Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Mine favorittapper er:

    GoodReader – Støtter mange filformater, laster store pdfer fort etc. Sinnsykt nyttig for å ha vanvittig mange ebøker og pdf-dokumenter. Man kan også annotere pdfer med egne ting, merke tekst etc.

    Notes Plus – Notattagning med lydopptak etc.

    Doceri – Ta opp egne videoer med lyd og legge disse direkte på youtube eller over på PC. F.eks. kan man tegne opp og forklare seg selv noe og ha forklaringen liggende på video til senere. Kan også se disse på ipaden seff.

    Mindomo – Lage tankekart
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Apropos iPad så anbefaler jeg å sjekke ut EQu. En mediaplayer hvor man kan lage egne eq-profiler og sette inn punkter på ønsket frekvens.
    Heter det ikke bare App på Appelsk?
    Jeg synes det å si mediaspiller er mer informativt enn app (applikasjon) i denne sammenhengen. Jeg kunne f.eks. sagt mediaspiller app. Ellers bruker jeg flere plattformer til daglig og er ikke spesielt kjent med Apple sjargong.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg håper ingen verdens ting, jeg lurte på om det fantes noen standard praksis der man brukte TRRS-hun-terminaler selv om kabelen var TRS. Siden det ikke er normalt, så tviler også jeg på at terminalen er TRRS. Dette hadde vi allerede kommet frem til i dette innlegget, 38 minutter før ardilla kom med sitt svar.

    Hvis man svarer på tekniske spørsmål, så bør man i det minste gi en begrunnelse for et gitt utsagn. Men folk får svare som de vil.
    a-clockwork-orange-image-03.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^Man skal ikke la ferskingene slippe unna med vås. Det slipper man ikke unna med før man har bikket 2500 poster.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    T

    Tittentei

    Gjest
    Du skremmer folk ut av forumet med sånne holdninger og svar, men det er vel meningen.

    http://i102.photobucket.com/albums/m109/niceperson907/121331d1253497450-animated-gif-thre.gif
    Det brukeren jeg svarte, var vitterlig ikke så lettskremt, han har postet mer enn jeg har gjort siden jeg skjøt med mitraljøsen. Vi har hver vår væremåter. Du er snill, jeg er slem. Sånn er vi skapt fra gudenes side. Lite å gjøre med det.
    Det er ikke bare de du svarer, det er de som leser også. Bruk hjernen, ikke rumpa.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Du skremmer folk ut av forumet med sånne holdninger og svar, men det er vel meningen.

    http://i102.photobucket.com/albums/m109/niceperson907/121331d1253497450-animated-gif-thre.gif
    Det brukeren jeg svarte, var vitterlig ikke så lettskremt, han har postet mer enn jeg har gjort siden jeg skjøt med mitraljøsen.
    Regner med det er meg det snakkes om, og nei jeg er ikke så lettskremt lenger. Når jeg passerte tretten slutta jeg å være redd for troll. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Her åpner det seg muligheter jeg ikke var meg bevisst

    ^Man skal ikke la ferskingene slippe unna med vås. Det slipper man ikke unna med før man har bikket 2500 poster.
    ... her åpner det seg muligheter jeg ikke var meg bevisst. Over 6000 innlegg ...



    ... and now for something (completely) musical:



    ... og husk:

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Han som lagde dette bilde er ett geni, og jeg skulle gjerne hatt en diger plakat på veggen av det.
    20120309_171944-717741.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    tidsallokering-ledelse.png


    Tragisk, LOL! Man skulle tro den effektive eller velbalanserte var den suksessrike, men her er den velbalanserte gjennomsnittlig, den effektive en pratemaker og den suksessrike personen som pleier relasjoner.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Come Dance With Me!

    Vi flytter showet hit ...

    Frank Sinatra_Come Dance With Me_491743.jpg

    Vi ønsker straks velkommen til et variert program (legg forøvrig merke til Tittenteis slektning):


    Så et lynkurs slik at alle kan delta. Følg instruktørens anvisninger:


    CDWMcInSpots tegner og forklarer mens Loevhagen (1) og ardilla (1, 2, 3) demonstrerer:

    Er Loevhagen personen i dress eller personen i kjole?
    Morgenstund har gull i munn:


    Lets twist:


    Ut i gatene:


    Alle skal delta:


    Inn i "This Old Honky Tonk" (... med hodetelefoner og line dance i lederhosen. Who said country ain't racy?):


    ... and while we are honky tonkin' (and rockin'):


    Jo lenger ut på bygda man befinner seg, jo mer må man kombinere for at det skal gi en levevei:


    Noe for den yngre garde:


    ... og originalen for den eldre:


    Vi er da danna for f...:


    Og så, finalen:

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Det er faen ikke mye tilfeldig at TACO og TIRSDAG begge begynner på T.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg lytter til ultralette og überkomfortable K551 så hører jeg min egen puls (og skjeggstubber og litt kabel når jeg f.eks. tygger eller beveger kroppen min) (samme med BD DT770) Hvorfor ? er det fordi de er lukket og slike lyder blir forsterket somehow? CAL trykker ca like mye inn mot huet mitt som 551 men der hører jeg ingen ulyder.. HE500 er 100 ganger tyngre og presser mye hardere inn mot skallen, men der hører jeg heller ikke pulsen min eller skjeggstubbene mine når jeg tygger.. (burde kanskje slutte å tygge så mye) :D

    Hva kommer dette av? 551 er jo svære? de rekker LANGT utenfor ørene mine.. CAL ligger inntil øreflippene.. HE500 litt som 551.. langt unna flippene men trykker hardt. Hvorfor kjenner jeg ikke pulsen min da?

    (dette er ikke veldig irriterende, men det virker som et litt rart (ulogisk) fenomen..)

    anyone ? :)
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Jeg ser din Haddaway Nevaton, og høyner med


    (hu som dancer for e-type... m-hm)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ser deg!

    [video=youtube;hR-NXv5Tma0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hR-NXv5Tma0&ytsession=9qH-iLGBVKisJOvyhwEy3VF4uIny3JKUfb6TVO1r6cITYJnsSeJQ8Q HKNKNzU9UlleQjdkvfhE_Pmyz0RE9BiWPF64qgbm_3LPzc_lxF gOu5wWxZlOAvDdvpL5z0ZCYwr0xR0-h0yUFjddyuP9xX4zOjV_G0bb9C-ryKyHfB3x9b2zFEauQenSp8OHfDBIv5W6LH29goz2Qy-T0BFhr4U9vnmP4HN9fLo6hdyeIo8Sa7t9ufznG77DBwpPNhkqT 7sZPf61yKQWmvcNn2L6XKPcZx0DiIYwTkHeNZg-3IJ_haXsfPTDnQ3c5jHP9NZ3DQwWNW2l-6jwirWtLsoQt8-dtu43EV9hmQFGgoY8H3eLoLkg7Nx1Z93DHerB2u-HO5_3N0ZektG1GJEU_GrhCrLY8XiicN3hnxYxjERRZtTMPdCfc EDsELftQ_qEj-h7494F-EYlZ-bJT_EEdk8j1FTh-xyoy_erb_NoIOWHJGgU81MS4l1B3DilN-HlXRNgLGdjgGZfJePeSOtjXsnwpMOajuClMxxVmBLiYO5NgUHt u4A0fevX7DVJ93zo7hle9P2xYGAICmI9vusK-epMyKahouYHbXutFI8mLRjyvlLfUCtB2o2G1raBl8LC8fz4sYi vaJA3qMLRev6V_pQWV07BLtBsmdZrMqKCHVOYoX8PAcobWpgj0 KHjo3I-Z_PWgn[/video]
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Sånn helt passe mengde bass i bilen er når du rister hele drive-in kiosken...


    Er nesten så det frister med stereo i bilen igjen, helt til jeg tenker tilbake til hvordan det var å koble opp 4 12" bass, 6 mellomtoner, 4 diskanter, 4 forsterkere, 2 batterier, 2 kondensatorer og litt snaks. Gud for en drittjobb...
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Muuuuhahahaha

    Har hatt både playstation og x-box hele tiden, men spilt mest på x-box. Neste generasjon nå så blir det KUN playstation 4, så kan microsoft sitte å lure på hvorfor folk ikke liker restriksjoner på ting de har betalt for. Nisser. MÅ være online en gang hver 24t for å kunne få bruke konsollen min? Nei takk microsoft.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    I morgen klokken 14:00 har jeg sommerferie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111111
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    'Eeeeey, velkommen etter! Det er digg!!! Hvis han japanere'n kan få finger'n ut å poste jvc sz2000 nå så blir det enda bedre.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    ...og da har jeg fått bekreftet at v-moda m-100 kommer i dag, sz2000 ble sendt fra japan i går og er her forhåpentligvis på fredag/lørdag/mandag, og en kommer for å hente divine 100.33 høyttalerene i dag, så må få fingeren ut å finne ut hva slags høyttalere jeg skal ha med nå også. Travel lyd-hverdag her :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    ...og da var xtz divine 100.33 hentet. Er ikke helt sikker på om det var en kjempe god ide å selge de, men skal jeg få testet noe nytt så har jeg ikke plass til å drive og samle på høyttalere sånn som med hodetelefoner :/ Ble veldig stusselig å sitte her med bare 2 sub'er, men har jo en del hodetelefoner som trøst haha
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn