i'll se you when you get there

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    heisann

    har forsøkt å finne ut hvem coolio har "stjålet" disse vakre riffene av. det nærmeste jeg kommer er en Georg Philipp Telemann. går fullstendig vill i alle utgivelser og moller i forskjellige varianter....

    så, noen som har noen ide om hvor tonene til i'll se you when you get there stammer fra?

    takker og bukker

    christian
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Du tenker nok på Pachelbels Kanon i D-dur. Det hadde forresten vært artig å høre et så forsvisket stykke framført med originale instrumenter og i opprinnelig format.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.577
    Antall liker
    9.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Demis Roussos slo gjennom for alvor som sanger i gruppa Aphrodites Child med singelen Rain and Tears basert på nevnte Pachelbel kanon. Hvis noen måtte være interessert......
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    De som ikke har hørt Demis rousso har gått glipp av en stor stemme!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    er det ikke air el. no sånt av mozart el. beethoven el. no sånt, mener å ha hørt det en gang.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er nok han pachelb.. kanon i d dur ja, litt rask googling fikset det
     

    Vedlegg

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Pachelbels Kanon ble arrangert og framført av en gitarvirtuos på youtube - mener å huske Ivar Løkken har lagt ut en link til denne, men fant den ikke (så jeg henger posten på her istedet). Hvem gitaristen er har visst vært en hemmelighet, men Nytimes skriver litt om ham her.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Må faktisk innrømme at jeg synes det gitararrangementet stinker. Riktignok har jeg allerede lenge ment at alt som har med Palchelbels kanon, Bachs Air og Albinonis adagio avgir en kvalmende eim av samleplater, tv-reklamer og kommers hip hop. Så da gjør det kanskje ikke så mye når i tillegg et lag av god gammeldags gitarronking sprayes som grafitti utover denne musikkens svar på elg i solnedgang.
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Du overser åpenbart effekten den postmodernistiske ironiske autoerotiseringen av kanonens inadvente og ensomme monotoni: Det rocker!

    Men jeg antar det også kan skyldes at jeg satt innestengt (altså, ikke innelåst) på gutterommet med en billig vindskeiv japansk planke, og 100W for mye.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.577
    Antall liker
    9.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du overser åpenbart effekten den postmodernistiske ironiske autoerotiseringen av kanonens inadvente og ensomme monotoni: Det rocker!
    Ikke ulikt Ravels Bolero - Ravel mente verket som en vits og forto ikke (les hatet) dets popularitet.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo kunstnerens forbannelse at det sjelden er det mest fortjenestefulle verket som slår an. For å ta to eksempler til: Holst var ikke særlig glad i "Planetene", og Beethoven mente at den populære septetten han hadde skrevet burde brennes. I tilfellet med Albinonis adagio tas det jo et skritt lenger, da Albinoni ikke engang er komponisten bak store hit.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    For å dra en parallell: DumDum Boys' Splitter pine ble rasket sammen i 13. time (og er kanskje den illeste låten deres). Selvfølgelig en hit, selv om bøgen aldri har fikset den lille ekstrarunden før siste refreng.

    Og nå skal jeg spille "Karajan Adagio". Den er så fiiiiin!
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Registrerer med en viss forbløffelse at nevnte Kanon ikke er å finne innspilt med panfløyte.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke "Everything's gonna be allright" med Sweetbox også basert på noe klassisk? Er det muligens "air"?
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Er ikke "Everything's gonna be allright" med Sweetbox også basert på noe klassisk? Er det muligens "air"?
    Høres kjent ut når du sier det, ja.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn