Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Impulsive (?) endringer.

    Rune S skrev:
    impulse skrev:
    Hei, Rune! :) Vi pleier jo å være nesten skremmende synkrone hva opplevelsen av hifikomponenter angår, og her er vi på linje igjen. WE låter ekstremt naturlig, men for å få ut det som virkelig bor i dette røret, er det noen andre småting som bør være i orden, har jeg funnet ut....
    Det er mange som avfeier WE som et grisedyrt (og akkurat det stemmer jo) rør uten bass og noe særlig i toppen, men med en gloriøs mellomtone og naturlighet. De kan umulig ha hørt det i annet enn suboptimale sammenhenger, for gudene skal vite at dette røret har alt man kan forvente av et dyrt rør og mer enn det.
    Er de vanskelige å få tak i nå, sier du? Håper det normaliserer seg. Synd jeg ikke har råd til å hamstre litt....
    Tror vi begge har referansen vår i det vakre i musikk,stemmer og instrument i levende live,og da blir man ofte ganske synkrone angående hifi ser det ut til :)

    Jeg mener jeg hører at der finnes trioder som virker å ha mer utstrekning enn 300B,for eksempel 2A3 og 211,men jeg har aldri forstått de som mener at WE300B er dårlig i "bass" og "diskant" .Jeg har riktignok kun hørt WE300B i Audio Note utstyr,en gang i kit 1,og en gang i paralell 300B AN interstage monoblokkene,og for meg gjengir de alt fra jordskjelv til hundefløyter :D mer realistisk enn de andre 300B variantene jeg har hørt.

    Ellers takk for en (im)pulserende tråd så langt ! :)
    Det har du nok rett i, Rune. Vi kommer nok fra den samme gata referansemessig, og da blir det hakket enklere å være synkrone. I denne forsterkeren spiller i alle fall WE så fantastisk at jeg ikke for mitt bare liv kan komme på noe jeg savner eller ville hatt anderledes.
    Hyggelig at du liker tråden, det setter jeg veldig pris på! (sammen med kommentarene, selvsagt!)
    Jeg sa vel sånn innledningsvis at jeg håpet å se mer av den fantastiske tonen fra den gamle vinylbloggen, og vi er på god vei, så mye er sikkert!
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny spennende tråd mister, det blir gøy å følge denne.
    Er forøvrig enig i 65finger sine betraktninger av lyde:)
    Jeg er også veldig glad for dine erfaringer og at du bytter ut dacen;)
    Mvh Amademus:)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Veldig synsk,ja. Du har rett i at jeg hadde en annonse ute, men det var faktisk på drivverket. Den tok jeg bort etter etpar dager, så det beholder jeg inntil videre.

    tipper det blir bøffel a la celius, jeg.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette kan se ut som det kan bli en fin tråd, gleder meg til fortsettelsen.
    Jeg er jo en av de heldige som har fått høre dette da. I den nye leiligheten låter H2 bedre enn noen sinne.
    Ord blir litt overflødige, men takket være deg og noen andre så er jeg på vei inn i klassisk musikk jeg også. Jeg ser ikke bort i fra at dette har noe med besøk hos deg å gjøre, og ikke minst et anlegg som er pur musikk.
    Gleder meg til fortsettelsen, "mentor Trond" (denne var veldig intern gitt).

    Håvard
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh....se her sjer det ting. ;D
    Gratulerer så mye, og godt å høre at du er fornøyd, selv med ett stakkars WE pr. side. :)
    Vi får toe våre fingre, og vente på neste bytte.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Impulse -.

    Dæven der ryker JJ en ut....disseblokkene må da være veldig bra !

    Spennende bytte du gjør nå , fin tråd det sakl bli moro å følge med på .

    Når det gjelder WE har jeg hatt disse i Heart beat blokkene mine , jeg bytta fra Consonance billy diy til Heart , det var som å bytte en åtte watter til en hundrewatter omtrent. Pr i dag etter slag er det nok det beste jeg har hatt av effekt , og en guddommelig mellomtone med WE rørene.

    Røra er ikke helt gratis , men shit au , bedre det å få skikkelig golyd og lang levetid på kjøpet , enn halvdyre greier som må se seg slått av neste par inn.

    Emissionlabs er også fine greier , hadde 2a3 eml mesh , disse spillte veldig fint. Aberet er at de er veldig lange , og kan nok slite med plass inni fels en Meishu.

    Jeg tar heller meishu med WE enn eml jeg tror jeg....

    de trafoene , er de like de LMC bruker , ? i såfall er det svinaktig bra greier.....

    RETT & SLETT::::

    gratulerer....

    Mvh Espen
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk , Haavard! du var faktisk blant de første som hørte nyanskaffelsene, sammen med Finger´n og awe. Nå låter det vesentlig bedre, og i kveld kom den siste justeringen på plass, i form av en sånn en...Audio Note Dac 2.1 Signature. Årets produkt hos "Enjoy the music" for noen år siden og greier. Det er noe med disse filterløse greiene til A.N, altså.
    Dette er ikke en kitversjon, men en ooppgradert fabrikkbygd. Den skal få litt ytterligere TLC, med noen lengder sølvkabling, K-grade chipset, bedre Base og litt annet snacks før jeg regner meg som helt i mål. I kveld satte jeg i noen Valvo E88CC, det funker over all forventning..... ;D
    Veldig hyggelig at du begynner å få sansen for klassisk også! Skal se å få sendt deg Du Pre-boksen, så har du noe å glede deg til!

    Birger, jeg ble nok totaloverbevist mht WE da jeg var hos deg, så du er delaktig, mann! Tusen takk fra en som må greie seg med et rør pr.side! ;D
    Takk til deg også, Espen. Dette låter sensasjonelt bra, og joda, dette er helvetes bra utgangstrafoer.....det har LMC bekreftet litt lenger oppe i tråden, så de er nok av det samme kaliberet som hans,ja. ;D

    Gago, Nice try, but no cigar this time! Bøffeldacen er veldig bra, den. Men nå har det seg sånn at jeg er litt mer solgt på AN-løsningen,og et ihuga rørhue som meg hører vel hjemme i den leiren, egentlig.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Låter fint den AN dacen impulse. fint å få anledning til å koble litt komponenter. Yndlingsaktivteten?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    Låter fint den AN dacen impulse. fint å få anledning til å koble litt komponenter. Yndlingsaktivteten?
    Hehehe. Du har sett meg koble opp litt for mange gjenstridige komponenter i tusmørke, finger! ;D Det er omtrent det aller værste jeg vet, særlig når vi kommer ut for sånt tjafs som i kveld! For de uinvidde; Vippebryteren på baksiden, logisk nok (not!!) merket GND, viste seg å koble mellom de digitale inngangene. Dermed var det påtagelig tyst da jeg først koblet opp, selvfølgelig!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    65finger skrev:
    Låter fint den AN dacen impulse. fint å få anledning til å koble litt komponenter. Yndlingsaktivteten?
    Hehehe. Du har sett meg koble opp litt for mange gjenstridige komponenter i tusmørke, finger! ;D Det er omtrent det aller værste jeg vet, særlig når vi kommer ut for sånt tjafs som i kveld! For de uinvidde; Vippebryteren på baksiden, logisk nok (not!!) merket GND, viste seg å koble mellom de digitale inngangene. Dermed var det påtagelig tyst da jeg først koblet opp, selvfølgelig!
    Ble så inspirert at jeg slo av lyset og startet å koble ned og opp straks jeg kom innenfor døren hjemme ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    impulse skrev:
    65finger skrev:
    Låter fint den AN dacen impulse. fint å få anledning til å koble litt komponenter. Yndlingsaktivteten?
    Hehehe. Du har sett meg koble opp litt for mange gjenstridige komponenter i tusmørke, finger! ;D Det er omtrent det aller værste jeg vet, særlig når vi kommer ut for sånt tjafs som i kveld! For de uinvidde; Vippebryteren på baksiden, logisk nok (not!!) merket GND, viste seg å koble mellom de digitale inngangene. Dermed var det påtagelig tyst da jeg først koblet opp, selvfølgelig!
    Ble så inspirert at jeg slo av lyset og startet å koble ned og opp straks jeg kom innenfor døren hjemme ;D
    Masochist! ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med flott dac, impulse.
    greit å holde seg på den trygge sti. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    grattis med flott dac, impulse.
    greit å holde seg på den trygge sti. ;)
    Takker så mye, Gago. Jeg er slett ingen trygghetsnarkoman, men akkurat denne stien liker jeg, selv om den ikke er så godt merka. Den bærer i alle fall ikke lukt i avgrunnen!
    Har du noen erfaring med Valvo E88CC Goldpin, forresten?
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye flotte komponenter i hus.

    Er "fri flyt" i musikken kan eg tenke meg.

    Er dac og forst uinnspilt?

    Den dacen ser heftig ut,håper du skriver litt mer om den,ivtrafoer,kondiser ol.

    Du kan gå vinteren trygt i møte spør du meg.

    Helsing Arild.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    samlanes skrev:
    Gratulerer med nye flotte komponenter i hus.

    Er "fri flyt" i musikken kan eg tenke meg.

    Er dac og forst uinnspilt?

    Den dacen ser heftig ut,håper du skriver litt mer om den,ivtrafoer,kondiser ol.

    Du kan gå vinteren trygt i møte spør du meg.

    Helsing Arild.
    Hei, Arild! Takker! Joda, nå kan vinteren bare komme. Jeg skal skrive mer om både dac og forsterker bare jeg får summet meg litt og lyttet enda mer. De er innnspilte begge to, men trenger nok noen dager med strøm på før alt slipper helt. Flere lytterapporter, bilder og tanker kommer!


    Akkurat nå feires det med Mozarts klarinettkonsert og en St.Peter´s Cream Stout. Alt er såre vel og det låter fantastisk! Ah....Bliss!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    grattis med flott dac, impulse.
    greit å holde seg på den trygge sti. ;)
    Takker så mye, Gago. Jeg er slett ingen trygghetsnarkoman, men akkurat denne stien liker jeg, selv om den ikke er så godt merka. Den bærer i alle fall ikke lukt i avgrunnen!
    Har du noen erfaring med Valvo E88CC Goldpin, forresten?

    nei, men hvorfor skal du dille med valvo når det finnes noe som heter siemens cca eller e88cc gold pins?
    og telefunken e88cc gold pins?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    grattis med flott dac, impulse.
    greit å holde seg på den trygge sti. ;)
    Takker så mye, Gago. Jeg er slett ingen trygghetsnarkoman, men akkurat denne stien liker jeg, selv om den ikke er så godt merka. Den bærer i alle fall ikke lukt i avgrunnen!
    Har du noen erfaring med Valvo E88CC Goldpin, forresten?

    nei, men hvorfor skal du dille med valvo når det finnes noe som heter siemens cca eller e88cc gold pins?
    og telefunken e88cc gold pins?
    Hehe. Du kan så si. Jeg diller med Valvo i kveld fordi det var det jeg hadde liggende, men det er nok Siemens eller Telefunken som skal inn til slutt,ja.... ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    grattis med flott dac, impulse.
    greit å holde seg på den trygge sti. ;)
    Takker så mye, Gago. Jeg er slett ingen trygghetsnarkoman, men akkurat denne stien liker jeg, selv om den ikke er så godt merka. Den bærer i alle fall ikke lukt i avgrunnen!
    Har du noen erfaring med Valvo E88CC Goldpin, forresten?

    nei, men hvorfor skal du dille med valvo når det finnes noe som heter siemens cca eller e88cc gold pins?
    og telefunken e88cc gold pins?
    Hehe. Du kan så si. Jeg diller med Valvo i kveld fordi det var det jeg hadde liggende, men det er nok Siemens eller Telefunken som skal inn til slutt,ja.... ;)
    Ja da skal de fanden ta meg levere godlyd!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tar med både cca og tfk e88cc til deg en gang, jeg.
    så kan du teste mens jeg pimper cognac.

    jeg bruker i alle fall 5 stk cca i 912'n og er såre fornøyd.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    leses som noe jeg vil være med på spesielt pimpedelen av det ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    tar med både cca og tfk e88cc til deg en gang, jeg.
    så kan du teste mens jeg pimper cognac.

    Nydelig! Du kan få pimpe Cognac til du knapt kan stå på beina, men før du kommer så langt blir du nok nødt til å drikke litt Armagnac....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    leses som noe jeg vil være med på spesielt pimpedelen av det ;D

    hehe, amademus, haavard og bho kan utgjøre lyttepanelet mens impulse tuberoller for harde livet.
    så kan vi to utgjøre smakspanelet.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    leses som noe jeg vil være med på spesielt pimpedelen av det ;D
    Du er hjertelig velkommen du også, Finger. Jeg har flust med gammal Cognac som skulle vært drukket opp..... :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    tar med både cca og tfk e88cc til deg en gang, jeg.
    så kan du teste mens jeg pimper cognac.

    Nydelig! Du kan få pimpe Cognac til du knapt kan stå på beina, men før du kommer så langt blir du nok nødt til å drikke litt Armagnac....

    drikke?
    er det sånn man gjør med begge hender?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    leses som noe jeg vil være med på spesielt pimpedelen av det ;D

    hehe, amademus, haavard og bho kan utgjøre lyttepanelet mens impulse tuberoller for harde livet.
    så kan vi to utgjøre smakspanelet.

    Sounds like a plan! ;D Det er bare å finne en passende dato!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    impulse skrev:
    Gago skrev:
    tar med både cca og tfk e88cc til deg en gang, jeg.
    så kan du teste mens jeg pimper cognac.

    Nydelig! Du kan få pimpe Cognac til du knapt kan stå på beina, men før du kommer så langt blir du nok nødt til å drikke litt Armagnac....

    drikke?
    er det sånn man gjør med begge hender?
    Det hender! ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Har noe 40 år gammel Armagnac jeg sliter med å bli kvitt. Trenger flaska til å servere vann fra
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Har noe 40 år gammel Armagnac jeg sliter med å bli kvitt. Trenger flaska til å servere vann fra
    hmmm... du har noe armagnac som du vil bli kvitt, mens impulse har noe cognac som han vil bli kvitt.
    da blir løsningen ganske logisk, da?

    begge gir det de har til meg, problemene ute av verden.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Har noe 40 år gammel Armagnac jeg sliter med å bli kvitt. Trenger flaska til å servere vann fra
    hmmm... du har noe armagnac som du vil bli kvitt, mens impulse har noe cognac som han vil bli kvitt.
    da blir løsningen ganske logisk, da?

    begge gir det de har til meg, problemene ute av verden.
    så lenge jeg får flaska så er jeg blid som en sol
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Har noe 40 år gammel Armagnac jeg sliter med å bli kvitt. Trenger flaska til å servere vann fra
    hmmm... du har noe armagnac som du vil bli kvitt, mens impulse har noe cognac som han vil bli kvitt.
    da blir løsningen ganske logisk, da?

    begge gir det de har til meg, problemene ute av verden.
    Deal. Men den må inntas i selskap med nevnte bidragsytere, med eller uten innslag av frenetisk tuberolling. ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hvis u i tillegg til rørbytter får anledning til å kåle bak racket med kablebytter så kommer nok godgliset frem
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Impulsive (?) endringer.

    impulse skrev:
    Det har du nok rett i, Rune. Vi kommer nok fra den samme gata referansemessig, og da blir det hakket enklere å være synkrone. I denne forsterkeren spiller i alle fall WE så fantastisk at jeg ikke for mitt bare liv kan komme på noe jeg savner eller ville hatt anderledes.
    Hyggelig at du liker tråden, det setter jeg veldig pris på! (sammen med kommentarene, selvsagt!)
    Jeg sa vel sånn innledningsvis at jeg håpet å se mer av den fantastiske tonen fra den gamle vinylbloggen, og vi er på god vei, så mye er sikkert!
    Og gratulerer med ny forsterker ja :)

    Jeg betalte selv for en 300B SET forsterker med Hørning trafoer i Danmark for flere måneder siden,men foreløbig ser det vel ut til at jeg blir lurt for første gang med mye kjøp og salg siste 20 år.Ja ja,er vel litt for naiv,men det kan jo hende det ordner seg.

    Er det 6SN7 som står i de forsterkerene? Tror det utgjør en flott match med 300B,ikke uten grunn AN bruker det går jeg utifra :)

    Edit: og grattis med ny DAC også! Du bør gi Gago all den spriten han kan klare viss du får mulighet å prøve Siemens Cca og TFK røra ;D Mine TFK goldpin spillte helt enormt vakkert i den siste ECC88 baserte AN DACen jeg hadde,samme gjorde selvsagt også Cca,men TFK virket enda mer klangrike og "modne" .
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Har noe 40 år gammel Armagnac jeg sliter med å bli kvitt. Trenger flaska til å servere vann fra
    Du skal faen meg ikke drikke mer armagnac. Jeg har vært med på en biltur for mye til Slemmestad med en halvfull, vrang og fyllesjuk armagnac drikkende 65finger. Skal ta med en 6 pack julebrus til deg jeg, fra Hamar bryggeri. Heller være i selskap med deg full av sukker enn full av armagnac.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Impulsive (?) endringer.

    Rune S skrev:
    impulse skrev:
    Det har du nok rett i, Rune. Vi kommer nok fra den samme gata referansemessig, og da blir det hakket enklere å være synkrone. I denne forsterkeren spiller i alle fall WE så fantastisk at jeg ikke for mitt bare liv kan komme på noe jeg savner eller ville hatt anderledes.
    Hyggelig at du liker tråden, det setter jeg veldig pris på! (sammen med kommentarene, selvsagt!)
    Jeg sa vel sånn innledningsvis at jeg håpet å se mer av den fantastiske tonen fra den gamle vinylbloggen, og vi er på god vei, så mye er sikkert!
    Og gratulerer med ny forsterker ja :)

    Jeg betalte selv for en 300B SET forsterker med Hørning trafoer i Danmark for flere måneder siden,men foreløbig ser det vel ut til at jeg blir lurt for første gang med mye kjøp og salg siste 20 år.Ja ja,er vel litt for naiv,men det kan jo hende det ordner seg.

    Er det 6SN7 som står i de forsterkerene? Tror det utgjør en flott match med 300B,ikke uten grunn AN bruker det går jeg utifra :)

    Edit: og grattis med ny DAC også! Du bør gi Gago all den spriten han kan klare viss du får mulighet å prøve Siemens Cca og TFK røra ;D Mine TFK goldpin spillte helt enormt vakkert i den siste ECC88 baserte AN DACen jeg hadde,samme gjorde selvsagt også Cca,men TFK virket enda mer klangrike og "modne" .
    Takk igjen, Rune. Synd å høre at noen forsøker å skru deg for en forsterker med Hørning OPT, vi får håpe det ordner seg. Tror jammen ikke du er naiv, men du tar utgangspunkt i at folk ikke er banditter. Vi er på linje der også, det er den eneste måten å forholde seg på som ikke er en falitterklæring, spør du meg. Lykke til !
    Det sitter Sylvania VT 229 drivere og Mullard GZ 33 likerettere i forsterkeren nå. Jeg har noen hyperklassiske National Union 6SL7GT også, men de har jeg ikke prøvd enda. Rapport kommer!
    Fint med rapport om TFK i dac´en. Jeg bruker TFK i Hovland også, og det flyttet den enda et hakk opp. Regner med at jeg kommer til å være ganske ivrig når Gago kommer på døra. Han er det en fryd å få besøk av uansett, men det hjelper litt ekstra med NOS-rør i bagasjen. Mannen skal så definitivt få Cognac! ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ingen som har erfaring med Valvo E88CC "Red dot" her inne, altså? Tydeligvis produsert hos Philips på Herleenfabrikken i Holland på tidlig sekstitall. Det påstås at de er i Cca-klasse, og det skal jeg ikke mene så mye om. Det jeg kan si er at de i alle fall spiller fantastisk bra i AN 2.1x Sig. Det er nesten så jeg ikke savner Siemens&Halske Cca i det hele tatt.... :)
    Men bare nesten.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Røde topper på mine. Husker ikke helt hvor de kom fra i farten.

    Kritikerene av Valvo mente vel de kunne være LITT "defuse"(?). Synes det er en svært vanskelig påstand å ta stilling til. Har hele tiden vært kjempefornøyd med de rørene.

    Lenge leve AN ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ØivindJ skrev:
    Røde topper på mine. Husker ikke helt hvor de kom fra i farten.

    Kritikerene av Valvo mente vel de kunne være LITT "defuse"(?). Synes det er en svært vanskelig påstand å ta stilling til. Har hele tiden vært kjempefornøyd med de rørene.

    Lenge leve AN ;D

    Det er jeg jammen enig med deg i! "Diffuse" er de ikke hos meg, tvert imot !
    Hvordan et rør låter har mye med kretsen det står i å gjøre, så et rør som funker som en kule et sted kan være katastrofalt i en annen sammenheng.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Som du nevner hadde jeg gleden av å høre oppsettet ditt, dog uten dac.
    Nå er ikke den ganle dac'en spesielt dårlig den heller. En god stund i sweetspot med urkaffe var ikke å forakte. Jeg vil gjerne gjenta det ved en anledning. Jeg har før sagt at ord kan bli overflødige, og hos deg, i sweetspot, er det bare så godt å sette seg ned og nyte. Det er musikk det som kommer ut, og for meg er det nesten som "being there". Jeg hørte klassisk, og jeg stor lytteerfaring på dette området, men jeg innbiller meg at det er nesten slik instrumentene skal låte. Naturlig er det det kalles.

    Artig dette med 300b, er jo blitt 300b mann sjøl. Har lest en del om disse WE rørene. Noen sier de ikke kan spille bass og har fokus på mellomtone. Det merkelige er at de "vinner" en del tester, de er referansen. Sjøl bruker jeg Golden Dragon mesh plate. De skal vare i mange år ennå og synes de matcher Heart godt. Skal jeg sammenligne er det nok mer glød og varme over ditt oppsett.

    Håvard
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man drikker Calvados! Bare så det er sagt. Og så tillater jeg meg å unne oss denne:

     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Ingen som har erfaring med Valvo E88CC "Red dot" her inne, altså? Tydeligvis produsert hos Philips på Herleenfabrikken i Holland på tidlig sekstitall. Det påstås at de er i Cca-klasse, og det skal jeg ikke mene så mye om. Det jeg kan si er at de i alle fall spiller fantastisk bra i AN 2.1x Sig. Det er nesten så jeg ikke savner Siemens&Halske Cca i det hele tatt.... :)
    Men bare nesten.
    Hei Trond. Maila litt med Rotekroken tidligere og han skrøt uhemmet av Valvo i E88CC-utgave,frister å teste etterhvert :D

    mvh Filip
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn