J River Media Center

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    De forskjellige volumreguleringstypene er forklart her.
    Volume - JRiverWiki

    Vanligvis er disabled det mest ønskelige, siden man ofte har god analog volumregulering i forforsterker. I enkelte tilfeller kan man imidlertid få bedre resultater ved å benytte volumkontrollen i jriver (internal), men da bør man ikke ha høy gain/følsomhet i anlegget forøvrig siden dette krever at volumet reduseres svært mye digitalt.

    Det er en del funksjonalitet i jriver, f.eks loudness, så disabled er ikke nødvendigvis fornuftig i alle tilfeller.
    Hei marsboer, takker for henvisning til link, brugte system v, sa jeg for prøve internal.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Hei jeg trenger et tips til hvordan jeg kan legge til en en ekstern harddisk som hovedbibliotet på JRiver? Har all musikk på denne og nå trenger jeg mer plass på laptop'en. Har prøvd via "tools-import-autoimport-Add" men får bare til svar at dette ikke er mulig.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hei jeg trenger et tips til hvordan jeg kan legge til en en ekstern harddisk som hovedbibliotet på JRiver? Har all musikk på denne og nå trenger jeg mer plass på laptop'en. Har prøvd via "tools-import-autoimport-Add" men får bare til svar at dette ikke er mulig.
    Forstår ikke helt hva du mener. Du skriver du vil legge til en ekstern harddisk som du har all musikk på, og trenger så mer plass på laptopen?
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Hei prnesse, jeg har fått ordnet dette etter tips fra en kamerat. Det var jo enkelt (som det jo ofte er), inn gjennom "devices" - explorer - velge ekstern harddisk og så var alt i orden.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Et spørsmål:
    Jeg kjørte i går en oppdatering av J River 18. Jeg bruker en ekstern harddisk som jeg henter musikken ifra. Etter oppdatering hadde jeg problemer med hakking, tics og pops i en periode. Innstillingene er de samme før og etter oppdateringen, hos meg fungerer av en eller annen grunn Kernel bedre enn Wasapi. Ellers kjører jeg anbefalte innstillinger hele veien. Videre stoppet også avspillingen et par ganger i går etter oppdateringen og jeg måtte starte musikken på nytt.

    Er dette kjente problemer? Sent i går kveld forsvant problemene og i dag tidlig var det også ok etter en kjapp lytt. Det jeg blir smårar av er slike problemer som pluteslig dukker opp. Min PC er ganske ny og rensket for stort sett alt som kan forstyrre avspilling slik som automatiske oppdateringer, antivirus programmer (PC brukes KUN til musikkavspilling). Hverken PC eller ekstren HD er i nærheten av full kapasitetsutnyttelse mht GB etc.

    Noe som vet hvordan dette bør settes opp for mest mulig problemfri avspilling? Som sagt går det stort sett greitt, men blir smågal når slike ting skjer.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Min teori:

    Etter oppdateringen måtte JRiver kjøre en full rescan av musikkbibilioteket i forbindelse med ny funksjonalitet. En ekstern disk, koblet over f.eks USB2.0, er elendige greier når den er under belastning, spesielt om du i tillegg har en USB-DAC på samme maskin.

    Utover kvelden ble rescanningen ferdig og problemene "forsvant".
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette høres veldig fornuftig ut, jeg sier takk for svaret. Som normal PC kyndig person blir man helt satt ut av spill når slikt skjer, dvs man skjønner lite når ting som vanligvis fungerer godt begynner å fuske. Uten at noen justeringer er gjort eller innstillinger forandret.

    Mvh
    JP
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Hei !

    Har erstattet en ekstern usb disk med Netgear nas disk.
    Etter kopiering av filer til ny disk så slettet jeg alle filer i katalogen i J River. (Markerte alle filer og trykket delete).
    Deretter endret jeg oppsett til den nye disken og importerte alle filer.

    Ser ut til at alle kataloger er kommet med men på noen av disse så er kun en fil å finne via JRiver etterpå.
    (De manglende filer ligger fysisk på disken)
    Skal jeg benytte en annen fremgangsmåte?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Det foregår åpenbart en diskusjon på nettet om JRiver/JPlay og nytten av å kjøre disse sammen - se denne lenken.

    Her er jeg en teknisk novise, men vil gjerne høre om andre har erfaringer med dette. Selv bruker jeg JRiver MediaCentre 18, og er godt fornøyd med det.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ja, de som bruker diverse program kan bare bruke dem. Det man finner brukbart, man trenger ikke å stresse med mer.

    Den nåværende debatten er ikke egentlig om programmene, men ORDENE som beskriver programmene...
    Diskusjonen er spredd over 4 -5 blogg steder og 3 - 4 forumtråder på minst like mange forum.
    Jplay bruker en spesiell buffringsteknikk.
    Man router musikkdata utenom driverene, som er avhengig av "calls" fra interrupt prosedyrene i Operativsystemet.
    Ventetiden på data kalles for ... latency... og det er krangelen om Latency, og dens betydning og hørbarhet som er JPLAY/JRIVER
    debatten. (men dette er bare debatten på overflaten... det er dypere ting pågang også... )
    Dette gjør man ved å direkte accesse internlageret i CPU når den håndterer trådene som i øyeblkikket er aktive inne musikken.
    Den interne rammen i en cpu er ganske mye raskere enn vanlig ram montert i spora på hovedkortet.
    Man gjør dette ettersigene ved å ha kjørende programdel lagret lokalt i "L" bufferne i selve prosessoren.
    Den laster seg selv og kjører fra interminnet i selve CPU. Uvanlig, men ikke unikt.
    Grashuene, eller de kjente navna som driver å diskuterer der ute skjønner ikke dette og driter seg så loddrett ut at det er helt flaut!
    Flere av dem driver med soft coding på høyt nivå.
    Men fellesproblemet er at de ikke har drevet med assembly og kontroll av cpu og bare i C++ og lavere språk. Så de fatter ikke hvordan ting funker lokalt i CPU (eller andre chipper) Eller, man VIL IKKE SKJØNNE det og tar "SIDE"...

    Dette er rett og slett en mobbe kampanje, fordi JPLAY tar 100 euro for sitt program, mens JRIVER tar 50 euro... (eller var det dollar).
    Dette er rasling med sabler for å bevare markedsområder og for å prøve å skremme.
    Typisk rasshøloppførsel fra Amreikanske pengeinteresser. Vi har sett det før. Amerikanske personer i pengemiljøer har rett og slett ingen skrupler på slike ting.
    Det er er særs triste greier dette.

    Det hele begynte da man fant ut at ved å montere JPLAY i CPU mens man spillte av fra JRIVER, slik at JPLAY da fungerte som en slags "sluse" for musikkdata fra Jriver, så låt det bedre... enn om Jriver spillte helt alene. og dette var tilfellet, sa gullørene fra flere programmer enn bare JRIVER... (For JPLAY kan kjøre uavhengig av hovedmusikkprogram)
    Så lanserte JPLAY egen avspiller program, så den ikke lenger trenger JRIVER, eller noen andre...
    Og da startet morroa, eller bråket om du vil.


    Det dette EGETlig handler om er en pågående maktkamp mellom europa og USA, om streaming og de nye standardene. Det tror jeg.
    Man kan godt legge merke til hvem som er på hvems side her, i denne nokså besynderlige kranglesaken.

    Det har dannet seg to leire, på en måte bak hver av disse to selskapene. Store navn driver å løfter stemmen nå om dagen.
    Dette er mildt sagt ikke en lek lenger...

    Dette er om sponsorer, blader/internettsider, abbonenter og om markeder, og om reklame.
    Det siste der med reklame er uhyre viktig i dennen sammenhengen:

    Fordi ordlyden og betydingen og ØNSKET tolkingsmodell, som er møysommelig skapt i reklameøyemed står for fall, for flere firma.
    Dette er alvorlig , og farlig for flere aktører.
    Hvis ikke dette roer seg ned, så kan dette velte ting i større skala, det tror jeg.
    Dette er "kabeldenbatten, del 2" ... man har nå flyttet seg inn i digitalverdenen, og det begynner å hete seg opp, der...

    Vi snakker om at det nå blir app'enes tidsalder, og da er ordlyden i reklameøyemed, og det å skape og vedlikeholde teknohegemoni i definisjoner av ting HELT AVGJØRENDE.

    Det som er krangelen er intet mindre enn definisjonen på ordet "BIT PERFECT" og (the importance of latency)
    Man mener at Bitperfect har en faktor til innbakt i seg, nemlig latency. Altså kvaliteten av "bit perfect" er avhengig av kvaliteten av latency, og dette er hørbart. Noe man har ment til nå, at det ikke er tilfelle.
    Får dacen data Bitperfect, er det dac som avgjør lyd, ikke software, har man hittil sagt.

    Da tenker jeg det begynner å demre hvor insane alvorlig dette kan bli, om ting går i den rettning jeg synes det er på vei...

    Men selvsagt, alt jeg har skrevet er min vinkling, min innsynstankengang.
    Så vi får jo se da, hvor dette ender opp hen.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Takk for grundig og veldig interessant redegjørelse, Imperial! Det forundrer med ikke at frontene blir skarpe når prestisje og store penger står på spill...
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Haha, sykt imperial. Dette er noe av det mest spekulative jeg har sett på lenge. Synd at slike half-assed tolkninger av teknologier fremstilles som sannheter.

    Et par spørsmål jeg skulle likt å stilt til den personen som raljerer i den linken:

    - Hvordan mener du at latency påvirker et ikke-tidskritisk enveis digitalt signal? Jitter er i praksis den eneste variasjonen i tid som kan påvirke signalet, og jitter bryr seg lite om pakkeutsendingslatency så lenge den er stabil.

    - Bryr jitter seg om bakke-boundaries (strengt tatt ramme-boundaries siden det er snakk om ethernet)? Jitter angriper de faktiske 0-ere og 1-ere direkte, det vil si at jitter også vil være et like gyldig fenomen innad i en pakke. Pakke-headeren er bare en logisk protokollgreie som gjør det mulig å si noe om hva slags pakke det er og få ut nødvendige metadata for protokollmessige formål.

    - Hvordan mener du at det å dele opp et signal i mange flere pakker, med mer overhead, (ethernet) kan redusere jitter? Dersom man sender mer data i slengen får mottaker mer data å jobbe med per prosessert pakkeenhet.

    - I PC verdenen tilstreber man å øke MTUen for ethernet for å redusere CPU-bruk. Det å prosessere pakker med headere krever CPU-kraft og man ønsker derfor å benytte jumbo-frames i høyhastighetsnett for å få ned CPU-bruken. Jumbo-rammers ulempe er at det tar lengre tid å sende en ramme, dette gjør ikke noe i et stabilt nett, men ved pakketap eller congestion vil round-trip timen bli større. Merk round-trip time, pakketap og congestion, hvor ingen er relevante i den sammenheng ethernet diskuteres i den bloggposten.

    - Hvordan håndteres klokkesynkronisering over ethernet? Asynkron USB korrigerer kildens utsending av pakker basert på en (forhåpentligvis noenlunde) nøyaktig klokke i DAC via en dedikert feedback-mekanisme. Hva slags mystisk udokumentert del av ethernetstandarden er det som sørger for klokkekorreksjon på kilden? Ethernet i seg selv overfører ingen klokkesynkroniseringsinformasjon.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Hva er de de sier...
    Den som holder fast på en sannhet for lenge, taler snart en løgn.

    Blir spennede fremmover, blir det...

    Jeg tror... når alt bare er streaming, for det vil jo ske etterhvert. Så er det om å gjøre NÅ, å danne grunnlaget.
    Firmaene skjønner dette. Krigen er NÅ, ikke om 5 år. Ikke imorgen engang. Krigen er idag.

    mvh
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    ved pakketap eller congestion vil round-trip timen bli større. Merk round-trip time, pakketap og congestion, hvor ingen er relevante i den sammenheng ethernet diskuteres i den bloggposten.
    - Dette gjelder vel kun ved overføring over TCP og ikke UDP.

    - Hvordan håndteres klokkesynkronisering over ethernet? Asynkron USB korrigerer kildens utsending av pakker basert på en (forhåpentligvis noenlunde) nøyaktig klokke i DAC via en dedikert feedback-mekanisme. Hva slags mystisk udokumentert del av ethernetstandarden er det som sørger for klokkekorreksjon på kilden? Ethernet i seg selv overfører ingen klokkesynkroniseringsinformasjon.
    http://www.telecom.albedo.biz/src/lib/WP-Synchro-Network2.pdf
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Ja, det er kun dersom man benytter protokoller på høyere lag (typisk TCP) som sørger for resending. Ethernet i seg selv gjør ikke noe med dette, ei heller håndterer pakketap og congestion. Men det er uansett i disse tilfellene man ser ulempene ved jumboframes. Det tar rett og slett lengre tid å retransmittere. Med dagens nett er dette imidlertid sjelden noe tema (jumboframes benyttes kun i 1G+ LAN). Retransmisjon er heller ikke noe tema i lydavspillingssammenheng.

    Den linken du sendte meg er om en annen standard, basert på ethernet, kalt Synchronous Ethernet. Dersom det er snakk om Synchronous Ethernet, som er noe helt annet enn Ethernet vi benytter i våre dagligdagse nett, så er dette i såfall viktig å få med.

    Uansett kommer det an på kretskonstruksjonen. Det spiller ingen rolle om Ethernet i seg selv ikke synkroniserer klokker dersom intensjonen uansett er å dytte dataene inn i standard nettverksbuffere før en applikasjon prosesserer dem på ordinært vis via nettverksstacken.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Boulder amp / Rich Maez kaster seg inn i kampen om dette, og tar side med Sforzato. (digital over upnp - nettverk)
    Dette er veldig interresant.

    Jeg stiller meg avventende i denne saken plutselig.
    Dette er på en måte uventet kan man si!


    mvh
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Fikk en mail fra JRiver nå nettopp, hvor de lokker med en prototype på Medie Center 19:

    "Pre-order Media Center 19 today and receive the best price of the year.
    Media Center 19 will be released in the coming weeks. Early builds will
    resemble MC18, and will improve throughout the year. Before MC19
    finishes, it will be faster, easier to use, more powerful, and better
    looking than MC18."

    "Easier to use" og "better looking" kan jeg skjønne, men hvordan kan den være "faster" og "more powerful"? Noen som kan forklare dette?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Versjon 19 faktisk... Minner meg litt om "galskapen" når det gjelder xxxhighend og de lyriske ovasjonene der. Er vel kommet i sikkert 100 oppgraderinger og hver gang er folk fra seg av hvor mye bedre den nye versjonen er.. Hadde vært morsomt å sammenligne generasjon 1 med generasjon 100.. Er neimen ikke sikkert at det er så store forskjeller.. Men det var nå den da. Back to topic:

    Faster = raskere oppstart mm. koden er mer optimalisert
    powerful ? hmm - aner ikke. Kanskje litt snillere på ressursbruken = ergo optimalisering av kode?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Raskere og kraftigere handler nok om import av biblioteket, flere funksjoner og kanskje at den bruker litt mindre ressurser. Altså ingenting relatert til lydkvalitet hvis noen skulle tro det. Jeg bruker fortsatt versjon 17. Gidder ikke å oppgradere hver gang hvis ikke det er spesielle funksjoner jeg har bruk for.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Tenker jeg fortsetter å bruke versjon 18, ja! Selv om oppgradering "bare" koster "$18.98 (normally $26.9". :rolleyes:
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Versjon 18 holder for meg også.
    Er godt fornøyd, selv om den har en tendens til å henge av og til.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Jeg oppgraderte fra 17 til 18 etter en artikkel i Fidelity, men klarte ikke helt å registrere noen forskjell. Sier antageligvis en del om mine ferdigheter, men jeg tror jeg venter til 21 med mindre noen klarer å overbevise meg om noe annet.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Kjører 18 nå men kommer helt sikkert til å oppgradere til 19. Jeg er tung bruker av Theater mode og benytter Jriver til alt av filmer og serier i tillegg til lyd og bildefremvisning. Lydmessig forventer jeg selvsagt ingen forbedringer, men det er definitivt mer å hente på pålitelighet, ytelse og funksjonalitet i Theater-mode for generell HTPC-bruk.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.841
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    hei,
    driver å teste jriver akkurat nå og lurer på om der finns noen innstillinger jeg burde gjøre for å optimalisere avspillingen/lydkvaliteten? Eller spiller den best/perfekt rett "ut av boksen"?

    Har først og fremst lyst å se om der er forskjell mellom jriver på netbook via USB og Squeezebox Touch via S/PDIF

    takk for hjelpen!
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    hei,
    driver å teste jriver akkurat nå og lurer på om der finns noen innstillinger jeg burde gjøre for å optimalisere avspillingen/lydkvaliteten? Eller spiller den best/perfekt rett "ut av boksen"?

    Har først og fremst lyst å se om der er forskjell mellom jriver på netbook via USB og Squeezebox Touch via S/PDIF

    takk for hjelpen!

    når det gjelder jriver må man se på de forskjellige algoritmene

    Wasapi kommer best ut i test enn "direct sound"

    1262577_611687765520774_1665993610_o.jpg
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det er egentlig ikke snakk om algoritmer her. DirectSound kjører via den ordinære lydstacken i Windows og blir utsatt for resampling, mens man med WASAPI og ASIO kan ta direkte kontroll over lydkortet og kjøre lyden bitperfekt ut med automatisk switching av samplerater.

    Uansett er WASAPI riktig valg for de fleste. Har man ekstern preamp bør man også slå av all volumjustering i jriver for å være sikker på bitperfekthet. Unntaket er om man ønsker å benytte seg av funksjonalitet som krever at volumjustering er aktivert.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Vet noen om/hvordan jeg kan stille inn JRiver Media Player slik at den samler en filmappe som et "album"? Det er så irriterende når filene i f. eks. HDTracks Sampler eller Linns julekalender er spredt "all over the place".

    Håper noen kan hjelpe! :rolleyes:
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Og det å tagge filene skikkelig som et album er ikke aktuelt?

    Det vil si med Various Artists som Album Artist, selve artisten som artist og Linns julekalender eller HDTracks Sampler som album, akkurat på samme måte som man ville håndtert et hvilket som helst annet samlealbum.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Det høres ut som en løsning. Gjør jeg dette i JRiver? Hvordan? Beklager, men jeg er helt grønn på dette!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benytter JRiver men liker best å lete musikken frem via mappestrukturen. Til nå har jeg benyttet trådløst tastatur og min tv men har fått meg nettbrett og lastet ned Gizmo og tenkte jeg skulle slippe å ha på tv'n. Mitt problem nå er at Gizmo ikke gir meg mulighet til å bla direkte i mappene mine! Iom jeg ikke kan en dritt om tags o.l. lurer jeg på om det er noe annet jeg kan benytte på nettbrettet for å få gjort dette?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Og det å tagge filene skikkelig som et album er ikke aktuelt?

    Det vil si med Various Artists som Album Artist, selve artisten som artist og Linns julekalender eller HDTracks Sampler som album, akkurat på samme måte som man ville håndtert et hvilket som helst annet samlealbum.
    Har benyttet 3. juledag til å fikle med dette, og jeg fikk det faktisk til!!!

    Et det noen som kan si meg hvordan jeg får lagt inn bilde (thumbnail) på de albumene som ikke har det?
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Bruker til vanlig winamp. Men har prøvet J River Mediacenter 19 nå. Er mere oversiktlig enn winamp. Men jeg liker ikke overlapp på sporskiftet mellom låter. Kan man bli kvitt dette på innstillinger?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bruker til vanlig winamp. Men har prøvet J River Mediacenter 19 nå. Er mere oversiktlig enn winamp. Men jeg liker ikke overlapp på sporskiftet mellom låter. Kan man bli kvitt dette på innstillinger?
    Ikke så vanskelig å endre. Under Tools velger du Options og går videre til Audio, og der kan du velge hvordan du vil ha det.
    j river audio.jpg
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Og det å tagge filene skikkelig som et album er ikke aktuelt?

    Det vil si med Various Artists som Album Artist, selve artisten som artist og Linns julekalender eller HDTracks Sampler som album, akkurat på samme måte som man ville håndtert et hvilket som helst annet samlealbum.
    Har benyttet 3. juledag til å fikle med dette, og jeg fikk det faktisk til!!!

    Et det noen som kan si meg hvordan jeg får lagt inn bilde (thumbnail) på de albumene som ikke har det?
    Marker det sangene på det albumet som du ønsker å legge inn bilde på, deretter høyre klikker du på en sang og velger cover art fra menyen :)


    Mvh Geir
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    At dere orker å drive med windowspcer med crappy software i lydanlegget. Fullt av støy og switch-mode psu'er.

    sorry OT
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Bruker til vanlig winamp. Men har prøvet J River Mediacenter 19 nå. Er mere oversiktlig enn winamp. Men jeg liker ikke overlapp på sporskiftet mellom låter. Kan man bli kvitt dette på innstillinger?
    Ikke så vanskelig å endre. Under Tools velger du Options og går videre til Audio, og der kan du velge hvordan du vil ha det.
    Vis vedlegget 234801
    Mange takk ORSO:) mvh. Guit
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Og det å tagge filene skikkelig som et album er ikke aktuelt?

    Det vil si med Various Artists som Album Artist, selve artisten som artist og Linns julekalender eller HDTracks Sampler som album, akkurat på samme måte som man ville håndtert et hvilket som helst annet samlealbum.
    Har benyttet 3. juledag til å fikle med dette, og jeg fikk det faktisk til!!!

    Et det noen som kan si meg hvordan jeg får lagt inn bilde (thumbnail) på de albumene som ikke har det?
    Marker det sangene på det albumet som du ønsker å legge inn bilde på, deretter høyre klikker du på en sang og velger cover art fra menyen :)


    Mvh Geir
    Tusen takk - det funket fint! Fant bildene på amazon.com :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn