt. Selv om den koster litt mer, så har Jasmine tradisjon at de ved hver ny Riaa gjør ganske store oppgraderinger av komponenter. Det gjør også mye med lyden. Da jeg kjøpte min i sommer, så var ikke 3.0 kommet enda. Så jeg var ganske skuffa da jeg 3-4 mnd etterpå så LP3.0 på Jasmine-sidene... Vel, vel. Men LP2.5 er en kanon-god Riaa, og jeg synes den er bedre enn både ASR Mini Basis mk3 og Graham Slee Reflex M.
    Ja ikke sant, da er det vel bare å spinke og spare da :p Har du fulgt noe med hvor vidt modellene deres holder seg stabilt i pris?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva skal dette gjøre med lyden?
    Saken er at printet i forsterkeren er svært resonnant. Det merkes hvis en banker på topplokket, og på høyt volum kan det også høres "synging" i høyttalerene når det bankes på lokket. Med demping av printet forsvinner dette fenomenet. Jeg er av den oppfatning at et udempet print farger lyden ved høyt volum.
    OK.

    Hvordan kan det ha seg? Hvordan kan vibrasjoner i en boks med elektriske, ikke bevegelige komponenter forandre lyden? Det kan da umulig bevege seg så mye at det kan være snakk om indusert strøm?

    Spørsmålet er for protokollen oppriktig, og ikke et "ja, særlig!", hvis noen mistenkte det. ;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nei nei, jeg har ikke fått den i hus :p Jeg skrev kanskje noe kronglete, mente at 3.0 er på markedet, men det til noen lapper mer enn siste utgave av 2.5 :) Så er det egentlig verdt å gå for en 3.0 hmm....

    Jeg har altså ingen Jasmine trinn i huset.
    Å ja sånn, ja:) Lest at den hadde kommet, som at du hadde fått den i hus:) Vel, 3.0 vs 2.5. Jeg hadde tatt 3.0 glatt. Selv om den koster litt mer, så har Jasmine tradisjon at de ved hver ny Riaa gjør ganske store oppgraderinger av komponenter. Det gjør også mye med lyden. Da jeg kjøpte min i sommer, så var ikke 3.0 kommet enda. Så jeg var ganske skuffa da jeg 3-4 mnd etterpå så LP3.0 på Jasmine-sidene... Vel, vel. Men LP2.5 er en kanon-god Riaa, og jeg synes den er bedre enn både ASR Mini Basis mk3 og Graham Slee Reflex M.
    Ja ikke sant, da er det vel bare å spinke og spare da :p Har du fulgt noe med hvor vidt modellene deres holder seg stabilt i pris?
    Bare å spare:) De holder seg i pris, ja:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hva skal dette gjøre med lyden?
    Saken er at printet i forsterkeren er svært resonnant. Det merkes hvis en banker på topplokket, og på høyt volum kan det også høres "synging" i høyttalerene når det bankes på lokket. Med demping av printet forsvinner dette fenomenet. Jeg er av den oppfatning at et udempet print farger lyden ved høyt volum.
    OK.

    Hvordan kan det ha seg? Hvordan kan vibrasjoner i en boks med elektriske, ikke bevegelige komponenter forandre lyden? Det kan da umulig bevege seg så mye at det kan være snakk om indusert strøm?

    Spørsmålet er for protokollen oppriktig, og ikke et "ja, særlig!", hvis noen mistenkte det. ;)
    Det tekniske vet ikke jeg, men alt av vibrasjoner har en negativ innvirkning på elektronikk. Rør på rørforsterkeren er ett eksempel. Det har vel kanskje noe med at vibrasjoner er energi, og en eller annet energipåvirkning i elektronikken vil kunne gi utslag i støy...? Dempeplattformer under forsterkere, platespillere, Riaa-trinn etc har vist å ha noe for seg. Men hvorfor, vet ente jeg:)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rør er noe ganske annerledes enn komponentene i en slik boks, da.
     
    L

    Larkus

    Gjest
    OK.

    Hvordan kan det ha seg? Hvordan kan vibrasjoner i en boks med elektriske, ikke bevegelige komponenter forandre lyden? Det kan da umulig bevege seg så mye at det kan være snakk om indusert strøm?

    Spørsmålet er for protokollen oppriktig, og ikke et "ja, særlig!", hvis noen mistenkte det. ;)
    Det tekniske vet ikke jeg, men alt av vibrasjoner har en negativ innvirkning på elektronikk. Rør på rørforsterkeren er ett eksempel. Det har vel kanskje noe med at vibrasjoner er energi, og en eller annet energipåvirkning i elektronikken vil kunne gi utslag i støy...? Dempeplattformer under forsterkere, platespillere, Riaa-trinn etc har vist å ha noe for seg. Men hvorfor, vet ente jeg:)
    At det kan høres lyd (en svak klang) i høyttalerene når det bankes på Jasmine-kabinettet, indikerer vel at det er en form for mikrofoni ute og går. At det er printet som er synderen er det ikke tvil om. Det kan faktisk også kjennes fysisk at det vibrerer inne i kabinettet når en banker på det.
    Bare prøv selv, alle Jasmine-eiere:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Da var jo ikke rør-sammenligningen med mikrofoni så fjernt alikevel da, Dazed:)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis boksen har slike problemer, så må det jo være noe som er mikrofonisk, men hva kan det være?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg skal ærlig si at jeg ikke har opplevd dette problemet sjøl. Derfor måtte jeg sjekke nå. Jeg knakket på toppen av både Riaa og PSU med ganske høyt volum. Hørte ingenting:)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Har ikke så veldig stor tro på slike modifiseringer. Vil tro at hvis dette hadde vært et problem, så hadde nok Jasmine løst dette før produktet ble sluppet på markedet. Men er det noen som opplever en forbedring, så er jo det bare bra :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.988
    Antall liker
    39.112
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg skal ærlig si at jeg ikke har opplevd dette problemet sjøl. Derfor måtte jeg sjekke nå. Jeg knakket på toppen av både Riaa og PSU med ganske høyt volum. Hørte ingenting:)
    Jeg hadde samme riaa men uten disse problemene,burde ikke kunne skje at printet blir microfonisk

    mvh
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg skal ærlig si at jeg ikke har opplevd dette problemet sjøl. Derfor måtte jeg sjekke nå. Jeg knakket på toppen av både Riaa og PSU med ganske høyt volum. Hørte ingenting:)
    Jeg hadde samme riaa men uten disse problemene,burde ikke kunne skje at printet blir microfonisk

    mvh
    Det som slo meg er om problemene kan vær hos de som har kjøpt kopien av Jasmine. Det er ikke så mange som vet om dette, men den er prikk lik av utseende og heter Jasmine Salience. Noen ganger står det kun Jasmine i annonsen og det står alltid Jasmine i fronten. Som på originalen. Men jeg har fått personlig melding fra Jasmine fabrikken om at det er kun ebay eastsun (tror jeg han het) som er selgeren for fabrikken og KUN han. Ingen andre. Så er det Mockingbird i USA. Om andre selger denne på ebay og til og med på Amazon er det med all sannsynlighet en Jasmine kopi, sa representanten fra Jasmine. Kvaliteten er IKKE den samme som Jasmine leverer.

    Kan det være at noen har en slik uten å vite om det? Disse kan og ha blitt videresolgt på bruktmarkedet... Jeg tror IKKE et kvalitetsbevisst firma som Jasmine har mikrofoni i Riaa uten at de ville ha gjort noe med dette. Det ser man på hvilket chassis de har valg, for å hindre støy.
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Jeg skal ærlig si at jeg ikke har opplevd dette problemet sjøl. Derfor måtte jeg sjekke nå. Jeg knakket på toppen av både Riaa og PSU med ganske høyt volum. Hørte ingenting:)

    Det gjelder MC-inngangen. Og jeg har en ekte Jasmine LP2.5DU kjøpt fra fabrikken (eastsun på e-bay). Ikke en Salience.
    I brukerveiledningen anbefales det at forsterkeren plasseres på et resonnansfritt underlag.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Dette er dessverre noe som preger en del av de kinesisk produserte produktene som fortrinnsvis selges gjennom Ebay. "Kopier" av produktene med lavere kvalitet havner ut på markedet gjennom andre (Ebay) salgskanaler/selgere.

    Det har forekommet flere eksempler på at produkter, eller deler av et produkt, som er underkjent i produsentens egen kvalitetskontroll og/eller av andre årsaker skulle vært kassert, allikevel havner ut på markedet gjennom bakdøra - og tilbys av andre selgere enn de "ofisielle" salgskanalene. Likeledes at noen enten får tak i originale, eller produserer kopier av deler av produktene - og på en eller annen måte klarer å skaffe seg de øvrige bestanddelene fra den opprinnelige produsenten.

    Jeg skal ikke hevde at det er tilfellet når det gjelder Jasmine, men at det finnes både rene piratkopier og avarter der deler av produktet er originalt, er det liten tvil om. Det er ingen ulempe å handle gjennom de offisielle kanaler, selvom det (tilsynelatende) samme produktet tilbys rimeligere gjennom andre.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg skal ærlig si at jeg ikke har opplevd dette problemet sjøl. Derfor måtte jeg sjekke nå. Jeg knakket på toppen av både Riaa og PSU med ganske høyt volum. Hørte ingenting:)

    Det gjelder MC-inngangen. Og jeg har en ekte Jasmine LP2.5DU kjøpt fra fabrikken (eastsun på e-bay). Ikke en Salience.
    I brukerveiledningen anbefales det at forsterkeren plasseres på et resonnansfritt underlag.
    Ja da har du en ekte Jasmine:) Bra å vite, for noen har gått i fella har jeg lest om.

    Jeg bruker kun MM inngangen nå på min Decca, men har tidligere aldri hørt problemet med de 4 andre MC PUer jeg har eid. Min Jasmine står for øvrig på en Base Technology dempe plattform også:) Synd de ikke produseres mer, og var vel et patent fra en Fredrikstad-mann:)

    Har du tatt kontakt med Jasmine om dette? Det kan jo være at det er noe galt med din eller en batch som ble produsert? Bare tviler på at de ikke ville ha adressert det problemet under kvalitetskontrollen hos Jasmine??
     

    Lyder

    Medlem
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    16
    Det er i alle fall ingen støy når jeg knakker på min LP 3.0. Dønn solide kabinett både psu og sjølve riaaen. Eierglede til 1000, og lyden føles merkbar bedre nå når den begynner å bli spilt inn. Skikkelig trykk i lyden, står i alle fall ikke tilbake i forhold til min ECP 1 riaa. Ikke hørbar forskjell på RCA eller XLR utgangene på mitt oppsett, men litt høyere lyd med xlr. Så langt har jeg testet den på Rega P9/RB 1000/Kontrapunkt C og Denon DPA 100/DL 103R.
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Har du tatt kontakt med Jasmine om dette? Det kan jo være at det er noe galt med din eller en batch som ble produsert? Bare tviler på at de ikke ville ha adressert det problemet under kvalitetskontrollen hos Jasmine??
    Jeg har ikke kontaktet Jasmine om dette.

    Merkelige greier dette fenomenet, ja. Jeg oppdaget det tilfeldigvis da jeg dreiv på og flyttet rundt på Jasminen for å finne ut hvor den var minst utsatt for brumfeltet fra forsterkeren. Den er forresten temmelig følsom for brum fra andre apparater i nærheten. Med volumet temmelig høyt oppskrudd oppdaget jeg at det "sang" svakt i høyttalerene når jeg satte fra meg Jasminen på hylla i "racket" (jeg liker ikke det ordet:)) Tipper at frekvensen ligger et sted mellom 500 og 1000 Hz. Banking på kabinettet gav samme resultat. En svak vibrasjon kan dessuten føles i kabinettet når en setter det fra seg litt hardt på underlaget, eller banker på det. Synderen er forsterkerprintet. Med bluetack-dempet forsterkerprint er fenomenet borte vekk. Jasminen er som tidligere nevnt veldig følsom for brumfelt. (Jada, jeg har koblet jordledningen fra platespilleren til jordingsskruen på RIAA-trinnet:cool:). Slik som den er plassert på bildet i et tidligere innlegg er det nesten ikke hørbart brumnivå med fullt volum, forutsatt at det ikke kobles digitalkabel mellom CD-spiller og ekstern DAC. Da brummer det som bare faen, uansett plassering. Og brumnivået øker med stigende inngangsimpedans på MC-inngangen. Den er også veldig følsom for støy fra f.eks kjøleskap som kobler seg ut og inn. Noen ganske bra "knepp" i høyttalerene når dette skjer.
    Men bra låter den, Det skal den ha!!:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.984
    Antall liker
    51.548
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Samme er det her,det var når jeg flyttet den jeg hørte det. Hadde en fryser på samme kursen før,nå har jeg egen 16amp kurs kun til anlegget. Dempet print kortet og den er mye bedre på MC. MM er det stille og fint.
    Har også den oppgraderte strøm kabelen mellom power og Riaa.

    O
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, merkelige greier det der. Jeg har som sagt ikke brukt MC inngangen siden jeg hadde DL-103R for noen måneder siden, og kan ikke huske at jeg hørte noe. Men, jeg forsøkte heller ikke å fremprovosere dette. Hadde jeg gjort det, vel, hvem vet? Heldigvis er den dønn stille her på MM, i hvertfall.

    Men av de Riaa jeg har hatt, så er det utrolig enkelt å få en eller annen jordsløyfe eller at Riaa plukker opp RF. Da jeg hadde Graham Slee Reflex M til test, var den påkostede PSUii veldig følsom for hvor den var plassert. Den hadde mer sus når jeg skrudde opp volumvrideren over kl. 12 enn det Jasmine har også.

    På Audion Premiere så var det rørene som var helt sjukt følsomme for mikrofoni. Om jeg tok å nærmet håndflaten min de to rørene, så brummet det i høyttalerne. Aldri hørt på noen rør-utstyr jeg har hatt opp gjennom? Derfor ble det ikke den hos meg. Ikke sikkert den var sånn i alle oppsett.

    Så det skal ikke være lett:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det er i alle fall ingen støy når jeg knakker på min LP 3.0. Dønn solide kabinett både psu og sjølve riaaen. Eierglede til 1000, og lyden føles merkbar bedre nå når den begynner å bli spilt inn. Skikkelig trykk i lyden, står i alle fall ikke tilbake i forhold til min ECP 1 riaa. Ikke hørbar forskjell på RCA eller XLR utgangene på mitt oppsett, men litt høyere lyd med xlr. Så langt har jeg testet den på Rega P9/RB 1000/Kontrapunkt C og Denon DPA 100/DL 103R.
    Men kan du ikke ta noen bilder av 3.0 da:) Har lyst til å se den på andre bilder enn de som er på nettet:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.984
    Antall liker
    51.548
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Blir nok og beholde 2.5 en stund til,når 3.5 kommer er det kanskje på tide og bytte ;)

    O
     

    Lyder

    Medlem
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    16
    Skal få lagt ut bilder før jul, jeg liker jo å se når andre legger ut bilder, så jeg skal skjerpe meg :)

    Hadde problemer med jordingsbrum, men eliminerte det med å løfte av jordinga på riaaen. Etter det ble det fullstendig tyst. Kanskje det kan være mulig løsning på det dere opplever som "mikrofonstøy" i chassiet?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    På Audion Premiere så var det rørene som var helt sjukt følsomme for mikrofoni. Om jeg tok å nærmet håndflaten min de to rørene, så brummet det i høyttalerne. Aldri hørt på noen rør-utstyr jeg har hatt opp gjennom? Derfor ble det ikke den hos meg. Ikke sikkert den var sånn i alle oppsett.
    Den er sånn med noen rør. Jeg kjøpte noen "rør-bur" på ebay til småpenger som løste problemet, og siden den låter så bra, ser jeg ikke noen grunn til å ikke rett og slett løse problemet med å ikke nærme meg rørene med håndflaten når jeg spiller musikk heller. ;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, for denne brumminga ødela en del for sjarmen av hele Riaa´n for mitt vedkommende. For jeg likte virkelig designet på den da jeg så den første gangen, og den så veldig fin ut på bordet også. Men jeg oppdaget det, da jeg satt meg på huk foran for å kikke nærmere på den. Så hater jeg rør som står litt skakt. Da hånda nærmet seg det ene røret, brummet det i høyttalerne. WTF tenkte jeg:confused:, og så var nedturen et faktum. Den hadde i mitt oppsett med de påmonterte røra litt for mye festkul i bassen, men som sikkert kunne blitt temmet med bedre rør. For mellomtonen på Audion Premiere var virkelig flott:) Men den er mindre dynamisk og mindre oppløst enn Jasmine LP2.5DU. Graham Slee Reflex M var også bedre på alle punkt enn Audion Premiere, men Reflex M var så knuslete i utseende at det ble litt nedtur:) Ja, jeg vet, forfengeligheten lenge leve. Men ved siden av min massive LM Audio 218iA med de digre 845-rørene, så ble Reflex M knuslete. Samme størrelse som Musical Fidelity V-LPSii, for de som kjenner den:) Nåe en Riaa koster opp under 10.000 kr, så må den synes. Og her var Audion helt innafor:)
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    448
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    :)

    Hos meg er jeg fornøyd med Audion Premiere . Bruker aluhetter på røra. Flott riaa til mine lper fra 70 og 80 tallet.
    Har en Sugden masterclass og den riaaen som sitter i den er det beste jeg har hørt noen gang.

    Mvh Roar
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Hadde problemer med jordingsbrum, men eliminerte det med å løfte av jordinga på riaaen. Etter det ble det fullstendig tyst. Kanskje det kan være mulig løsning på det dere opplever som "mikrofonstøy" i chassiet?
    Jordterminalen på 2,5DU har direkte forbindelse til printet, og har ikke kontakt med chassis. Jeg monterte en ekstra jordingsskrue som har kontakt med chassis, men ikke med print. Det reduserte brumnivået en god del. Men det hadde ingen innvirkning på "mikrofonien"
    jordingsskrue.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn